Audio Anwar Zahid Presiden Pkr Hanya Beri Keterangan Sebagai Saksi


suaramerdeka.com
Home/Politik

PRESIDEN Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim dipanggil ke Bukit Aman pagi ini hanya untuk memberi keterangan sebagai saksi berhubung klip audio dikatakan antara beliau dan Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi yang tular baru-baru ini.

Anwar yang ditemui pemberita selepas memberikan keterangan berkata, beliau tidak pasti rakaman percakapan itu melibatkan kes mana-mana kes.

Saya dipanggil sebagai saksi dalam kes audio yang didakwa percakapan antara saya dengan Ahmad Zahid. Jadi saya beri kerjsama kepada pihak polis yang menggunakan peruntukan 505B Kanun Keseksaan.

“Soalnya saya tidak tahu kes rasuah mana, kes ugutan mana, kes jenayah mana. Tapi saya beri kerjasama. Dan saya beritahu kalau ada pendakwaan saya akan beri keterangan lengkap,” kata Anwar.

Ketua pembangkang tersebut mendakwa tindakan polis tersebut merupakan satu bentuk pencabulan terhadap dirinya.

“Ini keterangan saksi. Tapi masih pencabulan kenapa mahu saya datang ke sini, sedangkan mereka boleh pergi jumpa saya di rumah dan pejabat,” jelas beliau.

Ketika ditanya sama ada beliau disoal oleh polis mengenai suara yang terdapat dalam rakaman audio itu, Anwar menjawab ringkas, ada tetapi soalan itu tidak releven.

Dalam sesi berkenaan, Anwar sempat melontarkan beberapa soalan kepada pengawai penyiasat sama ada dua audio yang melibatkan suara yang didakwa milik Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dan suara Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hamzah Zainuddin turut disiasat.

“Saya sebut juga ada penyebaran meluas di media sosial mengenai audio rakaman yang didakwa suara Tan Sri Muhyiddin mengenai scheme of things.

Dia melibatkan ugutan, rasuah, kalau orang ini sokong orang ini akan dilantik dalam GLC orang ini dan sebagainya.

“Jadi saya tanya ada siasatankah dan setakat saya tahu belum ada siasatan. Jadi selalu ada dua darjat, darjat pemimpin dan orang bawahan.

“Dan terkini ada penyebaran audio yang didakwa suara Datuk Seri Hamzah Zainuddin mengenai mengatur orang mereka sebagai pengawai-pegawai kanan tertinggi polis.

“Jadi saya nak tanya adakah siasatan dalam kes seperti ini yang jauh lebih serius kerana melanggar beberapa peraturan dan melanggar jaminan beliau tidak campur tangan dalam urusan ini,” kata Anwar.

Anwar tiba di Bukit Aman kira-kira jam 9.58 pagi dengan menaiki kereta Jaguar hitam. Kehadiran Ketua Pembangkang itu ditemani peguamnya, Sankara N Nair.

Media sebelum ini melaporkan, rakaman audio perbualan dua individu yang mirip suara Ahmad Zahid dan Anwar yang tular sejak awal bulan ini, akan disiasat jika pihak berkuasa menerima laporan.

Ahmad Zahid dan Anwar menjadi tumpuan selepas rakaman audio perbualan yang didakwa mirip suara mereka tular di media sosial.

Melalui audio berdurasi empat minit 17 saat itu, turut kedengaran suara mirip Anwar memuji ucapan Ahmad Zahid pada Perhimpunan Agung UMNO (PAU) menerusi panggilan telefon.

Menerusi rakaman sama, Anwar yang juga Ahli Parlimen Port Dickson dikatakan mengakui tidak mengikuti PAU secara dekat, selama 22 tahun

-SMEnable GingerCannot connect to Ginger Check your internet connection
or reload the browserDisable in this text fieldRephraseRephrase current sentenceEdit in Ginger×Enable GingerCannot connect to Ginger Check your internet connection
or reload the browserDisable in this text fieldRephraseRephrase current sentenceEdit in Ginger×

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wak-labu.blogspot.com/2021/04/audio-anwar-zahid-presiden-pkr-hanya.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kongres Pkr Terbuka Bahas Isu Kerjasama Umno Audio Dikaitkan Zahid Anwar

