Inilah Dia Wajah Artis Wanita Malaysia Dan Antarabangsa Tanpa Make Up Siapa Nampak Paling Cantik


Setiap wanita memiliki kecantikan mereka tersendiri. Tapi, sekarang ni susah nak cari wanita yang semula jadi cantik tanpa mekap.
Sebut je pasal selebriti, mesti ramai yang cakap, “Deorang tu cantik sebab mekap, kalau tak mekap tak cantik pun.”
Kami senaraikan 19 selebriti popular yang memang cantik walaupun tanpa mekap!
1. Datuk Siti Nurhaliza

Dato’ Sri Siti Nurhaliza binti Tarudin dan lahir 11 Januari 1979) atau lebih dikenali sebagai Siti Nurhaliza merupakan seorang penyanyi, penulis lagu, penerbit rakaman, pengacara televisyen dan ahli perniagaan terkenal di Malaysia. Beliau memulakan kerjayanya di industri muzik Malaysia pada usia 16 tahun selepas memenangi pertandingan nyanyian Bintang HMI anjuran Radio Televisyen Malaysia (RTM) pada 1 April 1995
2. Izara Aishah

Izara Aishah Hisham (lahir 28 September 1992) atau lebih dikenali sebagai Izara Aishah ialah seorang pelakon dan model dari Malaysia. Beliau mula bergiat aktif dalam bidang lakonan sejak 2011 dan muncul dalam beberapa drama, telefilem dan filem.
3. Scha Alyahya

Sharifah Nor Azean binti Syed Mahadzir Al-Yahya (lahir 30 Mei 1983) atau lebih dikenali sebagai Scha Al-Yahya ialah seorang pelakon, pelawak, pengacara serta peragawati di Malaysia. Beliau mula dikenali ramai selepas memenangi pertandingan Dewi Remaja 2005/2006 dan membuat kemunculan sulung di televisyen menerusi drama Impian Illyana (2006) dengan memegang watak undangan sebagai Yati, Scha mula meraih pencapaian luar biasa menerusi watak lakonannya sebagai Dania dalam siri drama Awan Dania (2008-2010) sekaligus melancarkan kerjayanya sebagai pelakon
4. Nora Danish

Nora binti Mohd Danish Hanif (lahir 7 Mac 1982) atau lebih dikenali sebagai Nora Danish ialah seorang pelakon wanita Malaysia yang terkenal kerana memegang watak utama Puteri dalam siri komedi tempatan Puteri.
5. Emma Maembong

Jika dilihat pada wajah polos dan mulus wanita bernama Emma Maembong, 23, pasti tiada yang dapat meneka sejauh mana gejolak jiwa yang perlu ditelan untuk mencapai tahap seperti sekarang.
Walaupun pemilik nama sebenar Fatimah Rohani Ismail ini sepertinya sudah lama bertapak dalam industri, dia masih boleh dikategorikan sebagai pucuk muda kerana tahun 2015 baru mencatat usia tiga tahun perjalanan anak kelahiran Terengganu itu memegang gelaran pelakon.
6. Diana Danielle

Datin Diana Danielle Danny Beeson atau lebih dikenali sebagai Diana Danielle (lahir 22 November 1991) merupakan salah seorang pelakon wanita Amerika Malaysia.[1] Dari kerjayanya sebagai pelakon, beliau mula dikenali umum menerusi filem sulung lakonannya Idola (2002) dan telah membintangi beberapa drama TV termasuk Air Mata Maria (2007).
7. Anzalna Nasir

Nur Anzalna Md Nasir atau lebih dikenali sebagai Anzalna Nasir [2] (lahir 9 Januari 1988) ialah seorang model dan pelakon wanita Malaysia. Beliau merupakan salah seorang finalis Dewi Remaja 2009/2010 bersama-sama dengan Neelofa, Izara Aishah, dan Syatilla Melvin.
8. Neelofa

Noor Neelofa binti Mohd Noor (lahir 10 Februari 1989) atau lebih dikenali sebagai Neelofa[1] ialah seorang pelakon, pengacara dan model wanita Malaysia. Beliau mula melibatkan diri dalam lapangan seni hiburan tanah air apabila beliau dinobatkan sebagai juara Dewi Remaja 2009/10 dan terkenal menerusi lakonannya sebagai Alisya dalam drama bersiri Kau Yang Terindah yang bersiaran di TV3 dan Suri Hati Mr. Pilot di Astro Ria.
9. Nelydia Senrose

Nik Zaris Nelydia binti Nik Sen (lahir 30 Julai 1994) atau lebih dikenali sebagai Nelydia Senrose[1] ialah seorang pelakon wanita Malaysia dan merupakan adik kepada Uqasha Senrose, yang juga seorang pelakon. Beliau mula bergiat aktif sejak 2007 dan telah tampil dalam beberapa drama televisyen, dan mula dikenali melalui drama Setia Hujung Nyawa sebagai Ersalina.Pada tahun 2015, beliau memenangi anugerah Pelakon Drama Wanita Pilihan di Anugerah Drama Festival Kuala Lumpur 2015.
10. Rita Rudaini

Rita Rudaini (dilahirkan sebagai Rita Rudaini binti Mokhtar; 11 April 1976) merupakan salah seorang pelakon wanita dan model popular di Malaysia. Dilahirkan di Kangar, Perlis, beliau membintangi banyak drama TV tempatan. Biarpun agak jarang muncul di layar perak, Rita dikenali melalui filem “Mami Jarum Junior” hingga memberikannya nominasi untuk kategori Pelakon Wanita Terbaik (FFM) pada tahun 2004
11. Adele

Adele Laurie Blue Adkins (lahir 5 Mei 1988; umur 29 tahun) adalah seorang penyanyi dan penulis lagu berkebangsaan Inggris. Lulus dari BRIT School pada tahun 2006, Adele pertama kali mendapatkan kontrak rekaman oleh XL Recordings setelah seorang teman mengunggah demo lagunya di MySpace pada tahun yang sama. Pada tahun 2007, ia menerima penghargaan Critics’ Choice di Brit Awards dan memenangkan poling BBC Sound of 2008. Album debutnya, 19, yang dirilis pada tahun 2008 berhasil meraih kesuksesan baik secara komersial maupun kritikal. Album ini menerima sertifikasi tujuh kali platinum di Britania Raya dan platinum ganda di Amerika Serikat.
12. Adriana Lima

Adriana Francesca Lima (lahir di Salvador, Bahia Brasil, 12 Juni 1981; umur 36 tahun) adalah model asal Brasil, Adriana dikenal publik sejak ia menjadi Victoria’s Secret Angel dan juga menjadi model kosmetik Maybelline dari tahun 2003 sampai tahun 2009.[2] Pada saat berusia 15 tahun, Adriana memenangkan kontes pencarian model yang diadakan Ford Models, dan menempati posisi kedua pada ajang Ford Supermodel.
13. Alicia Keys

Alicia Keys (lahir dengan nama Alicia Augello Cook 25 Januari 1981; umur 37 tahun) adalah penyanyi R&B dan soul berkebangsaan Amerika Serikat. Ia juga dikenal sebagai pencipta lagu, pianis, produser rekaman, aktris, filantropis, dan pengarang. Alicia Keys pernah memenangi berbagai penghargaan, 9 Grammy Award, 11 Billboard Music Award, dan 3 American Music Awards.
14. Demi Levato

Demetria Devonne “Demi” Lovato (lahir di Albuquerque, New Mexico, Amerika Serikat, 20 Agustus 1992; umur 25 tahun)[3] adalah aktris, penyanyi-penulis lagu dan model asal Amerika Serikat. Lovato memulai debutnya dalam Barney & Friends. Namun, namanya mulai dikenal publik setelah memerankan tokoh Mitchie Torres dalam film Camp Rock dan Sonny Munroe dalam serial Sonny with a Chance yang ditayangkan di Disney Channel. dia juga bermain di film Princess Protection Program. Lovato turut mengisi suara dalam film Animasi Smurfs: The Lost Village sebagai Smurfette dan Charming sebagai Lenore yang dirilis di tahun 2017.
15. Gigi Hadid

Jelena Noura “Gigi” Hadid (lahir di Los Angeles, California, Amerika Serikat, 23 April 1995; umur 22 tahun)[3] adalah model Amerika Serikat. Pada November 2014, dia masuk di daftar Top 50 Models di Models.com. Dia juga muncul di beberapa episode Real Housewives of Beverly Hills.
16. Gwyneth Paltrow

Gwyneth Kate Paltrow Martin (/[unsupported input]ˈɡwɪnᵻθ ˈpæltroʊ/; lahir di Placentia, California, Amerika Serikat, 27 September 1972; umur 45 tahun) adalah seorang aktris dan penyanyi berkebangsaan Amerika Serikat yang memenangkan Academy Award sebagai penyanyi dan aktris terbaik. Dia sekarang berdomisili di Inggris, dan New York dengan suaminya, Chris Martin dan dua anak, Apple dan Moses. Dia dilahirkan di Los Angeles, California. Dia berkarier di dunia film sejak tahun 1991.
17. Rihanna

Robyn Rihanna Fenty (lahir di Saint Michael, Barbados, 20 Februari 1988; umur 30 tahun), atau yang lebih dikenal dengan Rihanna (pengucapan bahasa Inggris: [riˈɑːnə] ree-ah-nə atau /riˈænə/ ree-an-ə), juga bisa dipanggil secara sederhana dengan sebutan Riri[3] adalah seorang penyanyi R&B asal Barbados.[4] Lahir di Saint Michael, Barbados, Rihanna pindah ke Amerika Serikat pada usia 16 untuk mengejar karier rekaman di bawah bimbingan produser rekaman Evan Rogers. Dia kemudian menandatangani kontrak dengan Def Jam Recordings setelah audisi untuk kemudian disetujui oleh pimpinan Def Jam yaitu Jay-Z.
18. Kim Kardashian

Nama asli : Kimberly Noel Kardashian
Tanggal lahir : 21 Oktober 1980
Lahir di : Los Angeles, California, USA
Zodiac : Libra
Terkenal sejak berperan sebagai dirinya sendiri di serial TV “Keeping Up with the Kardashians” (2007)
19. Kylie Jenner

Kylie Kristen Jenner (lahir 10 Agustus 1997; umur 20 tahun)[1] adalah bintang acara realitas televisi Amerika, model dan brand ambassador untuk Seventeen. Dia dikenal untuk tampil di acara realitas TV E! Keeping Up with the Kardashians bersama keluarganya.
Sumber : ms.m.wikipedia.org
The post Inilah Dia Wajah Artis Wanita Malaysia Dan Antarabangsa Tanpa Make-Up, Siapa Nampak Paling Cantik? appeared first on MFADHLY.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mfadhly.net/2018/11/06/inilah-dia-wajah-artis-wanita-malaysia-dan-antarabangsa-tanpa-make-up-siapa-nampak-paling-cantik/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
10 Artis Wanita Bertudung Paling Comel Di Malaysia No 1 Paling Sopan Dan Comel Bermata Bulat

10 Artis Wanita Bertudung Paling Comel Di Malaysia No 1 Paling Sopan Dan Comel Bermata Bulat

papar berkaitan - pada 7/11/2018 - jumlah : 2192 hits
Malaysia memang terdapat ramai artis wanita yang comel namun artis bertudung selalu menjadi pilihan peminat kerana lebih comel ayu sopan dan lain2 Kami mengumpulkan gambar top 10 artis bertudung yang paling comel terbaik untuk anda Walaubag...
Amalkan Doa Ini Supaya Wajah Anda Sentiasa Nampak Cantik Dan Berseri Seri

Amalkan Doa Ini Supaya Wajah Anda Sentiasa Nampak Cantik Dan Berseri Seri

papar berkaitan - pada 13/11/2018 - jumlah : 960 hits
Amalkan Doa Ini Supaya Wajah Anda Sentiasa Nampak Cantik Dan Berseri Seri Keinginan untuk tampil cantik dan berseri adalah hal yang sungguh manusiawi Bahkan dari zaman rasulullah pun penampilan menjadi sebuah bahasan yang sering diperbincan...
Gaya Selebriti Wanita Di Malam Anugerah Skrin 2018 Cantik Bergaya Semuanya Tapi Mana Satu Paling Vass

Gaya Selebriti Wanita Di Malam Anugerah Skrin 2018 Cantik Bergaya Semuanya Tapi Mana Satu Paling Vass

papar berkaitan - pada 3/11/2018 - jumlah : 824 hits
Semalam telah menyaksikan sebuah anugerah berprestij tahunan Anugerah Skrin 2018 yang bersiaran secara langsung di Pusat Dagangan Dunia Putra Anugerah kali ini berpihak kepada filem Dukun dan drama Pendosa Ingin Ke Syurga apabila kedua duan...
Wow Kacak Ini Dia 12 Artis Lelaki Malaysia Yang Ada Korean Style Nampak Macho

Wow Kacak Ini Dia 12 Artis Lelaki Malaysia Yang Ada Korean Style Nampak Macho

papar berkaitan - pada 13/11/2018 - jumlah : 2419 hits
Lazimnya peminat Kpop minat dengan penyanyi Kpop atau pelakon Kdrama kan Tapi korang perasan tak ada beberapa artis Malaysia yang berpenampilan dan stailnya seperti artis Korea Yela nak minat artis Kpop nak jumpa tu jauh sangat ke Korea nun...
7 Artis Malaysia Yang Memiliki Superbike Memang Bergaya Habis Yang Last Tu Motor Dia Paling Power

7 Artis Malaysia Yang Memiliki Superbike Memang Bergaya Habis Yang Last Tu Motor Dia Paling Power

papar berkaitan - pada 4/11/2018 - jumlah : 1443 hits
Sekarang kalau lepak di mana2 pun salah satu isu yang hangat dibualkan oleh kaum adam ialah isu superbike selain daripada isu bola sepak Siapa yang tak nak pakai superbike Memang menjadi kegilaan ramai lelaki kepada superbike pada masa kini...
Bukan Sekadar Cantik Rekaan Baju Kahwin Pilihan 23 Selebriti Wanita Malaysia Ini Juga Sangat Mewah Dan Menawan Hati

Bukan Sekadar Cantik Rekaan Baju Kahwin Pilihan 23 Selebriti Wanita Malaysia Ini Juga Sangat Mewah Dan Menawan Hati

papar berkaitan - pada 11/11/2018 - jumlah : 1581 hits
Bila bercerita tentang perkahwinan selebriti pasti ramai yang suka lihat baju perkahwinan mereka dulu kan Pasti akan ada macam macam macam kita ni pereka baju la Masakan tidak rasanya baju perkahwinan memainkan peranan penting buat mereka y...
Gila Senarai Gaji Artis Terkenal Malaysia Yang Buatkan Kita Semua Terkejut Dan Respect

Gila Senarai Gaji Artis Terkenal Malaysia Yang Buatkan Kita Semua Terkejut Dan Respect

papar berkaitan - pada 9/11/2018 - jumlah : 617 hits
Antara populariti sebuah lagu dan penyanyi memainkan peranan penting dalam karier seorang artis Jika penyanyi itu serius dalam nyanyian sebagai karier dan periuk nasi sudah tentu dia berusaha mencari populariti dan menempatkan diri di perin...
Lab 11 Jenama Malaysia Kualiti Antarabangsa Membantu Merawat Masalah Kerosakan Rambut

Lab 11 Jenama Malaysia Kualiti Antarabangsa Membantu Merawat Masalah Kerosakan Rambut

papar berkaitan - pada 11/11/2018 - jumlah : 279 hits
Sangat membimbangkan apabila semakin hari rambut semakin berkurangan akibat faktor usia dan rutin sehari hari yang membataskan aktiviti untuk memberi perhatian yang lebih terhadap kesihatan serta kesihatan rambut LAB 11 mempunyai solusi yan...
9 Selebriti Cantik Malaysia Yang Minat Superbike Yang No 7 Tu Memang Mengancam

9 Selebriti Cantik Malaysia Yang Minat Superbike Yang No 7 Tu Memang Mengancam

papar berkaitan - pada 4/11/2018 - jumlah : 1011 hits
Ternyata kini wanita dan lelaki itu mempunyai sifat yang jauh berbeza jika hendak dibandingkan Namun dalam sesetengah hal lain seperti hobi lelaki dan wanita bisa sahaja berkongsi cabang minat yang sama seperti keghairahan terhadap motosika...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Kuih Lopes

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

Panduan Menjalankan Sujud Sahwi Dalam Solat Dan Sebab Sebab Perlu Sujud Sahwi

April 18 2024 Pesan Orang Alim

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven