Baja Ddr Bio Grow Cetusan Idea Datuk Dr Che Rozmey Che Din


Hi Korang, 

Masih ingat pada Datuk Dr Che Rozmey? 
Yang dulu di kenali sebagai salah sorang usahawan produk kesihatan yang meningkat naik pada tahun 90an dan kemudiannya hilang tanpa berita. 
Ermm ingat pun kan 
Baru-baru ni kak lily berkesempatan berjumpa sendiri dengan Datuk Dr Che Rozmey Che Din tau, meh kak lily citer sket kemana apa sebabnya beliau menghilang. 
Dikhianati teman rapat yang dianggap seperti darah daging sendiri meranapkan kepercayaan dan persahabatan yang digenggam lebih 10 tahun. Empayar yang dibina hasil keringat dan doa orang tersayang musnah gara-gara persahabatan itu disulami dengan iri hati. 
Begitulah kisah usahawan terkenal, Datuk Dr Che Rozmey Che Din yang pernah tersungkur akibat dikhianati bekas penasihat peribadi dan kewangannya ketika namanya berada di puncak.


Sedih pula bila mendengar cerita Datuk Dr Rozmey ni, yelah orang yang rapat dengannya boleh berperangai sebegitu, semuanya kerana duit. 
Kini, Dr Rozmey bertekad untuk bangkit membina semula empayarnya dengan memperkenalkan produk terbaru, DDR Bio Grow, baja organik kombinasi formula bio dan lautan yang dihasilkan menerusi penyelidikan serta kajian saintifik teknologi terkini.


Dr Rozmey memperkenalkan satu formula unggul melalui rumusan khas 27 jenis bakteria hidup yang boleh dibahgikan kepada 7 kumpulan yang memberi manfaat. Baja DDR mengandungi bahan organik seperti asid amino, asid fulvic, rumpai laut dan dan bahan bukan organik seperti NPK dan unsur surih. 
Ketika ditanya mengapa menceburi bidang pertanian sebagai alternatif, beliau berkata, idea menghasilkan produk baja tercetus ketika me Ii hat sektor pertanian berdepan masalah kurang hasil dan serangan makhluk perosak berulang. 
Melihat kepada permasalahan itu, Dr Rozmey bekerjasama dengan rakannya, seorang pakar kimia dalam polimer bagi menghasilkan baja yang dapat membantu petani meningkatkan hasil pertanian. 
"Kami ambil masa hampir dua tahun untuk proses pemba--ngunan dan penyelidikan bagi penghasilan baja ini. Pada peringkat permulaan, ia diberikan kepada rakan terdekat untuk menggunakannya. Pasaran baja ini dipromosikan dari mulut ke mulut dalam kalangan petani yang telah menggunakannya. Dari situ pengguna baja ini terus meningkat dari masa ke semasa," katanya. 
Katanya, DDR Bio Grow adalah baja polimer yang diekstrak daripada kulit udang dan cengkerang ketam menerusi teknologi biosains dan fasiliti makmal terkini. 
"Menerusi kajian dijalankan mendapati kuasa bio mampu membantu menjadikan tanah subur dan gembur serta kaya dengan organik dan bakteria yang baik. la memberikan pulangan hasil tanaman tinggi, perkembangan buah dan tanaman memuaskan, menggalakkan akar lebat, serapan air dan baja yang efektif, tanaman sihat dan hijau serta pembesaran tanaman cepat," katanya. 
"Selain itu, baja ini turut mengandungi hasil lautan iaitu kitosan dan rumpai laut sebagai pendorong pembesaran dengan meningkatkan pemecahan sel-sel tumbuhan bagi merangsang pertumbuhan dan pembesaran lebih baik selain mempercepatkan peningkatan proses fotosintesis. Pertahanan dan sistem imunisasi tumbuhan dengan memperbaiki keupayaan daya pertahanan terhadap jangkitan kuman dan serangan serangga serta penggalak tumbuhan dan perkembangan has ii buah dengan peningkatan keupayaan serapan unsur nutrien dalam tanaman. Selain itu, ia juga r:nerawat serangan penyakit bermula daripada akar, batang hingga hasil. la juga mengurangkan kos baja dan rawatan pokok serta meningkatkan pendapatan petani," katanya. 
Kini, sejak mula diperkenalkan di pasaran tempatan pada awal tahun lalu, DOR Bio Grow menerima sambutan menggalakkan dalam kalangan petani, terutama pesawah. 
"Antara respon diterima ialah, pesawah mendapat hasil padi sebanyak 80 peratus daripada 0.3 hektar (1 relung) bersamaan 2.3 tan hingga 2.5 tan. Sebelum ini, hasil padi adalah 1.3 tan hingga 1.5 tan sahaja," katanya. 
Di antara jaminan yang diberikan kepada para pelanggan :- 
Jaminan hasil padi meningkat sehingga 100% (1 kali ganda) Sehingga 1 tan metrik / RM1400. 
Jaminan kos pembajaan bersepadu untuk pengurusan tanaman padi jimat sehingga 50% (kurang separuh) 
Tanaman padi bebas dari penyakit bawaan benih BLB, BPB dan serangan makhluk perosak. 
Bebas dari penggunaan racun kimia. Jimat kos guna racun kimia sebanyak RM300 untuk serelung. 
Petani dan pengguna bebas dari bahaya kesan buruk racun kimia terhadap kesihatan.

