Aku Selalu Bersedekah Tetapi Dihukum Oleh Agamaku Muhammad Sajjad Jelaskan Isu Digari Jais


'Aku selalu bersedekah tetapi dihukum oleh agamaku' - Muhammad Sajjad jelaskan isu digari JAIS



Kembali lagi kita ke rancangan, "Dia mengaku perempuan tetapi sebenarnya bukan".


Baru-baru ini viral di media sosial video seorang usahawan kosmetik menangis dan digari serta mendakwa dia telah ditahan oleh Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) berhubung kes pada Februari 2018. 


Muhammad Sajjad Kamaruzzaman, 36, turut mendakwa dia diberi layanan yang tidak wajar sehingga mengalami bengkak di bahagian badan akibat bergelut untuk mempertahankan diri. 


Menurut Muhammad Sajjad, kejadian itu berlaku pada 6 Januari 2021 di mana dia hadir ke pejabat JAIS untuk memberi keterangan berhubung kes penganjuran majlis bacaan doa selamat dan yassin bersama anak tahfiz di wismanya di Seksyen 16, Shah Alam. 





Difahamkan, ketika majlis itu diadakan ,ramai yang tidak berpuas hati dengan tindakannya dan membuat aduan kepada JAIS yang menyebabkan dia diminta hadir ke pejabat JAIS baru-baru ini tetapi mendakwa dia telah digari dan dikasari sebelum ditahan di Pusat Penahanan Sementara, Kuala Kubu. 

"Saya digari, dikasari dengan kata-kata dan tindakan, dicederakan sebegitu rupa. Tangan dan badan saya bengkak kerana pergelutan ketika saya mempertahankan diri tidak mahu digari. 


"Saya berhak diberi hak asasi kemanusiaan untuk hidup seperti manusia yang lain juga. Saya amat sedih dan kecewa dengan kejadian ini kerana kesannya mengganggu perniagaan dan mental saya," katanya. 


Di Instagram, Muhammad Sajjad juga meluahkan rasa tidak puas hatinya yang panjang lebar membuatkan pembaca boleh membaca luahan itu sambil makan cekedis.


"Adakah aku seorang kafir? Seorang yang tak layak memeluk Islam dan berbuat baik dalam agamaku? Orang seperti aku harus dihukum kerana buat sedekah atas permakaian ku! Aku keliru. #tiberr


"Aku selalu bersedekah, membayar zakat tetapi kerana pakaianku adalah wanita, aku dihukum oleh agamaku, kerana cara penyampaian sedekah ku salah di mana aku memakai tudung dan jubah yang dijahit oleh arwah mami Zarina. 


"Orang macam aku ini tak layak memeluk islam sebab orang macam aku ini digari dan dihukum teruk dalam agamaku. Walaupun aku membuat amal sedekah dan wakaf. Ujianku sungguh kuat dan mereka nak aku jauhkan diri dari agama aku sayangi. 


"Semua yang aku buat mereka kata haram. Kerana pakaian ku. Ya Allah, kenapa aku dilahirkan? Aku tak sanggup hidup di dunia ini lagi. Baik aku mati dari aku diseksa begini. Ini semuanya haram kerana aku berpakaian wanita, hukum tetap haram. 


"Bila terjadi macam ini, aku rasa aku makin jauh untuk mendekatakan diri dengan Allah. Ujian berat dan tindakan tak wajar pada diri aku kerana aku bersedekah dengan memakai pakaian wanita. 


"Itu semua haram tau Sajat! Kau tu tak layak beragama Islam sebab kau tu lelaki walaupun kau tak ada nafsu pada wanita! Semua kata kau ini lelaki di dalam IC walapun kau dah menjalani pembedahan penukaran jantina. Ini semua kau buat wakaf, tetap haram sebab kau berpakaian wanita. 


"Kebaikan dalam agama berpandukan pada pakaian. Muhammad Sajjad bin Kamaruzzaman adalah lelaki. Wakaf macam mana pun hukumnya haram bila kau berpakaian wanita. 


"Segala niat baik ku tetap mereka haram sebab aku Sajat pakai perempuan buat apa pun tetap haram. Dan aku rasa Islam itu berat pada aku, jika aku keluar agama Islam baru mereka happy. 


"Patut ke aku keluar dari agamaku? Kalau aku salah, nasihat aku cara baik, bukan gari aku! Dan masukkan aku kat dalam lokap. Aku bukan melacurkan diri sampai korang buat aku macam penjenayah yang buat kesalahan besar," tulisnya. 


Sementara itu, JAIS mengesahkan Muhammad Sajjad kini sedang disiasat mengikut Seksyen 10, Enakment Jenayah Syariah Negeri Selangor berikutan terdapat beberapa aduan yang ditemui mengenai kelakuannya pada 2018 dan 2020. 


JAIS juga mengambil maklum mengenai video viral itu yang membabitkan Muhammad Sajjad dan beberapa anggota penguat kuasa JAIS yang kini telah dipanggil untuk memberi keterangan. 





Seorang individu yang tampil mendakwa Muhammad Sajjad sengaja memutar belitkan cerita untuk meraih simpati dari geng songsang. 

Menurut sumber berkenaan, "Muhammad Sajjad digari sebab dia dah out of control since her outburst. Ini bukan waran untuk tangkap. Pegawai itu dah cakap, it's to aid the investigation. 


"The same way if you read other police activities, memang akan lokap for a time period during an investigation. She's not special. 


"Stop making this about LGBT hate because it's not. Even if somebody else was reporterd, they could be getting the same treatment. Unless you're a politician, of course. She was taking in for questioning over a report somebody else made," katanya. 




Sumber: Harian Metro, OhBulan, Lobak Merah



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://ceberita.blogspot.com/2021/01/aku-selalu-bersedekah-tetapi-dihukum.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pertikai Darurat Penderhaka Harus Dihukum Muhammad Faiz

Pertikai Darurat Penderhaka Harus Dihukum Muhammad Faiz

papar berkaitan - pada 13/1/2021 - jumlah : 153 hits
Dr Muhammad Faiz Na aman KUALA LUMPUR Sebarang ejekan sindiran dan putar belit niat sebenar proklamasi darurat yang diperkenan Yang di Pertuan Agong semalam boleh dianggap sebagai derhaka Sama ada dilakukan orang biasa atau golongan ternama...
Beberapa Isu Penting Pendidikan Sepanjang Sidang Media Oleh Menteri Kanan Pendidikan Pada 15 April 2020

Beberapa Isu Penting Pendidikan Sepanjang Sidang Media Oleh Menteri Kanan Pendidikan Pada 15 April 2020

papar berkaitan - pada 13/1/2021 - jumlah : 262 hits
SESI PERSEKOLAHAN AKAN DITANGGUHKAN sehingga kita benar yakin keadaan telah kembali pulih TARIKH PEMBUKAAN SEMULA SEKOLAH akan diumumkan sekurang kurangnya 2 minggu awal supaya para ibubapa dapat membuat persediaan sewajarnya Namun untuk pe...
Isu Penampilan Terbaharu Neelofa Ini Penjelasan Perbezaan Niqab Purdah Oleh Neelofa

Isu Penampilan Terbaharu Neelofa Ini Penjelasan Perbezaan Niqab Purdah Oleh Neelofa

papar berkaitan - pada 7/1/2021 - jumlah : 332 hits
Baru baru ini selebriti dan usahawan Neelofa telah tampil memuat naik sebuah foto menerusi laman Instagram Story miliknya Penampilan berkenaan jelas menunjukkan Neelofa masih berpurdah namun tidak menutup bahagian dahinya Foto tersebut kemu...
Sajjad Dan Jais Adakah Sedekah Menghalalkan Dosa

Sajjad Dan Jais Adakah Sedekah Menghalalkan Dosa

papar berkaitan - pada 15/1/2021 - jumlah : 171 hits
unable to retrieve full text content 160 1 PIHAK JAIS telah mengesahkan bahawa mereka telah memanggil Encik Sajjad sebagai proses siasatan di bawah Seksyen 10 Enakmen Jenayah Syariah Negeri Selangor yang menyentuh soal menghina Islam atau m...
Hiburan Kalah Kes Mahkamah Muhammad Sajjad Dikehendaki Bayar Ganti Rugi Kepada Stokis Bengkung

Hiburan Kalah Kes Mahkamah Muhammad Sajjad Dikehendaki Bayar Ganti Rugi Kepada Stokis Bengkung

papar berkaitan - pada 31/12/2020 - jumlah : 277 hits
Usahawan kosmetik terkenal Nur Sajat atau nama sebenarnya Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman 35 telah diperintahkan mahkamah untuk membayar ganti rugi sebanyak RM200 000 kepada bekas stokis syarikatnya OWA Resources Sumber Instagram Nur Sajat Di...
Hiburan Tampil Mohon Maaf Ibu Neelofa Mengaku Terlepas Cakap Isu Trademark Daging Harimau Menangis

Hiburan Tampil Mohon Maaf Ibu Neelofa Mengaku Terlepas Cakap Isu Trademark Daging Harimau Menangis

papar berkaitan - pada 14/1/2021 - jumlah : 517 hits
Kecoh betul dua tiga hari ini di media sosial apabila ibu kepada pengacara Neelofa Datin Noor Kartini Noor Mohamed mendakwa dia telah mendaftar nama produk makanan Harimau Menangis sebagai hak ekslusif perniagaannya dan ianya telah menimbul...
Tiada Kompromi Ksu Akan Siasat Isu Twitter Skmm

Tiada Kompromi Ksu Akan Siasat Isu Twitter Skmm

papar berkaitan - pada 14/1/2021 - jumlah : 144 hits
Kementerian Komunikasi dan Multimedia akan menyiasat ciapan lama akaun Twitter Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia yang didakwa bersifat lucah dan jelik yang dikongsi semula netizen barubaru ini Menterinya Saifuddin Abdullah dala...
Kartel Daging Isu Yang Disenyapkan Dan Dipandang Sepi

Kartel Daging Isu Yang Disenyapkan Dan Dipandang Sepi

papar berkaitan - pada 14/1/2021 - jumlah : 237 hits
Dedah segera dalang kartel daging jangan biar rakyat berteka teki Dalang sebenar isu kartel daging perlu didedahkan dengan segera kerana ia melibatkan kepentingan awam terutama umat Islam demikian menurut peguam Syahredzan Johan Beliau berk...
Isu Bantuan Banjir Usah Nafikan Hak Mangsa Yang Tidak Mendiami Berdaftar Dengan Pps

Isu Bantuan Banjir Usah Nafikan Hak Mangsa Yang Tidak Mendiami Berdaftar Dengan Pps

papar berkaitan - pada 14/1/2021 - jumlah : 221 hits
KUANTAN Aktivis masyarakat Mohd Shukri Mohd Ramli hari ini menggesa kerajaan mengubah dasar hanya mangsa yang berdaftar di Pusat Pemindahan Sementara sahaja yang mendapat bantuan banjir Katanya peraturan ini hanya ciptaan kerajaan sedangkan...
Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Azmin Pledges To Tell All On May 11

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Utilizing Crowdfunding For Business



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024

Reaching Out

Iddah Wanita Kematian Suami

Berebut Kasih

Tinggi Protein Dan Mikronutrien Ini Manfaat Ikan Susu Untuk Kesihatan

Upiak Hari Raya Duit Tak Ada Chord