Agenda Malaysian Malaysia Dap Punca Keharmonian Hilang


Manzaidi Mohd Amin Dr Mohd Khairuddin Aman Razali

KUALA LUMPUR – Malaysia akan terus kekal harmoni dengan masyarakat berbilang kaum, budaya dan agama saling jika DAP tidak muncul dengan agenda Malaysian Malaysia.

Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Datuk Dr. Mohd Khairuddin Aman Razali berkata, dengan agenda itu,
DAP cuba mengaburkan sifat dan identiti kemajmukan masyarakat kerana mahu menghilangkan ketuanan Melayu yang juga penduduk asal dan majoriti di negara ini.

Beliau berkata, Malaysia telah merdeka daripada belenggu penjajah selama 62 tahun dan Persekutuan ditubuhkan hasil gabungan negeri-negeri membentuk sebuah perlembagaan yang menjadi asas bagi negara dan kerajaan dengan Islam, raja-raja dan Melayu menjadi teras utamanya hingga ke hari ini.

“Sejak dari itu, masyarakat berbilang kaum, budaya dan agama saling hidup harmoni dan bersatu-padu memakmurkan dan memajukan negara ini dengan peranan dan sumbangan masing-masing.

“Nilai hormat-menghormati dan bertoleransi menjadi rukun yang dipatuhi oleh semua, tetapi DAP telah mencabulnya dengan agenda yang memecah-belahkan perpaduan kaum,” katanya dalam kenyataan kepada media hari ini.

Beliau berkata, di era Malaysia Baharu dengan pengaruh dan kuasa dimiliki, mereka lebih berani menggugat kedudukan dan keistimewaan orang Melayu menerusi pelbagai saluran politik, ekonomi dan sosial serta termasuk juga melalui badan kehakiman.

Tegas beliau, sikap apologetik sebahagian orang Melayu pula dengan tuduhan rasis yang dilemparkan sedangkan sentimen perkauman itu dicetuskan oleh DAP telah menyebabkan satu demi satu kepentingan Melayu digadaikan.

“Keadaan kewangan dan ekonomi negara juga menunjukkan prestasi kurang baik. Hutang Kerajaan Persekutuan pada suku kedua 2018 sehingga suku kedua 2019 menunjukkan peningkatan dari RM725.2 bilion kepada RM799.1 bilion.

“Kadar pengangguran pula naik dari 516,000 orang kepada 521,000 orang walaupun kadar ini menurun sedikit dari Ogos hingga Oktober 2018.

“Indek Harga Pengguna (IHP) naik dari 119.6 mata kepada 121.5 mata. Ini menggambarkan keadaan sara hidup yang semakin tinggi perlu ditanggung oleh pengguna,” ujarnya.

Menurut Mohd Khairuddin yang juga merupakan Ahli Parlimen Kuala Nerus, sektor pertanian dan perkhidmatan turut mencatatkan prestasi menurun berbanding suku pertama tahun ini.

Graf pertumbuhan perbelanjaan sektor swasta menunjukkan trend menurun sejak suku ketiga 2018 kepada serendah 7.6 peratus pada suku pertama 2019 walaupun baru-baru ini naik sedikit kepada 7.8 peratus.

Pertumbuhan gaji dalam sektor swasta (real private sector wage growth) juga dilihat menurun sejak akhir tahun 2018 kepada 3.6% pada suku tahun kedua 2019.

Kata beliau, indeks keyakinan pengguna terus merundum dari 132.90 mata pada suku kedua 2018 kepada 83 mata pada suku kedua 2019.

“Tahap keyakinan perniagaan juga menunjukkan trend yang sama iaitu menurun daripada 116.30 mata pada suku kedua 2018 kepada 94.3 mata pada suku kedua 2019.

“Sudah pasti keadaan ini mengkhuatirkan kita semua. Jika dibiarkan, tidak mustahil situasinya akan bertambah buruk, dan semua pihak saling menyalahkan dengan menjadikan perbezaan punca permusuhan,” katanya. – MalaysiaGazette




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2019/09/agenda-malaysian-malaysia-dap-punca.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Iis Nurhayani Tkw Asal Karawang Hilang Kontak 11 Tahun Di Malaysia

Iis Nurhayani Tkw Asal Karawang Hilang Kontak 11 Tahun Di Malaysia

papar berkaitan - pada 8/9/2019 - jumlah : 219 hits
Iis Nurhayani TKW Asal Karawang Hilang Kontak 11 Tahun di Malaysia Tety melanjutkan saat berangkat dari data berangkat ke Negara Malaysia bekerja pada nama majikan Rafis bin Yusup beralamat Selangor Malaysia
5257 Boleh Gugat Keharmonian Sekolah Mana Lip Eng Pergi Ppim Malaysia Gazette 09 09 2019

