Anak Darjah 1 Didenda Berjemur Tengah Panas Terik Sebab Lewat Ke Sekolah Ibu Terkilan Tindakan Guru


Disaat dunia dilanda musim panas dan kes-kes strok haba yang melibatkan kanak-kanak, tindakan seorang guru yang mendenda pelajar Tahun 1 berjemur di tengah panas diselar wargamaya.

Semuanya berpunca selepas pelajar itu dikatakan datang lambat 10 minit lewat ke sekolah sekitar jam 2 petang.
Semalam, seorang ibu meluahkan rasa kekecewaannya dan memuat naik rakaman denda terhadap anaknya yang baru berusia tujuh tahun itu yang dibiarkan berjemur di bawah panas terik.

“Dalam pada pihak KPM mengambil langkah berjaga-jaga pada musim panas ni, anak aku selamba je ustazah denda jemur tengah cuaca panas atas alasan anak aku lambat ke sekolah.
“Dah la di pulaukan diasingkan berdiri jauh dari perhimpunan pelajar-pelajar lain disidainya anak aku sorang-sorang bawah panas terik jam 2 petang.
“Makan hati jugak tengok anak aku baru berusia 7 tahun Darjah 1 kena denda macam tu terkontang kanting sorang-sorang bawah panas terik. Dimalukan dan dipulaukan dari masuk barisan perhimpunan sekolah. Tidak dibenarkan masuk barisan perhimpunan akibat lambat 10 minit.
Gambar hiasan. “Waktu pembelajaran masih belum bermula, semua pelajar belum lagi masuk ke bilik darjah. Masih lagi dalam perhimpunan. Agak-agak la kalau nak denda pun, tempat teduh ada kenapa nak denda tengah panas terik.
“Pandang budak tu macam anak sendiri, budak tu baru darjah 1 kot. Baru nak belajar kenal alam persekolahan yang sebenar.
“Salah ke kalau denda bawah tempat teduh,” tulisnya dikapsyen meluahkan rasa hati.
Bukan mahu memanjakan anaknya, namun ibu ini berpendapat hukuman sebegitu agak keterlaluan apatah lagi Malaysia berdepan musim panas sejak kebelakangan ini.

Bahkan katanya berkongsi, dia juga sudah membuat aduan kepada pihak atasan namun tidak diendahkan selepas tiada sebarang tindakan diambil.
Hati ibu mana yang tidak terkesan, apa lagi menyaksikan sendiri anak yang masih kecil dan baru mengenal alam persekolahan itu berjemur dari luar pintu sekolahnya. Sayu.
Video yang dikongsikan itu tular malah menerima lebih 1.5 juta tontonan yang menyelar tindakan itu.
Rata-rata wargamaya berpendapat tindakan berjemur di tengah panas itu sangatlah tidak wajar apatah lagi dikenakan kepada pelajar Tahun 1.
 
