Awak Meh Lah Duduk Sini Panas Tu Didakwa Ganggu Tunang Orang 2 Pekerja Pasar Raya Diterajang Pelanggan


"Perbuatan itu amat keji dan menjatuhkan maruah saya sebagai seorang wanita. Kemudian saya menghantar mesej WhatsApp kepada tunang saya memberitahunya untuk keluar cepat kerana saya tidak selesa dengan kelakuan pekerja pasar raya itu," kata pengadu.


Viral di media sosial video menunjukkan seorang lelaki memukul dan menerajang dua pekerja pasar raya Speedmart yang dipercayai berlaku di Gombak.

Berdasarkan video berdurasi satu minit itu, lelaki berbaju kelabu berkenaan datang ke depan premis tersebut dan mula bercakap dengan dua pekerja berkenaan yang sedang duduk berehat melayani telefon bimbit masing-masing.

Secara tiba-tiba lelaki itu menolak kepala mangsa pertama dan menendang mangsa kedua sehingga terjatuh. Tidak diketahui apa yang dibicara mereka sehingga berlaku pergaduhan, tetapi kedua-dua mangsa tidak melawan dan hanya cuba mempertahankan diri dari terus dipukul lelaki itu.

Insiden itu terhenti selepas beberapa orang awam yang menyedari kejadian itu datang dan lelaki berkenaan terus beredar dari kawasan itu.

Maklumat awal yang tersebar mendakwa, seorang pelanggan wanita mengadu kepada suaminya yang dia sudah menunggu giliran terlalu lama untuk masuk ke pasar raya itu disebabkan terlalu ramai pelanggan.



Bagaimanapun, wanita terbabit dalam kejadian itu tampil menafikan dakwaan tersebut dan menceritakan hal sebenar di mana salah seorang pekerja pasar raya itu terlebih dahulu bertindak mengganggunya.

"Lebih kurang jam 2 petang (6 Ogos 2021), saya dan tunang pergi ke Speedmart untuk membeli barang keperluan. Ketika saya menunggu tunang di atas motosikal miliknya, salah seorang pekerja Speedmart telah menegur dan mengganggu saya dengan berkata, "Awak meh lah duduk sini, panas tu, sini redup" sambil ketawa sebanyak dua kali.

"Perbuatan itu amat keji dan menjatuhkan maruah saya sebagai seorang wanita. Kemudian saya menghantar mesej WhatsApp kepada tunang saya memberitahunya untuk keluar cepat kerana saya tidak selesa dengan kelakuan pekerja Speedmart itu.

"Kemudian tunang saya bertanya kepada pekerja berkenaan dan dia menafikan perkara itu dengan kurang ajar. Selepas itu berlaku pertelingkahan di antara mereka," kata wanita itu dalam salinan laporan polis.

Pada keesokan hari, video rakaman kamera litar tertutup (CCTV) dari sebuah premis berhampiran yang menunjukkan kejadian itu viral di media sosial dengan dakwaan yang tidak tepat.

Tidak berpuas hati dengan fitnah tersebut, pasangan itu tampil membuat laporan polis bagi menafikan dakwaan itu dan untuk siasatan lanjut.

Sementara itu, Ketua Polis Gombak, Asisten Komisioner Zainal Mohamed Mohamed berkata, salah seorang daripada mangsa mengalami kecederaan di dada, manakala seorang lagi tidak mengalami sebarang kecederaan. Kedua-duanya dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk rawatan lanjut.

Pihaknya juga menerima dua lagi laporan polis berhubung kejadian itu dan kes disiasat mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan kerana dengan sengaja menyebabkan kecederaan. Jika sabit kesalahan, pelaku boleh dikenakan hukuman penjara atau denda atau kedua-duanya sekali.

Sumber: Facebook Asal Gombak, Harian Metro


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://beritaup2date.blogspot.com/2021/08/video-awak-meh-lah-duduk-sini-panas-tu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sabah Beri Tempoh Sebulan Vaksin Pekerja Pasar Raya Restoran

Sabah Beri Tempoh Sebulan Vaksin Pekerja Pasar Raya Restoran

papar berkaitan - pada 14/8/2021 - jumlah : 218 hits
Menteri Kerajaan Tempatan dan Perumahan Datuk Seri Masidi Manjun KOTA KINABALU Kerajaan negeri memberi tempoh selama sebulan kepada pekerja pasar raya dan restoran divaksin sebelum menguat kuasakan sepenuhnya pematuhan prosedur operasi stan...
Tudia Spiderman Ditahan Selepas Membelasah Pelanggan Pasar Raya

Tudia Spiderman Ditahan Selepas Membelasah Pelanggan Pasar Raya

papar berkaitan - pada 25/7/2021 - jumlah : 433 hits
Spiderman ditahan selepas membelasah pelanggan pasar rayaBy Agensi 24 July 2021Spiderman serta dua gadis remaja antara lima ditahan membuat kecoh mencederakan pelanggan dan kakitangan sebuah pasaraya di Kota London pada Khamis lalu LONDON L...
Panas Duduk Blok Pembangkang Atau Kerajaan Umno Putus Malam Ini

Panas Duduk Blok Pembangkang Atau Kerajaan Umno Putus Malam Ini

papar berkaitan - pada 25/7/2021 - jumlah : 255 hits
inforakyat netDuduk blok pembangkang atau kerajaan Umno putus malam ini Kedudukan UMNO berkemungkinan besar masih lagi berada sebagai blok kerajaan dalam persidangan Dewan Rakyat bermula pada Isnin Setiausaha Agung UMNO Datuk Seri Ahmad Mas...
Hanya Individu Lengkap Divaksin Boleh Masuk Pasar Raya Dine In Di Sabah

Hanya Individu Lengkap Divaksin Boleh Masuk Pasar Raya Dine In Di Sabah

papar berkaitan - pada 13/8/2021 - jumlah : 635 hits
Berkuat kuasa hari ini hanya individu yang lengkap divaksin sahaja dibenarkan masuk ke pasar raya KOTA KINABALU Kerajaan Sabah memutuskan untuk memperketatkan semula syarat kemasukan ke premis perniagaan dan restoran berkuat kuasa serta mer...
Vide0 Susun Dan Letak Parcel Pelanggan Dengan Baik Pekerja J T Ini Raih Pujian Netizen

Vide0 Susun Dan Letak Parcel Pelanggan Dengan Baik Pekerja J T Ini Raih Pujian Netizen

papar berkaitan - pada 14/8/2021 - jumlah : 226 hits
Kini rakyat Malaysia makin gemar membeli barangan secara atas talian disebabkan harganya yang murah dan sesuai dengan keadaan ketika ini dimana lebih selamat tidak berjumpa dengan orang ramai di luar Oleh itu perkhidmatan penghantaran sudah...
Masuk Pasar Raya Dine In Perlu Lengkap Divaksin

Masuk Pasar Raya Dine In Perlu Lengkap Divaksin

papar berkaitan - pada 13/8/2021 - jumlah : 288 hits
Menteri Kerajaan Tempatan dan Perumahan Datuk Seri Masidi Manjun KOTA KINABALU Kerajaan negeri mula memberi kelonggaran dan menetapkan beberapa syarat berkaitan kemasukan ke premis perniagaan berdasarkan prosedur operasi standard baharu Lan...
2 Kilang Dan 3 Pekerja Dikompaun Di Kkip

2 Kilang Dan 3 Pekerja Dikompaun Di Kkip

papar berkaitan - pada 3/8/2021 - jumlah : 410 hits
Yusuh memeriksa dokumen berkaitan operasi kilang dalam Ops Patuh yang dijalankan di KKIA Kota Kinabalu pada Isnin 2 pemilik 3 pekerja kilang dikompaun gagal patuhi SOP Dalam operasi jam 2 petang itu polis turut mengeluarkan tiga kompaun kep...
Terkini Dua Lagi Pekerja Dari Kilang Sama Mninggai Dunla Sudah 18 0rang Jumlahnya

Terkini Dua Lagi Pekerja Dari Kilang Sama Mninggai Dunla Sudah 18 0rang Jumlahnya

papar berkaitan - pada 2/8/2021 - jumlah : 472 hits
Johor Bharu Semalam 31 Julai lagi 2 orang perkerja kiIang eIektronik ST di T4njung Ag as Muar mninggal dunia aklbat C0VlD19
Ini Syarat Penerima Bantuan Subsidi Upah Tahun 2021 Untuk Pekerja

Ini Syarat Penerima Bantuan Subsidi Upah Tahun 2021 Untuk Pekerja

papar berkaitan - pada 5/8/2021 - jumlah : 217 hits
Menteri Ketenagakerjaan Ida Fauziyah menyatakan untuk mendapatkan bantuan tersebut pekerja buruh harus memenuhi seluruh persyaratan sebagaimana diatur dalam Permenaker Nomor 16 Tahun 2021
Terokai Kehidupan Moden Di Eka Heights Memperkenalkan Lumira

Lumira Eka Heights Menawarkan Kediaman Selesa Dengan Sentuhan Moden

Kkb Result Shows More Malays Backing Govt Says Selangor Mb

14 Tahun Solo Raja Azura Kembali Bersuami

Japan Crowned Champions In Sultan Azlan Shah Cup For First Time

Viral Mengajak Youtuber Cantik Korea Selatan Ke Hotel Pegawai Kanan Kementerian Digantung Tugas

Hari Ibu 2024 Contoh Ucapan Hari Ibu Hadis Berkenaan Ibu

Asyraf Claims Ph Victory In Kuala Kubu Baharu



Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka


Lepak Mengopi Di Rumah Kopi38

Union Bistrot Pamer Gabungan Seni Kulinari Tradisional Dan Moden

Sertifikasi Kompetensi Barista Membaca Tren Kebutuhan Sdm Di Kalimantan Barat Saat Ini

Doa Majlis Perkahwinan Doa Untuk Pengantin Dalam Rumi Dan Maksud

Sofea Says Abun Uwee

Family Fun Starts Here Unleash The Power Of Nerf Blasters