Bangsa Melayu Istimewa Masuk Syurga



Dalam hidup ini jika kita berduit kita kena bantu yg memerlukan, jika kita berilmu kita ajar pada mereka yg memerlukan. Jika kita hanya fikir kita… barangkali Islam itu pun kita tak kenal.
Org yg berduit jgn sombong.. rezeki yg ada itu Tuhan suruh kongsi sedikit dgn yg memerlukan. Yg berilmu ajar pada org2 kampung supaya mereka tidak mudah ditipu. Yg beragama… ajar kpd yg kurang beragama bukannya menyesatkan org, kafirkan org dan letakkan syurga macam milik nenek mu.
Ada rakan bertanya kenapa saya musuhi parti Melayu tu? Jawapan saya kerana tidak boleh terima alasan Melayu boleh makan rasuah kerana darurat. Covid-19 ini pun tak sampai darurat. Setakat nak projek kata darurat…gila ke apa. Mazhab apa yg ajar Melayu jadi begitu.
Ada kawan kata dia tahu Najib itu merompak wang 1MDB tapi ada jasa Najib yg dia tak pedulikan kemungkaran itu. Ightifar saya dlm hati apa jenis pemikiran ini. Banduan2 yg di dlm penjara itu pun ada kebaikkan yg dia lakukan.
Pernah dgr cerita anak muda yg duduk di tepi sungai dlm kelaparan tiba2 termampak buah epal hanyut lalu dimakan. Selepas separuh buah tersebut di makan, tiba2 dia teringat pesanan Rasulullah adalah haram memakan buah yg bukan milik kita.
Akhirnya dia menyusuri sungai tersebut sehingga berjumpa dgn kebun epal di tepi sungai. Lalu dia bertanya kpd pemilik tersebut dan memberitahu dia telah termakan epal yg hanyut di sungai.
Lalu pemuda itu berikan epal yg telah separuh dimakan utk dipulangkan kpd pemilik Epal tersebut. Katanya dia memohon maaf separuh epal yg telah dimakan dan minta dihalalkan.
Pemilik ladang epal itu tidak mahu memaafkannya kecuali jika dia bersetuju berkahwin dgn anaknya yg cacat. Lelaki itu tiada pilihan kerana pemilik ladang epal itu berkata jika dia tidak mahu berkahwin dgn anaknya yg pekak, bisu, buta dan lumpuh itu dosanya akn dipertanggungjawab di hadapan Allah.
Lalu malam itu juga pemuda itu bernikah dan alangkah terkejut apabila melihat isterinya itu sgt cantik, tidak pekak, tidak buta dan tidak lumpuh hingga dia keluar bilik takut tersilap org.
Pemuda itu bertanya adakah benar itu isterinya. Pemilik Epal yg beriman itu memberitahu benar. Dia memilih pemuda itu kerana dia mahu mencari org yg soleh. Jika hanya separuh epal dimakan lalu sanggup mencari jauh pemilik epal ini utk memohon maaf apatah lagi jika amanah yg lebih besar.
Hasil perkahwinan anak muda ini lahirlah Imam Abu Hanifah. Lahir dari kedua ibu bapa yg mulia. Begitu juga jika kita mengikuti kisah Umar Al Khattab. Masih ingat kisah ibu dan anak perempuannya penjual susu.
Ibunya mahu susu dicampur air tetapi anaknya tidak mahu kerana takut dgn Allah. Umar yg ketika sdg meronda tgh malam mendengar perbualan itu terus memberitahu anak2 nya tentang kebaikkan perempuan tersebut.
Lalu anak bongsunya Ashim yg masih belum berkahwin bersetuju menikahi wanita amanah itu. Hasil perkahwinan tersebut lahirlah insan yg hebat iaitu S. Umar Abdul Aziz.
Terlalu byk kisah amanah telah diceritakan dari para Nabi dan sahabat2. Jika ibu bapa soleh Insyallah akn dpt anak yg solehah.
Jadi saya hairan bagaimana umat Melayu boleh meredhai begitu sahaja wang rakyat berbillion billion dicuri. Kenapa org Melayu tidak terkesan? Sebab itu saya katakan budaya rasuah yg dibenci Islam ini mesti diperangi sepertimana takut dan bencinya umat Melayu kpd babi, Cina, anjing dan Rohingnya.
Adakah di sisi Allah Taala esok pengadilannya Melayu yg mencuri tidak mengapa dan terus dimasukkan ke syurga? Kenapa Melayu mudah sgt dipermainkan emosi mereka. Ini zaman edan bukan lagi zaman Parameswara yg sumber maklumat sgt mudah diperolehi.
Kita sebagai Islam wajib memilih pemimpin yg amanah dan adil. Pemimpin yg jahat apabila dia tidak amanah dia menipu rakyatnya dan akhirnya membinasakan rakyat.
Ingat dosa org yg tidak amanah bukan semudah memohon ampun begitu sahaja kerana dia terpaksa menjawab kpd Allah dan rakyat wang yg dicurinya itu. Jgn ingat dgn wang rasuah pergi Umrah diampunkan begitu saja. Jika rakyat tak ampunkan bagaimana???
Lihatlah Melayu ada pemimpin wang sejuta hanya duit poketnya sahaja. Percayalah tidak akn kaya raya seorang ahli politik jika dia pemimpin yg amanah.
Percayalah jika kita tidak ada perasaan benci kpd pemimpin yg makan rasuah bermakna kita tak hayati apa yg diminta Allah dan Rasulullah. Bermakna kita juga sudah tertipu dgn politikus usang itu. Mana ada manusia di dunia yg boleh menerima pencuri malah diagung agungkan…Cukup2 lah ini zaman edan.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suarapakatandaily.com/archives/27381

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Melayu Bangkit Membuat 25 Tuntutan Kepada Kerajaan Malaysia Demi Anak Bangsa

Melayu Bangkit Membuat 25 Tuntutan Kepada Kerajaan Malaysia Demi Anak Bangsa

papar berkaitan - pada 25/4/2020 - jumlah : 532 hits
Wahai Orang2 Melayu Seringkali kita mendengar pelbagai tuntutan di buat oleh kaum2 minoriti terhadap kerajaan Seringkali juga kita melihat kerajaan kita menunaikan segala permintaan yg di buat oleh kaum minoriti berkenaan atas alasan kompro...
Bangsa Melayu Pun Ada Di Myanmar Lebih Baik Kita Bantu Bangsa Melayu Di Sana

Bangsa Melayu Pun Ada Di Myanmar Lebih Baik Kita Bantu Bangsa Melayu Di Sana

papar berkaitan - pada 25/4/2020 - jumlah : 875 hits
Ketika masyarakat berminat sangat dengan isu Rohingya jangan pula lupa akan MELAYU ISLAM MYANMAR yang juga perlukan perhatian kita Mungkin ramai antara kita tidak tahu bahawa bangsa Melayu ada yang tinggal dan menetap di Myanmar Mereka tida...
Bagaimana Cina Dap Bantu Bangsa Melayu Berdikari Mencari Duit

Bagaimana Cina Dap Bantu Bangsa Melayu Berdikari Mencari Duit

papar berkaitan - pada 7/5/2020 - jumlah : 392 hits
Korang korang nak tahu Berita PANAS derr Ada MP cina dari DAP sorang ni kan alaaa yang korang suka panggil cina DAP KOMUNIS lah cina TONGSAN lah ahhhhh cina DAP tu lah korang tahu apa dia buat ishhhhh tak tahu nak bagi tahu macam mana eemm ...
Adakah Islam Masuk Tanah Melayu Dengan Hudud

Adakah Islam Masuk Tanah Melayu Dengan Hudud

papar berkaitan - pada 3/5/2020 - jumlah : 277 hits
Kredit Ustaz Ali Muda 1 Sejarah kita mencatatkan bahawa Islam sampai ke Tanah Melayu melalui para pendakwah Arab Ini pendapat terkuat kerana banyak nama orang Melayu ikut nama Arab tak ikut nama India muslim Jadi pendapat yang mengatakan Is...
Cara Menulis Surat Izin Tidak Masuk Sekolah Smp

Cara Menulis Surat Izin Tidak Masuk Sekolah Smp

papar berkaitan - pada 28/4/2020 - jumlah : 3171 hits
Itu dia beberapa cara atau tahapan yang harus anda lakukan saat membuat surat izin tidak masuk sekolah karena alasan tertentu Dari dulu sampai sekarang ini surat izin tidak masuk sekolah masih tetap berlaku untuk sd smp ataupun sma Format A...
Maksud Hati Ingin Jaga Kampung Dari Ulah Napi Corona 9 Pemuda Boyolali Ini Malah Masuk Penjara

Maksud Hati Ingin Jaga Kampung Dari Ulah Napi Corona 9 Pemuda Boyolali Ini Malah Masuk Penjara

papar berkaitan - pada 28/4/2020 - jumlah : 212 hits
Maraknya kejahatan atas aksi kriminalitas yang kerap terjadi akhir akhir ini membuat masyarakat geram Apalagi setelah ada berita puluhan ribu narapidana asimilasi Corona yang dikeluarkan berbuat ulah lagi usai keluar penjara Tak jarang para...
Viral Teleponan Sama Crush Sampai 264 Jam Begini Respons Warganet Bucin Nggak Masuk Akal

Viral Teleponan Sama Crush Sampai 264 Jam Begini Respons Warganet Bucin Nggak Masuk Akal

papar berkaitan - pada 28/4/2020 - jumlah : 363 hits
Ngobrol di telepon satu jam aja udah bingung mau ngomongin apa Kalau 264 jam itu sidang skripsi atau gimana sih
Anak Senyap Senyap Masuk Dapur Tak Sedar Banyak Bahayanya Mak Ayah Jangan Leka

Anak Senyap Senyap Masuk Dapur Tak Sedar Banyak Bahayanya Mak Ayah Jangan Leka

papar berkaitan - pada 29/4/2020 - jumlah : 481 hits
Ada waktunya kita sendiri tidak sedar anak kecil kita mengekori kita ke dapur Malah ada juga yang mula merangkak dan bertatih hingga ke dapur Mak ayah tolong jangan biarkan dan biasakan bayi dan anak kecil kita di dapur Jika terbiasa anak m...
Pkp Fasa 4 Isteri Masuk Kedai Suami Tunggu Dalam Kereta

Pkp Fasa 4 Isteri Masuk Kedai Suami Tunggu Dalam Kereta

papar berkaitan - pada 30/4/2020 - jumlah : 483 hits
KUALA LUMPUR Walaupun kerajaan membenarkan dua orang wakil keluarga keluar membeli barang keperluan ketika Perintah Kawalan Pergerakan fasa keempat hanya seorang dinasihatkan memasuki kedai Menteri Kanan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob menca...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Berebut Kasih

Reaching Out

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq

Calon Pn Kuala Kubu Baru Ceo Syarikat Tutup



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Legoland Malaysia Resort Empowers Teachers And Students To Conquer The Legoland School Challenge 2024

Prk Kkb Pertandingan Parti Atau Pertandingan Kaum

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Piza Potato Gnocchi Di The Spot By Chinoz Tiada Tandingan