@dvafella Dalam pada pihak KPM mengambil langkah berjaga² pada musim panas ni..anak aku selamba je ustazah denda JEMUR tengah cuaca panas atas alasan anak aku lambat ke sekolah. Dah la di pulaukan diasingkan berdiri jauh dari perhimpunan pelajar² lain disidainya anak aku sorang² bawah panas terik jam 2petang sedangkan ustazah tu pandai pulak berteduh bawah koridor. Makan hati jugak aku yang tengok anak aku baru berusia 7tahun darjah 1 kena DENDA macam tu terkontang kanting sorang² diBAWAH panas terik. DiMALUKAN DiPULAUkan dari masuk barisan perhimpunan sekolah. Tidak dibenarkan masuk barisan perhimpunan akibat lambat 10minit. Waktu pembelajaran masih belum bermula..semua pelajar belum lagi masuk ke bilik darjah. Masih lagi dalam perhimpunan. Agak² la kalau nak denda pun, tempat teduh ada kenapa ko JEMUR anak aku tengah panas terikk! Apa la bodoh sangat pemikiran..akal ada tak guna ke? Musim panas kematian akibat strok haba pun dah banyak kes sekarang. Kalau buatnya anak aku rebah time tu ko nk bertanggungjawab ke? Lepas tangan je alih² mak bapak jugak kena hadap. Maaf ya aku dah tak boleh sabar tengok anak aku kena denda macam tu. Depan² mata aku pulak kena sidai tengah panas macam tu, kat rumah aku on aircond 24jam ko pandai² sidai anak aku tengah PANAS. Risaunya dgn kes stroke haba sekarang. Anak aku lambat bukan sengaja² aku nak hantar lambat, anak aku lambat bersebab. Aku bukan ibu yang bodoh yang tak tahu peraturan sekolah. Takkan lambat 10minit menyebabkan anak dah tak boleh hadir ke sekolah terus pada hari itu. Jadi warga pendidik ni kena peka..kena bijak kena ada jiwa. Pandang budak tu macam anak ko sendiri, budak tu baru darjah 1 kot. Baru nak belajar kenal alam persekolahan yg sebenar. Banyak cara lagi ko boleh denda kenapa cara bodoh jugak ko pilih? Salah ke kalau ko denda bawah tempat teduh macam ko berteduh bawah koridor?? Ko pandai cari tempat teduh nak berucap. #sekolahagamasesipetang #Pejabatpendidikanagamajohor #kementerianpendidikanmalaysia #pejabatagamanegerijohor @Fadhlina Sidek @KPM ♬ Lagu Sedih – Muhammad abdul jafar
Menarik: Kena Marah Dengan Daddy Conteng Pintu Bilik Air, Ramai Terhibur Dengan Jawapan Fatima!

Untuk lebih banyak info terkini jom sertai Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents) atau channel Telegram Pa&Ma (https://t.me/majalahpama) sekarang!

Biasa dah kita dengar orang memburu malam Lailatulqadar bila akhir bulan Ramadan ini kan? Tetapi kali ini nak kena dengar juga cerita keindahan malam Lailatulqadar yang di kongsikan oleh Mama Irma Hasmie dan adik-adik Bintang Kecil ni.
Apa sebenarnya malam Lailatulqadar dan apa perlu kita buat untuk 10 malam terakhir? Kenalah saksikan sampai habis 1001 Malam Istimewa diserikan oleh KARIHOME.
The post Anak Darjah 1 Didenda Berjemur Tengah Panas Terik Sebab Lewat Ke Sekolah, Ibu Terkilan Tindakan Guru! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/anak-darjah-1-didenda-berjemur-tengah-panas-terik-sebab-lewat-ke-sekolah-ibu-terkilan-tindakan-guru/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anak Saya Yang Kena Ni Ibu Kecewa Tindakan Pengasuh Kasari Bayi Ramai Yang Geram

Anak Saya Yang Kena Ni Ibu Kecewa Tindakan Pengasuh Kasari Bayi Ramai Yang Geram

papar berkaitan - pada 16/5/2023 - jumlah : 166 hits
Kes yang tular semalam membabitkan seorang pengasuh yang mengasari dua bayi di bawah asuhannya di sebuah taska di Skudai Johor Bharu mengundang kecaman orang ramai Tidak hanya bertindak mengasari seorang bayi lelaki dan perempuan malah pela...
Menarik Cantik Idea Hadiah Hari Guru Kos Murah Ibu Teruja Tunaikan Hasrat Anak

Menarik Cantik Idea Hadiah Hari Guru Kos Murah Ibu Teruja Tunaikan Hasrat Anak

papar berkaitan - pada 11/5/2023 - jumlah : 363 hits
Sambutan Hari Guru yang disambut setiap tahun pada 16 Mei ini pastinya membuatkan anak anak kita teruja Mana tidaknya kesemuanya berlumba lumba untuk memberikan hadiah kepada guru guru kesayangan mereka Perkongsian ibu ini Rafeana Kahan men...
Kasihnya Seorang Guru Satu Tangan Bukan Penghalang Sediakan Bekas Air Besar Untuk Anak Murid Ketika Cuaca Panas

Kasihnya Seorang Guru Satu Tangan Bukan Penghalang Sediakan Bekas Air Besar Untuk Anak Murid Ketika Cuaca Panas

papar berkaitan - pada 16/5/2023 - jumlah : 130 hits
Kasihnya seorang guru kerjaya yang sangat mulia Sanggup berkorban masa dan tenaga asalkan anak didik tersayang dapat menerima ilmu dengan selesa dan baik Kajian Global Education Census 2018 menyatakan guru guru di Malaysia disifatkan sebaga...
Cuaca Panas Kurangkan Aktiviti Luar Bilik Darjah Tidak Perlu Tutup Sekolah Pensyarah

Cuaca Panas Kurangkan Aktiviti Luar Bilik Darjah Tidak Perlu Tutup Sekolah Pensyarah

papar berkaitan - pada 1/5/2023 - jumlah : 142 hits
Inej hiasa KUALA LUMPUR Ahli akademik menyifatkan tiada keperluan mendesak ketika ini untuk melanjutkan cuti persekolahan akibat cuaca panas melampau sebaliknya beberapa langkah dicadangkan supaya pelajar tidak terdedah dengan risiko strok ...
Macam Ibu Anak Beza 26 Tahun Babak Panas Kim Seohyung Lee Siwoo Dalam Pale Moon Dikecam

Macam Ibu Anak Beza 26 Tahun Babak Panas Kim Seohyung Lee Siwoo Dalam Pale Moon Dikecam

papar berkaitan - pada 5/5/2023 - jumlah : 405 hits
Boleh tahan liar ya sesetengah K Drama yang ditayangkan sejak kebelakangan ini Fuhhh ARTIKEL BERKAITAN Walaupun tidak dapat mencapai rating yang membanggakan kerana hanya mampu berkegar legar dalam lingkungan 1 dan ke bawah namun ramai yang...
Cuaca Panas Sekolah Tidak Perlu Ditutup Ibu Bapa

Cuaca Panas Sekolah Tidak Perlu Ditutup Ibu Bapa

papar berkaitan - pada 1/5/2023 - jumlah : 395 hits
Imej hiasanPETALING JAYA Kesatuan kesatuan penndidikan berpendapat bahawa melanjutkan cuti persekolahan disebabkan oleh gelombang panas akan mengganggu proses pengajaran dan pembelajaran pelajar lapor akhbar The Star hari ini Pengerusi Pers...
Cuaca Panas Jangan Lambat Ambil Anak Di Sekolah Nutp

Cuaca Panas Jangan Lambat Ambil Anak Di Sekolah Nutp

papar berkaitan - pada 2/5/2023 - jumlah : 92 hits
Imej hiasanSHAH ALAM Kesatuan Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan Malaysia menggesa ibu bapa agar tidak lambat mengambil anak anak selepas waktu sekolah bagi mengelakkan kanak kanak diancam strok haba setelah sesi persekolahan dibuka semula 2...
Beraya Di Rumah Orang Anak Merungut Panas Macam Gurun

Beraya Di Rumah Orang Anak Merungut Panas Macam Gurun

papar berkaitan - pada 28/4/2023 - jumlah : 252 hits
Seorang individu mengakui terpaksa mengajar anaknya kerana lantang membuat rungutan yang memalukan tuan rumah Semalam singgah beraya rumah makcik rumah dia tidak ada penyaman udara Si kecil tiba tiba cakap depan tuan rumah this house is so ...
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

100 Cawangan Kfc Tutup Dan Akur Kuasa Boikot

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


Negara Paling Banyak Menang Tilawah Al Quran Peringkat Antarabangsa

Duit Syiling Peringatan 50 Tahun Lembaga Pertubuhan Peladang

Pulut Sambal

Plaza Premium Group Kembangkan Jenama Restoran Flight Club Di Terminal 1 Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur

Apa Saja Yang Anda Berikan Tumpuan Dalam Fikiran Akhirnya Akan Jadi Kenyataan

Contact Lens Trial Experience The Difference Risk Free