Akhirnya Dapat Juga Anak Perempuan Setelah Dapat 6 Anak Lelaki Ibu Ini Kongsi Pengalaman Tip Berguna


Apabila sesebuah keluarga mempunyai zuriat lelaki, pasti cita-cita mereka juga inginkan anak perempuan. Tapi bukan senang untuk dapatkan seperti yang kita impikan. Selain berdoa, kita juga harus berusaha untuk mendapatkanya. 

Begitu juga yang berlaku pada Puan Juriah Halimatun, setelah mendapat 6 zuriat lelaki, keinginan untuk mendapatkan anak perempuan sudah pasti ada. Ikuti perkongsian beliau bagaimana beliau berjaya mendapatkan anak perempuan.
Untuk bacaan kaum perempuan TULEN sahaja. Heee..
Hari ini 14/12 , 4 tahun yang lalu mama fatim masih ingat lagi, detik-detik kelahiran si baby girl yang ditunggu-tunggu setelah 6 orang boy berderet-deret sebelum si kecil ni.
Bayangkanlah setelah lahir anak ke 7, boy juga, mama fatim baru terfikir untuk merancang untuk dapatkan juga baby girl. Sebelum tu, terima je apa-apa jantina yang Allah bagi .
Tapi , kerana nak kan seorang gegirl lagi tu lah, yang sedar tak sedar , berderet anak mama fatim. Alhamdulillah, mama fatim syukur dengan apa yang Allah bagi.
Akhirnya, mama fatim pun buat kajian sendiri, cari maklumat untuk ‘conceive’ baby girl. Dari segi sainsnya, memang mama fatim dah faham sebab dulu masa belajar pun memang bidang dalam bioteknologi, jadi takde masalah la mama fatim nak faham yang itu.
Sperma + ovum = baby.
Sperma ni bila-bila je ada . Haha!
Tapi ovum hanya masa-masa tertentu je yang ada.
Seperti yang kita tahu, perempuan akan mengeluarkan ‘telur’ atau bahasa sains nya disebut ovum. Ovum pula hanya membawa kromosom XX. Lelaki pula mempunyai sperma yang membawa samada kromosom XX atau XY.
Jadi , jika sperma yang membawa kromosom XX bergabung dengan ovum, baby girl yang akan lahir. Kalau XY, baby boy. Sperma ni, kerja dia berenang mencari ovum dan yang bawa XY ni lebih laju dari sperma yang bawa XX. (Kira nya yang XX ni slow la).. tapi kan, XX ni lebih panjang umur dari XY.
Sifir dia, sperma yang mana (XX atau XY) yang jumpa ovum dulu, yang itu lah yang akan senyawakan ovum dan hasilkan baby ikut kromosom yang dibawa oleh si sperma ni.
Jadi, macam mana kita nak pastikan bahawa sperma XX yang datang tepat pada masanya? (Sebab ni nak conceive baby girl). Sebab ovum bukannya ada pada setiap masa.
Jadi kita kena tahu;
1) Kitaran haid kita sendiri
Kebanyakan perempuan selalunya dalam masa 28 hari-30 hari kitarannya. Supaya kita boleh tahu bila waktu subur iaitu waktu pengeluaran ovum. Kena kira sendiri lah bermula dari waktu hari pertama datang bulan.
Ada juga mama fatim baca, kalau ada lendir seperti putih telur, itu pun tandanya waktu subur. Atau boleh beli ‘ovulation kit’ kat farmasi ek..
2) Jaga pemakanan
Sebab pemakanan menentukan keadaan rahim tu sendiri. Samada dalam keadaan berasid atau beralkali. Sperma untuk baby girl dikatakan sesuai dalam keadaan berasid.
Dikatakan makanan yang sesuai untuk mendapat baby girl ialah yang tinggi kalsium dan magnesium. Jadi antara yang sesuai ialah susu, ikan bilis , yogurt, badam, bayam, oat, brokoli, gajus.
Kurangkan makanan yang tinggi garam dan potassium . Makan beberapa bulan sebelum merancang nak mengandung. Bukannya dah mengandung baru makan ye.
3) Aktiviti suami isteri
Yang ni mama fatim tak nak cerita detail sangatlah, nak tahu lanjut boleh pm je. Cuma nak pastikan sperma XX yang sampai pada masa yang betul, aktivitinya 3-4 hari sebelum waktu subur.
Sebab XX ni jalan selow je.. XY ni pulak laju betul dia. Tapi dia ni cepat mati. XX ni panjang umur. Jadi sebelum ovum keluar, XY ni sempatlah mati dulu sebelum jumpa ovum. Bila dah mati, haa, kan senang cerita, XX lah yang dapat jumpa masa ovum tu keluar.. gituu..
4) Cara?.. pm je lah . Hahaha! Tak manis lah nak cerita kat sini kan
Oklah, ini la sedikit sebanyak tips untuk mendapatkan baby girl.

