Anak Meragam Kulit Tak Selesa Ini Yang Perlu Mama Buat


Sebagai seorang ibu, dah tentu mama mahukan yang terbaik untuk si manja. Kalau boleh, kita mahu pastikan anak sentiasa dalam keadaan selesa terutamanya apabila bercerita tentang kesihatan kulit. Bayi atau anak kecil biasanya mempunyai kulit sensitif yang kadangkala menyebabkan kegatalan dan kemerahan. Ini menyebabkan si manja merasa tidak selesa dan meragam.
Sumber foto: www.shutterstock.com Jagalah Kulit Si Manja!
Kulit bayi sangat lembut dan memerlukan penjagaan rapi agar tidak memberi kesan sampingan yang menyebabkan ketidakselesaan padanya. Sebagai mama, kita perlu tahu cara penjagaan yang betul untuk menjaga kulit si manja supaya tidak sensitif dan alergi.
Sumber foto: www.shutterstock.com Dalam keadaan cuaca panas seperti sekarang, si manja akan mudah merasa tak selesa dan akan meragam. Jadi ada beberapa perkara yang boleh dibuat untuk memastikan kulit si manja sentiasa dilindungi dan berada dalam keadaan yang baik.
Elakkan terdedah pada sinaran matahari Untuk bayi dan anak kecil, seelok-eloknya elakkan dibawa keluar rumah dan terdedah kepada cahaya matahari. Jika keadaan memaksa, pastikan si manja dipakaikan dengan pakaian tipis dan topi bagi mengelakkan kulit ‘terbakar’ atau berpeluh yang akan menyebabkan mereka mula merasa tak selesa.
Basuh pakaian si manja dengan teliti Pilih sabun yang dikhaskan untuk membasuh pakaian bayi. Sesetengah bayi mungkin ada kulit yang ekstra sensitif dan tak sesuai menggunakan sabun cucian biasa. Ia akan menyebabkan kulit menjadi iritasi dan kekeringan.
Sumber foto: www.shutterstock.com Selain menggunakan sabun pencuci yang sesuai, cara basuhan juga perlu diambil kira. Ada pakaian anak yang tak sesuai untuk dibersihkan menggunakan mesin basuh dan perlu dicuci tangan.
Pilih produk TERBAIK untuk si manja Ini paling penting! Untuk memastikan kulit si manja sentiasa berada dalam keadaan terbaik, carilah produk yang selamat dan sesuai untuk kulit mereka. Di pasaran, banyak produk untuk si manja tetapi adakah semuanya sesuai bagi mereka? Di sinilah mama memainkan peranan untuk mencari produk terbaik untuk si manja.
Sumber foto: www.shutterstock.com Ezerra Extra Gentle Cleanser & Ezerra Cream Pilihan Bijak!
Ezerra sedang menjalankan kempen “Making Smiles Happen • from One Mother to Another” bagi memberi solusi kepada mama yang mempunyai anak dengan masalah kulit sensitif. Jenama ini membantu untuk mengekalkan senyuman manis si manja yang mempunyai masalah kulit kering dan sensitif.
Ezerra Extra Gentle Cleanser
* Tahukah mama, Ezerra Gentle Cleanser adalah ekstra lembut untuk bayi atau kanak-kanak yang mempunyai kulit sensitif atau ekzema.
* Terbukti secara klinikal mengandungi agen pembersihan yang diekstrak dari kelapa iaitu Amisoft yang diuji mampu mengekalkan kelembapan kulit selepas mandi.
* Turut diformulasi dari pelbagai bahan berkualiti yang baik untuk kulit sensitif seperti shea butter, spent grain wax dan minyak Argania Spinosa yang membantu mengurangkan masalah kegatalan dan kulit kemerahan.
Ezerra Cream
* Terbukti secara klinikal sebagai pelembap yang memberi keselesaan serta selamat digunakan untuk kulit sensitif atau mempunyai ekzema.
* Lebih menyakinkan, jenama Ezerra ini turut disarankan oleh pakar perunding kanak-kanak serta pakar dermatologi.
* Telah diuji ke atas kanak-kanak dan penemuan menunjukkan ia berjaya untuk membantu mengurangkan masalah kulit sensitif dan ekzema dalam hanya dua minggu dengan bahan semula jadi yang unik seperti:
– Agen pelembap yang diekstrak dari gandum “Saccharide Isomerate” yang melembapkan kulit serta membantu mengurangkan masalah kekeringan.
– Diperkaya dengan shea butter, minyak argan serta spent grain wax untuk membantu meredakan kegatalan atau masalah kulit kemerahan.
Untuk mama yang nak dapatkan produk Ezerra boleh segera ke farmasi dan kedai bayi berdekatan di seluruh negara. Nak tahu di mana? Boleh check di SINI
Ayuh, sertai kempen “Making Smiles Happen • from One Mother to Another” dalam peraduan share & win yang bermula sejak 8 Mei – 19 Jun 2022 ini. Kongsikan mengapa anda memilih serta kebaikan produk Ezerra bersama mama papa lain di luar sana!
Untuk maklumat lanjut tentang kempen dan peraduan “Making Smiles Happen • from One Mother to Another” ini, layari:
Laman web: http://ezerramalaysia.com
Facebook: https://bit.ly/39QWIwI
Instagram: https://bit.ly/3l1EV8u 
**Sumber foto: www.shutterstock.com
The post Anak Meragam, Kulit Tak Selesa. Ini Yang Perlu Mama Buat! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/anak-meragam-kulit-tak-selesa-ini-yang-perlu-mama-buat/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mi Rebus Resipi Mama Yang Sangatlah Sedap Ramuan Penyedapnya Air Rebusan Kulit Udang

