Apa Agaknya Zahid Bincangkan Masa Jumpa Tpm Suruh Letak Jawatan


agendadaily.com9/7/2021

Apa agaknya yang diceritakan Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi kepada Timbalan Perdana Menteri yang juga Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob hari ini? Adakah beliau memaklumkan keadaannya yang 'stress'?

Ketika membuat sidang media mengumumkan penarikan diri daripada menyokong kerajaan Perikatan Nasional (PN), Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi langsung tidak mengucapkan tahniah kepada Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob yang dilantik sebagai Timbalan Perdana Menteri (TPM).

Zahid juga tidak mengucapkan tahniah kepada Ismail Sabri menerusi laman Facebooknya seperti setiap pagi, petang dan malam digunakannya untuk menimbulkan sentimen kebencian rakyat terhadap kerajaan PN.

Cuma selepas beberapa jam kemudian baharulah Zahid mengucapkan tahniah kepada Ismail Sabri. Itupun hanya melalui kenyataan media Setiausaha Agung UMNO, Datuk Ahmad Maslan.

Namun, hari ini tular gambar Zahid dengan berpakaian jubah menemui TPM. Kita bersangka baik mungkin beliau ingin mengucapkan tahniah itu secara peribadi.

Atau beliau meminta nasihat TPM bagaimana untuk menghilangkan ‘stress’?

Namun, hakikat yang berlaku sebelum pertemuan petang tadi, di mana beliau tidak terus mengucapkan tahniah kepada Ismail Sabri selepas pengumuman oleh Perdana Menteri (PM) Tan Sri Muhyiddin Yassin, kekal menjadi sisi negatif dirinya.

Rakyat akan dapat menghidu ‘kemarahannya’ kepada kerajaan PN dan PM sehingga tempiasnya turut terkena menteri-menteri dan timbalan menteri yang menganggotai Kabinet Muhyiddin.

Di sebalik pertemuan dengan TPM itu ramai juga yang tertanya-tanya apakah tujuannya? Adakah beliau sedang berbincang secara baik untuk menyerahkan jawatan Presiden UMNO kepada Ismail Sabri, selepas menerima tekanan daripada beberapa ahli Majlis Tertinggi (MT) yang tidak menyokong penarikan sokongan terhadap PN?

Jika itu yang dibincangkan seharusnya ia menjadi kenyataan secepat mungkin bagi memulihkan semula kepercayaan rakyat terhadap UMNO yang kini dilihat semakin teruk berpecah gara-gara Zahid.

Ia sebagaimana dinyatakan ahli MT, Datuk Zahidi Zainul Abidin bahawa Zahid perlu meletak jawatan supaya memulihkan kembali kepercayaan rakyat, terutama pengundi, terhadap UMNO.

Ahli Parlimen Padang Besar itu percaya jumlah undi yang akan diperoleh calon UMNO akan turun selagi Zahid kekal sebagai presiden kerana rakyat akan merujuk tuduhan mahkamah terhadapnya.

“Zahid masih lagi mempunyai kes mahkamah yang akan memberi impak negatif terhadap imej UMNO,” katanya.

Malah, sejak kebelakangan ini Presiden UMNO itu sudah dilihat tidak boleh memimpin parti itu lagi kerana lebih banyak melanggar keputusan yang diputuskan sebulat suara.

Antaranya keputusan UMNO adalah tidak memberi sokongan kepada Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Namun, beberapa pendedahan dibuat pemimpin senior UMNO seperti bekas Setiausaha Agung Barisan Nasional (BN) Tan Sri Annuar Musa, Ahli Parlimen Padang Rengas, Datuk Seri Nazri Aziz, dan Ahli Parlimen Arau Datuk Seri Shahidan Kassim, menunjukkan Zahid menyokong Anwar, dengan memujuk Ahli Parlimen UMNO untuk menandatangani akuan bersumpah (SD) menyokong Anwar.

Disebabkan kedudukannya sebagai Presiden, yang juga menguasai majoriti suara dalam MT, tidak ada pemimpin lain, hatta Timbalan Presiden, Datuk Seri Mohamad Hassan, yang berani menentangnya.

Beberapa pihak berharap pertemuan dengan Ismail Sabri yang juga Naib Presiden UMNO petang tadi dapat membuka ruang Zahid menyerahkan segera jawatan Presiden kepada TPM.

Atau adakah Zahid mendesak Ismail Sabri meletak jawatan TPM


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wak-labu.blogspot.com/2021/07/apa-agaknya-zahid-bincangkan-masa-jumpa.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Zahid Digesa Letak Jawatan

Zahid Digesa Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 7/7/2021 - jumlah : 334 hits
Muhyiddin KEMBALI kepada UMNO dan menerajui Mahathir JUGA AKAN balik semula kepada umno Game over Jangan percaya
Wak Zahid Syok Sendiri Ko Tu Patut Letak Jawatan Mahkamah Memanggil Tuuu

Wak Zahid Syok Sendiri Ko Tu Patut Letak Jawatan Mahkamah Memanggil Tuuu

papar berkaitan - pada 8/7/2021 - jumlah : 165 hits
Umno malam ini memutuskan untuk menarik balik sokongan mereka kepada Perdana Menteri Muhyiddin Yassin serta merta Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi berkata keputusan itu dibuat Majlis Tertinggi Umno berpandukan tujuh kegagalan kerajaan Perik...
Kenyataan Muhyiddin Zahid Letak Jawatan Palsu Kata Pembantu

Kenyataan Muhyiddin Zahid Letak Jawatan Palsu Kata Pembantu

papar berkaitan - pada 10/7/2021 - jumlah : 209 hits
malaysiakini comDiterbitkan 10 Jul 2021 7 14 pmDikemaskini 7 26 pmDua kenyataan berasingan yang mendakwa Perdana Menteri Muhyiddin Yassin dan Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi letak jawatan adalah palsu menurut pembantu kedua dua pemimpin it...
Mca Mic Umno Sabah Game Zahid Hamidi Hahaha Letak Jawatan Jela Buat Malu Jer

Mca Mic Umno Sabah Game Zahid Hamidi Hahaha Letak Jawatan Jela Buat Malu Jer

papar berkaitan - pada 9/7/2021 - jumlah : 184 hits
Rakan rakan Umno dalam komponen BN tidak akan menyokong keputusan Majlis Tertinggi Umno semalam yang mengumumkan akan menarik sokongan terhadap Perdana Menteri Muhyiddin Yassin Sebaliknya mereka merancang untuk terus menyokong kerajaan Peri...
Pn Tinggal 77 Mp Mahiaddin Wajib Letak Jawatan

Pn Tinggal 77 Mp Mahiaddin Wajib Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 8/7/2021 - jumlah : 190 hits
Perdana Menteri Tan Sri Mahiaddin Yassin wajar meletak jawatan secepat mungkin berikutan keputusan mesyuarat Majlis Tertinggi Umno malam tadi yang menarik sokongan terhadap kerajaan Perikatan Nasional Ahli Parlimen Bayan Baru Sim Tze Tzin b...
Rancangan Zahid Supaya Umno Tolak Jawatan Nombor 2 Kerajaan Kini Sia Sia

Rancangan Zahid Supaya Umno Tolak Jawatan Nombor 2 Kerajaan Kini Sia Sia

papar berkaitan - pada 7/7/2021 - jumlah : 272 hits
On Jul 7 2021 Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi dijangka akan memberi tekanan kepada Ismail Sabri Yaakob ketika pemimpin parti itu bermesyuarat secara maya dalam Majlis Tertinggi Umno malam ini dilihat sebagai usaha terakhir beliau agar part...
Umno Tidak Dilantik Tpm Modal Zahid Ajak Keluar Pn Kata Nazri

Umno Tidak Dilantik Tpm Modal Zahid Ajak Keluar Pn Kata Nazri

papar berkaitan - pada 7/7/2021 - jumlah : 203 hits
UMNO tidak dilantik TPM modal Zahid ajak keluar PN kata Nazri Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi didakwa menggunakan alasan kegagalan UMNO dilantik menjadi Timbalan Perdana Menteri sebagai asas parti itu mahu menarik sokongan darip...
Arah Menteri Umno Letak Jawatan Dulu Mic

Arah Menteri Umno Letak Jawatan Dulu Mic

papar berkaitan - pada 8/7/2021 - jumlah : 218 hits
Arah menteri Umno letak jawatan dulu MIC Arah menteri Umno letak jawatan dulu bukan desak PM berundur kata Presiden MIC kepada Zahid Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi seharusnya meminta semua menteri parti itu meletakkan jawatan dalam keraja...
Kalau Mahiaddin Tetap Tiada Rasa Malu Ismail Sabri Sepatutnya Jadi Yang Pertama Umum Letak Jawatan

Kalau Mahiaddin Tetap Tiada Rasa Malu Ismail Sabri Sepatutnya Jadi Yang Pertama Umum Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 8/7/2021 - jumlah : 237 hits
Dengan keputusan MT UMNO lewat malam tadi menarik sokongan secara serta merta kepada Mahiaddin Md Yasin walaupun mungkin Takiyuddin Hassan masih cuba berhujah perkataan serta merta itu tidak bermaksud segera atau secepat mungkin tetapi Perd...
Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

3 Sebab Kenapa Kashmir Menjadi Pilihan Traveler Malaysia

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Should Stakeholders Sue Bloomberg To Prove 2nd Casino Licence Claim For Johor S Forest City Is Sheer Slander

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Tak Sekolah

Legoland Malaysia Resort Empowers Teachers And Students To Conquer The Legoland School Challenge 2024

Tolak Autopsi Keluarga Bawa Jenazah Anggota Polres Manado Bunuh Diri Ke Sulut



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Leha Leya Lawa Tonton

Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3


Bila Pak Arab Main Heli

Do You Know About Bakul Sia

Le Costil House Renovation By Anatomies D Architecture In Normandy France

Melawat Abang Di Asrama

Tular Gambar Di Atas Pelamin Berpegang Tangan Suami Irma Hasmie Dah Berkahwin Dengan Wanita Lain

When Will Govt Stop Abusing Cma Abolish Sedition Act Chegubard S Lawyer