Untuk kawan-kawan yang ingin mendapatkan baby girl, boleh la cuba ye. Ini hanya ikhtiar, yang penting doalah banyak-banyak. Ada rezeki Allah nak bagi, insyaAllah ada.
Sumber: Juriah Halimatun Ahmad
The post Akhirnya Dapat Juga Anak Perempuan Setelah Dapat 6 Anak Lelaki! Ibu Ini Kongsi Pengalaman & Tip Berguna appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://majalahpama.my/akhirnya-dapat-juga-anak-perempuan-setelah-dapat-6-anak-lelaki-ibu-ini-kongsi-pengalaman-tip-berguna/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tonsil Dikeluarkan Sebesar Guli Ibu Kongsi Pengalaman Anak Alami Tonsilitis Pendarahan Lepas Bedah Dalam Pa Ma Tv

Tonsil Dikeluarkan Sebesar Guli Ibu Kongsi Pengalaman Anak Alami Tonsilitis Pendarahan Lepas Bedah Dalam Pa Ma Tv

papar berkaitan - pada 22/1/2019 - jumlah : 712 hits
Anaknya kerap demam bengkak tonsil dan lalui pembedahan untuk membuang tonsil Ibu ini menceritakan detik cemas dilalui akibat komplikasi pembedahan Puan Nurul Shazalina Zainudin ibu kepada Alexander Akil 5 tahun yang telah muncul dalam ranc...
Susah Tidur Hantuk Kepala Rupanya Tanda Anak Stres Ibu Kongsi Pengalaman Dalam Pa Ma Tv

Susah Tidur Hantuk Kepala Rupanya Tanda Anak Stres Ibu Kongsi Pengalaman Dalam Pa Ma Tv

papar berkaitan - pada 29/1/2019 - jumlah : 364 hits
Si kecil menunjukkan simptom sukar untuk tidur dan menghantuk kepala ke dinding rupanya tanda tanda si kecil sedang stres Pengalaman ini dikongsikan oleh ibu ini dalam rancangan TV Pa Ma Puan Siti Fairuz berkongsi tentang puterinya Nur Zalf...
Hari Ke 9 Luka Caeser Terbuka Keluar Air Bisa Ibu Kongsi Pengalaman Tip Cuci Luka

Hari Ke 9 Luka Caeser Terbuka Keluar Air Bisa Ibu Kongsi Pengalaman Tip Cuci Luka

papar berkaitan - pada 18/1/2019 - jumlah : 2083 hits
Luka caeser terbuka semula igauan ngeri bagi ibu ibu yang bersalin secara pembedahan Ikuti pengalaman tips yang dikongsikan ibu ini yang melalui episod mendebarkan di mana luka bedahnya terbuka semula Dia yang tidak mahu dikenali berkongsi ...
Pernah Terfikir Nak Terjatuhkan Anak Dari Tingkat 6 Ibu Kongsi Pengalaman Teruk Kemurungan Sehingga Pulih

Pernah Terfikir Nak Terjatuhkan Anak Dari Tingkat 6 Ibu Kongsi Pengalaman Teruk Kemurungan Sehingga Pulih

papar berkaitan - pada 23/1/2019 - jumlah : 384 hits
Kemurungan jangan dipandang remeh kesannya boleh menggugat emosi Kaum ibu sering kami menjadi mangsa rentan emosi ini Ikuti perkongsian ibu ini tentang pengalamannya pernah mengalami fasa kemurungan serta cara mengatasinya Kesihatan mental ...
Anak Meraung Melalak Hentak Hentak Kaki Ibu Ini Kongsi Pengalaman Tenangkan Anak Tantrum

