Aura Bmf Jadi Tarikan Malakat Mall


Shawaliah Hadir PENUH. Sebahagian orang ramai beratur membuat bayaran selepas berbelanja di Malakat Mall, Cyberjaya. foto SYAFIQ AMBAK 
CYBERJAYA – Menerima persepsi negatif pada awalnya khususnya lokasi yang dianggap tempat ‘jin bertendang’ namun aura produk bumiputera di Malakat Mall mempesonakan ramai pengunjung sejak mula beroperasi Jumaat lalu.
Malakat Mall, Cyberjaya. foto SYAFIQ AMBAKPengasas pusat beli-belah berkenaan, Mohd. Fadzil Hashim berkata, Malakat Mall ternyata menerima sokongan pelanggan daripada pelbagai negeri bukan sahaja Selangor dan Lembah Klang.

“Bukan sebab kita tidak jemput orang berniaga di sini tetapi sebelum ini ramai yang tidak mahu. Ada yang anggap lokasinya tidak strategik, ada yang kata tempat ‘jin bertendang’

“Peniaga yang masuk cuma ada bazaraya yang kiosk lebih kurang 35 dengan kedai kita ada tiga. Itu sahaja buat masa ini. Yang kedai lain itu saya punya sendiri, kenapa kita terpaksa buat sendiri sebab tidak ada orang nak masuk menyewa, ramai orang tidak yakin tapi tidak mengapa,” ujarnya kepada MalaysiaGazette hari ini.
Ketua Pegawai Eksekutif Raudhah City Sdn. Bhd, Mohd Fadzil Hashim bercakap di Malakat Mall, Cyberjaya. foto SYAFIQAMBAK,Bagaimanapun, sejak dirasmikan Jumaat lalu, Malakat Mall bukan sahaja menerima sambutan yang sangat memberangsangkan meskipun tanpa iklan dan promosi besar-besaran.

Difahamkan, semalam kesesakan jalan raya berlaku selama dua jam di Cyberjaya gara-gara Malakat Mall.
Deretan kereta pengunjung yang diletak di bahu jalan bagi di Malakat Mall, Cyberjaya. foto SYAFIQ AMBAK“Ada yang datang naik bas dari Perak, dari Johor, Kedah. Mungkin sekarang cuti sekolah. Sekarang ni Covid-19 orang tidak keluar jauh sangat yang berdekatan kena juga berbelanja kan,” katanya lagi.

“Kita pun tidak sempat activate marketing, bunting, roadshow (untuk iklankan) kita tidak sempat buat sebab bukan sekadar bukan pusat beli belah tetapi kita sedia juga produk sendiri,” kata Mohd. Fadzil.

Tanpa niat untuk mencetuskan sentimen perkauman namun beliau sememangnya mahu membantu usahawan bumiputera dan produk golongan itu seterusnya membangunkan ekonomi Islam di negara ini.

“Kita harap pembukaan Malakat Mall ini memberi semangat kepada muslim ini adalah tahun kita maju, tahun kebangkitan Islam dalam konteks tidak mengganggu gugat kaum lain,” ujarnya.

Optimis dengan pusat beli belahnya yang sulung itu, beliau menyasarkan untuk membuka 100 cawangan Malakat Mall di seluruh negeri dalam tempoh 10 tahun.

Dalam pada itu tinjauan MalaysiaGazette mendapati rata-rata pengunjung yang pertama kali ke Malakat Mall berpuas hati dengan produk yang ditawarkan di Raudhah Grocer.

Pengunjung juga lega kerana Malakat Mall menyediakan ruang bagi orang ramai bersolat dengan selesa.
Orang ramai turut menunaikan solat fardu semasa membeli belah di Malakat Mall, Cyberjaya. foto SYAFIQ AMBAKSelain dapat mengenali pelbagai produk bumiputera buat pertama kali, seorang pengunjung, Rahil Ibrahim, 39, juga teruja untuk mencuba barangan muslim yang tidak pernah digunakan.
Pengunjung, Rahil Ibrahim, 39, bercakap semasa membeli belah di Malakat Mall, Cyberjaya. foto SYAFIQ AMBAK“Malakat Mall ini sangat menarik menerujakan saya untuk menyokong produk Muslim, BMF (Buy Muslim First). Produknya pun bagus juga, banyak yang kita tidak pernah jumpa sebelum ini jadi kita berpeluang untuk mencuba,” katanya.

Bagi Khadijah Ibrahim, 62, yang kelihatan sangat gembira selepas berbelanja barangan keperluan rumahnya di Raudhah Grocer.
Pengunjung, Khadijah Ibrahim, 62, bercakap semasa membeli belah di Malakat Mall, Cyberjaya. foto SYAFIQ AMBAKJelas beliau, ini kerana Khadijah tidak perlu risau dengan dengan kandungan barangan mentah khususnya apatah lagi barangan keluaran muslim.

“Ini pertama kali saya suka sangat pasar raya Raudhah dan pusat membeli belah begini. Macam Raudhah Grocer sendiri saya tidak perlu membaca kandungan lagi, senang untuk kita orang Muslim, harga pun sangat berpatutan, murah dari pasaraya lain,” tambahnya.

