Bagaimana Najib Nak Nasihat Pm Kalau Diri Sendiri Pun Kena Tipu




Usaha untuk menjadikan Datuk Seri Najib Razak sebagai penasihat ekonomi kepada Perdana Menteri (PM) Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob bertaraf menteri, dikatakan masih belum reda.
Desakan menggunakan individu tertentu supaya Ismail Sabri mengangkat Najib sebaris dengan bekas PM Tan Sri Muhyiddin Yassin yang dilantik sebagai Pengerusi Majlis Pemulihan Negara (MPN) bertaraf menteri, terus dilakukan.
Namun, PM masih teragak-agak kerana berpandangan jika mengangkat Najib sebagai penasihat ekonomi bertaraf menteri, ia akan memberi kesan kepada pentadbiran kerajaan, walaupun sudah menandatangani persefahaman dengan Pakatan Harapan (PH) bagi meredakan ketegangan politik.
Ini kerana, di peringkat parti sendiri, akar umbi UMNO telah lama menolak Najib yang menyebabkan parti itu dan Barisan Nasional (BN) kalah teruk dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14), sekali gus buat pertama kali menjadi pembangkang.
Tetapi, Muhyiddin daripada Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) menyelamat UMNO dari kekal dikerusi pembangkang dengan pembentukan Kerajaan Perikatan Nasional (PN) susulan peletakan jawatan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai PM ke-7. Namun, akhirnya 15 Ahli Parlimen (MP) UMNO juga yang berkhianat dengan menumbangkan Kerajaan PN.
Berbalik kepada isu untuk melantik Najib sebagai penasihat ekonomi, ramai akar umbi, malah MP UMNO yang dilantik menjadi menteri serta timbalan menteri dalam Kabinet baharu Ismail Sabri, turut tidak menyukainya.
Dua menteri yang enggan nama mereka disiarkan memberitahu, Najib tidak sepatutnya diberi jawatan itu kerana boleh membahayakan UMNO dan BN menjelang PRU15 nanti.
“Memang ada pembangkang yang sokong Najib menjadi penasihat ekonomi PM, tapi semua itu adalah perangkap supaya mereka mempunyai modal untuk menghentam kerajaan apabila PRU15 diadakan.
“Akar umbi UMNO juga tidak mahu Najib yang didapati bersalah atas tujuh pertuduhan rasuah dan salah guna kuasa ketika menjadi PM dahulu menggunakan kedudukannya untuk memperkukuhkan kuasa semula,” kata seorang menteri.
Sebelum ini, Agenda Daily melaporkan spekulasi kuat mengatakan Najib yang terpalit dengan kes mahkamah akan dilantik Putrajaya sebagai penasihat ekonomi, selepas beliau meminta diberikan jawatan kepadanya untuk membantu kerajaan.
Ismail Sabri pula dikatakan tidak mempunyai pilihan lain, melainkan menunaikan permintaan itu bagi mengelak jawatan Presiden UMNO diberikan semula kepada Najib yang meletak syarat tersebut sebagai timbal balik untuk menyokongnya sebagai orang nombor satu dalam negara sebelum ini.
Seorang lagi menteri melihat bahawa rakyat tidak mudah lupa apa yang dilakukan Najib, khususnya melibatkan kes 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dan wang berjuta-juta ringgit dalam akaun peribadinya, serta kehidupan mewah keluarganya.
“Lagipun Najib ketika ini adalah banduan kerana keputusan Mahkamah Tinggi masih terpakai selagi Mahkamah Rayuan tidak membuat keputusan membatalkannya,” katanya merujuk kepada hukuman penjara 12 tahun dan denda RM210 juta yang dijatuhkan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur ke atas Najib, serta rayuan yang dikemukakan bekas Presiden UMNO itu.
Beliau juga mempersoalkan bagaimana Najib hendak dijadikan penasihat ekonomi sedangkan beliau pernah membuat pengakuan tidak tahu menahu wang di dalam akaun banknya sendiri.
“Dia juga mengaku kononnya menjadi mangsa penipuan ahli perniagaan dalam pelarian Jho Lo. Bagaimana nak nasihat mengenai ekonomi untuk negara kalau diri sendiri pun kena tipu?,” soalnya.
Laporan dipetik dari AgendaDaily

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.anaksungaiderhaka.com/2021/09/bagaimana-najib-nak-nasihat-pm-kalau.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sempat Beritahu Rakan Nak Bunuh Diri

Sempat Beritahu Rakan Nak Bunuh Diri

papar berkaitan - pada 8/9/2021 - jumlah : 154 hits
Oleh NUR SHARIEZA ISMAIL CYBERJAYA Polis mengesahkan wanita yang ditemui mati dipercayai terjun dari tingkat 30 sebuah kondominium di sini malam tadi mempunyai keinginan untuk membunuh diri Ketua Polis Daerah Sepang Asisten Komisioner Wan K...
Kah Kah I Hutang You Bayar Najib Najib Nasihat Bawa Punah

