Anda Harus Tahu 13 Aurat Wanita Dalam Islam


Anda Harus Tahu 13 Aurat Wanita Dalam Islam. Sungguh indah seorang wanita dalam Islam. Wanita tersebut lagi indah bila batasan-batasan dijaga dengan baik dan sempurna. Oleh itu, DH ingin kongsikan 13 Aurat Wanita Dalam Islam yang patut diketahui oleh lelaki dan perempuan..

Anda Harus Tahu 13 Aurat Wanita Dalam Islam
Berikut dikongsikan aurat-aurat wanita yang perlu diketahui..
Satu
Bulu kening – Menurut Bukhari, Rasullulah melaknat perempuan yang mencukur atau menipiskan bulu kening atau meminta supaya dicukurkan bulu kening – Petikan dari Hadis Riwayat Abu Daud Fi Fathil Bari.
Dua
Kaki (tumit kaki) semacam hantu loceng – Dan janganlah mereka (perempuan) membentakkan kaki (atau mengangkatnya) agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan – Petikan dari Surah An-Nur Ayat 31. Keterangan : Menampakkan kaki dan menghayunkan/ melenggokkan badan mengikut hentakan kaki terutamanya pada mereka yang mengikatnya dengan loceng…sama juga seperti pelacur dizaman jahiliyah ….
Tiga
Wangian – Siapa sahaja wanita yang memakai wangi-wangian kemudian melewati suatu kaum supaya mereka itu mencium baunya, maka wanita itu telah dianggap melakukan zina dan tiap-tiap mata ada zinanya terutamanya hidung yang berserombong kapal kata orang sekarang hidong belang – Petikan dari Hadis Riwayat Nasaii, Ibn Khuzaimah dan Hibban.
Empat
Dada – Hendaklah mereka (perempuan) melabuhkan kain tudung hingga menutupi bahagian hadapan dada-dada mereka – Petikan dari Surah An-Nur Ayat 31.
Lima
Gigi – Rasullulah melaknat perempuan yang mengikir gigi atau meminta supaya dikikirkan giginya – Petikan dari Hadis Riwayat At-Thabrani, Dilaknat perempuan yang menjarangkan giginya supaya menjadi cantik, yang merubah ciptaan Allah – Petikan dari Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim.
Enam
Muka dan leher – Dan tinggallah kamu (perempuan) di rumah kamu dan janganlah kamu menampakkan perhiasan mu seperti orang jahilliah yang dahulu. Keterangan : Bersolek (make-up) dan menurut Maqatil sengaja membiarkan ikatan tudung yang menampakkan leher seperti orang Jahilliyah.
Tujuh
Muka dan Tangan – Asma Binte Abu Bakar telah menemui Rasullulah dengan memakai pakaian yang tipis. Sabda Rasullulah: Wahai Asma! Sesungguhnya seorang gadis yang telah berhaid tidak boleh baginya menzahirkan anggota badan kecu ali pergelangan tangan dan wajah saja – Petikan dari Hadis Riwayat Muslim dan Bukhari.
Lapan
Tangan – Sesungguhnya kepala yang ditusuk dengan besi itu lebih baik daripada menyentuh kaum yang bukan sejenis yang tidak halal baginya – Petikan dari Hadis Riwayat At Tabrani dan Baihaqi.
Sembilan
Mata – Dan katakanlah kepada perempuan mukmin hendaklah mereka menundukkan sebahagian dari pemandangannya – Petikan dari Surah An Nur Ayat 31.
