Alhamdullilah Susu Tak Pernah Kurang Amalkan Vitamin C Jaga Makan Kunci Penyusuan Diana Nasir


Perjalanan menyusukan setiap ibu berbeza-beza. Ada yang direzekinya untuk menyusu hingga anak berusia dua tahun, namun ada pula ibu yang terpaksa pasrah bila mana anak hanya mahu menyusu hingga usia enam bulan.
Bagi Diana Nasir, yang juga kakak kepada pelakon Anzalna Nasir, dia melalui dua pengalaman berbezanya dalam menyusukan ketiga-tiga anaknya, Anggun Darleesa, Anggun Darleena dan anak bongsunya, Anggun Darniella.

Kedua kembarnya lebih awal menolak susu ibu di awal kelahiran, namun sebaliknya pula anak ketiganya yang terus ‘melekat’ menyusu sehingga kini.
” Darleesa dan Darleena sama-sama minum susu botol (formula) sejak lahir sampailah sekarang. Si kembar ni memang tak nak langsung susu badan.
” Bila bagi, masing-masing muntah dan kami akhirnya saya dan suami memilih untuk beri susu formula saja. Waktu itu saya tak rasa stress atau ada tekanan dengan keputusan saya kerana saya tahu bukan mudah untuk breastfeed 2 bayi dalam satu masa yang sama.

“Saya pula waktu itu saya ada masalah sakit belakang ditambah pula bersalin secara Czer. Jadi saya buat keputusan sendiri tanpa dipengaruhi sesiapa. Dan saya rasa inilah keputusan terbaik untuk saya dan anak-anak,” kongsi Diana bercerita mengenai dua anak kembarnya.
Namun kata Diana, lain pula kisahnya dengan anak ketiganya, Darniella yang langsung menolak susu formula. Sejak kecil lagi, anak ketiganya itu hanya menyusu susu ibu dan menolak susu formula.

“Darniella pula 100 peratus memang direct breastfeed sampailah sekarang. Dia langsung tak nak susu botol. Alhamdullilah, baik anak-anak kembar mahupun Darniella, mereka semua membesar dengan sihat, cergas dan teramat sayang dan rapat dengan saya,” kongsinya.

Jaga makan dan banyak minum air
Kata Diana yang lebih mesra disapa Dee, dia tidak mengamalkan sebarang milk booster tertentu untuk memperbanyakkan susu tetapi hanya menjaga pemakanannya setiap hari.
” Alhamdullilah setakat ini, saya tak pernah ada masalah kekurangan susu. Saya juga tak pernah ambil apa-apa milk booster untuk banyakkan susu. Cumanya, saya jaga pemakanan.
” Saya amalkan Vitamin C, hadkan pengambilan makanan yang tak sihat dan minum banyak air setiap hari. Tak ketinggalan juga sentiasa mengamalkan gaya hidup sihat dan berusaha untuk kekal sihat sentiasa, “katanya lagi.

“Journey kita berbeza, tak mengapa”
Ibu penyayang kepada tiga cahaya mata ini juga turut berkongsi nasihat. Baginya tidak ada satu kekurangan pun jika ibu tidak direzekikan untuk menyusukan anak. Setiap perjalanan hidup kita berbeza malah ada kelebihan dan kekurangan dalam perjalanan menjadi ibu.
“Bagi saya, bagaimana pun cara kita memilih, tak kisahlah samada beri susu botol atau susu ibu, takkan ada kena mengenanya dengan berapa banyak kasih sayang anak pada kita. Begitu juga dengan kasih sayang kita pada anak-anak.

“Pada saya, kalau kita memilih untuk susukan anak dengan susu formula pun, perjalanan seorang ibu langsung tak terkurang atau terlebih berbanding ibu yang menyusukan anak. Tak mengapa jika journey kita berbeza dengan ibu yang lain. Saya amat menyokong ibu-ibu diluar sana,” katanya berkongsi.
Menarik:  Hari-Hari Tengok Susu Terbuang Macam Tu Saja, Anak Tolak Direct Feed, Shakila Khoriri Reda

Tinggal lagi 3 hari sahaja webinar Mama Tak Penat Susukan Anak akan berlangsung. Tahniah & terima kasih admin ucapkan kepada 1000 orang yang sudah mendaftar sebagai peserta webinar terbesar ini.
Mohon semua peserta untuk join Telegram Group Mama Tak Penat Susukan Anak di https://t.me/joinchat/a_u8xHQS-09mZDA1 kerana kita akan update segala info, itinerary webinar, pemenang cabutan bertuah, cara nak menang hadiah kuiz semasa webinar. Jadi penting ya untuk semua peserta join Telegram webinar.
Bagi yang belum daftar sebagai peserta webinar, anda boleh daftar di https://toko.ideaktiv.com/product/webinar-mama-tak-penat-susukan-anak/ kemudian terus join grup Telegram webinar ya.