Kah Kah I Hutang You Bayar Najib Najib Nasihat Bawa Punah

papar berkaitan - pada 16/9/2021 - jumlah : 142 hits
Skim i Survive Najib tingkatkan hutang kerajaan rakyat pula tanggung rugiOleh MALAYSIA DATELINE September 15 2021Cadangan Najib Tun Razak agar kerajaan memberi pinjaman automatik sehingga RM5 000 menunjukkan kerajaan tiada kemampuan untuk m...
Anak Anak Hanya Bergantung Harap Pada Kita Jaga Diri Kita Superdaddy Kongsi Cara Nak Survive

Anak Anak Hanya Bergantung Harap Pada Kita Jaga Diri Kita Superdaddy Kongsi Cara Nak Survive

papar berkaitan - pada 16/9/2021 - jumlah : 298 hits
Hidup sebagai ibu dan bapa tunggal sememangnya tak mudah Banyak perkara yang harus dikorbankan demi membesarkan anak anak yang masih kecil Kekuatan diri kesihatan dan segala aspek harus diutama demi memastikan anak anak terjaga dengan baik ...
Hamil Kali Ni Bangun Pagi Syatilla Tak Boleh Tengok Rumah Sendiri Loya Nak Muntah

Hamil Kali Ni Bangun Pagi Syatilla Tak Boleh Tengok Rumah Sendiri Loya Nak Muntah

papar berkaitan - pada 22/9/2021 - jumlah : 222 hits
Ada yang menganggap alahan atau mabuk hamil pada ibu mengandung sengaja dibuat buat Namun bagi tuan badan yang melalui fasa ini saja akan tahu betapa seksanya nak pastikan keadaan kembali normal Menurut kajian sekurang kurangnya 60 peratus ...
Advh Mahal Ni Bapa Kes4t Air M4ta Dapat Handphone Baharu Diri Sendiri Sus4h Tak Apa Tapi Bukan Anak Anak Dan Isteri

Advh Mahal Ni Bapa Kes4t Air M4ta Dapat Handphone Baharu Diri Sendiri Sus4h Tak Apa Tapi Bukan Anak Anak Dan Isteri

papar berkaitan - pada 9/9/2021 - jumlah : 337 hits
Rakaman seorang bapa men4ngis ketika membuka kotak hadiah yang diterimanya meraih perhatian ramai di aplikasi TikTok Video yang dimuat naik di platfom tersebut memperlihatkan si bapa tidak dapat menahan air m4ta kerana menerima hadiah hari ...
Hiburan Disangka Ada Jenama Hijab Sendiri Izara Aishah Tak Minat Nak Jual Tudung

Hiburan Disangka Ada Jenama Hijab Sendiri Izara Aishah Tak Minat Nak Jual Tudung

papar berkaitan - pada 5/9/2021 - jumlah : 198 hits
Tampil cantik berhijab pelakon Izara Aishah disangka mempunyai jenama tudungnya sendiri oleh beberapa pengguna media sosial ARTIKEL BERKAITAN Bersedia Untuk Padam Media Sosial Jika Haram Izara Aishah Tanya Pendapat Ustazah AdvertisementIni ...
Kalau Tak Kata Pemimpin Pas Tipu Nak Kata Apa Lagi

Kalau Tak Kata Pemimpin Pas Tipu Nak Kata Apa Lagi

papar berkaitan - pada 10/9/2021 - jumlah : 261 hits
Saya tak suka menuduh pemimpin PAS ini menipu Tapi kalau tidak dikatakan menipu kita nak kata apa Isu RUU355 adalah contoh teragung perjuangan PAS yang dahulunya diperjuang bagai nak rak Seolah dunia dah nak kiamat keesokan harinya kalau RU...
Dia Pilih Abah Dari Timbalan Dia Sendiri Ishh Ishhh Tu Pun Macai Umno Tak Paham Lagi Najib Komen Sikit

Dia Pilih Abah Dari Timbalan Dia Sendiri Ishh Ishhh Tu Pun Macai Umno Tak Paham Lagi Najib Komen Sikit

papar berkaitan - pada 5/9/2021 - jumlah : 207 hits
W FAUZINDia sanggup pilih abah cow daripada pilih Tok Mat timbalan presiden umno Itu pun puak puak umno tak faham lagi Haha Kahkahkah apalah nak jadi dengan PM UMNO ni Mahiaddin yang gagal tu jugak dilantik balik untuk selesaikan masalah Co...
Susah Nak Jumpa Vadai Donut Buat Sendiri Ikut Resipi Ini

Susah Nak Jumpa Vadai Donut Buat Sendiri Ikut Resipi Ini

papar berkaitan - pada 5/9/2021 - jumlah : 229 hits
Lamanya tak makan vadai kan terutamanya vadai yang bentuk donut Lagipun susah nak jumpa orang jual vadai Bahannya mudah saja tapi cara buatnya agak mencabar sikit nak jadikan bentuk macam donut dengan adunan yang melekat dan lembik Vadai se...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


The Evolution Of Adult Entertainment

Drama Projek Exit

Surah Al Ikhlas Bacaan Rumi Terjemahan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb

Berjalanlah Di Atas Jalan Kebenaran