Sabda Nabi Muhamad SAW, Jangan sampai pandangan yang satu mengikuti pandangan lainnya. Kamu hanya boleh pandangan yang pertama sahaja manakala pandangan seterusnya tidak dibenarkan hukumnya haram – Petikan dari Hadis Riwayat Ahmad, Abu Daud dan Tirmidzi.
Sepuluh
Mulut (suara) – Janganlah perempuan-perempuan itu terlalu lunak dalam berbicara sehingga berkeinginan orang yang ada perasaan serong dalam hatinya, tetapi ucapkanlah perkataan-perkataan yang baik – Petikan dari Surah Al Ahzab Ayat 32.
Sabda SAW, Sesungguhnya akan ada umat ku yang minum arak yang mereka namakan dengan yang lain, iaitu kepala mereka dilalaikan oleh bunyi-bunyian (muzik) dan penyanyi perempuan, maka Allah akan tenggelamkan mereka itu dalam bumi – Petikan dari Hadis Riwayat Ibn Majah.
Sebelah
Kemaluan – Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan mukmin, hendaklah mereka menundukkan pandangan mereka dan menjaga kehormatan mereka – Petikan dari Surah An Nur Ayat 31.
Apabila seorang perempuan itu solat lima waktu, puasa di bulan Ramadan, menjaga kehormatannya dan mentaati suaminya, maka masuklah ia ke dalam Syurga daripada pintu-pintu yang ia kehendakinya – Hadis Riwayat Riwayat Al Bazzar.
Tiada seorang perempuanpun yang membuka pakaiannya bukan di rumah suaminya, melainkan dia telah membinasakan tabir antaranya dengan Allah – Petikan dari Hadis Riwayat Tirmidzi, Abu Daud dan Ibn Majah.
Duabelas
Pakaian – Barangsiapa memakai pakaian yang berlebih-lebihan terutama yang menjolok mata , maka Allah akan memberikan pakaian kehinaan di hari akhirat nanti – Petikan dari Hadis Riwayat Ahmad, Abu D , An Nasaii dan Ibn Majah.
Petikan dari Surah Al Ahzab Ayat 59. Bermaksud : Hai nabi-nabi katakanlah kepada isteri-isterimu, anak perempuanmu dan isteri-isteri orang mukmin, hendaklah mereka memakai baju jilbab (baju labuh dan longgar) yang demikian itu supaya mereka mudah diken ali . Lantaran itu mereka tidak diganggu. Allah maha pengampun lagi maha penyayang.
Sesungguhnya sebilangan ahli Neraka ialah perempuan-perempuan yang berpakaian tetapi telanjang yang condong pada maksiat dan menarik orang lain untuk melakukan maksiat. Mereka tidak akan masuk Syurga dan tidak akan mencium baunya – Petikan dari Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim. Keterangan : Wanita yang berpakaian tipis/jarang, ketat/ membentuk dan berbelah/membuka bahagian-bahagian tertentu.
Tigabelas
Rambut – Wahai anakku Fatimah! Adapun perempuan-perempuan yang akan digantung rambutnya hingga mendidih otaknya dalam Neraka adalah mereka itu di dunia tidak mahu menutup rambutnya daripada dilihat oleh lelaki yang bukan mahramnya – Petikan dari Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim.
Allahu’alam…
Kredit > FB
The post Anda Harus Tahu 13 Aurat Wanita Dalam Islam appeared first on Doa Harian.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://doaharian.net/2018/11/05/anda-harus-tahu-13-aurat-wanita-dalam-islam/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Wanita Hina Islam Terumbang Ambing Selepas Bebas

