Zahid Suruh Kami Sokong Anwar Dedah Wanita Umno





Orang kuat Umno Perlis Shahidan Kassim tetap tidak mengaku kalah selepas langkah presiden parti itu memecat sekali gus menggantikan beliau dengan orang lain daripada jawatan pengerusi badan perhubungan Umno Perlis dan berikrar akan mendedahkan segala usaha pemimpin utama parti itu mengumpulkan sokongan bagi menyokong Presiden PKR Anwar Ibrahim.
Beberapa jam selepas berita pemecatan beliau, Shahidan berkata kepada media beliau akan mendedahkan butiran usaha Ahmad Zahid Hamidi tersebut.

Beliau berkata dirinya memilih untuk merahsiakan perkara tersebut, namun dalam sebuah temu bual, beliau memberi isyarat untuk mendedahkannya kepada orang ramai.
“Sebenarnya saya mengetahui banyak benda tapi semua saya simpan untuk menjaga keharmonian parti.” kata Shahidan

Tahun lalu, Zahid dan bekas perdana menteri Najib Razak yang lantang mengkritik Perdana Menteri Muhyiddin Yassin telah bersama-sama menulis surat kepada istana bagi menyatakan sokongan mereka kepada Anwar dalam usahanya menjadi perdana menteri.
Kedua-dua mereka turut dipercayai merancang gesaan dalam Perhimpunan Agung Umno (PAU) baru-baru ini untuk memutuskan hubungan dengan Bersatu dan Perikatan Nasional (PN), namun gesaan tersebut tidak menyebabkan menteri-menteri Umno meletak jawatan dari Kabinet kerajaan.
Shahidan yang merupakan antara pemimpin Umno yang membantah langkah memutuskan kerjasama dengan Bersatu berkata beliau tidak akan menunggu terlalu lama untuk mendedahkan kegiatan presiden Umno itu.
Menurutnya, Zahid dan sekutunya sememangnya menjalankan usaha “mendapatkan tandatangan” dalam kalangan ahli Parlimen Umno untuk menyokong Anwar.
“Memang ada bukti depa suruh orang tu sign, orang ni sign,” katanya  baru-baru ini.
Pemimpin kanan Wanita Umno turut mengesahkan mengenai dakwaan Shahidan tersebut.
Exco Wanita Umno Shamsiah M Yassin berkata Zahid telah mendekati sayap parti itu untuk memujuk mereka menyokong Anwar sebagai perdana menteri.

“Dia (Zahid) suruh kami sokong Anwar. Kita kata ‘no way’. Dia suruh sebelum ni sokong Anwar, kita kata kita tak akan ambil Anwar,” katanya.
Akibat keengganan beliau memutuskan hubungan dengan PN, Shahidan teruk dipersenda perwakilan Umno ketika PAU yang diadakan bulan lalu sewaktu memberi ucapan yang tidak disiarkan secara langsung.
Kejadian tersebut turut dirakam dalam klip audio perbualan telefon antara Zahid dan Anwar yang didengar senang hati dengan hasil keputusan PAU.
Shahidan berpendirian bahawa Umno perlu bekerjasama dengan Bersatu selagi Parlimen belum dibubarkan sejajar dengan keputusan Majlis Tertinggi Umno awal tahun ini.
Namun, Shahidan berkata walaupun beliau tidak setuju dengan gesaan Zahid supaya parti itu putuskan kerjasama dengan PN, beliau jelas tetap mendukung presiden parti itu.

“Masa Perhimpunan Agung baru ni semua negeri tak nyatakan sokongan kepada presiden, saya seorang sahaja kata sokong Zahid.
“Saya kata menyokong PN sampai pilihan raya depa ‘boo’ jadi maknanya orang yang boo itu, orang yang tak tau apa-apa hanya tau boo sahaja.”
Pemecatan Shahidan itu dilihat sebagai sebahagian usaha Zahid untuk membersihkan Umno pengkritiknya dari dalam Umno.
Pada Januari, Annuar Musa turut dipecat daripada jawatan setiausaha agung Barisan Nasional kerana mengkritik Zahid disusuli penggantungan keanggotaan timbalan pengerusi Umno Putrajaya Tun Faisal Ismail Aziz.

Shamsiah berkata, Zahid selaku presiden parti tidak mempunyai formula untuk memenangkan Umno pada Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) nanti.
“Saya biasa berjumpa dia (Zahid), masa sebelum Umno desak nak buat PRU15 bulan Mac, saya pergi jumpa dia, saya kata nak menang macam mana dengan keadaan sebelum tu baru sahaja pecat Annuar Musa. What’s wrong with you?
“Kenapa gaduh dengan semua orang? Sekarang ni saya nak cakap apa dengan orang bawah? Saya nak cakap macam mana dengan orang Umno?
“Dia diam, tak boleh jawab. diri sendiri pun tiada formula. Nak menang PRU15 tapi banyak lagi kerja tak selesai.” ~ MalaysiaNow



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.anaksungaiderhaka.com/2021/04/zahid-suruh-kami-sokong-anwar-dedah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lagi Rahsia Zahid Arah Wanita Umno Sokong Anwar Bakal Terbongkar

