Aloha Suite Guesthouse Pilihan Semasa Bercuti Di Bandaraya Kota Kinabalu

Semasa bercuti di Kundasang, tempat penginapan pilihan saya ialah H Benjamin Residence. Urusan tempahan, semuanya saya lakukan menerusi laman web Airbnb.

Dua malam yang pertama, saya menginap di Kundasang, manakala malam yang ketiga, saya menginap di Kota Kinabalu pula.

Memang sengaja saya pilih macam tu. Kita mulakan percutian di Sabah dekat tempat yang sejuk dulu, kemudian baru pergi ke tempat yang agak panas. Memandangkan dalam itinerary percutian ke Sabah kali ini, saya masukkan aktiviti snorkeling, jadi saya perlu ambil kemungkinan saya akan kena sun burn.

Nanti kalau kena sun burn, habislah semua gambar-gambar saya, yang bakal diambil di area kundasang jadi tak lawa. Kalau nak kena sun burn sekalipun (mudah-mudahan tak kena) at least masa ni dah masuk hari ketiga bercuti ke Sabah, dah banyak tempat yang saya dah pergi. Mungkin cuma ada satu atau dua tempat yang mana gambar saya ketara kena sun burn.

Jadi, dua hari pertama saya pilih kawasan tanah tinggi yang sejuk, manakala dua hari terakhir barulah saya pilih untuk pergi ke kawasan yang lebih panas.

Selesai aktiviti snorkeling di Pulau Manukan dan Pulau Sapi, saya terus check in ke guesthouse yang saya tempah di Kota Kinabalu.

Memang penat betul lepas habis aktiviti. Dalam kepala cuma fikir nak balik ke bilik, dan nak tidur. Kalau cuma dapat tidur satu jam pun dah kira nikmat.

Masa ni memang langsung tak ada nafsu untuk pergi mana-mana tempat menarik yang mungkin terdapat disekitar bandaraya Kota Kinabalu.

Macam biasa, masa untuk check in ialah pada jam 3.00 petang. Sekitar jam 3.30 petang, saya terus ke Jeti Pulau Sapi untuk kembali ke Bandaraya KK.

Masuk je ke dalam rumah, nampak ada atas meja nota ucapan selamat datang dari tuan rumah.

Nota ini ditulis menggunakan tulisan tangan. Nampak istimewa disitu, dan nama saya dieja dengan betul pulak tu!

Ruang makan yang boleh memuatkan 4 orang dalam satu-satu masa.

Turut disediakan smart tv dengan beberapa siaran berbayar dan juga movie.

Aloha!

Ada sebuah sofa yang comel.

Ruangan bilik tidur.

Master bedroom itu tadi bersambung dengan bilik mandi dan juga tandas.

Rupa-rupanya rumah ini ada dua buah bilik. Saya pun tak perasan.

Ini antara kelengkapan yang disediakan untuk kemudahan para tetamu.

Ada induction cooker dan boleh gunakan microwave untuk panaskan makanan.

Mesin basuh dan sabun turut disediakan. Bolehlah basuh baju-baju yang dah dipakai semasa berada di Kundasang tempoh hari.

Saya tidak meletakkan syarat yang rumit untuk memilih tempat penginapan apabila berada di Kota Kinabalu.
Pada saya cukuplah tempat tersebut ada swimming pool, kadar sewa yang murah, nampak cantik apabila bergambar, kita boleh melihat pemandangan yang lawa, ada tempat parking yang luas, dan mempunyai sistem keselamatan yang baik.

Pada saya tempat yang saya sewa ini menepati semua kriteria yang saya mahukan. Mereka ada swimming pool yang sangat luas yang letaknya dibahagian bumbung.

Dari swimming pool, kita boleh lihat pemandangan pulau dan juga laut. Saya tertanya-tanya juga, adakah pulau-pulau ini, adalah Pulau Manukan, Pulau Sapi dan Pulau Mamutik?

Sesekali akan kelihatan kapal terbang lalu diatas kami. Masa ini giliran Malindo Air yang melintasi ruang udara. Kapal terbang Air Asia dan MAS juga ada lalu dekat atas ni.

Kadar sewa untuk satu malam ditempat ini ialah lebih kurang RM210. Anda boleh buat tempahan menggunakan laman web Airbnb menerusi pautan ini. [sila ke halaman ini untuk buat tempahan]

Guesthouse ini selesa untuk 4 ke 5 orang dalam satu-satu masa. Sebelum anda buat tempahan, sila pastikan anda tuntut terlebih dahulu travel credit bernilai RM120 dari Airbnb ini dahulu.

Sila tuntut dipautan ini.

Menggunakan travel credit ini, anda boleh dapat lebih banyak penjimatan, untuk tempahan yang bakal anda lakukan. Ya, untuk pengetahuan anda, saya juga buat tempahan menggunakan travel credit. Inilah cara yang saya lakukan untuk dapatkan penjimatan tempat penginapan yang saya tempah.

Selamat bercuti, dan semoga perkongsian saya ini bermanfaat untuk kalian.

Adakah anda memerlukan tempat penginapan di KK, yang berdekatan dengan Airport Kota Kinabalu?
Sila baca posting saya berjudul: Homestay di Kota Kinabalu – ED Homestay menawarkan tempat penginapan berdekatan Airport Kota Kinabalu

The post Aloha Suite – Guesthouse pilihan semasa bercuti di Bandaraya Kota Kinabalu appeared first on Xplorasi Destinasi.

Masjid Bandaraya Kota Kinabalu Juga Dikenali Sebagai Masjid Terapung Likas

papar berkaitan - pada 28/12/2018 - jumlah : 1112 hits
Hari terakhir bercuti di Sabah saya lebih suka untuk luangkan masa bersiar siar disekitar bandaraya Kota Kinabalu Kalau kebetulan ternampak mana mana tempat yang saya rasa menarik saya akan singgah sekejap Yang penting pada hari terakhir sa...
Masjid Bandaraya Kota Kinabalu

papar berkaitan - pada 30/12/2018 - jumlah : 1035 hits
Masjid Bandaraya Kota KinabaluAsalamualaikum Salam sejahtera Semua Updated blog awal pagi 30 Dec 2018 29 December 2018 perjalanan ke Kota Kinabalu yang secara pemanduan berhemah hanya memakan masa kurang 2 jam pasti akan sampai di Bandaraya...
Festive Indulgence And Year End Celebration At Hilton Kota Kinabalu

papar berkaitan - pada 20/12/2018 - jumlah : 324 hits
SABAH Malaysia December 19 2018 Celebrate the festive season with a line up of gastronomic delights specially prepared for the joyous season From 1 December 2018 until 1 January 2019 start the journey with Zest Caf s choices of festive past...
Pandai Rayqal Jaga Adik Adik Gelagat Anak Anak Nora Danish Fasha Sandha Semasa Bercuti Ke London Tarik Perhatian Ramai

papar berkaitan - pada 20/12/2018 - jumlah : 613 hits
Rizal Ashram atau lebih mesra digelar Jejai sentiasa menjadi perhatian ramai kerana dilihat masih menjalankan tanggungjawabnya sebagai seorang bapa terhadap ketiga tiga orang anaknya meskipun telah berpisah dengan bekas isteri Terbaru Jejai...
Homestay Di Kota Kinabalu Pulutan Heritage House

papar berkaitan - pada 19/12/2018 - jumlah : 1276 hits
Pulutan Heritage House Homestay di Kota Kinabalu 5 Bilik Baru baru ni masjlis perkahwinan aku berlansung dengan baiknya di Kota Kinabalu Memandangkan aku ni orang semenanjung jadi agak masalah jugalah nak cari Homestay di Kota Kinabalu yang...
Kongsi Foto Terbaru Semasa Bercuti Di Ig Ramai Wanita Tak Tahan Dengan Keseksian Tubuh Fattah Amin

papar berkaitan - pada 26/12/2018 - jumlah : 442 hits
Buat julung julung kalinya Fattah Amin merupakan selebriti lelaki Malaysia yang pertama tersenarai dalam 100 Lelaki Paling Seksi Dunia 2018 Siapa sangka suami kepada pelakon cantik Fazura itu menduduki tempat ke 76 dalam senarai tersebut se...
29 Dec 2018 Ada Apa Di Padang Merdeka Kota Kinabalu Sabah

papar berkaitan - pada 29/12/2018 - jumlah : 1009 hits
29 Dec 2018 Ada Apa Di Padang Merdeka Kota Kinabalu SabahAsalamualaikum Salam sejahtera Semua 29 Dec 2018 hari Sabtu hari ini di Padang Merdeka Bandar Kota Kinabalu ada apa di Padang Merdeka Kota Kinabalu terpampang banner sana sini menarik...
Sepanjang 2018 Sembilan Pelaku Kejahatan Jalanan Di Kota Tangerang Tewas Didor

papar berkaitan - pada 31/12/2018 - jumlah : 217 hits
Kejahatan jalanan adalah tingkat kriminalitas paling sering diungkap jajaran Polres Metro Tangerang dalam setahun ini
Amanda Brownies Pontianak Resmi Dibuka Oleh Istri Wali Kota Pontianak

papar berkaitan - pada 31/12/2018 - jumlah : 368 hits
Alhamdulillah setelah melakukan persiapan yang cukup matang outlet ke 106 Amanda Brownies di kota Pontianak secara resmi telah dibuka langsung oleh istri Wali Kota Pontianak yang sekaligus menjabat sebagai Ketua Tim Penggerak PKK Kota Ponti...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia