Ahli Parlimen Umno Tak Setuju Tarik Sokongan Kepada Pn



KUALA LUMPUR: Sebahagian besar Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) khususnya dari UMNO tidak bersetuju dengan cadangan untuk menarik sokongan kepada kerajaan Perikatan Nasional (PN) buat masa ini, dengan pertimbangan utamanya adalah pandemik COVID-19.
Sumber parti itu ketika dihubungi, mengakui wujud usaha daripada pemimpin tertinggi UMNO sejak minggu lalu untuk mengumpul sokongan daripada Ahli Parlimennya bagi menarik sokongan kepada PN, sebelum dibawa pada mesyuarat Majlis Kerja Tertinggi (MKT) untuk diputuskan.
Katanya, sebahagian kecil Ahli Parlimen UMNO sudah dipanggil, majoritinya bukan mereka yang berada dalam kerajaan ketika ini, sama ada menteri atau timbalan menteri.
"Sebahagian besar memang tidak bersetuju. Mesej (tidak menyokong) ini pun sudah dinyatakan Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz sebelum ini.
"Mereka (yang tidak bersetuju) ini memberi pertimbangan untuk semua pihak tumpukan sementara kepada urusan COVID-19 dulu berbanding isu politik," katanya.
Mohamed Nazri yang juga Ahli Parlimen Padang Rengas sebelum ini mengakui beliau perancang utama dalam mengumpul akuan bersumpah (SD) dalam kalangan Ahli Parlimen BN bagi menyokong Ahli Parlimen Semberong, Datuk Seri Hishammuddin Hussein.
Bagaimanapun, bekas Menteri Pelancongan itu berkata, ia bukan untuk menjadikan Hishammuddin sebagai Perdana Menteri seterusnya.
Sebaliknya, Mohamed Nazri berkata, ia bagi memberi mandat kepada Menteri Luar itu menjadi jurucakap kepada semua 25 wakil rakyat BN jika dipanggil mengadap Yang di-Pertuan Agong.
Premium Quality Product From Japan In Malaysia.. buy here  
Bagaimanapun, menerusi laporan media hari semalam, Mohamed Nazri kembali menyokong Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yasin, sekali gus membatalkan penarikan sokongan terhadap Muhyiddin yang dibuatnya pada Januari lalu.
Ketika ditanya sama ada sebahagian besar Ahli Parlimen UMNO yang menandatangani SD berkenaan adalah mereka yang sedia menolak cadangan pemimpin tertinggi UMNO itu, sumber itu hanya menyatakan 'Ya'.
"Semua ini sebab COVID-19, bukan kerana jawatan," katanya turut menjelaskan rundingan tertentu membabitkan pemimpin tertinggi UMNO dengan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim turut menjadi pertimbangan serius mereka.
"Isu berhubung kerjasama dengan Anwar, sampai sekarang tidak dijelaskan," katanya.
Premium Quality Product From Japan In Malaysia.. buy here  
Seorang Ahli Parlimen BN lain yang dihubungi bagi menyatakan sama ada sudah dipanggil pemimpin tertinggi parti itu, hanya memberi reaksi 'cukuplah dengan SD itu', merujuk SD kepada Hishammuddin.
Ketika ini, PN dibentuk dengan sokongan amat tipis dalam kalangan Ahli Parlimen di Dewan Rakyat dan sebarang tindakan menarik sokongan daripada Ahli Parlimen sedia ada hanya akan menyebabkan kemungkinan kerajaan sedia ada tumbang.
Laporan dipetik dari Berita Harian

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.anaksungaiderhaka.com/2021/07/ahli-parlimen-umno-tak-setuju-tarik.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ada Apa Pertemuan Rahsia Ahli Parlimen Umno Bersama Presiden

Ada Apa Pertemuan Rahsia Ahli Parlimen Umno Bersama Presiden

papar berkaitan - pada 6/7/2021 - jumlah : 170 hits
Ada apa pertemuan rahsia ahli parlimen UMNO bersama Presiden Pemimpin atasan Umno mengadakan pertemuan dengan ahli parlimen mereka di Kuala Lumpur ketika muncul spekulasi mengenai mereka akan menarik balik sokongan kepada Muhyiddin Yassin K...
Ahli Parlimen Menteri Umno Tolak Langkah Keluar Kerajaan Ketepi Zahid Najib

Ahli Parlimen Menteri Umno Tolak Langkah Keluar Kerajaan Ketepi Zahid Najib

papar berkaitan - pada 6/7/2021 - jumlah : 249 hits
Ahli ahli Parlimen Umno hari ini menolak cadangan parti itu untuk keluar daripada kerajaan mengetepikan presidennya Ahmad Zahid Hamidi susulan tarikh akhir bersama kerajaan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin MalaysiaNow dimaklumkan Difahamkan...
Zahid Anwar Saksi Ahli Parlimen Umno Tandatangan Dokumen Sokong Anwar Sebagai Pm Dakwa Shahidan

Zahid Anwar Saksi Ahli Parlimen Umno Tandatangan Dokumen Sokong Anwar Sebagai Pm Dakwa Shahidan

papar berkaitan - pada 23/6/2021 - jumlah : 234 hits
Ahli Parlimen Arau Shahidan Kassim hari ini mendedahkan seorang Ahli Parlimen daripada Umno mengaku beliau telah menandatangani dokumen sokongan untuk Anwar Ibrahim dilantik menjadi perdana menteri Shahidan berkata Ahli Parlimen itu memberi...
Ahli Parlimen Umno

Ahli Parlimen Umno

papar berkaitan - pada 5/7/2021 - jumlah : 198 hits
Malaysiakini Ahli Parlimen Umno Jerantut Ahmad Nazlan Idris dilaporkan mengaku menandatangani akuan bersumpah yang menyokong Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim untuk menjadi perdana menteri Mingguan Malaysia memetik Ahmad Nazlan berkata dia be...
Hati Hati Ugut Tarik Sokongan Umno Mungkin Senasib Parti Golkar Di Indonesia Kata Penganalisis

Hati Hati Ugut Tarik Sokongan Umno Mungkin Senasib Parti Golkar Di Indonesia Kata Penganalisis

papar berkaitan - pada 7/7/2021 - jumlah : 226 hits
freemalaysiatoday com July 7 2021 10 00 AMSeorang penganalisis politik berkata tidak mustahil akar umbi Umno yang bosan melihat tindak tanduk pucuk pimpinan parti itu akan beralih kepada Bersatu PETALING JAYA Umno harus berhati hati dengan ...
Akhirnya Ahli Parlimen Umno Bn Ketepikan Zahid

Akhirnya Ahli Parlimen Umno Bn Ketepikan Zahid

papar berkaitan - pada 6/7/2021 - jumlah : 215 hits
Zahid diketepi majoriti Ahli Parlimen Umno BN enggan keluar kerajaan PNMALAYSIA DATELINEPresiden Umno Ahmad Zahid Hamidi diketepikan Ahli ahli Parlimen partinya sendiri berhubung pendirian bersama kerajaan Perikatan Nasional Dalam mesyuarat...
Bersatu Pas Mula Meroyan Bila Umno Tarik Balik Sokongan

Bersatu Pas Mula Meroyan Bila Umno Tarik Balik Sokongan

papar berkaitan - pada 11/7/2021 - jumlah : 233 hits
MALAYSIA DATELINEKeputusan Umno menarik balik sokongan kepada Mahiaddin Md Yassin membuatkan parti dalam gabungan kerajaan Perikatan Nasional seperti Bersatu dan Pas menunjukkan tanda meroyan Ahli Majlis Kerja Tertinggi Umno Datuk Dr Puad Z...
Umno Tarik Sokongan Pada 1 Ogos Pelan Pemulihan Muhyiddin Akan Musnah

Umno Tarik Sokongan Pada 1 Ogos Pelan Pemulihan Muhyiddin Akan Musnah

papar berkaitan - pada 20/6/2021 - jumlah : 247 hits
tuncarlos comKUALA LUMPUR Pelan Pemulihan Negara yang dirangka bagi mendepani krisis pandemik Covid 19 berisiko musnah jika ahli ahli Parlimen UMNO menarik sokongan daripada kerajaan Perikatan Nasional selepas 1 Ogos hadapan Penganalisis po...
Terkini Zahid Najib Gagal Minta Ahli Parlimen Umno Keluar Kerajaan Sumber

Terkini Zahid Najib Gagal Minta Ahli Parlimen Umno Keluar Kerajaan Sumber

papar berkaitan - pada 6/7/2021 - jumlah : 200 hits
July 6 2021Ahli Parlimen UMNO dan Barisan Nasional menolak cadangan yang dikemukakan oleh Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dan Pengerusi Lembaga Penasihat BN Datuk Seri Najib Razak supaya keluar daripada kerajaan Perikatan Nasion...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Inisiatif Tanggungjawab Sosial Korporat Pacific Senior Living Bersinar Semasa Sambutan Hari Raya

M U S M

Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote