Banyak Khasiat Maajun Nenda Baik Untuk Dalam Wanita


Khasiat Maajun Nenda Homemade Rahsia Bidan Istana Sejak 1928 | Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.
Jamu tradisi diakui masih menjadi pilihan hati wanita yang ingin menjaga kesihatan dalaman mereka. Penjagaan dalaman adalah penting untuk menghasilkan luaran yang bukan sahaja cantik tetapi bertenaga juga.
Salah satu jamu yang sedang meletup di pasaran iaitu Maajun Nenda juga mempunyai khasiat yang dikejar oleh para wanita di luar sana termasuk Sha sendiri. Bukan apa, sebagai wanita yang bekerja dan perlu menguruskan rumah tangga dalam satu masa memang memerlukan tenaga dan jamu yang boleh membantu menyokong dalaman wanita.


Teruskan membaca kerana Sha akan kongsikan dengan dengan korang khasiat Maajun Nenda dan cara pengambilan Maajun Nenda yang betul.'
Maajun Nenda 100% HomemadeMaajun Nenda merupakan maajun yang dihasilkan daripada resepi bidan istana sejak tahun 1928 lagi. Walaupun ianya sudah mula dikomersialkan tetapi cara pembuatannya masih dikekalkan.
Mempunyai 44 jenis herba, rempah ratus, daun dan terpilih menjadi ramuan Maajun Nenda disamping dicampur dengan madu juga minyak zaitun untuk menjadikan ianya kenyal.


Khasiat Maajun Nenda

Sha di sini sebenarnya nak kongsi dengan korang niat sebenar Sha ambil Maajun Nenda. Sha ada hari memang sibuk dengan kerja hakiki dan setiap pagi memang sibuk sediakan keperluan sendiri, suami dan anak-anak. Tambah pula sejak bertukar tempat kerja yang lebih jauh daripada biasa, memang lain macam penatnya.
Bila umur meningkat dan dah tak muda macam dulu, beza ya umur kita 20-an dengan 30-an dan menghampiri 40 ini. Balik kerja kadang sakit-sakit badan tak tahu punca. Dulu Sha rajin pergi berurut, sejak pandemik memang tak pernah pergi lagi. Setiap kali berurut memang sakit sebab badan banyak angin.
Atas sebab itulah Sha mula cuba Maajun Nenda ini. Tak tahan juga badan angin dan mula terasa lenguh-lenguh di bahagian sendi. Bila Sha tengok khasiat-khasiat Maajun Nenda seperti di bawah memang Sha tertarik. Bukan apa, orang mengurut pun selalu sarankan untuk kita wanita supaya ambil jamu sebab perempuan tak sesuai dengan benda sejuk-sejuk.


Jom baca apa kebaikan Maajun Nenda..

Membuang angin dalam badan dengan cepatMengecutkan peranakan Melawaskan pembuangan air besar tanpa sembelitMengenyangkan dan amat sesuai untuk dietMembentuk tubuh yang lebih langsing Mengetatkan, menegang dan menganjalkan rahimMenegang payudara dan pinggulBadan jadi cergas dan ringanMenyihatkan badan dan otot-otot dalamanMengeluarkan angin dalam badan Melancarkan perjalanan haid Hilangkan senggugut Hilangkan keputihanAwet muda dan kulit cantik dan bibir kemerahan Hilangkan lenguh badan Melancarkan peredaran darah Memperbanyakkan pengeluaran susu badanAmat sesuai untuk ibu berpantang Meningkatkan nafsu
Pengalaman Peribadi Selepas Mengambil Maajun Nenda

Berdasarkan kebaikan-kebaikan Maajun Nenda yang ada, adalah beberapa kesan yang Sha rasai. Masalah sakit dan lenguh-lenguh badan sudah berkurangan berkurangan. Masalah sembelit Sha pun Alhamdulillah tak perlu lama-lama dalam tandas.
Yang paling penting badan rasa ringan dan cergas. Penting sebab kita nak menguruskan keluarga dan kerja yang jarang lekat di pejabat. Kalau di pejabat pun Sha jenis tak tahan dengan penghawa dingin. Sha juga percaya dengan penjagaan dalaman dapat melahirkan kecantikan luaran.
Paling best rasa Maajun Nenda pun sedap. Bau dia memang bau jamu herba betul, tapi rasa dia peda-pedas manis sahaja. Keseluruhan bahan yang digunakan untuk membuat Maajun Nenda juga bukan bahan yang biasa-biasa. Cara buat pun masih dengan cara tradisional.


Antara Ramuan Maajun Nenda 

Sudah pasti bahan yang digunakan adalah baik untuk dalaman kaum wanita. Wanita mana yang tak mahu sentiasa awet muda, cantik, sihat dan bertenaga bukan? Korang tengok sendirilah bahan-bahan yang digunakan, ada yang Sha tak pernah dengar pun.

ManjakaniArabic gumHalia baraJintan ManisKunyit kering Akar serapatJemujuCabai pulasAkar InaiDaun Pecah Periuk Akar Gajah BeranakBawang PutihDaun Senna MakiAkar Sekecut

Cara Makan MaajunDalam satu botol Maajun Nenda terdapat 3 boba besar, jadi kita perlu bahagikan boba tersebut kepada 8 bahagian secara sama rata. Selepas dibahagikan kita perlu gentel-gentel. Pendek kata selepas dibahagi untuk satu botol kita akan dapat 24 biji maajun.


Boleh dikunyah atau ditelan dengan air. Tetapi Sha lebih syorkan korang untuk kunyah supaya kesan lebih cepat.
Sha nak kongsi dengan korang 2 cara makan Maajun Nenda yang mana mengikut kesesuaian koranglah.

Untuk yang kali pertama atau tiak biasa makan maajun, korang boleh ambil satu biji sehari sebelum sarapan. Jika nak makan 2 kali sehari, ambil satu biji dan jadikan dua bahagiann. Makan pagi sekali dan makan petang sekali.Manakala dos yang sesuai untuk yang biasa makan maajun pula maksimum 2 biji sehari. 1 biji sebelum sarapan dan 1 biji sebelum makan malam. Biasanya selepas ambil kita akan rasa kenyang dan boleh skip makan malam.
Apa yang penting korang perlulah minum air putih secukupnya iaitu 8 gelas sehari. Tips ini dapat membantu kita menurunkan berat badan jika konsisten.


Info Dan Tips Extra Untuk Amalkan Maajun Nenda

Remaja atau yang belum kahwin, tetapi mengalami senggugut atau keputihan boleh mula makan maajun 1-2 biji maajun yang bersaiz biji jagung.Time period boleh berhenti makan. Jika ada masalah period tidak lancar atau masalah senggugut boleh teruskan macam biasa.
Pesakit darah tinggi kena bermula dengan sebiji besar biji jagung. Dos yang berlebihan dikhuatiri akan menyebabkan pening disebabkan ramuan itu sendiri.
Pesakit yang dalam rawatan perlu menjarakkan masa 3 jam antara maajun dengan ubat.
Jangka hayat maajun adalah 24 bulan, namun digalakkan habiskan makan dalam tempoh 3 bulan setelah dibuka dari botol asal


Cara Dapatkan Maajun NendaJika korang mahu dapatkan Maajun Nenda ini pastikan korang beli daripada ejen yang mudah berurusan. Macam Sha, Sha dapatkan daripada kedai shopee MyNenda .
Atau korang boleh sahaja terus whatapps : https://www.wasap.my/60136483362
Di kedai shopee ini jika korang beli 2 botol, korang akan dapat freegift bekas. Jadi korang boleh simpan Maajun Nenda dalam bekas tersebut.
 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.shalimaryusof.com/2022/10/Khasiat-Maajun-Nenda-Baik-Untuk-Dalam-Wanita.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rahsia Wanita Kekal Tenaga Dengan Maajun Nenda

Rahsia Wanita Kekal Tenaga Dengan Maajun Nenda

papar berkaitan - pada 31/10/2022 - jumlah : 268 hits
Rahsia Wanita Kekal Tenaga Dengan Maajun Nenda Alhamdulillah memang puas hati umi dengan saranan seorang kawan untuk mencuba Maajun Nenda selama 48 hari ni memang terasa perbezaan pada badan umi Kalau dulu asyik lenguh lenguh tapi sekarang ...
Maajun Nenda Rahsia Wanita Kini

Maajun Nenda Rahsia Wanita Kini

papar berkaitan - pada 31/10/2022 - jumlah : 210 hits
Maajun Nenda Kelebihan pemakanan maajun kepada wanita tidak dapat disangkalkan lagi dalam menjaga kesihatan luar dan dalam wanita Jamu tradisional sememangnya menjadi rahsia awet muda dan wajah berseri seri kebanyakan wanita Mesti lah CN se...
Maajun Nenda Warisan Turun Temurun Dari Bidan Istana Bagus Untuk Kesihatan Dalaman Wanita