Lagi Rahsia Zahid Arah Wanita Umno Sokong Anwar Bakal Terbongkar

papar berkaitan - pada 27/4/2021 - jumlah : 237 hits
Masa itu dia panggil semua Ketua Wanita negeri masa itu depan semua Ketua Wanita negeri Dia kata itu kesilapan dia kita tanya Datuk Seri you sign cek bukan seribu dua tapi berjuta macam mana boleh buat satu tindakan yang bodoh Ha itulah sil...
Sayap Umno Perlis Sanggah Perintah Suruh Zahid Berhenti

Sayap Umno Perlis Sanggah Perintah Suruh Zahid Berhenti

papar berkaitan - pada 26/4/2021 - jumlah : 193 hits
Putik putik awal perpecahan UMNO peringkat negeri Perlis mula kelihatan apabila ada sayap bahagian parti itu membuka mulut menyanggah perintah Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi Mengulas tindakan Zahid memecat Datuk Seri Shahidan K...
Zahid Hamidi Is Anwar Ibrahim S Runner In Umno Reveals Shahidan Kassim

Zahid Hamidi Is Anwar Ibrahim S Runner In Umno Reveals Shahidan Kassim

papar berkaitan - pada 28/4/2021 - jumlah : 187 hits
Perlis Umno veteran Shahidan Kassim has remained defiant following the recent move by the party president to replace him as state chief vowing to make good on his threat to expose efforts by the top leader to mobilise support for PKR presid...
Kongres Pkr Terbuka Bahas Isu Kerjasama Umno Audio Dikaitkan Zahid Anwar

Kongres Pkr Terbuka Bahas Isu Kerjasama Umno Audio Dikaitkan Zahid Anwar

papar berkaitan - pada 3/5/2021 - jumlah : 313 hits
malaysiakini comDiterbitkan 3 May 2021 3 27 pmPKR memberi kebebasan kepada para perwakilannya untuk membangkitkan serta membahaskan isu spekulasi kerjasama parti itu dengan Umno mahu pun rakaman audio yang didakwa mengandungi perbualan kedu...
Perwakilan Pkr Boleh Bahas Dakwaan Kerjasama Dengan Umno Termasuk Perbualan Anwar Zahid Pada Kongres Jun

Perwakilan Pkr Boleh Bahas Dakwaan Kerjasama Dengan Umno Termasuk Perbualan Anwar Zahid Pada Kongres Jun

papar berkaitan - pada 4/5/2021 - jumlah : 210 hits
May 3 2021 PETALING JAYA Pimpinan PKR memberi kebebasan penuh kepada perwakilan membahaskan dakwaan kerjasama parti itu dengan Umno termasuk rakaman perbualan kontroversi dikatakan antara presiden parti Anwar Ibrahim dan Presiden Umno Ahmad...
Ibu Yang Suruh Bunuh Wanita Dibunuh Anaknya Yang Baru Bebas Dari Penjara Selepas Terdengar Bisikan Suara Halus

Ibu Yang Suruh Bunuh Wanita Dibunuh Anaknya Yang Baru Bebas Dari Penjara Selepas Terdengar Bisikan Suara Halus

papar berkaitan - pada 2/5/2021 - jumlah : 555 hits
Ibu yang suruh bunuh Wanita dibunuh anaknya yang baru bebas dari penjara selepas terdengar bisikan suara halusSeorang wanita warga emas berusia 55 tahun maut dibunuh oleh anak sulungnya sendiri dalam kejadian di Kampung Pesagi Chenor Pahang...
Lepas Umum Sokong Anwar Ibrahim Permohonan Geran Afdlin Ditolak

Lepas Umum Sokong Anwar Ibrahim Permohonan Geran Afdlin Ditolak

papar berkaitan - pada 1/5/2021 - jumlah : 312 hits
KUALA LUMPUR Pelakon dan produser terkenal Datuk Afdlin Shauki Aksan kecewa apabila dimaklumkan gagal mendapatkan geran kerajaan untuk projek filem terbaharunya Angel of Sandakan Menurut beliau filem terbabit adalah cubaannya untuk memenuhi...
The Zahid Anwar Phone Controversy Betrayal Of The Highest Order Or Democracy At Work Three Analysts Weigh In

The Zahid Anwar Phone Controversy Betrayal Of The Highest Order Or Democracy At Work Three Analysts Weigh In

papar berkaitan - pada 16/4/2021 - jumlah : 185 hits
Datuk Seri Anwar Ibrahim with Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi at Parliament in Kuala Lumpur November 12 2018 Picture by Azneal IshakKUALA LUMPUR April 16 Umno president Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi and his PKR counterpart Datuk Seri Anwar Ib...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

The Evolution Of Adult Entertainment

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Mentafsir Pilihan Raya Kecil Kkb

Sarapan Apom Manis Bubur Campur Di Padang Speedy Teluk Intan

Apakah Berhijab Harus Dari Hati

Cerita Hari Jumaat

Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms

Kedah Akan Cipta Rekod Dengan Penutupan Mbi Kedah Melalui Saman