Atasi Masalah Sembelit Dengan Mudah Jom Cuba


Atasi Masalah Sembelit Dengan Mudah! Jom Cuba.. Buah Naga atau secara umumnya dikenali sebagai dragon fruit mungkin agak pelik rupanya jika dilihat. Tetapi buah yang dikatakan berasal dari Amerika Selatan dan Amerika Tengah ini mempunyai khasiat yang berguna untuk kesihatan tubuh.

Ada Masam Dan Manis Rasa buah Naga ada yang masam dan ada yang manis. Semuanya bergantung pada spesies, bentuk dan saiz. Isi buah naga dipenuhi dengan biji-biji hitam kecil yang mampu membantu memperbaik pencernaan. Kebaikan buah naga untuk kesihatan semuanya disumbangkan oleh sifat-sifat antioksidan, antibakteria dan zat pemakanan yang terdapat di dalamnya.

Merangsang Keimunan Salah satu aspek terbaik buah naga adalah kebolehan untuk memberikan perangsang serius pada sistem pertahanan tubuh. Kandungan vitamin C yang tinggi dalam buah naga merupakan aset terkuat pada sistem imun tubuh. Ia juga mampu merangsang aktiviti aktiviti antioksidan lain dalam tubuh.

Kaya dengan pelbagai vitamin Selain vitamin C, buah naga dipenuhi dengan pelbagai vitamin lain. Ini termasuklah kumpulan vitamin B. Vitamin B1, B2 dan B3 yang ada dalam buah naga mampu memperbaik banyak masalah kesihatan seperti tekanan darah, kesihatan kulit, fungsi tiroid, tahap kolesterol dan metabolism karbohidrat.

Membantu dalam pencernaan Buah Naga mengandungi kandungan serat tinggi. Ini bermakna ia mampu membantu pergerakan usus dengan mudah, memudahkan kelancaran dalam saluran pencernaan, merangsang gerak peristaltik, dan mencetuskan pelepasan cecair pencernaan. Melalui cara mengatur fungsi serat pemakanan, buah naga mampu membantu dalam pencegahan pelbagai masalah kesihatan seperti sembelit, sindrom usus rengsa, dan penyakit serius seperti kanser kolorektal.

Mencegah kanser Karotena yang ditemui dalam buah naga dikaitkan dengan sejumlah sifat-sifat antikarsinogenik. Ia dikatakan mampu membantu dalam mengurangkan saiz tumor.

Sifat-sifat antibakteria Sifat-sifat antikulat dan antibakteria dalam buah naga dikatakan mampu meningkatkan kiraan sel darah putih dalam tubuh. Ia juga mampu mempertahankan tubuh terhadap toksin dan kemasukan jangkitan bakteria pada sistem organ. Ia juga mampu merangsang pertumbuhan semula dan mempercepatkan penyembuhan agar luka dan lebam.

Merangsang metabolisme Pengambilan protein dalam pemakanan adalah perlu untuk fungsi kesihatan tubuh. Buah Naga mengandungi sumber protein tumbuhan yang boleh memetabolisme oleh enzim dalam tubuh dan menukarkannya kepada protein berguna untuk mempercepatkan pembaikian sel, mempertingkatkan kekuatan dan metabolisme serta membantu mengurangkan berat badan meningkatkan jisim otot.

Memperbaik kesihatan kardiovaskular Buah eksotik ini tidak mempunyai kolesterol jahat dan lemak tepu yang tidak sihat. Melalui cara mengurangkan jumlah kolesterol dalam darah, peluang untuk membentuk plak dalam arteri dan vena adalah kecil. Ini sekaligus mengurangkan kemungkinan untuk mendapat atherosclerosis, serangan jantung dan stroke. Biji-biji hitam dalam buah naga tinggi dengan lemak politaktepu ( asid lemak omega 3 dan omega 6) yang mampu mengurangkan trigliserid dan merendahkan risiko masalah kardiovaskular.
Sumber: Mingguan Wanita
Artikel Lain

Cara Untuk Hiburkan Hati Pasangan Yang Sedang Sedih Cara Hiburkan Hati Pasangan Yang Sedang Sedih. Antara perkara yang paling tak seronok berlaku ialah bila buah hati tersayang berdepan dengan rasa sedih dan serabut memikirkan masalah. Jadi korang sebagai orang paling disayanginya perlu lakukan sesuatu. Bagaimana? Sebagai seseorang yang menjadi insan istimewa buatnya kamu pasti mahu dia bahagia. So, apakah cara mudah serta kreatif untuk gembirakan buah hati kamu ketika mereka bersedih?

1. TULIS NOTA KECIL Selitkan nota kecil di tempat rahsia yang mudah untuk dia temui. Sebagai contoh tampalkan di atas dashboard kereta atau selit di dalam buku yang dibacanya sekarang. Kadang-kadang that little things yang kamu buat sangat bermakna buat dia.

2. RESTORAN KEGEMARAN Percayalah makanan boleh menjadi terapi sedih yang cukup efisyen. Dia gemar piza? Bawa dia ke restoran dan makan bersama-sama sambil berkongsi cerita.

3. MENONTON FILEM Bila dia down kamu juga boleh bawa dia untuk menonton wayang. Sekurang-kurangnya kamu boleh membantunya ke ‘dunia’ lain buat seletika. Dan ingat pilih genre filem yang dia minati sahaja!

4. HANTAR VIDEO/GIF LUCU Untuk kamu yang berjauhan, cara paling senang untuk buat dia ketawa adalah dengan share video lucu yang diminatinya. Contohnya dia suka dengan kucing. Kamu carilah video atau gif kucing yang lucu dan hantarkan kepada dia.

5. PERKARA KAMU SUKA Kadang-kadang seorang yang sedang bersedih mahu mendengar perkara-perkara positif yang ada pada mereka. Contoh kamu boleh senaraikan 10 perkara kenapa kamu suka dia. Ini boleh menceriakan dan membantu menambah keyakinan dirinya.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/atasi-masalah-sembelit-dengan-mudah-jom-cuba/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
3 Cara Mudah Atasi Masalah Rambut Berbau Bila Bertudung

3 Cara Mudah Atasi Masalah Rambut Berbau Bila Bertudung

papar berkaitan - pada 7/11/2018 - jumlah : 153 hits
SIAPA YANG NAK PUNYA RAMBUT BERBAU LEBIH LAGI KITA YANG BERTUDUNG NIE MENYEDUT BAUNYA BILA CABUT TUDUNG RASA NAK PITAM Jadi sebab itulah kita yang bertudung nie perlu menitik beratkan soal kebersihan dan penjagaan rambut dengan sebaik mungk...
Cara Saya Atasi Masalah Kejang Betis Mudah Tapi Sangat Berkesan

Cara Saya Atasi Masalah Kejang Betis Mudah Tapi Sangat Berkesan

papar berkaitan - pada 9/11/2018 - jumlah : 121 hits
Fuhh kalau diingatkan balik memang menakutkan dan seksa sangat sangat bila kena kejang betis masa mengandung dulu Alhamdulillah masa mengandung anak ke 3 saya dah takde masalah kejang betis dah Tidur malam pun lena je
Suku Suku Separuh Bantu Kurangkan Berat Badan Jom Cuba

Suku Suku Separuh Bantu Kurangkan Berat Badan Jom Cuba

papar berkaitan - pada 6/11/2018 - jumlah : 584 hits
Amal Suku suku Separuh untuk dapatkan berat badan idealTeringat ketika raya Aidilfitri beberapa bulan lepas Ada seorang ibu saudara menegur Mai katanya badan Mai nampak berisi Depan orang lain pula tu dia cakap Terasa jugalah hati dengan ka...
Cara Atasi Masalah Gusi Berdarah

