Aktiviti Menarik Di Pulau Langkawi



entri ini adalah sambungan dari entri percutian ke pulau langkawi. yang tak sempat baca permulaan cerita boleh singgah sana ^_^


Aktiviti Menarik di Pulau Langkawi | Hari KeduaLangkawi SkyBridge
nak ke langkawi skybridge kena naik cable car. kau orang boleh bayangkan tak reaksi aku dalam cable car? perjalanan dari bawah ke pertengahan agak mendebarkan. aku duduk di lantai sahaja. ketakutan menjelma saat aku aku duduk di kerusi yang tersedia. aku takutkan ketinggian. 

aku cuma sanggup duduk di kerusi tersedia hanya untuk bergambar! habis bergambar aku duduk di lantai semula. nasib baik hari berkenaan cuaca agak baik dan menyebelahi. tiada angin kencang. deruan bersiul yang kadang kadang terdengar kadang menggerunkan. maklumkan duduk di cerun tinggi. 
cable car akan berhenti 3 atau 2 kali tak silap. setiap perhentian ada aktiviti yang boleh dilakukan. ya allah, memori aku hilang. hahaha. 

apa yang aku tahu, aku memang tak mampu nak ke seberang melalui titian jambatan itu. aku hanya duduk di laluan depan sahaja. berbeza dengan perjalanan aku ke langkawi ketika bersama blogger dulu. aku tak berani ke penghujung jambatan. aku minta bantuan orang. sepanjang perjalanan ke hujung, aku memegang siapa - siapa yang bersama aku hahaha. 
aku tiada gambar menarik kali ini. makcik aku siap bergambar atas jambatan yang berlapik kaca. tidak lah aku berani. kecut jantung aku ini. 

demi sekeping gambar di jambatan langkawi, aku gagahkan juga diri ini. aku minta iwan ambilkan gambar aku. waktu itu, ada angin sepoi sepoi menolak jambatan. terasa getar didada. aku ada buat video tau. memang nampak jambatan ni bergerak hahaha. 




sempat juga aku bergambar tempat yang ada mangga banyak - banyak. tak kuasa lah aku nak beli mangga dan kunci dekat situ semata nak dapatkan 'lambang' cinta akan kekal. kita jaga jela cinta yang dah ada dan jaga cinta ini selamanya. cewah ~ 
tak beli mangga pun, dah boleh dapat gambar lawa. hahahah tiba ~ 
bergambar di kerusi cafe
dekat jambatan ni ada 1 kafe tau. nak duduk tempat tinggi sambil layan kopi boleh lah beli secawan kopi untuk sekeping gambar. 

Mendaki
ada some part yang memang kena mendaki. disebabkan nak rasa semua vibe kenangan di pulau langkawi, memang kami lenjan jelah. cuma kesian dekat iwan sebab lutut dia. harap dia tak menyesal. aku pula lupa nak bawa minyak untuk urut kaki. semoga suamiku cepat sihat, allah angkat segala sakit lutut tu. 
aku juga doakan semoga mak aku cepat dan kaki cepat kuat untuk berjalan banyak lepas ni. mak dan ayah aku kemalangan. aku ada tulis dekat sini; mak dan ayah kemalangan. ayah aku dah recover banyak. mak aku, insyaallah. besi arial pun dah cabut dan mak aku dah buat pembedahan kali kedua pasang besi dalam kaki. 

Muzium 3D Langkawi
turun dari jambatan kami singgah di muzium 3D langkawi. memang belum pernah jejak sini atau mana- mana muzim 3D di malaysia seingat aku. datang sini memang akan habiskan masa 1 ke 2 jam untuk ambil gambar. 
korang layan lah gambar dulu. 
nak dapat gambar yang cantik kena pandai main angle untuk gambar nampak lebih menarik dan real. pastikan si tukang ambil gambar tak bosan atau jemu nak snap gambar. hahaha silap - silap boleh bawa gaduh kalau salah angle. handphone mahal tak  berguna jika gmbar yang diambil serupa pakai handphone murah. 




selepas keluar dari muzium 3D atau mungkin sebelum masuk muzium 3D, kami ada masuk satu tempat ni. macam naik kapal angkasa; serupa itulah. tempat ni terpaling worst sekali. duduk dan pandang atas. konon - konon macam dekat angkasa. keluar dari tempat tu semua mendengus hahaha. paling tak boleh lupa. bukan kami je, pelanggan lain pun membuat mimik muka dan reaksi yang sama. 



