Bekerja Dan Mengepam Susu Lebih Efektif Dengan Cara Ini


Bekerja dan mengepam susu bukan lagi perkara pelik di kalangan para ibu menyusu. Tiada alasan untuk tidak memberikan anak susu ibu ketika ibu keluar bekerja di pejabat.
Kini terdapat pelbagai kemudahan aksesori penyusuan yang canggih bagi membantu memudahkan tugas ibu mengepam susu.
Ramai kalangan ibu-ibu menyusu yang bekerja Berjaya mengepam susu mereka untuk disimpan sebagai stok. Anak-anak tetap dapat menikmati khasiat susu ibu ketika di bawah penjagaan pengasuh sama ada di rumah mereka atau di taska.
Kadangkala ada ramai yang baru bergelar ibu keliru dan tidak tahu cara yang betul untuk mengepam susu. Ia bukan sekadar memasang pam pada payudara ibu dan susu terus keluar melimpah ruah.
Jangan risau ya ibu-ibu. Tugas mengepam susu perlu dipelajari. Ia bukan semudah ABC tetapi juga tidak sesukar mana sekiranya anda tahu tips yang betul.
Pastikan ibu tahu panduan ini supaya tugas mengepam susu ibu menjadi lebih efektif.
Mengepam Susu Lebih Efektif Ibu Kena Bertenang Antara kunci utama pengaliran susu lancar ketika menyusu dan mengepam susu adalah bertenang. Mungkin ramai ibu yang tak perasan bila mereka bertenang maka susu yang dipam juga lancar keluar.
Elak memikirkan hal kerja yang boleh menyebabkan ibu stres. Sebaliknya tengok gambar atau video anak yang pasti akan menggembirakan dan menenangkan ibu. Secara psikologi ia membantu pengaliran susu lebih banyak.
2. Pilih Lokasi Yang Selesa
Apabila mengepam susu, faktor lokasi yang selesa juga memainkan peranan penting. Bila lokasi selesa dan sunyi maka ibu dapat mengepam dengan tenang dan tidak terburu-buru.
Jika di pejabat tiada bilik khas untuk mengepam susu, ibu boleh menggunakan nursing cover dan membuat pengepaman di stesen kerja dengan selesa dan tenang. Pastikan tiada gangguan bunyi yang boleh mengganggu konsentrasi dan ketenangan.

3. Konsisten Mengepam
Tahukah ibu-ibu menyusu bahawa penting untuk amalkan disiplin dan konsisten mengepam ketika bekerja. Ibu perlu mengepam susu setiap  2 hingga 3 jam ketika di pejabat. Ini kerana penting untuk otak menerima signal bahawa susu perlu dihasilkan secara konsisten.
Jangan tunggu sampai anda mengalami bengkak susu barulah hendak mengepam. Ia sangat tidak bagus untuk pengaliran susu yang lancar dan berisiko menyebabkan susu berkurangan dalam jangka masa panjang.
4. Utamakan Kebersihan
Selain persekitaran yang selesa, pastikan breast pump dan peralatan lain yang digunakan semasa mengepam susu sentiasa bersih dan sudah disteril. Sentiasa cuci tangan sebelum ibu memulakan tugas mengepam untuk mengelakkan penyebaran sebarang bakteria pada peralatan mengepam.
Selepas mengepam susu, simpan susu perahan di dalam bekas yang bersih dan sudah dibasmi kuman sebelum disimpan dalam cooler bag atau peti ais.
5. Pilih Double Electric Breast Pump