Mi Rebus Resipi Mama Yang Sangatlah Sedap Ramuan Penyedapnya Air Rebusan Kulit Udang

papar berkaitan - pada 22/5/2022 - jumlah : 171 hits
Mi Rebus yang sedap mestilah kuahnya pun mesti padu Kalau kuah Mi Rebus cair dan tidak pekat memang boleh potong selera Kuah Mi Rebus yang pekat menjadikan hidangan Mi Rebus terlajak laris bila dihidang pada tetamu Jom kita cuba masak Mi Re...
Risau Anak Main Luar Rumah Ini Perkara Mama Perlu Buat Untuk Lindungi Mereka

Risau Anak Main Luar Rumah Ini Perkara Mama Perlu Buat Untuk Lindungi Mereka

papar berkaitan - pada 25/5/2022 - jumlah : 145 hits
Kalau asyik duduk di rumah anak anak akan menjadi mudah bosan Biarpun mungkin ada aktiviti yang boleh dilakukan tetapi jika asyik terperap saja akan membuatkan anak menjadi stres Sesekali ada baiknya untuk bawa anak bermain di luar rumah ke...
Travel Jauh Dengan Anak Memang Mencabar Aisyah Hijanah Selesa Bawa Anak Bercuti

Travel Jauh Dengan Anak Memang Mencabar Aisyah Hijanah Selesa Bawa Anak Bercuti

papar berkaitan - pada 19/5/2022 - jumlah : 139 hits
Bercuti jauh dengan tempoh penerbangan yang lama memang mencabar namun bagi instafamous Aisyah Hijanah dia selesa membawa anaknya bercuti ke London kerana merasakan itulah detik terindahnya bersama keluarga Malah menerusi Instagramnya Aisya...
Kasut Kulit Jenama Lucca Vudor Menampilkan Gaya Kasut Yang Elegan Ianya Sangat Selesa Dipakai

Kasut Kulit Jenama Lucca Vudor Menampilkan Gaya Kasut Yang Elegan Ianya Sangat Selesa Dipakai

papar berkaitan - pada 10/5/2022 - jumlah : 149 hits
Salam to all my readers Kasut Kulit Jenama Lucca Vudor Menampilkan Gaya Kasut yang Elegan Ianya Sangat Selesa dipakai Kasut Bila cerita perihal kasut mesti kita dah terbayang pelbagai jenis kasut untuk digayakan tak kiralah kasut sport sand...
Puteri Sarah Nak Dua Anak Teroka Dunia Pasang Niat Hantar Belajar Luar Negara Jangan Malukan Nama Mama Okey

Puteri Sarah Nak Dua Anak Teroka Dunia Pasang Niat Hantar Belajar Luar Negara Jangan Malukan Nama Mama Okey

papar berkaitan - pada 15/5/2022 - jumlah : 224 hits
Umum tahu pelakon Puteri Sarah dan dua anaknya bercuti di Turki selepas dari menunaikan umrah sejak 21 April lalu Rancang masa depanMenerusi Instagram Stories Puteri Sarah memaklumkan kehadiran dia ke sana bukan sekadar untuk melancong Dala...
Mira Filzah Dipuji Tetap Cantik Selepas Bersalin Netizen Harap Tak Tampal Sticker Pada Wajah Anak

Mira Filzah Dipuji Tetap Cantik Selepas Bersalin Netizen Harap Tak Tampal Sticker Pada Wajah Anak

papar berkaitan - pada 12/5/2022 - jumlah : 168 hits
MELUAHKAN rasa syukur dikurniakan cahaya mata pertama suami pelakon Mira Filzah Wan Emir menerusi satu perkongsian berjanji akan menjadi ibu bapa terbaik untuk anak mereka Emir 32 turut berterima kasih kepada kedua dua ibu bapa mereka yang ...
Ramai Puji Budak Umur 7 Tahun Tak Guna Kelebihan Anak Bongsu Gigih Menabung Demi Sebuah Basikal Walau Kakak Mampu Beli

Ramai Puji Budak Umur 7 Tahun Tak Guna Kelebihan Anak Bongsu Gigih Menabung Demi Sebuah Basikal Walau Kakak Mampu Beli

papar berkaitan - pada 12/5/2022 - jumlah : 210 hits
SIAPA sahaja yang tidak mencembvrui kelebihan yang sering diperolehi anak bongsu Setiap yang diminta pasti akan dapat sama ada diberikan ibu bapa mahupun ditunaikan adik beradik yang lain Begitulah yang dialami Mohammad Azraei Iddzzulzafran...
Deretan Foto Terbaru Baby Chloe Anak Asmirandah Ekspresinya Makin Menggemaskan

Deretan Foto Terbaru Baby Chloe Anak Asmirandah Ekspresinya Makin Menggemaskan

papar berkaitan - pada 12/5/2022 - jumlah : 111 hits
Asmirandah sedang menikmati perannya sebagai seorang ibu Hal ini setelah hadirnya sang buah hati Baby Chloe Tak terasa usia baby Chloe kini akan menginjak 1 tahun 5 bulan Baik Asmirandah maupun Jonas Rivanno kerap mengunggah momen kebersama...
Ramai Tak Sedar 5 Kesilapan Parenting Ini Biasa Kita Buat Pada Anak Perempuan

Ramai Tak Sedar 5 Kesilapan Parenting Ini Biasa Kita Buat Pada Anak Perempuan

papar berkaitan - pada 12/5/2022 - jumlah : 127 hits
Mendidik anak perempuan bukan mudah Besar tanggungjawabnya Ibarat permata yang perlu digilap dan dijaga sebaiknya Membesarkan anak perempuan harus sentiasa dibajai dengan adab dan akhlak Sama juga seperti anak lelaki tetapi anak perempuan m...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Senarai Cerita Filem Terbaru 2024 Di Pawagam

Habiskan Duit Bayar Kepada Pakar Yang Pandai Beri Penjelasan Cara Dia Hilangkan Masalah

Restoran Rebung 2 Di Putrajaya

Effective Email Marketing Strategies

Konsert Melly Friends Kuala Lumpur 2024