Mama jom rileks jap, klik link NI!
Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti atau event yang dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)
 
The post ” Alhamdullilah Susu Tak Pernah Kurang” Amalkan Vitamin C & Jaga Makan Kunci Penyusuan Diana Nasir! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/alhamdullilah-susu-tak-pernah-kurang-amalkan-vitamin-c-jaga-makan-kunci-penyusuan-diana-nasir/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pernah Buang Susu Sebab Tak Ada Peti Masa Outstation Menangis Bengkak Susu Nad Zainal Kongsi Pahit Manis Penyusuan

Pernah Buang Susu Sebab Tak Ada Peti Masa Outstation Menangis Bengkak Susu Nad Zainal Kongsi Pahit Manis Penyusuan

papar berkaitan - pada 31/8/2021 - jumlah : 215 hits
Cita cita setiap wanita yang bergelar ibu mahu menyusukan anak sepenuhnya selama 2 tahun Namun disebalik penyusuan susu ibu ada pelbagai kisah pahit manis yang perlu ditempuhi Bercerita kepada Pa Ma Pelakon Nad Zainal atau nama sebenar Fara...
Letak Target Menyusu Anak Hingga 2 Tahun Amal Makan Kurma Cara Tasha Shilla Maintain Susu

Letak Target Menyusu Anak Hingga 2 Tahun Amal Makan Kurma Cara Tasha Shilla Maintain Susu

papar berkaitan - pada 24/8/2021 - jumlah : 389 hits
Buat ibu yang baru pertama kali menimang cahaya mata pasti akan ada rasa struglenya nak menyusukan bayi Sebab bukan mudah sebenarnya lagi lagi dengan tiada pengalaman Namun semua itu bukan satu masalah besar jika ibu benar benar bertekad Se...
Cukup Ke Nutrisi Kalau Ibu Hamil Makan Vitamin Pranatal Sahaja Perkara Ini Mama Wajib Ambil Tahu

Cukup Ke Nutrisi Kalau Ibu Hamil Makan Vitamin Pranatal Sahaja Perkara Ini Mama Wajib Ambil Tahu

papar berkaitan - pada 9/9/2021 - jumlah : 251 hits
Ada yang mengatakan pengambilan vitamin ibu mengandung penting untuk jadikan badan bertenaga dan kuat Adakah benar atau sekadar mitos yang menjadi kepercayaan wanita hamil Vitamin ibu mengandung Jika anda sedang hamil atau mencuba untuk men...
Anak Tak Nak Makan Sebab Dia Kenyang Susu Doktor Kongsi Cara Latih Anak Suka Makan

Anak Tak Nak Makan Sebab Dia Kenyang Susu Doktor Kongsi Cara Latih Anak Suka Makan

papar berkaitan - pada 3/9/2021 - jumlah : 274 hits
Perkara yang mama paling risau adalah anak menolak untuk makan tetapi asyik minta susu Sebenarnya anak menolak untuk makan kerana ada kaitan dengan susu yang mereka minum Tapi kenapa Ikuti perkongsian dari doktor ini 8 TIPS LATIH ANAK MAKAN...
Pam Susu Sambil Drive Habis Wad Pun Pam Jangan Give Up Nurse Kongsi Pengalaman Penyusuan

Pam Susu Sambil Drive Habis Wad Pun Pam Jangan Give Up Nurse Kongsi Pengalaman Penyusuan

papar berkaitan - pada 30/8/2021 - jumlah : 257 hits
Perjalanan menyusukan anak banyak manis dan pahitnya Walaupun banyak cabaran terpaksa ditempuhi namun bila melihat mata si kecil yang dahagakan susu ibu pastinya membuatkan mama lebih bersemangat untuk terus berjuang memberikan susu terbaik...
Alhamdulillah Penyusuan Baby Ke 2 Sangat Mudah Sef Pandai Menyusu Susu Isteri Pun Banyak

Alhamdulillah Penyusuan Baby Ke 2 Sangat Mudah Sef Pandai Menyusu Susu Isteri Pun Banyak

papar berkaitan - pada 30/8/2021 - jumlah : 277 hits
Betullah orang kata kehadiran anak mengubah segala galanya Begitu juga bagi pasangan Doktor Selebriti ini Dr Say Shazril dan isterinya Dr Azura Abas yang merasai selepas kehadiran anak nombor dua dalam keluarga ia benar benar buatkan mereka...
Amalkan Pemakanan Ini Selepas Bersalin Bagus Untuk Susu Badan Perkembangan Bayi

Amalkan Pemakanan Ini Selepas Bersalin Bagus Untuk Susu Badan Perkembangan Bayi

papar berkaitan - pada 27/8/2021 - jumlah : 131 hits
Selepas bersalin anda bukan lagi makan untuk dua orang Walau bagaimanapun ini tidak bermakna yang anda boleh kembali makan makanan ringan kerana bayi anda masih perlu mendapat nutrien daripada anda melalui susu badan Jika anda mahu si manja...
Dr Nasihat Lebih Baik Minum Segelas Susu Bila Lapar Waktu Malam Daripada Makan Jajan

Dr Nasihat Lebih Baik Minum Segelas Susu Bila Lapar Waktu Malam Daripada Makan Jajan

papar berkaitan - pada 28/8/2021 - jumlah : 172 hits
Susu antara sumber kalsium dan vitamin D yang baik untuk kesihatan tulang Setiap orang dewasa tetap memerlukan susu untuk kesihatan yang optimum Sebenarnya susu bukan sahaja untuk kanak kanak Tapi masyarakat kita dimomokkan dengan mengangga...
Amalkan 7 Susu Ini Untuk Ibu Hamil Bukan Hanya Bagus Untuk Ibu Tetapi Juga Untuk Janin

Amalkan 7 Susu Ini Untuk Ibu Hamil Bukan Hanya Bagus Untuk Ibu Tetapi Juga Untuk Janin

papar berkaitan - pada 26/8/2021 - jumlah : 182 hits
Ada yang mengatakan susu untuk ibu hamil penting sepanjang tempoh kehamilan Tetapi apakah jenis susu untuk ibu mengandung yang sesuai Ikuti penjelasan lanjut dalam perkongsian artikel ini Susu untuk ibu hamil Aspek pemakanan yang melibatkan...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

15 Easter Garland Designs To String Along The Spring Festivities

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Do You Know About Kuda Kepang Dance

Cukai Perkhidmatan 8 Hanya Ke Atas Golongan Berkemampuan

300 Extra Padu Registration Counters Opened