Wanita Hina Islam Terumbang Ambing Selepas Bebas

papar berkaitan - pada 4/11/2018 - jumlah : 381 hits
ISLAMABAD 3 Nov Nasib Asia Bibi wanita yang dibebaskan daripada tuduhan menghina Islam kini terumbang ambing selepas kerajaan negara ini membenarkan rayuan terhadap pembebasannya dan tidak dibenar meninggalkan negara ini Asia yang diancam b...
Aurat Wanita Terbuka Ketika Solat

Aurat Wanita Terbuka Ketika Solat

papar berkaitan - pada 12/11/2018 - jumlah : 693 hits
Soal Ketika seorang perempuan duduk tahyat lalu terselak kainnya di bahagian kaki hingga nampak jari jari kakinya apakah batal atau tidak sembahyangnya Jawab Jika terbuka aurat dengan tidak sengaja di tengah mendirikan sembahyang adalah bat...
2 Wanita Islam Sertai Kongres As

2 Wanita Islam Sertai Kongres As

papar berkaitan - pada 1/11/2018 - jumlah : 283 hits
RASHIDA TALIBCHICAGO 31 Okt Pengundi Amerika Syarikat kini bersedia untuk memilih dua wanita Islam ke Kongres menjelang pilihan raya pertengahan penggal pada minggu depan sekali gus mencatat sejarah sebagai golongan wa nita Islam pertama be...
Kelima Jari Kaki Wanita Ini Harus Diamputasi Setelah Melakukan Spa Ikan Ini Sebabnya

Kelima Jari Kaki Wanita Ini Harus Diamputasi Setelah Melakukan Spa Ikan Ini Sebabnya

papar berkaitan - pada 29/10/2018 - jumlah : 227 hits
Melakukan spa ikan merupakan salah satu pilihan relaksasi setelah melalui hari hari yang melelahkan Apa Moms sudah tahu soal spa ikan Ini adalah jenis spa di mana kaki Moms akan direndam bersama ikan ikan yang akan memakan sel sel kulit mat...
Rashida Tlaib Dan Ilhan Omar Wanita Islam Pertama Menang Kerusi Kongres As

Rashida Tlaib Dan Ilhan Omar Wanita Islam Pertama Menang Kerusi Kongres As

papar berkaitan - pada 7/11/2018 - jumlah : 260 hits
Rashida Tlaib dan Ilhan Omar akan menjadi dua wanita Islam pertama yang dilantik sebagai wakil rakyat di Amerika Syarikat Sebelum ini hanya dua Muslim sahaja yang pernah diundi ke Kongres iaitu ahli Demokrat Keith Allison dan Andr Carson Ra...
Menghina Islam Wanita Ini Dihukum Bunuh Tapi Dibebaskan Suatu Pengajaran

Menghina Islam Wanita Ini Dihukum Bunuh Tapi Dibebaskan Suatu Pengajaran

papar berkaitan - pada 10/11/2018 - jumlah : 330 hits
Asia Bibi dibebaskan dari penjara seminggu selepas Mahkamah Agung membatalkan sabitan dan hukuman mati Foto AFPISLAMABAD PAKISTAN Seorang wanita Pakistan beragama Kristian dibebaskan dari penjara seminggu selepas Mahkamah Agung membatalkan ...
Wapres Jk Sebut Negara Islam Harus Bersatu Hadapi Gejolak Perdagangan Dunia

Wapres Jk Sebut Negara Islam Harus Bersatu Hadapi Gejolak Perdagangan Dunia

papar berkaitan - pada 23/10/2018 - jumlah : 246 hits
Wakil Presiden Jusuf Kalla mengingatkan saat ini dunia mengalami masalah ekonomi perdagangan Mulai dari barang dagang hingga pertanian yang berakibat perubahan iklim Tidak hanya itu di negara islam juga mengalami permasalahan internal juga ...
Boikot Polis Evo 2 Berniat Jahat Buruk Kan Islam Pengarah Penulis Skrip Bukan Islam

Boikot Polis Evo 2 Berniat Jahat Buruk Kan Islam Pengarah Penulis Skrip Bukan Islam

papar berkaitan - pada 10/11/2018 - jumlah : 1282 hits
Hati Muslim yang TerlukaAdmin terima poster filem Polis Evo 2 ini Admin tak tengok TV wayang apatah lagi Jadi admin semak dakwaan dengan menonton trailer dan membaca latar belakang produksi Terkilan Sememangnya watak jahat filem berbajet ju...
Suhakam Sound Ngo Islam Kaw Kaw Isu Icerd

Suhakam Sound Ngo Islam Kaw Kaw Isu Icerd

papar berkaitan - pada 9/11/2018 - jumlah : 300 hits
Oleh Pertemuan YB Menteri Agama dengan NGO Islam pada 7 Nov 2018Atas permintaan rakan rakan yang mahukan makluman pertemuan semalam saya nukilkan di bawah ini Pertemuan ini adalah permintaan beberapa NGO kepada YB Menteri setelah beliau mem...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Tips For Achieving Your Saving Goals

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Kaswi Gula Melaka

Effective Networking In Business

Doa Masuk Pasar Baca Doa Ini Apabila Pergi Ke Pasar

Lafaz Tasbih Kaffarah Sebagai Doa Pembersih Majlis

Rabbana Atina Fid Dunya Hasanah

Dolar Berada Dalam Kawalan