Kongres Pkr Terbuka Bahas Isu Kerjasama Umno Audio Dikaitkan Zahid Anwar

papar berkaitan - pada 3/5/2021 - jumlah : 315 hits
malaysiakini comDiterbitkan 3 May 2021 3 27 pmPKR memberi kebebasan kepada para perwakilannya untuk membangkitkan serta membahaskan isu spekulasi kerjasama parti itu dengan Umno mahu pun rakaman audio yang didakwa mengandungi perbualan kedu...
Perwakilan Pkr Boleh Bahas Dakwaan Kerjasama Dengan Umno Termasuk Perbualan Anwar Zahid Pada Kongres Jun

Perwakilan Pkr Boleh Bahas Dakwaan Kerjasama Dengan Umno Termasuk Perbualan Anwar Zahid Pada Kongres Jun

papar berkaitan - pada 4/5/2021 - jumlah : 211 hits
May 3 2021 PETALING JAYA Pimpinan PKR memberi kebebasan penuh kepada perwakilan membahaskan dakwaan kerjasama parti itu dengan Umno termasuk rakaman perbualan kontroversi dikatakan antara presiden parti Anwar Ibrahim dan Presiden Umno Ahmad...
Pdrm Sahkan Telah Rakam Keterangan Anwar Ibrahim Berhubung Siasatan Rakaman Audio

Pdrm Sahkan Telah Rakam Keterangan Anwar Ibrahim Berhubung Siasatan Rakaman Audio

papar berkaitan - pada 28/4/2021 - jumlah : 241 hits
KUALA LUMPUR Polis Diraja Malaysia mengesahkan telah memanggil Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk dirakamkan percakapan berhubung siasatan kes penularan rakaman audio perbualan didakwa melibatkan dirinya pagi tadi Pengarah Jab...
Zahid Suruh Kami Sokong Anwar Dedah Wanita Umno

Zahid Suruh Kami Sokong Anwar Dedah Wanita Umno

papar berkaitan - pada 28/4/2021 - jumlah : 353 hits
Orang kuat Umno Perlis Shahidan Kassim tetap tidak mengaku kalah selepas langkah presiden parti itu memecat sekali gus menggantikan beliau dengan orang lain daripada jawatan pengerusi badan perhubungan Umno Perlis dan berikrar akan mendedah...
Shahidan Terus Serang Zahid Timbulkan Semula Isu Jajaran Baru Umno Bersama Pkr Dap

Shahidan Terus Serang Zahid Timbulkan Semula Isu Jajaran Baru Umno Bersama Pkr Dap

papar berkaitan - pada 19/4/2021 - jumlah : 264 hits
April 19 2021 Gerakan mewujudkan jajaran baharu UMNO dengan PKR dan DAP yang semakin panas diperkatakan ketika ini adalah memalukan tegas Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Perlis Datuk Seri Shahidan Kassim Mengulas mengenai isu itu Shahidan ...
Zahid Hamidi Is Anwar Ibrahim S Runner In Umno Reveals Shahidan Kassim

Zahid Hamidi Is Anwar Ibrahim S Runner In Umno Reveals Shahidan Kassim

papar berkaitan - pada 28/4/2021 - jumlah : 187 hits
Perlis Umno veteran Shahidan Kassim has remained defiant following the recent move by the party president to replace him as state chief vowing to make good on his threat to expose efforts by the top leader to mobilise support for PKR presid...
Lagi Rahsia Zahid Arah Wanita Umno Sokong Anwar Bakal Terbongkar

Lagi Rahsia Zahid Arah Wanita Umno Sokong Anwar Bakal Terbongkar

papar berkaitan - pada 27/4/2021 - jumlah : 239 hits
Masa itu dia panggil semua Ketua Wanita negeri masa itu depan semua Ketua Wanita negeri Dia kata itu kesilapan dia kita tanya Datuk Seri you sign cek bukan seribu dua tapi berjuta macam mana boleh buat satu tindakan yang bodoh Ha itulah sil...
Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show

Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Cerita Foto Sepanjang Minggu



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


The Debut Of Huawei Pura 70 Series

Exploring The Impact Of Aluminum In Contemporary Design

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

Jakim Sets Up Special Hotline To Channel Complaints Regarding Insults To Islam

Targeted Tourist Arrival Figures Mostly Hits Or Misses

6 Bulan Sudah Berlalu