Aktiviti Menarik di Pulau Langkawi | Hari KetigaParasailang Langkawi | Pantai Cenang 
hari ketiga di langkawi, aku dan iwan dah bergegas kemas seawal pagi dan terus pindah pergi homestay mak. bilik yang aku duduk hanya dibayar 2 hari kerana penerbangan aku sangat awal. terpaling awal berbanding orang lain. air asia memang tak guna. hahahah
7.30pagi bersarapan dengan semua orang di warung berdekatan homestay dan ayah terus hantar aku dan iwan ke lapangan terbang. jam 10.30pagi baru lah aku naik kapal terbang untuk berlepas. seawal jam 11.45 aku tiba di KLIA. 
marilah kita menikmati gambar orang lain yang masih belum pulang kerana waktu penerbangan dianjak/ tidak berubah dari yang asal. hahahaha. 

aku tak lahu lah si syazwan ni memang real berani atau buat - buat berani depan shira hahhaa. setahu aku dia memang gayat dan sangat takutkan ketinggian. yang main natang ni dia berani pula. hahaha. takpela demi isteri tercintah. dapat juga 1 gambar gempak yang orang lain tak ada. 
macam best je kan tengok gambar orang. aku pula sedang dalam perjalanan ke shah alam. hahaha geram betul aku dengan air asia ni. suka spoil kan mood orang. aku bukan lah nak naik sangat pun benda ni. kalau masa tu kapal terbang aku tak berubah waktu pun, aku tetap tak akan naik. cuma nak ada feel ke pantai lah kononnya bersama - sama orang lain yang turut serta dalam perjalanan ke langkawi. 
mungkin bukan rezeki. tak apa lah. benda pun dah setahun lalu pun. 
terima kasih ayah belanja kami semua. semoga murah rezeki ayah dapat belanja kami lagi. hhehe. doakan aku juga semoga murah rezeki agar berpeluang belanja seluruh keluarga bercuti sama - sama. 

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kanvasdakwat.blogspot.com/2023/10/aktiviti-menarik-di-pulau-langkawi-hari.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Percutian Ke Pulau Langkawi Di Taja

Percutian Ke Pulau Langkawi Di Taja

papar berkaitan - pada 27/10/2023 - jumlah : 156 hits
ikutkan aku nak post entri ini selepas dari majlis resepsi aku sebab percutian ke langkawi ni berupa hadiah dari ayah untuk dua orang anaknya yang berkahwin bukan honeymoon lebih kepada percutian keluarga lah masalahnya entri majlis resepsi...
Remaja 15 Tahun Diselamatkan Nelayan Di Jambatan Pulau Pinang

Remaja 15 Tahun Diselamatkan Nelayan Di Jambatan Pulau Pinang

papar berkaitan - pada 26/10/2023 - jumlah : 198 hits
Malinda Abdul MalikSeorang remaja perempuan yang terjatuh dari Kilometer 3 4 Jambatan Pulau Pinang dari Perai menghala ke pulau di sini hari ini berjaya diselamatkan nelayan pantai SEBERANG PERAI Seorang remaja perempuan yang terjatuh dari ...
Murid Perempuan Terjun Daripada Jambatan Pulau Pinang

Murid Perempuan Terjun Daripada Jambatan Pulau Pinang

papar berkaitan - pada 25/10/2023 - jumlah : 187 hits
GEORGETOWN Seorang murid tingkatan tiga meminta pemandu e hailing henti kereta sebelum terjun daripada Jambatan Pulau Pinang tetapi berjaya diselamatkan pengusaha bot nelayan berhampiran Ketua Operasi dari Balai Bomba dan Penyelamat Perai H...
Mulai Hari Ini Saya Tidak Akan Beri Kuliah Di Pulau Pinang Lagi Ustaz Kazim