Jika masih tercari-cari pam payudara, Tommee Tippee Made for Me Double Electric Breast Pump (TTDBP) direka khas untuk ibu yang sibuk. Saiznya yang kecil, ringan dan senyap membolehkan ibu mengepam di pejabat dengan selesa.
Ibu juga boleh memilih sama ada nak mengepam secara single atau double menggunakan pam ini. Paling mudah kerana pam ini jenis portable dan kompak dengan menggunakan pengecas USB membolehkan ibu mengepam susu di mana-mana.
Kuasa bateri yang sudah dicas penuh juga mampu tahan sehingga 90 minit bila-bila masa dan di mana anda ingin mengepam susu.
Paparan skrin LED memudahkan ibu mengawasi pemasa untuk mengetahu sudah berapa lama mengepam.
Pilih 5 jenis mod urutan yang direka sama seperti rangsangan bayi ketika melekap pada payudara ibu membantu merangsang pengaliran susu. Sebaik sahaja susu mula mengalir, 9 mod pengepaman memberikan Tindakan mengepam yang lebih teratur dan berpanjangan untuk membantu ibu mengeluarkan susu sebanyak mungkin.
Tugas mengepam susu juga menjadi lebih mudah dengan TTDBP kerana ia berupaya menggunakan hands-free dengan coli khas mengepam susu.
Rekaan cawan silicon yang lembut terasa selesa terutama ketika payudara sedang sakit dan merangsang aliran susu. Sistem tertutup kebersihan memastikan susu ibu hanya masuk ke dalam botol, jadi setiap titisan dapat dikumpulkan tanpa membazir.
Jenama Tommee Tippee sentiasa menyokong perjalanan ibu menyusukan anak dengan mudah di mana-mana dan pada bila-bila masa sahaja.
Memang Berbaloi Guna Tommee Tippee Double Electric Breast Pump Bagi ibu-ibu menyusu yang sentiasa sibuk dengan kerjaya anda kena menggunakan pam susu bagi memudahkan perjalanan penyusuan si manja. Ini sebabnya:
Massage & Expression Modes (5 Massage and 9 Expression Settings). Boleh digunakan secara single atau double breast pump. Clever switching technology, beralih dari satu payudara ke payudara sebelah, untuk pengalaman yang lebih semula jadi dan selesa. Pengecas USB, jadi ibu boleh mengecas pam dan menggunakannya pada bila-bila masa sama ada di dalam atau luar rumah. Bebas BPA & BPS. Jaminan produk (12 bulan). Tommee Tippee Double Electric Breast Pump dijual di Tommee Tippee Official Store di Shopee dan Lazada termasuk kedai-kedai jualan produk bayi di serata negeri Malaysia.
The post Bekerja Dan Mengepam Susu Lebih Efektif Dengan Cara Ini appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/bekerja-dan-mengepam-susu-lebih-efektif-dengan-cara-ini/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Buat Bingka Susu Mudah Simple Tapi Sedap

Cara Buat Bingka Susu Mudah Simple Tapi Sedap

papar berkaitan - pada 4/11/2021 - jumlah : 252 hits
Teringin nak makan bingka tapi tak ada stok ubi Tak apa masih boleh buat bingka tapi menggunakan susu Resipi bingka susu yang dikongsi Norhayati Basri ini sangat mudah untuk membuatnya Sesuai untuk menu minum petang CARA BUAT BINGKA SUSUBAH...
Nak Anak Kurang Berisiko Dapat Alahan Ibu Boleh Cuba Minum Lebih Banyak Susu Lembu

Nak Anak Kurang Berisiko Dapat Alahan Ibu Boleh Cuba Minum Lebih Banyak Susu Lembu

papar berkaitan - pada 20/10/2021 - jumlah : 215 hits
Tahukah anda bayi kepada ibu yang kerap minum susu lembu ketika menyusukan anak kurang berisiko untuk mengalami alahan makanan apabila mereka menginjak dewasa Menurut kajian dari Chalmers University of Technology Sweden anak kepada ibu yang...
Cara Buat Kuih Tepung Boko Ubi Kayu Yang Lebih Mudah Sedap

Cara Buat Kuih Tepung Boko Ubi Kayu Yang Lebih Mudah Sedap

papar berkaitan - pada 28/10/2021 - jumlah : 482 hits
Suka makan Kuih Tepung Boko Ubi Kayu Seperti yang kita tahu nak buat kuih ini memerlukan kita memarut ibi kayu hingga halus Lenguh tangan Rupanya ad acara yang lebih mudah dan hasilnya juga sedap Hanya menggunakan mesin pengisar anda boleh ...
Cara Simpan Lebihan Santan Kotak Supaya Lebih Mudah Guna Tak Basi

