Artis Kontroversi Suhaimi Saad Persenda Vaksin Tidak Kebal Tetap Terkena Kesan Gas Metana




Insiden pencemaran dari pembuangan sisa toksik di Sungai Kim Kim, Pasir Gudang, Johor cukup kritikal sekarang ini. Ramai yang menjadi mangsa akibat terhidu gas beracun sehingga mengalami sesak nafas, muntah,pening dan loya. Kandungan gas metana yang terlalu tinggi dalam udara juga boleh membawa maut.



Dikala rakyat Malaysia sedang bimbang dengan situasi darurat tersebut, Suhaimi Saad sekali lagi mengeluarkan kenyataan penuh kontroversi.


Umum mengetahui kebanyakkan mangsa pencemaran gas beracun itu adalah pelajar sekolah, kata Suhaimi, sudah terbukti bahawa suntikan vaksin tidak dapat mengurangkan penyebaran penyakit.



Kenyataan itu sekali lagi mengundang kecaman netizen, mereka tidak faham mengapa Suhaimi terus hendak mencetuskan provokasi kerana bahan kimia tiada kaitan langsung dengan suntikan vaksin.

Pada mereka, Suhaimi sangat tidak sensitif dengan perasaan ahli keluarga mangsa yang terlibat dalam insiden di Pasir Gudang. Tidak elok untuk mengeluarkan kata-kata mengarut seperti itu dikala ramai yang sedang bersedih.




Kalau tiada perkara baik yang hendak diperkatakan, lebih baik diam. Sepatutnya dalam keadaan seperti ini, kita harus mendoakan keselamatan mereka yang terlibat dalam insiden tersebut.

Sumber : beautifulnara.com


Biodata Dan Latar Belakang Penyanyi Suhaimi Saad



1. Nama lengkapnya, Mohd Suhaimi bin Saad. Dikenali sebagai Suhaimi Inteam sewaktu menganggotai kumpulan Inteam, namun kini popular menerusi nama Suhaimi Saad.

2. Lahir pada 12 Oktober 1980 di Triang, Pahang, Malaysia. Berusia 39 tahun (2019).

3. Anak kelima daripada enam beradik.

4. Ibunya berasal dari Kodiang, manakala bapanya dari Tunjang, Kedah Darul Aman. Kedua-duanya bagaimanapun sudah meninggal dunia.

5. Merupakan bekas pelajar Sekolah Kebangsaan LKTP Tementi, Triang dari tahun 1987 hingga 1992 dan Sekolah Menengah Agama Al-Wusto, Temerloh (1993-1998).

6. Pemegang ijazah dalam jurusan Bahasa Arab di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia.


7. Aktif dalam dunia hiburan sebagai penyanyi sejak tahun 2000.

8. Memperjuangkan genre muzik nasyid.

9. Pernah bergelar ahli kumpulan In-Team sejak tahun 1999, namun berundur pada 2005 kerana terikat dengan kontrak bersama syarikat pengurusan Hijjaz Records Sdn. Bhd. Kini Suhaimi bernaung di bawah syarikat Karya Mosus miliknya.

10. Pada 12 Ogos 2007 bertempat di Masjid Jamek Sungai Ara, Kota Tinggi, Johor Darul Takzim, beliau mendirikan rumah tangga dengan Ina Naim yang juga merupakan bekas tunang kepada penyanyi Mawi (juara Akademi Fantasia musim ketiga).

11. Hasil perkongsian hidup, mereka dikurniakan empat orang anak iaitu Ehmad Hadie Elfardie yang lahir pada 2008, Sallman Elkhoyri (2010), Phyrosh Elfadwah (2012) dan Nur Layla Elghufrony (2014).


12. Suhaimi menjadi buah mulut masyarakat kerana teguh dengan pegangan prinsip untuk tidak menghantar anak-anaknya ke sekolah, sebaliknya mengambil pendekatan mengajar mereka sendiri di rumah dengan ilmu membaca, menulis dan mengira serta asas Al Quran sebelum bakal ditempatkan di madrasah tahfiz.

13. Beliau merupakan pemenang kategori Lagu Nasyid Terbaik dan Lirik Nasyid Terbaik di Anugerah Nasyid Minggu Ini menerusi lagu Selamat Tinggal Dunia.

14. Pernah menghasilkan enam buah album bersama Inteam iaitu Kasih Kekasih pada tahun 2000, Impian Kasih (2001), Damba Kasih (2003), In-Team '04 (2004), Allahu Rabbi (2010) dan Iman & Aman (2013).

15. Juga empat buah album solo berjudul Kias Cinta (2006), KalamaK (2008), Album Zikir Selawat dan Doa (2013) dan Maksud Hidup (2016).


Sumber : iluminasi.com © copyright 2018 – All rights reserved
BLOGMAZEER.COM

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.blogmazeer.com/2019/03/artis-kontroversi-suhaimi-saad-persenda.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Suhaimi Saad Anjur Seminar Keibubapaan Bincang Isu Vaksin Dan Kajian Flat Earth

Hiburan Suhaimi Saad Anjur Seminar Keibubapaan Bincang Isu Vaksin Dan Kajian Flat Earth

papar berkaitan - pada 11/3/2019 - jumlah : 335 hits
Bekas penyanyi nasyid Suhaimi Saad kembali lagi mencetuskan sensasi apabila memuat naik poster seminar yang dianjurkannya Menerusi butiran didalam poster tersebut seminar itu adalah tentang ilmu keibubapaan dan pendidikan awal kanak kanak y...
Bukan Hanya Gas Metana Dikesan Dalam Sungai Kim Kim

Bukan Hanya Gas Metana Dikesan Dalam Sungai Kim Kim

papar berkaitan - pada 17/3/2019 - jumlah : 462 hits
Astro Awani Pemantauan di sekitar kawasan terjejas mendapati lebih 800 kilang berada dalam lingkungan kurang 15 kilometer dari Sungai Kim Kim Astro AWANI PASIR GUDANG Kes keracunan gas kimia di Taman Pasir Putih Pasir Gudang sejak Khamis la...
Pencemaran Toksik Bomba Kesan Gas Hidrogen Sianida Di Tanjung Puteri

Pencemaran Toksik Bomba Kesan Gas Hidrogen Sianida Di Tanjung Puteri

papar berkaitan - pada 17/3/2019 - jumlah : 290 hits
https i2 wp com pakdin my wp content uploads 2019 03 20190317 gas senida tanjung puteri jpg fit 600 2C400 ssl 1PASIR GUDANG Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia mengesahkan kewujudan gas hidrogen sianida sehingga 4 5 ppm dikesan di kawasan...
Pray For Pasir Gudang Tragedi Gas Metana

Pray For Pasir Gudang Tragedi Gas Metana

papar berkaitan - pada 14/3/2019 - jumlah : 675 hits
Assalamualaikum wbt Sejak beberapa hari yang lalu kita dikejutkan dengan kejadian yang menimpa penduduk Pasir Gudang di negeri Johor dimana berlakunya pembuangan sisa toksik ditempat yang tidak sepatutnya dan mengakibatkan pelepasan gas met...
Suhaimi Saad Adalah Contoh Toxic People Yang Semua Orang Patut Elak Kan

Suhaimi Saad Adalah Contoh Toxic People Yang Semua Orang Patut Elak Kan

papar berkaitan - pada 15/3/2019 - jumlah : 2395 hits
Hye semua Sebenarnya saya malas nak menulis tentang isu Suhaimi Saad ni Tapi bila ramai yang bagi terlalu banyak perhatian pada dia tergerak juga la jari ni nak menulis sesuatu sebagai teguran untuk korang yang membaca ni Jelas Suhaimi Saad...
2 Sekolah Dibersihkan Susulan Penyebaran Gas Metana

2 Sekolah Dibersihkan Susulan Penyebaran Gas Metana

papar berkaitan - pada 10/3/2019 - jumlah : 193 hits
Hampir 200 orang termasuk guru dan kakitangan pihak berkuasa tempatan di sini hari ini berganding bahu membersihkan dua sekolah yang terjejas akibat penyebaran gas metana Khamis lalu
Bayar Dulu Baru Tahu Suhaimi Saad Anjur Seminar Keibubapaan Rahsiakan Lokasi Demi Keselamatan

Bayar Dulu Baru Tahu Suhaimi Saad Anjur Seminar Keibubapaan Rahsiakan Lokasi Demi Keselamatan

papar berkaitan - pada 11/3/2019 - jumlah : 348 hits
Bayar dulu baru tahu Suhaimi Saad anjur seminar keibubapaan rahsiakan lokasi demi keselamatan PENYANYI nasyid kontroversi Suhaimi Saad tidak mahu mendedahkan program seminar keibubapaan dan pendidikan awal kanak kanak anjuran syarikatnya at...
Koleksi Video Kesan Pencemaran Kimia Di Pasir Gudang Yang Menyayat Hati

Koleksi Video Kesan Pencemaran Kimia Di Pasir Gudang Yang Menyayat Hati

papar berkaitan - pada 14/3/2019 - jumlah : 862 hits
Beberapa video kesan pencemaran kimia di Pasir Gudang telah tular di media sosial Kesan tragik bahan kimia tersebut kepada pelajar sekolah sangat menyayat hati Kami mengumpulkan pautan pautan video tersebut di bawah untuk tatapan pembaca Pe...
Terlebih Tidur Boleh Beri Kesan Tidak Baik Kepada Ibu Hamil Dapatkan Tidur Yang Cukup Tak Lebih Tak Kurang

Terlebih Tidur Boleh Beri Kesan Tidak Baik Kepada Ibu Hamil Dapatkan Tidur Yang Cukup Tak Lebih Tak Kurang

papar berkaitan - pada 14/3/2019 - jumlah : 309 hits
Tidur adalah salah satu perkara penting untuk kesihatan manusia Apatah lagi jika anda sedang hamil Tidak cukup tidur semasa hamil bukan hanya boleh menjejaskan kesihatan ibu bahkan juga memberi kesan kepada bayi dalam kandungan Meskipun and...
5 Sekawan Dipenjara 36 Tahun 12 Sebatan Kerana Bunuh

Ringgit Has Been Unfortunate Unfairly Assessed Vs Us Dollar Bnm

Ringgit Closes Almost Unchanged As Opr Remains At 3

Asal Usul Coca Cola

Lumira Eka Heights Epitome Of Contemporary Living

Spiritual Leader Indians May Vote For Bersatu Candidate Because Of Pas

Rumah Terbuka Di Rumah Baru Cyra

The Houston Hemp Flower Community Connecting With Like Minded Users



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Crisis Management 101

Elok Kita Saja Yang Tanam Bawang Harian Metro 09 05 2024

Tarikh Bayaran Gaji Ogos 2024

Sophia Liana Mahal Chord

Beratnya Tantangan Rusaknya Moral Dari Luar Dan Dalam By Dr Hm Rakib S

Euro Berjaya Melepasi Cabaran