Bagi Hasan Abdul Rahman, 55, bukan hanya keunikannya memasarkan produk muslim di Raudhah Grocer malah Malakat Mall menyediakan harga yang lebih berpatutan jika dibandingkan dengan pasar raya lain.
Pengunjung, Hasan Abdul Rahman, 55, bercakap semasa membeli belah di Malakat Mall, Cyberjaya. foto SYAFIQ AMBAK,“Harga saya rasa ada barangan yang murah dari pasar raya. Kalau banyak pusat beli belah macam ini lagi bagus, sebab ramai pelanggan sekarang tidak banyak pilihan. Macam saya tinggal di Bangi walaupun ia kawasan Melayu tetapi tidak ramai peniaga Melayu yang buka pusat beli belah seperti ini.

“Raudha Grocer ini pun konsepnya bersih dan cantik, saya berpuas hati berbelanja di sini. Kena tambah lebih banyak barang lagilah,” ujarnya.- MalaysiaGazette



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2020/03/aura-bmf-jadi-tarikan-malakat-mall.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Teruskan Bmf 10 Lagi Malakat Mall Akan Dibuka Tahun Ini

Teruskan Bmf 10 Lagi Malakat Mall Akan Dibuka Tahun Ini

papar berkaitan - pada 15/3/2020 - jumlah : 222 hits
Daftar segera 1 000 cawangan Raudhah Grocer juga bakal dibuka BANGI Pusat beli belah Malakat Mall yang menghimpunkan ribuan produk keluaran muslim adalah langkah pertama yang menjadi platform kepada pengguna dan usahawan dari kalangan orang...
7 Sebab Anda Wajib Datang Ke Malakat Mall Cyberjaya Bmf

7 Sebab Anda Wajib Datang Ke Malakat Mall Cyberjaya Bmf

papar berkaitan - pada 16/3/2020 - jumlah : 727 hits
7 SEBAB KENAPA ANDA WAJIB KE MALAKAT MALL CYBERJAYA Semalam saya di Malakat Mall Jejak kaki di sana macam tak percaya je mall ni milik orang kita Bila tengok mall ni wahhh cantiknya Tengok lagi jenama jenama yang ada fuhh setanding dengan m...
5796 Aktiviti Majlis Pembukaan Malakat Mall Cyberjaya Ppim 14 03 2020

5796 Aktiviti Majlis Pembukaan Malakat Mall Cyberjaya Ppim 14 03 2020

papar berkaitan - pada 14/3/2020 - jumlah : 736 hits
Sekitar Majlis Pembukaan Malakat Mall Cyberjaya yang telah berlangsung semalam
5791 Malakat Mall Mula Dibuka Kepada Orang Ramai Melayubangkitnews 13 03 2020

5791 Malakat Mall Mula Dibuka Kepada Orang Ramai Melayubangkitnews 13 03 2020

papar berkaitan - pada 13/3/2020 - jumlah : 336 hits
RAUDHAH CITY Setelah hampir enam bulan membuat persiapan hari ini Pusat Beli Belah Malakat Mall mula dibuka kepada orang ramai Malakat Mall merupakan satu usaha strategik pengasasnya Mohd Fadzil Hashim dalam membantu meningkatkan ekonomi us...
5794 Ini Mall Perjuangan Ini Mall Anda Malakat Tribune 13 03 2020

5794 Ini Mall Perjuangan Ini Mall Anda Malakat Tribune 13 03 2020

papar berkaitan - pada 13/3/2020 - jumlah : 380 hits
RAUDHAH CITY Pusat Beli Belah Malakat Mall di sini bukan sekadar pusat beli belah biasa tetapi satu perjuangan dalam mengubah ekonomi umat Islam di ngara ini Pengasas Malakat Mall Mohd Fadzil Hashim berkata ia menjadi pusat menghimpunkan pe...
5793 Kalau Bukan Umat Islam Sokong Malakat Mall Siapa Lagi Zainul Rijal Malakat Tribune 13 03 2020

5793 Kalau Bukan Umat Islam Sokong Malakat Mall Siapa Lagi Zainul Rijal Malakat Tribune 13 03 2020

papar berkaitan - pada 13/3/2020 - jumlah : 213 hits
RAUDHAH CITY Umat Islam diseru agar memberikan sokongan kepada perjuangan Malakat Mall dalam membangunkan ekonomi Muslim di negara ini Timbalan Pengerusi Pertubuhan pertubuhan Pembela Islam Datuk Zainul Rijal Abu Bakar berkata usaha yang di...
Malakat Mall Himpun Ribuan Produk Muslim Dibuka Hari Ini

Malakat Mall Himpun Ribuan Produk Muslim Dibuka Hari Ini

papar berkaitan - pada 14/3/2020 - jumlah : 355 hits
Setiap perbelanjaan dipulang kepada pengguna melalui dividenCYBERJAYA 18 Rejab 1441H Jumaat Pusat beli belah Malakat Mall siap dibuka dan mula beroperasi hari ini selepas mengambil masa hampir enam bulan untuk membuat persiapan Malakat Mall...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

The Evolution Of Adult Entertainment

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Apakah Berhijab Harus Dari Hati

Cerita Hari Jumaat

Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms

Kedah Akan Cipta Rekod Dengan Penutupan Mbi Kedah Melalui Saman

Malaysia S Ex Pm Mahathir Faces Anticorruption Probe

Datuk Beraksi Di Pentas Peragaan Pada Usia 88 Tahun