Cara Simpan Lebihan Santan Kotak Supaya Lebih Mudah Guna Tak Basi

papar berkaitan - pada 22/10/2021 - jumlah : 257 hits
Santan kotak saiz besar biasanya lebh murah dan jimat berbanding santan kotak kecil Namun jika nak masak dalam jumlah yang sedikit pastinya ada lebihan Jika disimpan begitu sahaja dalam peti sejuk jika tidak dihabiskan dalam masa 3 hari pas...
Ebm Fresh Ebm Frozen Ebm Chilled Ebm Antara Istilah Susu Perahan Yang Mama Wajib Tahu Cara Mengendalikanya

Ebm Fresh Ebm Frozen Ebm Chilled Ebm Antara Istilah Susu Perahan Yang Mama Wajib Tahu Cara Mengendalikanya

papar berkaitan - pada 4/11/2021 - jumlah : 228 hits
Alamak tak lama lagi dah nak masuk kerja Tentu sekali mama perlu menyediakan susu perahan untuk stok si kecil Tapi adakah mama faham tentang perahan susu ibu cara penyimpanan dan juga cara menegndalikanya Jom ikuti perkongsian ini MAKSUD IS...
Cara Hargai Diri Sendiri Untuk Hidup Lebih Berharga

Cara Hargai Diri Sendiri Untuk Hidup Lebih Berharga

papar berkaitan - pada 29/10/2021 - jumlah : 919 hits
Cara Hargai Diri Sendiri Untuk Hidup Lebih Berharga Bila diri kita sudah penat orang lain tengok pun ikut sakit sakit mata dan sakit hati Kerana apabila seseorang itu telah letih melakukan semuanya sepanjang masa tanpa berehat kesakitan itu...
Cara Ambil Gambar Pengakap

Cara Ambil Gambar Pengakap

papar berkaitan - pada 29/10/2021 - jumlah : 660 hits
Hari tu cikgu pengakap Moq bagitahu Semua gambar yang diambil di sekolah hari tu Pengakap daerah reject sebab semua tak pakai nametag Jadi cikgu suruh ambil gambar baru Kat Pekan kecil ni Mana nak cari tempat buat nametag siap 30 minit Adeh...
3 Cara Menggunakan Essential Oil Young Living Yang Perlu Anda Tahu

3 Cara Menggunakan Essential Oil Young Living Yang Perlu Anda Tahu

papar berkaitan - pada 29/10/2021 - jumlah : 414 hits
Sifat Essential Oil yang cepat merewap dan mempunyai molekul yang kecil menjadikannya boleh bertindak balas dengan cepat terhadap tubuh badan manusia Essential oil dapat meresap masuk ke dalam kulit melalui rongga dan akan bergerak ke siste...
Cara Untuk Menggunakan 1 Nombor Whatsapp Untuk 2 Peranti Berbeza

Cara Untuk Menggunakan 1 Nombor Whatsapp Untuk 2 Peranti Berbeza

papar berkaitan - pada 29/10/2021 - jumlah : 339 hits
Secara amnya satu akaun WhatsApp hanya boleh digunakan pada satu telefon bimbit Namun atas pelbagai tujuan kadangkala kita perlu menggunakan dua telefon bimbit Oleh itu orang biasanya membeli nombor baharu untuk dipasang pada telefon bimbit...
Azmin Pledges To Tell All On May 11

Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Berebut Kasih

Reaching Out



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Makanan Perlis Paling Popular

Tafsir Mimpi Gajah

Panduan Produk Kesihatan

Grab Nanyang Siang Pau 27 04 2024

Selamat Hari Gawai Maksud Dan Contoh Ucapan

Piala Thomas 2024 Senarai Pemain Malaysia Jadual Live