Bawa Isteri Dalam Pantang Jual Bantal Siapa Sangka Hikmah Hilang Kerja Bekas Jurutera Kini Jutawan Bantal


Segala kejayaan dan kemewahan yang dikecapi hari ini bukan mudah. Semuanya daripada kritikan dan penolakan yang pernah diterima satu masa dahulu.
Rahsia kejayaan bermula dengan angan-angan yang tinggi dan untuk memastikan kejayaan itu tercapai, jagalah angan-angan itu sebaik mungkin.

via GIPHY
Siapa je yang tak pernah dengar atau lihat jenama DAG, ‘Bantal Hotel 7 Bintang’ menghiasi papan tanda besar sepanjang lebuh raya?

Pastinya ramai yang dah mula kenal, tapi tahukah korang pengusaha disebalik jenama besar ini? Dr Azizan Osman menggarap kisah benar penuh liku, seorang insan bergelar Tuan Das Abdul.
Ingat lagi 3 tahun lepas bila dia mula datang ke Program RichWorks.  Allah, dengan keadaannya yang tak tahu nak describe macam mana.  Air mukanya yang risau, tahap confident memang dah tak ada.
Masakan tak, seorang bekas jurutera yang hilang pekerjaan dan terpaksa jual bantal untuk sara hidup keluarga! Kau rasa? Tak berdarah hati jual bantal di carboot sales sambil isterinya yang baru je 41 hari bersalin bawa bayi kecil untuk sama-sama berniaga. Kau rasa? Tak lebur hati seorang suami?
Kisahnya bukanlah seindah yang difikirkan. Sampai satu tahap, hanya 20 biji bantal sahaja terjual bulan itu. Bayangkan makan dan minum mereka? Kita selalu terfikir susahnya kita nak cari duit, tapi kita lupa, ada yang lagi susah daripada kita sampai tak mampu nak dapat sesuap nasi.

Namun, ‘sinar’ mula kelihatan setelah ‘bertemu’ video perkongsian Dr Azizan Osman yang dijadikan rujukan dalam perjalanan ‘NAK UBAH HIDUP.’
Masih terngiang-ngiang di telinga.
“Nak mula berniaga guna apa ada  di tangan. Maksud dia apa yang mudah dan kita tahu buat.”
Pada masa itu hanya bantal disisi. Bermula daripada itulah, ‘Perniagaan Bantal Hotel DAG’ terhasil.

Tapi sinar itu tak selalu cerah. Mengakui perjalanan bisnes tak semudah yang disangka.  Bukan petik jari dan semuanya menjadi.
Tuan Das Abdul selalu dilihat memegang bantal setiap kali hadir Program RichWorks.  Bila di tanya kenapa? Dia kata itu cara dia nak orang kenal dia.  Tapi, bukan senang nak peluk bantal ke hulu hilir.  Sangat malu pada awalnya dan memerlukan keyakinan yang tinggi.
Siapa sangka selepas kelas demi kelas, training demi training, daripada 20 bantal sehari, kini jualannya mencecah ratusan ribu. Purata jumlah jualan bantal tak tercapai akal! Sehingga 30,000 ke 40,000 biji sebulan!

Baru-baru ni, Bantal Hotel DAG telah memenangi Anugerah Superbrand Malaysia 2019 dan pihak media, Astro Awani turut menemu bual dalam berkongsikan rahsia kejayaan beliau.
Bermula di carboot sales je dekat Parit Raja, Johor dengan hanya mampu jual 20 bantal, now 1 juta bantal terjual di seluruh Malaysia, Brunei dan Singapura.
“Sampai hari ini, saya bisnes atas niat nak bantu orang, nak bagi manfaat dekat orang lain.”  Kata beliau yang dapat bantu 3,000 ejen buat income tambahan dengan jual bantal je.

Tahniah Tuan Das Abdul.  Kami di RichWorks tumpang bangga!
Menurut perkongsian Dr Azizan ini, sebagai ‘MenThor’ Tuan Das Abdul yang daripada awal melihat kesusahan yang dihadapi, meringkaskan sedikit-sebanyak tips yang boleh dijadikan panduan para usahawan yang baru ingin bertapak.

Dalam tekanan hidup, kita boleh berubah lebih baik. Jangan putus asa ya. Nak buat apa-apa pun kena ada ilmu, paling mudah berguru supaya dapat terus ilmu untuk selesai problem anda. Jangan malu bisnes kecik-kecik sebab jika tau cara betul, lama-lama pasti besar..
Dah sedia nak ubah hidup? Sampai bila nak simpan angan-angan tapi tak usaha untuk mengecapinya? Jadikan tahun 2020 sebagai permulaan langkah baru.
Nak mulakan langkah kejayaan seperti Tuan Das Abdul, mulakan di www.nakubahhidup2020.com pada 25-27 Januari 2020 di Setia City Convention Center (SCCC), Setia Alam Shah Alam.
Info lanjut :
Website Nak Ubah Hidup
Emel : [email protected]
Hotline : 1300882424
FB Azizan Osman
IG Azizan Osman
Youtube Azizan Osman
#TeamRichWorks #ResultMatters #NakUbahHidup2020
#MillionaireMarketingMasteryNov2019


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://siakapkeli.my/2019/10/26/bawa-isteri-baru-41-hari-bersalin-jual-bantal-siapa-sangka-hikmah-hilang-kerja-bekas-jurutera-kini-jutawan-bantal/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mamat Khalid Isteri Bercadang Bawa Bercuti Rehat Dari Kerja Lepas Keluar Hospital

Mamat Khalid Isteri Bercadang Bawa Bercuti Rehat Dari Kerja Lepas Keluar Hospital

papar berkaitan - pada 19/10/2019 - jumlah : 256 hits
ISTERI BERCADANG BAWA MAMAT KHALID BERCUTI REHAT DARI KERJA Bercadang membawa suaminya bercuti ke kawasan peranginan di tepi pantai sebaik dibenarkan keluar dari hospital nanti isteri kepada pengarah terkenal Mamat Khalid iaitu Hasmah Hassa...
Harga Diri Saya Dipijak Pijak Isu Hina Alat Sulit Bekas Isteri Bau Ikan Masin Fairuz Belum Boleh Maafkan Galih Ginanjar

Harga Diri Saya Dipijak Pijak Isu Hina Alat Sulit Bekas Isteri Bau Ikan Masin Fairuz Belum Boleh Maafkan Galih Ginanjar

papar berkaitan - pada 1/11/2019 - jumlah : 534 hits
BEKAS isteri kepada pelakon Galih Ginanjar iaitu Fairuz A Rafiq masih belum memaafkan penghinaan yang dilakukan oleh aktor tersebut terhadap dirinya Menerusi laporan Liputan6 Fairuz berkata dia berasa cukup terhina dengan kata kata Galih da...
Masa Kontraksi Sakitnya Ya Ampun Bekas Isteri Pu Abu Kongsi Momen Bersalin

Masa Kontraksi Sakitnya Ya Ampun Bekas Isteri Pu Abu Kongsi Momen Bersalin

papar berkaitan - pada 2/11/2019 - jumlah : 213 hits
Bekas isteri kepada Pencetus Ummah Abu Sufyan Ain Afini bersyukur kerana proses melahirkan anak sulungnya Muhammad Adam Aysar Jun lalu dipermudahkan Menceritakan pengalaman pertama kali melahirkan anaknya itu Ain mengalami kontraksi yang sa...
Bawa Perut Ke Sana Sini Tak Mudah Suami Tolonglah Jangan Buat Selamba Jaga Isteri Tu

Bawa Perut Ke Sana Sini Tak Mudah Suami Tolonglah Jangan Buat Selamba Jaga Isteri Tu

papar berkaitan - pada 15/10/2019 - jumlah : 381 hits
Wanita sekarang terlalu berdikari Ketika mengandung pun boleh buat macam macam perkara Ketika seorang isteri hamil anda hanya mampu melihat susah payahnya dia membawa kandungan Benar anda tidak mampu memindahkan kandungan itu kepada diri an...
Suami Isteri Dibuang Kerja Kerap Ambil Cuti Urus Anak Hidap Sawan Saraf

Suami Isteri Dibuang Kerja Kerap Ambil Cuti Urus Anak Hidap Sawan Saraf

papar berkaitan - pada 30/10/2019 - jumlah : 243 hits
TIUB dimasukkan melalui rongga hidung terus ke usus menyebabkan kanak kanak berusia dua tahun ini tidak punya daya untuk menangis lagi dan hanya terbaring sepanjang masa Nur Iman Fitriah Abdullah menghidap penyakit sawan saraf yang menyebab...
Sepenat Mana Kerja Suami Takkan Dapat Lawan Penat Isteri Di Rumah

Sepenat Mana Kerja Suami Takkan Dapat Lawan Penat Isteri Di Rumah

papar berkaitan - pada 23/10/2019 - jumlah : 509 hits
Kadangkala isteri saya minta izin nak pergi beli barang dapur di pasaraya Saya kata wasap sahaja list nanti saya keluar belikan Lagi senang Dia tak letih Tapi tidak lama kemudian saya fikir balik Saya izinkan dia keluar pergi beli barang se...
Lulusan Pkn Stan Kini Tak Hanya Bisa Kerja Di Kemenkeu Tapi Bisa Di 32 Kementerian

Lulusan Pkn Stan Kini Tak Hanya Bisa Kerja Di Kemenkeu Tapi Bisa Di 32 Kementerian

papar berkaitan - pada 31/10/2019 - jumlah : 180 hits
Penempatan para lulusan PKN STAN ke instansi lain di luar Kemenkeu sendiri merupakan salah satu program Leaders Factory yaitu program yang diinisiasi Kemenkeu dalam rangka mewujudkan SDM unggul di bidang pengelolaan dan pengawasan keuangan ...
Tanggapan Menteri Sri Mulyani Kini Harus Kerja Bareng Prabowo Subianto

Tanggapan Menteri Sri Mulyani Kini Harus Kerja Bareng Prabowo Subianto

papar berkaitan - pada 23/10/2019 - jumlah : 194 hits
Ketua Umum Gerindra yang juga Menteri Pertahanan Prabowo Subianto beberapa kali melontarkan kritik kepada Menteri Sri Mulyani Salah satunya tentang kinerja utang Indonesia Menteri Sri Mulyani mengatakan bahwa dirinya tak menyimpan dendam te...
Doktor Pukul Bekas Isteri Dan Mentua Disahkan Dalam Keadaan Waras Oleh Mahkamah

Doktor Pukul Bekas Isteri Dan Mentua Disahkan Dalam Keadaan Waras Oleh Mahkamah

papar berkaitan - pada 19/10/2019 - jumlah : 335 hits
SHAH ALAM Doktor yang didakwa memukul bekas isteri dan bapa mentuanya September lalu berada dalam keadaan waras mengikut laporan kesihatan daripada Hospital Bahagia Ulu Kinta Perak Bagaimanapun tertuduh Syed Ariff Syed Abdul yang hadir di k...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Zus Ice Watermelon Latte