Anda Boleh Amalkan 3 Tips Mudah Ini Untuk Tingkatkan Kecekapan Dan Kepuasan Pekerja




Untuk meningkatkan kecekapan dan tahap kegembiraan para pekerja, anda mungkin terfikir yang ia memerlukan satu perubahan struktur organisasi yang ada.
Tapi sebenarnya tak perlu buat perubahan besar. Anda boleh lakukannya dengan 3 cara mudah yang akan saya kongsikan di bawah ini.
Jika anda mempunyai pejabat dan pekerja yang agak ramai. dengan menggunakan pendekatan mudah ini, anda mampu meningkatkan tahap kecekapan para pekerja sehingga 25% daripada tahap yang ada sekarang.
Fokus kepada 3 amalan ini adalah dalam meningkatkan tahap keseronokan bekerja. Ia membawa kepada peningkatan tahap kecekapan pekerja sekaligus bakal memberi kesan kepada meningkatnya tahap kecekapan syarikat.
Berikut 3 langkah mudah yang anda boleh lakukan segera.

1. Keluar makan sekaliJangan biarkan para pekerja keluar makan sendiri-sendiri. Galakkan mereka keluar makan sekali dalam satu kumpulan. Makan sama-sama terutamanya ketika waktu rehat. Lagi ramai mereka keluar bersama lebih bagus.
Pantau untuk kenal pasti jika ada di kalangan pekerja yang suka jadi kera sumbang. Selidik atau bertanya kepadanya kenapa dan galakkan agar dia turut serta dengan yang lain atau jika dia tak selesa dengan teman-teman sekerjanya, cadangkan untuk dia tinggalkan syarikat pergi cari kerja di tempat lain yang dia boleh berkawan dengan teman sekerja. 
Mungkin anda anggap ini perkara ringan. Tapi kajian mendapati mereka yang bersosial rapat sesama rakan sekerja lebih cekap sumbangannya pada syarikat. Perlu ambil perhatian cara mudah ini dan pastikan semua staff mampu jalin perhubungan kerja.
Ada juga kawan-kawan yang berniaga ambil pendekatan untuk masak nasi dan lauk ringkas buat para pekerjanya makan di waktu rehat. Ini juga satu idea yang amat baik.
2. Susun atur tempat dudukSusun kedudukan para pekerja dengan betul dan berkesan berdasarkan keperluan mereka bekerjasama.
Jangan biarkan pekerja yang saling perlukan kerjasama untuk tugasan mereka, duduk berjauhan. Permudahkan mereka untuk saling bertemu dan berbincang.
Bayangkan jika pekerja terpaksa berjalan jauh, sukar bertemu dengan rakan sekerja yang mereka perlukan sedangkan kerja mereka saling berkait rapai. Ini amat menyusahkan dan bakal meruntuhkan tahap moral mereka untuk bekerja.
3. Komunikasi bersemukaKurangkan penggunaan e-mail, wasap dan seumpamanya ke tahap maksimum. Sebaliknya lebihkan mereka berkomunikasi secara terus bersemuka.
Melaksanakan tugasan sesama rakan sekerja secara berdepan jauh lebih cekap daripada sekadar e-mail atau wasap. Galakkan mereka berbincang secara berdepan dan sediakan kemudahan untuk perbincangan tersebut.
Kalau ada ruang elok adakan tempat di mana rakan sekerja dapat melakukan perbincangan. Adakan ruang mesyuarat yang selesa lengkap dengan meja kerusi dan white board adalah sangat baik. 
Mudah tapi berkesanJika anda lihat ketiga-tiga petua di atas, ia amat mudah untuk dilakukan dengan kadar segera. Hampir tak ada kos pun. Tapi jika anda berusaha melakukannya, kesannya amat baik untuk lahirkan suasana gembira di tempat kerja dan paling penting ia bakal naikkan tahap kecekapan syarikat anda sekarang.
Ramai di kalangan usahawan kecil-kecilan yang punyai beberapa pekerja mengambil ringan semua faktor di atas, termasuklah saya. Jika anda serius untuk berjaya, jadikan ia satu pedoman dalam menyusun para pekerja di pejabat agar anda mampu untuk pergi lebih jauh dan membuka peluang pekerjaan yang lebih besar dengan merekrut lebih ramai pekerja yang cemerlang.
Nota: Rujukan




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.hidupringkas.com/2023/10/3-cara-mudah-tingkatkan-kecekapan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tips Mengatasi Mudah Lapar Yang Berlebihan

Tips Mengatasi Mudah Lapar Yang Berlebihan

papar berkaitan - pada 2/10/2023 - jumlah : 209 hits
Walaupun udah makan banyak kamu masih merasa lapar Kok bisa ya Cara cara berikut ini mungkin bisa membantu kamu mencegahnya Yuk simak
7 Tips Marketing Online Untuk Tingkatkan Jualan

7 Tips Marketing Online Untuk Tingkatkan Jualan

papar berkaitan - pada 3/10/2023 - jumlah : 219 hits
Kenapa sales turun Kenapa sales gagal naik Berikut tips marketing online yang anda wajib tahu untuk meningkatkan jualan1 Jual produk servis anda melalui Facebook LiveKini ramai orang jual barang produk dan servis di Facebook dengan mengguna...
8 Tips Belajar Cerdas Nggak Ribet Dan Bikin Mudah Memahami

8 Tips Belajar Cerdas Nggak Ribet Dan Bikin Mudah Memahami

papar berkaitan - pada 4/10/2023 - jumlah : 144 hits
Belajar cerdas membuat proses belajar dan menghafal tidak lagi sulit
Jenis Buat Baik Tak Kenang Budi Ni Mudah Saja Boleh Blah La Baik Tolong Yang Menghargai

Jenis Buat Baik Tak Kenang Budi Ni Mudah Saja Boleh Blah La Baik Tolong Yang Menghargai

papar berkaitan - pada 5/10/2023 - jumlah : 181 hits
Kita sebagai lelaki la kan katakanlah kita buat baik kepada seorang perempuan ni kita layan elok elok belikan hadiah sekali dia pilih orang lain Apa perasaan Nak tambah pedih dia hina pulak kita Dia kutuk kita macam macam yang bukan bukan S...
Ulang Ulang Baca Ayat Ni Ibu Ni Kongsi Amalan Harian Boleh Buat Agar Anak Mudah Belajar

Ulang Ulang Baca Ayat Ni Ibu Ni Kongsi Amalan Harian Boleh Buat Agar Anak Mudah Belajar

papar berkaitan - pada 5/10/2023 - jumlah : 184 hits
Bukan senang kita hendak mengajar anak anak di rumah ada sahaja cabaran dan kesulitannya yang tersendiri Apatah lagi bila diajar berkali kali anak masih tidak mampu mengingati pelajaran yang diajar Ketika itu mulalah kita hilang sabar dan m...
Perabot Ada Kesan Calar Boleh Hilang Dengan Cara Ini Mudah Dan Murah

Perabot Ada Kesan Calar Boleh Hilang Dengan Cara Ini Mudah Dan Murah

papar berkaitan - pada 7/10/2023 - jumlah : 135 hits
Perabot Ada Kesan Calar Boleh Hilang Dengan Cara Ini Mudah Dan Murah Perabot kayu ada kesan calar Nah ini ada cara mudah dan murah nak hilangkannya Perabot kayu sangat sesuai dengan hampir semua bahagian dalaman moden Bagaimanapun goresan p...
Petua Hilangkan Batuk Tanpa Guna Ubat Kahak Pun Boleh Keluar Dengan Mudah

Petua Hilangkan Batuk Tanpa Guna Ubat Kahak Pun Boleh Keluar Dengan Mudah

papar berkaitan - pada 5/10/2023 - jumlah : 139 hits
Petua Hilangkan Batuk Tanpa Guna Ubat Kahak Pun Boleh Keluar Dengan Mudah Bila anak anak batuk mulalah mama risau Ubat sudah diberi namun batuk si anak masih lagi belum pulih Paling merisaukan apabila anak batuk berkahak Bimbang jika lama l...
Anak Batuk Tak Hilang Hilang Mak Ayah Boleh Amalkan Selawat Syifa Ikhtiar Redakan Batuk Anak

Anak Batuk Tak Hilang Hilang Mak Ayah Boleh Amalkan Selawat Syifa Ikhtiar Redakan Batuk Anak

papar berkaitan - pada 17/10/2023 - jumlah : 98 hits
Puas makan pelbagai ubat untuk bantu redakan batuk anak namun tak berhasil Selain mendapatkan ubat ubatan moden ibu bapa juga boleh mencuba selawat Syifa sebagai alternatif dalam mencari kesembuhan untuk anak anak Ini yang dikongsikan oleh ...
25 Tips Langsing Mudah Dilakukan Dan Nggak Bikin Kamu Makin Gemuk

25 Tips Langsing Mudah Dilakukan Dan Nggak Bikin Kamu Makin Gemuk

papar berkaitan - pada 1/10/2023 - jumlah : 216 hits
Niat pengen tetep langsing tapi nggak nemu cara yang ampuh Nih ada 25 cara yang bisa kamu coba
Nicol David Wanita Asia Pertama Digelar Ratu Skuasy Dunia

E Jamin Judiciary Bar Agree On Proposal To Reinstate Similar E Bail System

Video Suspek Serang Balai Polis Ulu Tiram Maut Ditembak

Adakah Batuk Membatalkan Solat Ust Azhar Idrus

Kelebihan Berpuasa Hari Putih

Buasir Otak Tv Hadiah Hari Guru Ikut Kerja Bapa Be Like

Ppim Sedia Bantu Cari Penyelesaian Harian Metro 17 05 2024

More Than 20 Ji Members In Johor Igp



Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia


10 Tips Untuk Meningkatkan Rekaan Kad Perniagaan Anda

Xiaomi Pad 6s Pro 12 4 Idea Besar Pada Skrin Yang Lebih Besar

Honor Menawarkan Program Beta Android 15 Kepada Pembangun Untuk Honor Magic6 Pro Dan Honor Magic V2

Lebih Gempar Dua Ditahan Cuba Masuk Istana Negara Bawa Parang Dalam Kereta

Apa Aku Buat Sekarang Ni

Pas Showing It Should Lead Pn Says Analyst