Amalkan Doa Ini Supaya Wajah Anda Sentiasa Nampak Cantik Dan Berseri Seri


Amalkan Doa Ini Supaya Wajah Anda Sentiasa Nampak Cantik Dan Berseri-Seri. Keinginan untuk tampil cantik dan berseri adalah hal yang sungguh manusiawi. Bahkan dari zaman rasulullah pun penampilan menjadi sebuah bahasan yang sering diperbincangkan. Dan kethuailah bahwa doa ini yang menjadikan manusia terlihat lebih cantik dan berseri. Bagi sesiapa yang menginginkan supaya muka atau wajah nya berseri perlulah ia membaca surah Yusuf Ayat 4 (sebaik baiknya selepas shalat). Mari lah kita amalkan ayat pengasih surah Yusuf ayat 4 dan Surah Thahaa ayat 39 seperti di bawah ini.

Anak Hormat Ibu Bapa Bagi sesiapa yang sudah mengamalkan, Alhamdulillah.. teruskan Ayat ini adalah ayat pengasih bagi mengeratkan lagi hubungan suami isteri dan ianya juga boleh untuk anak-anak (supaya anak hormat kepada kita sebagai ibu bapak mereka), keluarga dan sahabat handai taulan. Idz Qaala Yuusufu Li Abiihi Yaa Abati Inni Ra Aitu Ahada Asyara Kaukabauw Wasy Syamsa Wai Qamara Ra aituhum Lii Sajidin.

Maksud Surah Yusuf Ayat 4; (ingatlah peristiwa) ketika Nabi Yusuf berkata kepada bapanya: Wahai ayahku! Sesungguhnya Aku mimpi melihat sebelas bintang dan matahari serta bulan; Aku melihat mereka tunduk memberi hormat kepadaku Setelah membaca surah teruskan dengan membaca keratan ayat dalam surah Thaahaa ayat 39. Wa-alqaytu Alayka Mahabbatan Minnii Walitushna Alaa Ainii.

Maksudnya surah Thaahaa ayat 39.: Dan Aku telah tanamkan dari kemurahanKu perasaan kasih sayang orang terhadapmu; dan supaya Engkau dibela dan dipelihara Dengan pengawasanKu. Caranya:Dibaca 3 kali kemudian sapu ke muka wajah. Amalan ini juga sesuai bagi mereka yang berat jodoh.

Perlu diketahui: Jangan membaca tanpa memisahkan ayat tersebut. Surah Yusuf ayat 4 dibaca sehingga selesai, kemudian berhenti sebentar dan teruskan membaca keratan surah Thaahaa ayat 39. Jangan disambungkan terus dengan bacaan surah Yusuf tadi. Gunakan doa penyeri pemanis dan pengasih wajah surah nabi yusuf ini dengan niat yang baik terutama untuk isteri yang ingin suaminya menyayanginya lebih lagi. Setiap kali bertemu atau bersua dengan kekasih/isteri/suami, bacalah kedua ayat ini. Untuk mendapatkan kesan yang baik, hendaklah diamalkan selalu membaca dihadapannya. Tidak perlu membaca dengan kuat, memadailah dengan hanya membaca di dalam hati. Selain itu agar dikasihi masyarakat, bacalah kedua-dua ayat ini setiap kali lepas solat sebanyak 3 kali.
Sumber: Harian Metro
Artikel Lain

6 Kebaikan Mandi Sebelum Subuh Yang Anda Harus Amalkan Ramai ke kat sini yang suka mandi sebelum subuh? Bagi yang jarang mandi sebelum subuh ini adalah 6 kelebihan jika anda amalkan. Kajian sains mengatakan kandungan gas ozon pada waktu pagi lebih tinggi dari waktu lain. oleh itu, gas ozon ini juga amat penting untuk tubuh badan anda.