Ni ada beberapa testimoni kak lily kongsikan pada korang ek




Melangkah ke hadapan, beliau yakin pasaran sektor pertanian mempunyai peluang yang besar dengan sebahagian besarnya masih belum diterokai oleh syarikat tempatan. 
"Kini kami dalam proses rundingan dengan beberapa agensi kerajaan untuk memperluaskan penggunaan DOR Bio Grow sebagai pembekal utama baja kepada petani. Dalam tempoh beberapa tahun lagi, kami yakin mampu meraih sekurang-kurangnya lima peratus pegangan pasaran dalam penawaran baja organik kepada petani," katanya. 

DDR Bio Grow didatangkan dalam saiz 1 liter bagi kegunaan 1.3 hektar sawah semusim (RM65) dan 4 liter pada harga RM199. 
Sebarang makluman boleh menghubungi Dr Rozmey di talian 012 2627125 atau 012 5688446 
WHATSAPP LINK (STAFF DDR) - untuk pertanyaan dan pembelian 
bit.ly/ddrwstablet
bit.ly/ddrwskdah
bit.ly/ddrwshpmeva
bit.ly/ddrwsmob
bit.ly/ddrwshq
bit.ly/ddrwsmob1

Mari LIKE dan FOLLOW mereka di social media berikut : 
Website : https://www.ddragro.com/
Facebook: https://www.facebook.com/rozmeyagro/
Instagram : https://www.instagram.com/bajaddrbiogrow






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ciklilyputih.com/2019/12/baja-ddr-bio-grow-cetusan-idea-datuk-dr_9.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Datuk Dr Che Rozmey Che Din Kini Jadi Tokey Baja Ddr Bio Grow

Datuk Dr Che Rozmey Che Din Kini Jadi Tokey Baja Ddr Bio Grow

papar berkaitan - pada 11/12/2019 - jumlah : 782 hits
Suatu ketika dahulu nama Datuk Dr Che Rozmey Che Din usahawan tempatan ini pernah meniti di bibir ramai apabila produk makanan kesihatannya mendapat sambutan hebat Bukan itu sahaja tangan dan rambutnya juga pernah menjadi trademark Time tu ...
Pau2019 Teks Ucapan Datuk Seri Mohamad Hasan Perasmian Perhimpunan Agung Wanita Pemuda Puteri Umno 2019

Pau2019 Teks Ucapan Datuk Seri Mohamad Hasan Perasmian Perhimpunan Agung Wanita Pemuda Puteri Umno 2019

papar berkaitan - pada 5/12/2019 - jumlah : 286 hits
TEKS UCAPANPerasmian Perhimpunan Agung Wanita Pemuda dan Puteri UMNO 2019oleh Yang Berhormat Dato Seri Utama Haji Mohamad Haji HasanTimbalan Presiden UMNOPara Perwakilan Wanita Pemuda dan Puteri 1 Marilah kita memulakan Perhimpunan malam in...
Lawatan Yb Datuk Ewon Benedick Ke Makmal Kosmetik Norcy Beautylab Sdn Bhd

