Anta Ahli Pkr Ke





Oleh : Md Zulaimi Kazin

Ramai yg tanya bila banyak status saya banyak berkenaan PKR dan DS Anwar.

Pada 2 September 1998 jam 12.30 tghari saya ke rumah Almarhum Ustaz Fadhil Nor di Lorong Borhan, Alor Setar dgn seirang sahabat.

Sabaik bagi salam dan UFN sendiri sambut kami dimukan pintu dan dipersilakan masuk saya lihat dengan ketara kegelisahan UFN. Kami diam hanya melihat gelagat UFN sekejap duduk, sekejap berdiri dan sekejap telepon sesorang.

"Ana baru dapat panggilan dari Anwar sblm anta semua sampai tadi..." kami masih diam nak dengar penjelasan lanjut UFN.

"Anwar habaq Mahathir nak pecat dia. Bagi 2 pilihan samada letak jawatan dan diberi kedudukan lain luar kabinet atau dipecat dan dituduh isu moral"... UFN tunduk dan kami mmg terkejut, kalau bukan UFN yg beritahu.mmg kami tak percaya.

"Anwar kata dia sedia dipecat dan akan lawan. Sahabat2 kami sibuk dok telepon... Syeikh Azmi pun tgh bersiap nak ke KL..." kami rasa ustaz dalam masalah besar yg perlu selesai jd kami tak lama terus minta diri balik.

Petangnya Ustaz Fadhil terus berada di rumah Anwar dan satu2nya pemimpin Pas yg datang memberi sokongan pd Anwar. Pada masa itu ramai kalangan pemimpin2 Pas lain mempertikaikan tindakan UFN seolah2 membelakangi parti.

Selepas itu UFN panggil mesyuarat Jawatankuasa Agung Pas dan memberi penjelasan panjang lebar kehadiran beliau memberi sokongan kpd Anwar dan membawa perbincangan akhirnya memutuskan Pas memberi sokongan pd Anwar.

Pas menjadi penggerak utam Road Show Anwar disamping kumpulan reformasi. Tok Guru Nik Aziz membenarkan stadium digunakan utk jd pentas Anwar di Kelantan dan mencatat sejarah stadium dan bandar Kota Bharu sesak... begitu ditempat2 lain sehingga Anwar ditangkap secara kejam dirumahnya di jln Serimurni, Damansara.

UFN mengepalai GERAK utk memperjuangkan Anwar dan jelajah seluruh negara bersama kepimpinan Pas yg lain terutama Pemuda di bawah Bang Mat dan Mahfuz. 

Tok Guru Nik Aziz juga kasih pd Anwar sebagai sahabat culup tinggi dan penghormatan Anwar pada Tok Guru juga amat hebat.

Jadi bila tanya ana sdh masuk PKR atau masih dgn Amanah... ana jawab ana ikut UFN dan Tok Guru tak tukar parti tp pertahankan Anwar. Ana masih dgn Amanah tp bersama perjuangan Anwar. Dari tahun 1998 sehingga hari ini tidak permah berubah. Saya lihat sendiri kasih sayang seorang sahabat (UFN) kpd sahabatnya yg dizalimi (DSAI). 

Secara organisasinya Azmin sekarang cuba menzalimi Anwar dgn berusaha bersungguh2 menghalang Anwar dr jadi PM spt yg termaktub dlm konsensus yg PH buat. Kita akan lawan sungguh2 puak Azmin ini sbb Azmin patut dinyahkan dalam politik negara.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2019/12/anta-ahli-pkr-ke.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sorakan Pecat Ahli Keluar Dewan Riuhkan Kongres Pkr

Sorakan Pecat Ahli Keluar Dewan Riuhkan Kongres Pkr

papar berkaitan - pada 8/12/2019 - jumlah : 359 hits
Diterbitkan Hari ini 6 50 petang BERITAKONGRES PKR Hadirin yang terus berada di Kongres PKR selepas sejumlah penyokong Timbalan Presiden Mohamed Azmin Ali meninggalkan dewan bersorak agar mereka yang keluar dipecat Ia terjadi ketika perwaki...
Dua Ahli Pkr Pahang Dipecat Dipercayai Terlibat Rasuah

