Apa Kata Anwar Ibrahim Setelah Belanjawan 2021 Diluluskan


 


Beberapa minit selepas media AS mengisytiharkan kemenangan Biden, Trump menolak keputusan itu dan bertegas mahu membuktikan siapa pemenang sebenar di mahkamah. 
<!--more-->Biden dilaporkan menang pilihan raya presiden AS ke-46 dengan memperoleh 284 undi elektoral manakala pencabarnya, Trump dari Republikan hanya meraih 214 undi elektoral. 
"Fakta mudah yang jelas, pilihan raya ini masih belum berakhir. Undian yang sah penentu siapa menjadi Presiden, bukan berita dari media," katanya menerusi kenyataan yang jelas masih enggan menerima keputusan pilihan raya Presiden Amerika Syarikat (AS) yang memihak kepada calon Demokrat, Joe Biden. 
Trump sebelum ini telah berkata, pasukan kempennya akan merujuk ke mahkamah pada Isnin bagi memastikan undang-undang pilihan raya ditegakkan dan pemenang sebenar dapat ditentukan. 
Beliau mengharapkan pengiraan semula undi di negeri yang Biden hanya memenangi beberapa ribu undi saja sambil merujuk Pennsylvania, negeri yang dikatakan dipenuhi dengan undi tidak sah

Itu alasan Donald Trump bila dah kalah.. 
Berikut pula adalah kenyataan (alasan) dari Presiden PKR, DS Anwar Ibrahim bila undi belah bagi yang dijalankan setelah bacaan kali ketiga tetap gagal menolak Belanjawan 202.

Katanya.

Meski Belanjawan 2021 berjaya diluluskan di Dewan Rakyat hari ini, masih terdapat banyak perkara dan butir-butir di dalam belanjawan yang tidak dihiraukan oleh kerajaan Perikatan Nasional.
Atas sebab ini juga pembangkang sepakat untuk membantah belanjawan tersebut.
Belanjawan itu juga terdapat banyak kelemahan, dan ini telah dibukti dan diperdebatkan secara terperinci di Dewan Rakyat oleh ahli-ahli Parlimen. Belanjawan 2021 mencerminkan betapa kerajaan PN hanya mengutamakan hayat politik mereka lebih dari kebajikan dan keterdesakan hidup rakyat.
Semasa perbahasan belanjawan di peringkat jawatankuasa, terdapat ramai ahli Parlimen dari pelbagai parti politik yang telah menyuarakan kebimbangan terhadap pelbagai isu mustahak, terutamanya isu pengeluaran simpanan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) dan kurangnya jala keselamatan melibatkan warga yang tidak punyai simpanan KWSP, peruntukan yang melampau tinggi sebanyak RM40.5 juta kepada Jabatan Komunikasi Komuniti (J-Kom) dan tujuan dana tersebut diperuntukkan, apakah ia digunakan untuk tujuan politik dan sebagainya, dan juga peruntukan yang tidak mencukupi kepada para peniaga yang kini sedang terhimpit.
Walaubagaimanapun, oleh kerana kerajaan PN telah mengaitkan kononnya gaji dan prestasi penjawat awam akan terkesan sekiranya belanjawan tidak diluluskan, maka terdapat sejumlah ahli Parlimen memilih untuk mendukung belanjawan tersebut dan sebagai solidariti ke atas jutaan penjawat awam yang turut terkesan di era ekonomi pandemik ini, meski belum tentu mereka bersetuju dengan kerajaan PN.
Adalah dikesalkan juga tatkala terdapat beberapa orang ahli Parlimen yang telah menyatakan pandangan keras terhadap beberapa isu sebelum ini telah mengundi untuk menyokong belanjawan tersebut.
Penurunan penarafan Malaysia oleh Fitch Ratings baru-baru ini juga menunjukkan betapa lemahnya prestasi pengurusan ekonomi negara, dan tahap tatakelola yang membimbangkan. Kita sedang kembali ke era gelap di mana kerajaan akan terus menginjak prinsip ketelusan, tatakelola yang baik dan pengurusan dana yang cekap.
Prestasi dan markah tatakelola Malaysia turut melemah pada tahun ini, seperti yang dilaporkan Bank Dunia, dan dijangka aspek lain seperti indeks rasuah dan kebebasan media akan turut merudum.
Keyakinan daripada para pelabur akan turut terkesan, dan berkemungkinan negara-negara serantau akan meninggalkan kita dalam pelbagai lapangan, terutamanya sektor ekonomi dan pembangunan.
Saat negara sedang memerlukan suatu anjakan baru tentang bagaimana harus kita bangkit dari suasana ekonomi pandemik seperti hari ini, PN telah membuktikan bahawa ia tidak berkeupayaan untuk menjalankan tanggungjawab dengan berkesan.
Kerajaan PN akan terus berdepan dengan masalah keyakinan, dan ini telah dibuktikan hari ini apabila ia hanya berjaya mempunyai tidak lebih dari 112 sokongan.
Kerajaan lemah seperti ini akan terus tunduk kepada watak-watak rakus yang berkepentingan dan kebajikan rakyat akan terus dikorbankan.
ANWAR IBRAHIM



Seorang penganalisis politik melihat Belanjawan 2021 diluluskan di peringkat jawatankuasa sebagai isyarat Anwar Ibrahim sudah sampai ke penghujung jalan dalam usahanya menjadi perdana menteri seterusnya. 
Bekas pensyarah Universiti Teknologi Malaysia, Azmi Hassan memberitahu , ia kini menunjukkan sokongan diraih ketua pembangkang itu terhad kepada 108 Ahli Parlimen yang mengundi menolak belanjawan itu

Kata ada strong, formidable, convincing numbers... mananya?


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://darisungaiderhaka.blogspot.com/2020/12/apa-kata-anwar-ibrahim-setelah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mahathir Anwar Dan Ph Gagal Tumbangkan Pn Dalam Peluang Terakhir Undian Belanjawan 2021

Mahathir Anwar Dan Ph Gagal Tumbangkan Pn Dalam Peluang Terakhir Undian Belanjawan 2021

papar berkaitan - pada 16/12/2020 - jumlah : 285 hits
HASRAT ahli Parlimen Pembangkang untuk menjatuhkan Kerajaan Perikatan Nasional melalui undi belah bahagi pada bacaan kali ketiga Rang Undang Undang Perbekalan 2021 gagal sebentar tadi Keputusan dibacakan oleh Yang Dipertua Dewan Rakyat Datu...
Belanjawan 2021 Ruu Perbekalan 2021 Diluluskan Reaksi Teo Nie Ching

Belanjawan 2021 Ruu Perbekalan 2021 Diluluskan Reaksi Teo Nie Ching

papar berkaitan - pada 15/12/2020 - jumlah : 215 hits
SUBSCRIBE now Astro Awani https www youtube com c astroawani sub confirmation 1 Astro AWANI LIVE https www astroawani com video terkini Social Media FACEBOOK https www facebook com astroawani TWITTER https twitter com 501Awani INSTAGRAM htt...
Terkini Belanjawan 2021 Diluluskan Selepas Bacaan Ketiga Di Dewan Rakyat

Terkini Belanjawan 2021 Diluluskan Selepas Bacaan Ketiga Di Dewan Rakyat

papar berkaitan - pada 15/12/2020 - jumlah : 288 hits
loading Rang Undang undang Perbekalan 2021 telah diluluskan selepas bacaan kali ketiga dibuat di Dewan Rakyat hari ini Menurut ciapan terbaru di laman Twitter Ahli Parlimen Rembau Khairy Jamaluddin Belanjawan 2021 itu diluluskan dengan undi...
Move Jerla Anwar Ibrahim Kata Otai Reformis Hahahahahahaa

Move Jerla Anwar Ibrahim Kata Otai Reformis Hahahahahahaa

papar berkaitan - pada 13/12/2020 - jumlah : 330 hits
Otai reformis tidak asing lagi selaku pencinta pentaksub politik anwar ibrahim Sejak daripada anwar mula berkelahi dengan atok dan dimasukkan dalam penjara Sepanduk reformis seolah sebati dalam sanubari Setiausaha kumpulan penyokong tegar p...
Anwar Panik Laporan Big Data Buktikan Mahathir Ku Li Paling Berpengaruh Dalam Belanjawan 2021

Anwar Panik Laporan Big Data Buktikan Mahathir Ku Li Paling Berpengaruh Dalam Belanjawan 2021

papar berkaitan - pada 21/12/2020 - jumlah : 328 hits
Khairuddin Abu Hassan The Third Force Syukur alhamdulillah kerana gandingan Tun Dr Mahathir Mohamad dengan YBM Tengku Razaleigh Hamzah mendapat sambutan hangat serta positif dari rakyat Malaysia Malahan kini puak balaci Anwar Ibrahim sedang...
Belanjawan 2021 Skuad Keadilan Sokong Penuh Strategi Anwar

Belanjawan 2021 Skuad Keadilan Sokong Penuh Strategi Anwar

papar berkaitan - pada 5/12/2020 - jumlah : 210 hits
Skuad KEADILAN Malaysia menyokong penuh keputusan Pengerusi Pakatan Harapan Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Ahli ahli Parlimen PH untuk tidak menggagalkan undian Peringkat Dasar Rang Undang Undang Perbekalan 2021 pada 26 November lalu Menurut ...
Kandungan Belanjawan 2021 Perak Tidak Akan Diubah

Kandungan Belanjawan 2021 Perak Tidak Akan Diubah

papar berkaitan - pada 10/12/2020 - jumlah : 221 hits
Belanjawan Negeri Perak 2021 tidak akan diubah dan akan dibentang di persidangan Dewan Undangan Negeri seperti mana dirangka pentadbiran sebelum ini Menteri Besar Perak yang baharu dilantik Datuk Saarani Mohamad berkata ia hanya akan dilulu...
Belanjawan 2021 Lulus

Belanjawan 2021 Lulus

papar berkaitan - pada 15/12/2020 - jumlah : 188 hits
Belanjawan 2021 yang dibentangkan oleh Menteri Kewangan Senator Dato Seri Tengku Zafrul telah pada 06 November lepas diluluskan oleh Dewan Rakyat sebentar tadi Speaker Dewan Rakyat Datuk Azhar Harun ketika mengumumkan berkata seramai 111 Ah...
Anwar Will Be Pm9 In March 2021 Says Pkr

Anwar Will Be Pm9 In March 2021 Says Pkr

papar berkaitan - pada 19/12/2020 - jumlah : 242 hits
In short after toppling the government they still need to fight over who should take over And according to Lokman Umno must take over Hence Pakatan Harapan will get Umno s support to topple Muhyiddin s government only if Umno leads the new ...
Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show

Cerita Foto Sepanjang Minggu

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Jadilah Wanita Yang Mahal Thalia Baiduri Harap Wanita Jaga Darjat Jangan Bergaduh Kerana Buaya

Jpsm Mengesahkan Kegiatan Pembalakan Di Bukit Beserah Berlaku Dalam Kawasan Tanah Persendirian

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Baby Car Seat Malaysia Safety Standards What Parents Need To Know

Antara Momen Yang Umi Akan Rindu

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Leave Pang Alone Skjcs Aren T Illegal Umno Man Tells Fadhli

Titah Hasrat Dan Pandangan Tuanku