Lawatan Yb Datuk Ewon Benedick Ke Makmal Kosmetik Norcy Beautylab Sdn Bhd

papar berkaitan - pada 4/12/2019 - jumlah : 471 hits
Semalam 3hb Disember 2019 Makmal Kosmetik Norcy Beautylab Sdn Bhd telah menerima lawatan rasmi YB Datuk Ewon Benedick Menteri Pembangunan Luar Bandar Kehadiran Menteri ini diiringi oleh Setiausaha Tetap Kementerian Pembangunan Luar Bandar S...
Ronnie Liu Akui Datuk Dan Abangnya Pejuang Komunis

Ronnie Liu Akui Datuk Dan Abangnya Pejuang Komunis

papar berkaitan - pada 3/12/2019 - jumlah : 492 hits
Ahli Dewan Undangan Negeri Sungai Pelek Ronnie Liu yang menghadiri perhimpunan bekas kumpulan pengganas Parti Komunis Malaya mengakui penglibatan keluarga beliau seperti datuk dan abangnya dalam PKM sebelum ini Bagaimanapun kepimpinan terti...
Tergempar Penyanyi Memori Cinta Luka Datuk Nassier Wahab Telah Pergi Buat Selama Lama Nya Punca Sebenar Didedahkan

Tergempar Penyanyi Memori Cinta Luka Datuk Nassier Wahab Telah Pergi Buat Selama Lama Nya Punca Sebenar Didedahkan

papar berkaitan - pada 5/12/2019 - jumlah : 1160 hits
Penyanyi Datuk Nassier Wahab mennggal dvnia kira kira jam 12 45 pagi Khamis di Pusat Pakar Universiti Malaya Petaling Jaya akibat k nser rah ng Tergempar Penyanyi Memori Cinta Luka Datuk Nassier Wahab Telah Pergi Buat Selama Lama Nya Punca ...
Penyanyi Datuk Nassier Wahab Meninggal Dunia

Penyanyi Datuk Nassier Wahab Meninggal Dunia

papar berkaitan - pada 5/12/2019 - jumlah : 545 hits
KUALA LUMPUR Penyanyi Datuk Nassier Wahab 57 menghembuskan nafas terakhir di Pusat Perubatan Universiti Malaya Petaling Jaya pada jam 12 45 tengah malam tadi Pembantu peribadinya Ariff Salim memberitahu Allahyarham pergi dalam keadaan menge...
Ayah Yusoff Rawther Sokong Anak Tepis Tuduhan Datuk Saudara

Ayah Yusoff Rawther Sokong Anak Tepis Tuduhan Datuk Saudara

papar berkaitan - pada 7/12/2019 - jumlah : 284 hits
BERITAAyah kepada Muhammad Yusoff Rawther menjelaskan anaknya ada memaklumkan kepada keluarga tentang insiden salah laku seksual yang dikatakan melibatkan presiden PKR Anwar Ibrahim Ayah Yusof Muhammed Ali Mohammed Idris berkata demikian ba...
Kongsi Gelap Gelaran Datuk Dan Duit Sumbangannya Kepada Parti Ph

Kongsi Gelap Gelaran Datuk Dan Duit Sumbangannya Kepada Parti Ph

papar berkaitan - pada 6/12/2019 - jumlah : 545 hits
Seow Chau Pen dituduh mengikut Seksyen 43 Akta Pertubuhan 1966 yang memperuntukkan hukuman maksimum penjara 3 tahun atau maksimum denda RM5 000 atau kedua duanya jika sabit kesalahan DSN ni kalau menulis sindirannya padu Bulan September lal...
Waterfront Bagan Datuk Mengubah Pekan Koboi Menjadi Lokasi Tumpuan Pelancong

Waterfront Bagan Datuk Mengubah Pekan Koboi Menjadi Lokasi Tumpuan Pelancong

papar berkaitan - pada 3/12/2019 - jumlah : 816 hits
BAGAN DATUK 24 Dis Sejak beroperasi dua bulan lalu Waterfront Bagan Datuk kini menjadi destinasi tumpuan pelancong dari luar dan dalam daerah ini lebih lebih lagi pada hari cuti umum Kewujudan WBD juga telah mengubah wajah Bagan Datuk yang ...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Tips For Achieving Your Saving Goals



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Coretan Dari Tingkat 2 Wad 29 Katil 18 Hprz 2

Sambutan Birthday Ke 9 Nur Wardina Soffea

Puding Jagung Yang Sedap

Play88 Online Slots The Evolution Of Graphics And Sound Effects

Iltizam Anak Selangor Aka Anas Yawas Pengganti Tawas

Perkhidmatan Senarai Kiosk Kwsp