5257 Boleh Gugat Keharmonian Sekolah Mana Lip Eng Pergi Ppim Malaysia Gazette 09 09 2019

papar berkaitan - pada 10/9/2019 - jumlah : 435 hits
KUALA LUMPUR Persatuan Pengguna Islam Malaysia hari menempelak Ahli Parlimen Kepong Lim Lip Eng yang mendakwa kempen boikot barangan bukan Islam boleh menjejaskan keharmonian kaum di negara ini Bidas Ketua Aktivis PPIM Datuk Nadzim Johan pe...
Japan More Important To Mahathir Than 50 000 To 70 000 Malaysian Lives Is It Worth Having Lynas In Malaysia

Japan More Important To Mahathir Than 50 000 To 70 000 Malaysian Lives Is It Worth Having Lynas In Malaysia

papar berkaitan - pada 26/8/2019 - jumlah : 275 hits
Is it worth having Lynas in Malaysia According to one of the chief defenders of the Lynas facility Datuk Seri Mohd Redzuan Md Yusof of flying car fame commented that Lynas investment was too big to ignore It is unfortunate then that a Minis...
Dalil Kenapa Rakyat Malaysia Mesti Tolak Dap

Dalil Kenapa Rakyat Malaysia Mesti Tolak Dap

papar berkaitan - pada 5/9/2019 - jumlah : 471 hits
Ketegangan antara kaum dilihat semakin meruncing di Malaysia walau pun secara kasarnya keadaan aman masih lagi dapat dikawal Pemimpin PH terutamanya dari DAP dilihat langsung tidak membantu untuk meredakan keadaan Malah menuding jari kepada...
Bagaimana Licik Cina Dap Menguasai Ekonomi Malaysia Perhebatkan Kempen Beli Dari Peniaga Melayu Islam

Bagaimana Licik Cina Dap Menguasai Ekonomi Malaysia Perhebatkan Kempen Beli Dari Peniaga Melayu Islam

papar berkaitan - pada 3/9/2019 - jumlah : 2487 hits
Luahan Bekas Anak Taukey Kilang Padi Melayu MuslimSalam Maal Hijrah Sudah 1 441 tahun peristiwa Hijrah baginda Rasulullah SAW Antara faktor utama yang menyumbang kejayaan Islam di zaman baginda Rasulullah SAW ialah kebijaksanaan baginda Ras...
K Siang Akui Dap Hilang 30 40 Undi Jika Pru Sekarang

K Siang Akui Dap Hilang 30 40 Undi Jika Pru Sekarang

papar berkaitan - pada 29/8/2019 - jumlah : 337 hits
Kit Siang mahu bersara dan lupakan Malaysia Baharu KUALA LUMPUR 29 Ogos Patutkah saya bersara dan lupakan Malaysia Baharu Itu pertanyaan pemimpin veteran DAP Lim Kit Siang sambil berjanji DAP tidak akan memungkiri janji mereka kepada rakyat...
Penuntut Malaysia Di Amerika Meninggal Dunia Selepas Hilang 10 Hari Di Hutan Ohio

Penuntut Malaysia Di Amerika Meninggal Dunia Selepas Hilang 10 Hari Di Hutan Ohio

papar berkaitan - pada 24/8/2019 - jumlah : 386 hits
The ReporterPenuntut Malaysia di Ohio Amerika Syarikat yang dilaporkan hilang selama 10 hari ketika mendaki dan berkhemah di kawasan hutan seorang diri dilaporkan meninggal dunia Afifi Hakimi Hussen 23 dikatakan pergi ke hutan tersebut seor...
Pelajar Malaysia Ditemui Mati Selepas Dilaporkan Hilang Dalam Hutan Ketika Berkhemah

Pelajar Malaysia Ditemui Mati Selepas Dilaporkan Hilang Dalam Hutan Ketika Berkhemah

papar berkaitan - pada 24/8/2019 - jumlah : 521 hits
Baru baru ini ada ura ura yang mendakwa bahawa seorang pelajar Malaysia yang sedang menuntut di Ohio State University Amerika Syarikat telah dipercayai hilang ketika berkhemah di sebuah hutan di sana Menurut sumber Afifi Hakimi Hussen yang ...
Learn From British Mp Stand Up Against Hate Speech Dap Mp To Malaysian Politicians

Learn From British Mp Stand Up Against Hate Speech Dap Mp To Malaysian Politicians

papar berkaitan - pada 6/9/2019 - jumlah : 243 hits
Drawing inspiration from a Labour MP censuring British Prime Minister Boris Johnson in the House of Commons over the latter s disparaging remarks about Muslim women donning the hijab DAP lawmaker Charles Santiago urged Malaysian politicians...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Taman Tema Genting Highland

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Asan Lembu The Movie

Hospital Kuala Pilah

Potong Ikan Keluar Api

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Mangkuk Correle 2024

Diy Toy For Toddler

Peristiwa Nuzul Al Quran Dan Bekalan Air

Swaylin Bechuanka Nuan Chord

Sanusi Henti Retorik Kxp Tumpu Projek Loji Rawatan Air

Attacks On Govt By Minority Groups Need To Be Curbed Zahid