Dua Ahli Pkr Pahang Dipecat Dipercayai Terlibat Rasuah

papar berkaitan - pada 26/11/2019 - jumlah : 220 hits
THE MALAYSIAN TIMES PETALING JAYA Dua ahli PKR dari Pahang dipecat berkuat kuasa serta merta semalam setelah dipercayai terlibat dengan kes rasuah dan suapan ketika pemilihan parti itu pada tahun lepas Pemecatan Ketua Cabang PKR Bera Zakari...
Tunggulah Parti Akan Musnah Beri Kesan Kepada Pkr Negeri Pecat Ahli Lantang Kritik Pemimpin

Tunggulah Parti Akan Musnah Beri Kesan Kepada Pkr Negeri Pecat Ahli Lantang Kritik Pemimpin

papar berkaitan - pada 27/11/2019 - jumlah : 283 hits
Pemecatan Ahli Majlis Pimpinan Pusat PKR Zakaria Abdul Hamid yang didakwa berniat jahat ekoran kelantangan pemimpin itu mengkritik segelintir pemimpin akan memberi kesan kepada parti khususnya PKR negeri Zakaria yang merupakan antara pemimp...
22 Ahli Mpp Pkr Diketuai Azmin Keluar Sidang Bantah

22 Ahli Mpp Pkr Diketuai Azmin Keluar Sidang Bantah

papar berkaitan - pada 8/12/2019 - jumlah : 277 hits
TIMBALAN Presiden PKR Datuk Seri Mohamed Azmin Ali bersama barisan Majlis Pimpinan Pusat mengadakan sidang media tergempar ketika berlangsungnya sesi perbahasan Kongres Nasional Keadilan ke 14 di sebuah hotel Ayer Keroh NSTP Rasul Azli Sama...
Pkr Huru Hara Di Bawah Anwar Ibrahim

Pkr Huru Hara Di Bawah Anwar Ibrahim

papar berkaitan - pada 7/12/2019 - jumlah : 325 hits
Inilah lambang HURU HARA PKR Masalah dalaman PKR pun Anwar Ibrahim tak terjaga ini nak jaga negara Itulah akibatnya apabila dalam kepala Anwar hanya memikirkan jawatan Perdana Menteri bukan perjuangan untuk rakyat Ahli sendiri dibiarkan ber...
Scores Walk Out Of Pkr Congress

Scores Walk Out Of Pkr Congress

papar berkaitan - pada 7/12/2019 - jumlah : 375 hits
Scores of PKR delegates walked out of the party s national congress here in Melaka with shouts of balik being chanted by unhappy members Some of the members told reporters here that they were unhappy with the debates on the president s spee...
Pkr Janji Mahu Rampas Kelantan Daripada Pas

Pkr Janji Mahu Rampas Kelantan Daripada Pas

papar berkaitan - pada 7/12/2019 - jumlah : 170 hits
Parti Keadilan Rakyat Kelantan berjanji untuk berjuang habis habisan bagi mengambil alih tampuk pentadbiran negeri itu daripada Pas Perwakilan dari Kelantan Ismail Mohamad berkata umum sedia maklum bahawa Kelantan merupakan negeri termiskin...
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

100 Cawangan Kfc Tutup Dan Akur Kuasa Boikot

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Duit Syiling Peringatan 50 Tahun Lembaga Pertubuhan Peladang

Pulut Sambal

Plaza Premium Group Kembangkan Jenama Restoran Flight Club Di Terminal 1 Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur

Apa Saja Yang Anda Berikan Tumpuan Dalam Fikiran Akhirnya Akan Jadi Kenyataan

Contact Lens Trial Experience The Difference Risk Free

Beyond The Arrest Colorado Springs Criminal Lawyers Advocate For Your Freedom