Cara Atasi Masalah Gusi Berdarah

papar berkaitan - pada 7/11/2018 - jumlah : 197 hits
Adakah anda kerap alami gusi berdarah Mesti anda selalu perasan semasa anda gosok gigi sedar sedr buih buih ubat gigi tu dan berwarna merah Scary kan Gusi berdarah adalah tanda tanda awal yang menunjukkan anda sedang mengalami masalah pada ...
11 Tips Mudah Atasi Sakit Lutut Supaya Tak Perlu Bergantung Pada Painkiller Lagi

11 Tips Mudah Atasi Sakit Lutut Supaya Tak Perlu Bergantung Pada Painkiller Lagi

papar berkaitan - pada 7/11/2018 - jumlah : 241 hits
Anda sedang mengalami sakit lutut sehingga mengganggu aktiviti harian anda Anda boleh lakukan pelbagai cara untuk kurangkan sakit lutut sama ada akibat kecederaan yang baru dialami atau athritis yang telah lama anda deritai Fahami 11 petua ...
Hampir Kesemua Bayi Yang Lahir Mengalami Refluks Ikuti Cara Mudah Atasi Reluks

Hampir Kesemua Bayi Yang Lahir Mengalami Refluks Ikuti Cara Mudah Atasi Reluks

papar berkaitan - pada 3/11/2018 - jumlah : 85 hits
Muak atau mual adalah lelehan susu yang dikeluarkan Ia disebabkan oleh astroesofageal reflux GER berlaku apabila bahagian bawah sfinkter esofagus terbuka secara spontan beberapa kali atau tidak tertutup dengan betul Sehinggakan kandungan ya...
Rupanya Makan Pisang Badan Lebih Cepat Kurus Jom Cuba

Rupanya Makan Pisang Badan Lebih Cepat Kurus Jom Cuba

papar berkaitan - pada 18/11/2018 - jumlah : 170 hits
Rupanya Makan Pisang Badan Lebih Cepat Kurus Makan pisang setiap pagi boleh menghilangkan berat sehingga 5kg dalam masa seminggu dan lagi menarik diet cara ini tidak memerlukan sebarang usaha keras untuk hasil yang sihat dalam tabiat pemaka...
Ipad Pro Baharu Mempunyai Masalah Tubuh Mudah Dilentur

Ipad Pro Baharu Mempunyai Masalah Tubuh Mudah Dilentur

papar berkaitan - pada 17/11/2018 - jumlah : 67 hits
Empat tahun yang lalu iPhone 6 mempunyai masalah di mana tubuhnya mudah melentur apabila dikenakan sedikit tekanan Apple kemudian mengemaskini rekaan telefon ini bagi mengelakkan ia dari berulang Sedikit merisaukan masalah ini nampaknya mun...
Ramai Netizen Puji Bila Datin Diana Danielle Berhijab

Kisah Lebuhraya Karak Yang Masih Kekal Misteri

Suami Isteri Tak Perlu Tunjuk Sangat Gambar Cium Mulut

Melampau Akhbar Terbitkan Gambar Disunting Zahid Dan Hadi Kahwin

Jari Tengah Scammer Kereta Sambung Bayar 2019

Akhirnya Terjawab Filem Remp It 2 Dibatalkan

Ular Berkaki Korban Kebakaran Hutan Di Riau Indonesia

Sinopsis Hotel Del Luna



5 Pemain Bola Sepak Terkenal Yang Akhirnya Diisytiharkan Bankrap

Selepas Perang Dagang US China Jualan Iphone 11 Hambar di China

Memahami Masalah Harga Kediaman Yang Terlalu Tinggi

Bekas Bintang Akademi Fantasia Shazroul Kritikal Di ICU

5 Individu Yang Memenangi Hadiah Loteri Dengan Cara Menipu


Resepi Kangkung Goreng Belacan Sangat Mudah

Jenama China Bagus Ke

Alhamdulillah Zamani Sudah Sah Berkahwin

Bekal Mommy Best

Restoran Mamak Tidak Perlu Beroperasi Dengan Sijil Halal

Bmf Fucuk Soun Halal