Anak Meraung Melalak Hentak Hentak Kaki Ibu Ini Kongsi Pengalaman Tenangkan Anak Tantrum

papar berkaitan - pada 31/1/2019 - jumlah : 340 hits
Meraung melalak hentak hentak kaki Kadang kadang sampai guling guling mengamuk Kadang kadang tu macam dirasuk pun ada Geram dan risau melihatnya Ni kisah Adik Aqif bila tak dapat apa yang dia nak Kalau dekat rumah boleh tahan lagi ni dekat ...
Ibu Ini Berjaya Memandu Jauh Sendiri Bersama Anak Kecil Tanpa Suami Hanya Dengan Lakukan 8 Tip Ini

Ibu Ini Berjaya Memandu Jauh Sendiri Bersama Anak Kecil Tanpa Suami Hanya Dengan Lakukan 8 Tip Ini

papar berkaitan - pada 22/1/2019 - jumlah : 421 hits
Bukan perkara yang mudah untuk isteri memandu sendiri dengan jarak yang jauh bersama anak anak kecil tanpa suami disisi Kebiasaanya anak kecil terlalu banyak ragam dan kerenah yang harus dilayan Bagaimana cara untuk mengatasinya Bagaimana u...
Ibu Kongsi Tips Latih Anak Lelaki Berdikari Dalam Pa Ma Tv Mama Papa Pun Boleh Tiru

Ibu Kongsi Tips Latih Anak Lelaki Berdikari Dalam Pa Ma Tv Mama Papa Pun Boleh Tiru

papar berkaitan - pada 15/1/2019 - jumlah : 272 hits
Anak boleh dididik untuk berdikari dari awal sekiranya mendapat latihan awal daripada ibu bapa Perkongsian ibu ini menerusi Pa Ma TV boleh memberikan anda panduan Puan telah muncul dalam rancangan TV Pa Ma episod 6 yang membawa tajuk Mendid...
Menyanyi Menyeronokkan Boleh Ajar Anak Bercakap Pakar Bahasa Kongsi Tip Untuk Anak Lambat Bercakap

Menyanyi Menyeronokkan Boleh Ajar Anak Bercakap Pakar Bahasa Kongsi Tip Untuk Anak Lambat Bercakap

papar berkaitan - pada 15/1/2019 - jumlah : 440 hits
Kanak kanak memang sukakan lagu Sebab tu lah mereka boleh habiskan berjam jam hanya untuk menonton video nyanyian di Youtube tv dan lain2 Banyak perkara juga yang boleh dipelajari dengan lagu seperti meniru aksi meniru perkataan mengikut re...
Dr Harlina Kongsi Tip Kalau Anak Terjatuh Kepala Dahulu 6 Perkara Ini Mesti Diperiksa

Dr Harlina Kongsi Tip Kalau Anak Terjatuh Kepala Dahulu 6 Perkara Ini Mesti Diperiksa

papar berkaitan - pada 28/1/2019 - jumlah : 408 hits
Anak keempatnya Noah terjatuh dari kaunter dapur Dr Harlina kongsikan tip yang berguna kepada ibu bapa terutamanya kalau anak terjatuh Anak kecil akan banyak meneroka dan tidak akan lepas daripada terjatuh Sebagai doktor dan ibu Dr Harlina ...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Fahmi Fadzil Perlu Beri Penjelasan Bukan Beri Alasan

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Prof As Dakwa Tak Selamat Kunjungi Malaysia Selepas Sebar Propaganda Sokong Zionis



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Brauninhas House By Pablo Lanza Arquitetura In Itu Brazil

Banteras Isu 3r Manivanan Cadang 10 Langkah Percepat Siasatan Polis

Analysis Harapan S Uphill Battle To Defend Kuala Kubu Baharu

Kkb By Election Will Be A Confidence Vote For The Anwar Administration

Azmin Pledges To Tell All On May 11