Banyak Projek Di Kedah Perlahan Terjejas Di Bawah Pas




 Beberapa projek pembangunan di negeri Kedah tidak diurus dengan baik sehingga menyebabkan pembangunan projek perlahan dan terjejas, dakwa Ketua Pembangkang Dewan Undangan Negeri (DUN) Kedah.



Datuk Zamri Yusuf (gambar, bertopi merah) yang dipetik berkata, perkara itu berlaku ekoran beberapa isu yang tidak diberi perhatian dengan betul oleh Kerajaan Negeri.





Ekoran masalah projek sedia ada, beliau melahirkan kebimbangan bahawa negeri itu akan sukar mendapat projek-projek pembangunan baharu dari Persekutuan.

"Ada projek yang terjejas kerana masalah pengambilan tanah serta terkait beberapa isu dengan masyarakat setempat. Untuk menyelesaikan isu tersebut, kerajaan negeri perlu beri perhatian penuh.





"Sebagai contoh dalam isu pengambilan tanah, kerja yang perlu dilakukan bukan setakat wartakan saja sebaliknya selepas itu perlu ada tindakan susulan termasuk persetujuan ramai terhadap kerja yang hendak dilaksanakan," katanya dipetik Utusan.





Beliau memberi contoh beberapa projek yang bermasalah termasuk pembinaan lima loji rawatan air (LRA) yang ada antaranya baru mencapai tahap 10 peratus dalam tempoh tiga tahun.





Selain itu rancangan tebatan banjir juga statusnya tidak berkembang sejak Pakatan Harapan (PH) menyelesaikan isu lencongan di Gunung Keriang serta Kuala Sungai pada 2019 dan 2020 ketika menjadi Kerajaan Negeri sebelum ini.





"Jadi apabila Menteri Besar tidak teruja dengan pengumuman RM1.6 bilion baru-baru ini kerana mendakwa ia hanya projek sudah diumum dan diusahakan kerajaan terdahulu, maka itu sebenarnya menjadi bukti Kedah sukar mendapat projek baharu kerana projek-projek sebelum ini pun banyak terjejas dan berjalan terlalu perlahan," katanya





Beliau sebelumnya ditemui pemberita pada sidang akhbar projek menggantikan Jambatan Manjalara di Jalan Putra di Alor Setar semalam.





Penggantian Jambatan Manjalara oleh Kerajaan Persekutuan itu jelasnya dijangka siap sepenuhnya pada Julai 2025 bakal memberi manfaat besar tidak hanya kepada lalu lintas di situ malah aspek pelancongan di Alor Setar.





"Jambatan baharu ini akan berada di kedudukan lebih tinggi berbanding paras sungai, sekali gus membolehkan aspek pelancongan menelusuri Sungai Kedah boleh dilaksanakan dengan lebih lancar ke lokasi lebih jauh menggunakan bot.





"Selain itu, jambatan ini juga secara keseluruhannya akan memiliki empat lorong berbanding cuma tiga sebelum ini. Keadaan itu akan membantu mengurangkan kesesakan terutamanya di waktu puncak," katanya.

 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2023/05/banyak-projek-di-kedah-perlahan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pas Led Kedah Govt Can Be Toppled In State Polls Umno Leader

Pas Led Kedah Govt Can Be Toppled In State Polls Umno Leader

papar berkaitan - pada 10/5/2023 - jumlah : 122 hits
During last year s general election Perikatan Nasional dominated Kedah winning 14 out of 15 parliamentary seats However Kedah Umno chief Mahdzir Khalid is confident that a rematch at the state level will not result in another whopping victo...
Kedah Set To Become Another Pas Stronghold

Kedah Set To Become Another Pas Stronghold

papar berkaitan - pada 5/5/2023 - jumlah : 194 hits
Kedah is set to become another PAS stronghold in the coming state elections This means that Kelantan Terengganu Perlis and Kedah will all have PAS led governments leading to potential new dynamics in the Malaysian political landscape With P...
Pas Dijangka Menang Lebih Banyak Kerusi Di Pulau Pinang

Pas Dijangka Menang Lebih Banyak Kerusi Di Pulau Pinang

papar berkaitan - pada 26/4/2023 - jumlah : 180 hits
SHAH ALAM Penganalisis menjangkakan Pas akan mengekalkan kuasa di Kelantan Terengganu dan Kedah dan bakal memenangi lebih banyak kerusi di Pulau Pinang Penganalisis Politik Universiti Sains Malaysia Profesor Sivamurugan Pandian berkata jang...
Sebelum Pas Pn Memerintah Rakyat Kedah Kena Kalih

Sebelum Pas Pn Memerintah Rakyat Kedah Kena Kalih

papar berkaitan - pada 3/5/2023 - jumlah : 191 hits
Sebelum PAS memerintah masalah air tak kritikal seperti sekarang Nampaknya Kedah telah jadikan sebagai model Penduduk Penang Selangor dan Negeri Sembilan kena ambil perhatian Perkara sama mungkin akan berlaku kepada anda Masa PRN nanti kala...
Pas Bukan Dominan Di Kedah Tak Mustahil Bertukar Tangan Kata Mahdzir

Pas Bukan Dominan Di Kedah Tak Mustahil Bertukar Tangan Kata Mahdzir

papar berkaitan - pada 10/5/2023 - jumlah : 122 hits
Mahdzir Khalid berkata PAS di Kedah bukan dominan tidak seperti negeri pantai timur yang dilihat sememangnya pro PAS PETALING JAYA Pentadbiran Kedah mampu bertukar tangan kerana PAS bukan parti dominan di negeri itu kata Mahdzir Khalid Ketu...
Pas Akan Kalah Di Kedah

Pas Akan Kalah Di Kedah

papar berkaitan - pada 10/5/2023 - jumlah : 184 hits
PETALING JAYA Pentadbiran Kedah mampu bertukar tangan kerana PAS bukan parti dominan di negeri itu kata Ketua Umno Kedah Mahdzir Khalid Beliau berkata Kedah yang pernah menjadi kubu kuat Barisan Nasional tidak boleh disamakan dengan corak s...
Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Polis Cari Waris Lelaki Maut Kemalangan

Ceo Badan Berkanun Ditahan Sprm Disyaki Seleweng Dana Projek Rm1 2 Bilion

Hadiah Hari Guru

Igaming Games Vendor United Kingdom Adapting To The Evolving Digital Landscape

Pengampunan Najib Mencetus Krisis Perlembagaan

Deep Bowl Glass Pipes A Versatile Choice For Smoking Concentrates

Umur 21 Terlibat Dalam Mesyuarat Penajaan Ukm



Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia


Buy Romance Novels Online In Malaysia Exploring Touching Love Stories

Invest More In Unit Trusts In Malaysia With Hong Leong Bank

How To Choose The Perfect Dining Table If You Like Entertaining

Rrd 03 House By Paulo Henrique Paranhos In Brazil

Adik Wanie Feat Adam Zbp Dudo Sengat Jando Chord

Video Suspek Serang Balai Polis Ulu Tiram Maut Ditembak