1. Kulit Semakin lembut dan halus Pada waktu pagi selalunya anda akan memasang “water heater” untuk mendapatkan air yang hangat dan menghilangkan kesejukan. selepas ini, jika anda memiliki lingkaran hitam di bawah mata, mandi menggunakan air sejuk dapat mengurangkan kegelapan pada bawah mata. begitu juga dengan kuku, ia akan menjadi lebih sihat, kuat dan tidak mudah retak. kulit pula menjadi lebih lembut dan halus.

2. Melancarkan peredaran darah Jika peredaran darah anda lancar maka tubuh badan anda akan menjadi lebih sihat dan bertenaga. malah anda juga boleh melakukan aktiviti seharian tanpa rasa letih.

3. Meningkatkan kesuburan Kesihatan tubuh badan manusia akan mendapat reaksi yang positif apabila anda mandi pada waktu pagi. ia dapat meningkatkan hormon testosteron pada lelaki dan hormon estrogen untuk wanita.

4. Mengelak risiko darah tinggi Untuk anda yang memiliki penyakit darah tinggi, mungkin ini merupakan salah satu cara untuk anda mengurangkan penyakit anda. Insya ALLAH, dengan izin ALLAH, jika ia diamalkan selalu, penyakit anda akan pulih.

5. Mengurangkan stress serta tenang Air yang sejuk akan melancarkan kembali peredaran darah setelah lama berbaring. buat anda yang mengalami depresi, inilah cara yang terbaik utk anda menghilangkannya. oleh itu, ubahlah tabiat kpd mandi pagi sebelum subuh.

6. Meningkatkan sel darah putih Mandi dengan air sejuk, ia akan meningkatkan sel darah putih di dalam tubuh badan. apabila sel darah putih banyak, maka daya tahan penyakit dan tubuh badan boleh melawan virus. oleh itu, anda tidak mudah untuk dijangkiti dengan sebarang penyakit.
The post Amalkan Doa Ini Supaya Wajah Anda Sentiasa Nampak Cantik Dan Berseri-Seri appeared first on Apakes.com.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/amalkan-doa-ini-supaya-wajah-anda-sentiasa-nampak-cantik-dan-berseri-seri/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Inilah Dia Wajah Artis Wanita Malaysia Dan Antarabangsa Tanpa Make Up Siapa Nampak Paling Cantik

Inilah Dia Wajah Artis Wanita Malaysia Dan Antarabangsa Tanpa Make Up Siapa Nampak Paling Cantik

papar berkaitan - pada 7/11/2018 - jumlah : 1864 hits
Setiap wanita memiliki kecantikan mereka tersendiri Tapi sekarang ni susah nak cari wanita yang semula jadi cantik tanpa mekap Sebut je pasal selebriti mesti ramai yang cakap Deorang tu cantik sebab mekap kalau tak mekap tak cantik pun Kami...
Sudah Kena Tangkap Wajah Identiti Datuk Seri Pukul Rela Akhirnya Terbongkar

Sudah Kena Tangkap Wajah Identiti Datuk Seri Pukul Rela Akhirnya Terbongkar

papar berkaitan - pada 18/11/2018 - jumlah : 816 hits
October 30 2017 fruuoogg ViralDatuk Seri berpelakuan gangster yang dikehendaki polis selepas didakwa memukul tiga anggota Jabatan Sukarelawan Malaysia ketika sedang bertugas di sebuah tokong dekat Kampung Baru Jumaat lalu telah ditahan pada...
Nampak Cantik Tapi Jom Tahu Antara Kesan Buruk Kalau Korang Pakai High Heels

Nampak Cantik Tapi Jom Tahu Antara Kesan Buruk Kalau Korang Pakai High Heels

papar berkaitan - pada 31/10/2018 - jumlah : 774 hits
Kebanyakkan wanita memakai kasut tumit tinggi sebab korang akan rasa cantik dan elegant Ada juga yang rasa lebih confident bila memakainya Kalau keluar tak pakai rasa macam outfit kita tak complete betul tak Tapi korang tahu tak sebenarnya ...
Kulit Yang Cantik Bermula Dari Cara Mencuci Wajah

Kulit Yang Cantik Bermula Dari Cara Mencuci Wajah

papar berkaitan - pada 16/11/2018 - jumlah : 490 hits
Assalamualaikum Yeeehuuu Alhamdulillah Sekarang ni memang Ina tengah menggila Ehehehe Gila apa tuu Yang pasti bukanlah gila meroyan Of course laa gila dan taksub kepada beauty stuff Heeeehhhh Dah kata nak cantik kan Ahakss Nak dapatkan dan ...
Doa Supaya Ada Jodoh Denganya

Doa Supaya Ada Jodoh Denganya

papar berkaitan - pada 4/11/2018 - jumlah : 357 hits
Berikut adalah kompilasi beberapa amalan dan doa yang yang boleh anda amalkan bagi dipermudahkan untuk bertemu jodoh Namun setiap ketentuan itu datangnya daripada Allah s w t dan kita sebagai hamba Nya hanya mampu berdoa berusaha berikhtiar...
Wanita 25 Tahun Ke Atas Anda Patut Tahu 6 Rahsia Jaga Kulit Wajah Kekal Cantik Dan Jelita Ramai Yang Terlepas Pandang

Wanita 25 Tahun Ke Atas Anda Patut Tahu 6 Rahsia Jaga Kulit Wajah Kekal Cantik Dan Jelita Ramai Yang Terlepas Pandang

papar berkaitan - pada 19/11/2018 - jumlah : 642 hits
Wanita 25 Tahun Ke Atas Anda Patut Tahu 6 Rahsia Jaga Kulit Wajah Kekal Dan Jelita Ramai Yang Terlepas Pandang Wanita masuk saja angka 25 anda patut belek kulit wajah lebih daripada biasa sebab tanda tanda penuaan pasti akan kelihatan Perha...
7 Zikir Penjemput Rezeki Supaya Rezeki Sentiasa Ada

7 Zikir Penjemput Rezeki Supaya Rezeki Sentiasa Ada

papar berkaitan - pada 9/11/2018 - jumlah : 775 hits
7 Zikir Penjemput Rezeki Supaya Rezeki Sentiasa Ada 1 Memperbanyak Membaca La hawla Wala Quwwata Illa billah Barangsiapa yang lambat datang Rezekinya hendaklah banyak mengucapkan La hawla Wala Quwwata Illa billah 2 Membaca La Ilaha Illallah...
20 Tips Jaga Rambut Supaya Cantik Dan Sihat Walaupun Bertudung

20 Tips Jaga Rambut Supaya Cantik Dan Sihat Walaupun Bertudung

papar berkaitan - pada 6/11/2018 - jumlah : 748 hits
20 Tips Jaga Rambut Supaya Cantik dan Sihat Walaupun Bertudung Ada orang kata Susah la jaga rambut kalau bertudung MF pernah statement macam ni orang seorang yang bertudung kemudian dah tak bertudung Moga dia kembali bertudung Sebenarnya be...
Doa Supaya Diri Dan Anak Rajin Solat

Doa Supaya Diri Dan Anak Rajin Solat

papar berkaitan - pada 8/11/2018 - jumlah : 1440 hits
Assalamualaikum Selamat petang Di sini Cik Rose kongsikan doa supaya diri kita dan anak anak rajin solat Moga bermanfaat perkongsian ni Kadangkala kita terleka Itu gunanya ahli keluarga dan kawan kawan yang saling ingat mengingati kan
Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Azmin Pledges To Tell All On May 11

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Utilizing Crowdfunding For Business



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Kemeriahan Aidilfitri Bila Anak Anak Pulang Beraya Bersama Keluarga

Beraya Di Kuantan Dan Melaka

Lirik Lagu Katakan Saja Nabila Razali

Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024

Reaching Out

Iddah Wanita Kematian Suami