Maajun Nenda Warisan Turun Temurun Dari Bidan Istana Bagus Untuk Kesihatan Dalaman Wanita

papar berkaitan - pada 1/11/2022 - jumlah : 201 hits
Maajun Nenda Warisan Turun Temurun Dari Bidan Istana Bagus Untuk Kesihatan Dalaman Wanita Perasan tak mak mak kita ni walaupun mereka dah berusia tapi kudrat mereka masih kuat sihat dan bertenaga kalah kita yang masih muda ni Tak seperti ki...
Cendawan Enoki Murah Dan Banyak Khasiat

Cendawan Enoki Murah Dan Banyak Khasiat

papar berkaitan - pada 18/10/2022 - jumlah : 276 hits
Laku betul cendawan enoki sejak viral tu Kadang ada stok kadang licin kat rak tu Benda viral macam tu lah kan Ada yang suka dah ada yang tak boleh terima rasa dia Peminat cendawan enoki macam saya memang sukalah Cendawan enoki ni agak susah...
Hiburan Diorang Nak Menantu Lebih Baik Jaga Suami Lumpuh Sampai Sihat Wanita Akur Mentua Minta Bercerai

Hiburan Diorang Nak Menantu Lebih Baik Jaga Suami Lumpuh Sampai Sihat Wanita Akur Mentua Minta Bercerai

papar berkaitan - pada 18/10/2022 - jumlah : 227 hits
Tular di media sosial tidak berapa lama dahulu apabila seorang wanita bergelar usahawan kosmetik iaitu setia menjaga suaminya yang lumpuh akibat kemalangan jalan raya Malah suaminya Muhammad Ridhwan dilaporkan hampir hilang ingatan namun Ay...
Viral Video Wanita Ditampar Tendang Dilibas Selipar Undang Kemarahan

Viral Video Wanita Ditampar Tendang Dilibas Selipar Undang Kemarahan

papar berkaitan - pada 31/10/2022 - jumlah : 149 hits
Juwan Riduanam hmetro com my TANGKAP layar video tularKota Kinabalu Tular rakaman video seorang perempuan ditendang dan ditampar beberapa kali termasuk dilibas selipar oleh seorang remaja lelaki sehingga mencetuskan kemarahan warganet Video...
Ditegur Hisap Vape Wanita Muda Ini Balas Habistu Takkan Nak Hisap Kot

Ditegur Hisap Vape Wanita Muda Ini Balas Habistu Takkan Nak Hisap Kot

papar berkaitan - pada 31/10/2022 - jumlah : 131 hits
Tindakan seorang wanita muda memuat naik video dirinya menghisap vape mengundang rasa kurang senang netizen yang kemudian bertindak membuat teguran nbsp Malangnya setiap teguran itu dibalas dengan angkuh seolah olah dirinya tidak akan menga...
Usahawan Cetus Kontroversi Tawar Pakej Sewa Bot Sambil Memancing Dengan 2 Wanita Tak Berpakaian

Usahawan Cetus Kontroversi Tawar Pakej Sewa Bot Sambil Memancing Dengan 2 Wanita Tak Berpakaian

papar berkaitan - pada 31/10/2022 - jumlah : 218 hits
Usahawan cetus kontroversi tawar pakej sewa bot sambil memancing dengan 2 wanita tak berpakaianSeorang pengusaha bot pelancongan di Thailand mengundang perhatian banyak pihak disebabkan idea baharunya telah mencetuskan kontroversi iaitu men...
Barisan Nasional Pahang Pertaruh Sayap Pemuda Wanita Puteri Tanding Pru 15

Barisan Nasional Pahang Pertaruh Sayap Pemuda Wanita Puteri Tanding Pru 15

papar berkaitan - pada 2/11/2022 - jumlah : 181 hits
JERANTUT Barisan Nasional Pahang mempertaruhkan 60 hingga 70 peratus muka baharu bertanding pada Pilihan Raya Umum Ke 15 pada 19 November ini Menteri Besar Datuk Seri Wan Rosdy Wan Ismail berkata calon calon itu terdiri kombinasi sayap Wani...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris

Akmal Sokong Mb Johor Tularkan Isu Kesesakan Tambak Johor

Tanding Solo Pilihan Akhir Jika Umno Mahu Kembali Tadbir Sabah Kata Penganalisis

Netizen Sebak Tengok Anak Lap Air Mata Bella Astillah Ayden Macam Dah Biasa Mesti Mak Dia Selalu Nangis