Mulai Hari Ini Saya Tidak Akan Beri Kuliah Di Pulau Pinang Lagi Ustaz Kazim

papar berkaitan - pada 29/10/2023 - jumlah : 208 hits
hmetro com myDatuk Mohd Kazim EliasBayan Lepas Kuliah ditangguhkan sebab saya tidak dibenarkan menyampai kuliah jadi saya ambil keputusan tidak lagi mengajar di Pulau Pinang bermula hari ini Itu kata pendakwah bebas Datuk Mohd Kazim Elias d...
Jadual Feri Pulau Pinang Panduan Dan Cara Beli Tiket Feri Pulau Pinang Online

Jadual Feri Pulau Pinang Panduan Dan Cara Beli Tiket Feri Pulau Pinang Online

papar berkaitan - pada 30/10/2023 - jumlah : 212 hits
Jadual Feri Pulau Pinang adalah sesuatu yang penting bagi perjalanan ke Pulau Pinang melalui laluan air Terkenal dengan pesona budayanya yang unik dan keindahan pesisir pantainya telah menjadi tumpuan pelancong dari Sudah menjadi rutin hari...
Open Trip Paket Wisata Pulau Seribu Murah

Open Trip Paket Wisata Pulau Seribu Murah

papar berkaitan - pada 31/10/2023 - jumlah : 179 hits
Paket Wisata Pulau Seribu Murah Menikmati Keindahan Wisata Pulau Seribu Melalui Open Trip Pulau Seribu adalah destinasi wisata yang terkenal akan keindahan alamnya Terletak di Teluk Jakarta di sebelah utara Pantai Jakarta Pulau Seribu menya...
Tular Video Jambatan Pulau Pinang Retak Menunggu Masa Untuk Runtuh Ini Respon Lembaga Lebuhraya

Tular Video Jambatan Pulau Pinang Retak Menunggu Masa Untuk Runtuh Ini Respon Lembaga Lebuhraya

papar berkaitan - pada 31/10/2023 - jumlah : 94 hits
Sebuah video tular memaparkan berlaku keretakan di sebahagian daripada struktur sebuah jambatan kononnya di Pulau Pinang adalah palsu Lembaga Lebuhraya Malaysia dalam kenyataan memaklumkan Kejadian tersebut tidak berlaku sama ada di Jambata...
Pulau Terpencil Menjadi Rumah Park Eunbin Kembali Dengan Castaway Diva

Pulau Terpencil Menjadi Rumah Park Eunbin Kembali Dengan Castaway Diva

papar berkaitan - pada 20/10/2023 - jumlah : 118 hits
Drama terbaru Park Eun bin bakal ditayangkan tak lama lagi ARTIKEL BERKAITAN Castaway Diva merupakan sebuah drama komedi romantik yang dibintangi oleh Park Eun bin Di mana ianya menceritakan tentang seorang penyanyi yang bercita cita tinggi...
Pulau Pinang Negeri Dengan Tarif Air Domestik Paling Rendah Di Malaysia

Pulau Pinang Negeri Dengan Tarif Air Domestik Paling Rendah Di Malaysia

papar berkaitan - pada 19/10/2023 - jumlah : 144 hits
Semenjak 21 tahun terakhir saya pernah menetap di Selangor paling lama di Negeri Sembilan dan kini di Pulau Pinang Cerita tentang bil air semasa menetap di Selangor dulu saya pernah menikmati bil air percuma bagi penggunaan 20 m yang pertam...
Tajuk Utama Minggu Ini Ytl Power Euforia Gabungan Axiata Inflasi Rendah Gdp 1q Wajib

Kenapa Bini Aku Tak Cantik

Rumah Terbuka Wld Raya 2024

Tutorial Cara Daftar Asb Online Dan Cara Semak Asb Guna Ic

Biodata Shalin Zulkifli Ratu Boling Tenpin Negara

Pramugari Malaysia Airlines Meninggal Dunia Tak Sempat Pulang Ke Tanah Air

Transit Aliran Automatik Di Putrajaya Percuma Selama Tiga Bulan

Flexibility In Business Operations



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia


Sbdj Siri 201 Tak Dapat Kawal Perasaan

Panduan Pilih Ketam Segar

Perbanyakkan Niat Yang Baik

Sambut Birthday Maira

Declutter Your Life Minimalist Cabinetry Solutions

Zubir Khan Feat Ezra Kairo Omk Chord