Aduhai Malangnya Nasib Muhyiddin Dapat Menteri Macam Rina Harun




Sejak dua tiga hari lepas telah viral beberapa keping gambar yang menampakkan penampilan terbaru Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Rina Harun yang kelihatan jauh lebih kurus dan seolah-olah berwajah baru.
Berdasarkan gambar-gambar itu, ramai yang memuji penampilan beliau sekarang dengan menyifatkannya ternampak lebih menarik serta bergaya melebihi gaya artis Neelofa.
Pada mulanya, setelah melihat gambar-gambar tersebut, terdetik semacam ada keraguan dan rasa tidak percaya ia adalah penampilan terbaru Rina memandangkan jauh sangat bezanya dengan wajahnya yang dulu.
Dua tiga orang kawan lain pula mengatakan mungkin ianya adalah gambar edit memandangkan terlihat beliau sekarang hampir tidak sama langsung dengan wajah serta penampilannya yang dulu.
Bukan saja badannya kelihatan jauh lebih kurus, malah wajah, gaya pakaian, bersolek, tudung dan bentuk hidungnya pun sudah nampak lain.
Tetapi, setelah memeriksa laman Facebooknya dan portal rasmi Parlimen Malaysia serta mendapati gambar beliau di situ turut menampilkan wajahnya yang terbaru yang hampir sama dengan gambar-gambar yang tersebar di media sosial itu, maka sahlah Rina yang sekarang bukan lagi Rina yang dulu.
Kemudian daripada itu, bertebaran pula maklumat dan gambar lamanya ketika mengunjungi seorang pakar kesihatan serta kecantikan di sebuah hospital swasta.


Dengan itu, beliau diperkatakan sebenarnya telah menjalani “bariatric surgery” iaitu pembedahan yang bertujuan mengurangkan berat badannya.
Dalam istilah harian, ia disebut sebagai potong usus perut iaitu menjadikan usus perut lebih pendek, sekaligus menyebabkan seseorang itu mudah kenyang walau hanya mengambil seketul cekodok setiap kali waktu makan.
Sekarang barulah difahami mengapa kelibatnya sudah lama tidak kelihatan, rupa-rupanya menghilangnya beliau selama ini adalah kerana menjalani pembedahan.

Persoalannya di sini, perlukah seorang menteri wanita menjalani pembedahan untuk menjadikan penampilannya lebih cantik bak seorang artis atau model?
Dalam hubungan ini, jangan kita lupa bahawa untuk kelihatan cantik, kurus dan menarik dengan menjalani pembedahan, selain bayaran melakukan pembedahan itu memerlukan modal, “kos menyelenggara” kecantikan agar sentiasa nampak segar juga adalah mahal.
Dengan badan sudah jadi slim, muka dan hidung ternampak lain daripada dulu, selain pakaian dan beg tangan baru diperlukan untuk kelihatan lebih sesuai dengan perubahan, alat-alat solek untuk merawat wajah juga tentunya akan bertambah.
Pastinya lebih ghairah untuk nampak kekal kelihatan cantik jika orang-orang sekeliling pula datang dengan pujian yang melimpah-limpah.
Selain itu, dengan usus telah jadi pendek dan tidak perlu makan banyak, pasti juga diperlukan pelbagai vitaman dan makanan tambahan yang mahal untuk memberi tenaga serta kesegaran.

Maknanya, selain banyak kos diperlukan, lebih banyak masa juga akan dihabiskan untuk merawat diri bagi mengekalkan kecantikan.
Maka, sebagai menteri, pemimpin sayap Bersatu dan Ahli Parlimen yang sentiasa sibuk daripada pagi hingga malam, bagaimanakah Rina akhirnya dapat menumpukan masa serta tenaganya terhadap tugas hakikinya membantu dan menjaga rakyat?
Tidakkah dengan mengubah penampilan itu akan menjadikannya selepas ini lebih sibuk terhadap diri sendiri berbanding menjaga rakyat?
Apakah pula nilai tambah sebagai menteri dan wakil rakyat dengan penampilan terbarunya sekarang ini?
Mampukah ia menjadikan rakyat lebih suka kepadanya dan lebih menyokong Bersatu serta Muhyiddin Yassin sebagai Perdana Menteri?
Andai kata beliau bertanding lagi di Titiwangsa dalam PRU15 akan datang, apakah dengan penampilan baru ini dapat menjamin kemenangannya dengan selesa?
Realitinya, sebagai pemimpin yang dinilai ialah khidmat kepada rakyat, bukannya penampilan seharian.
Rakyat akan menyukai dan terus menyokong seseorang itu jika khidmatnya kekal cemerlang, di samping sederhana dengan gaya yang asli serta bukan tiruan.
Tambahan lagi, dalam konteks Rina, dengan berbadan gempal pun beliau dapat jadi menteri, apa lagi yang mahu dikejarnya dengan mengubah penampilan, walhal yang jauh lebih penting ialah menjaga prestasi serta khidmatnya sebagai pemimpin, selain memastikan kesihatan terjaga dengan lebih banyak bersenam misalnya.
Bekas Menteri Besar Selangor, Dr. Khir Toyo pernah menjalani rawatan memutihkan wajah, tetapi akhirnya kecundang juga ditolak rakyat dan BN Selangor hilang kuasa sejak 2008 hingga sekarang.
Rosmah Mansor, isteri Najib Razak juga pernah dijadikan bualan dengan penampilan wajahnya yang dikaitkan dengan suntikan botox dan merosotnya sokongan rakyat terhadap bekas Perdana Menteri itu sehingga BN kecundang dalam PRU14 seringkali dihubungkaitkan dengan beliau sebagai salah satu sebab utamanya.
Namun, yang paling sedihnya, bandingkan rupa dan penampilan kedua-dua mereka sekarang berbanding dahulu.
Maka, dalam kes Muhyiddin yang juga sedang mengalami kemerosotan sokongan ketika ini sehingga melimpah ke dinding media sosial Presiden Jokowi di Indonesia, tidak mustahilkah penampilan Rina akan menjadi sebab tambahan kedudukannya lebih ditolak dalam PRU akan datang?
Aduhai…malangnya nasibmu Muhyiddin kiranya itu menjadi kenyataan!! 
(Shahbudindotcom 10/02/2021)






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/02/aduhaimalangnya-nasib-muhyiddin-dapat.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Masih Perlukah Muhyiddin Simpan Lagi Rina Harun Dalam Kabinetnya

Masih Perlukah Muhyiddin Simpan Lagi Rina Harun Dalam Kabinetnya

papar berkaitan - pada 15/2/2021 - jumlah : 262 hits
Kalaulah Rina Harun bukan seorang menteri misalnya beliau adalah wanita yang bekerjaya sendiri pasti tiada siapa pun ambil peduli dengan perubahan dan penampilan dirinya sekarang ini Kalau beliau seorang artis atau model yang kaya atau anak...
Salah Sebutan Bahasa Inggeris Adibah Noor Tegur Rina Harun

Salah Sebutan Bahasa Inggeris Adibah Noor Tegur Rina Harun

papar berkaitan - pada 16/2/2021 - jumlah : 195 hits
Artis serba boleh Adibah Noor menegur kesilapan sebutan bahasa Inggeris Menteri Pembangunan Wanita Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Rina Mohd Harun Adibah memuat naik klip video menunjukkan Rina silap menyebut doubt dengan betul semasa be...
Hiburan Adibah Noor Tegur Cara Sebutan Perkataan Inggeris Rina Harun Doubt Hilangkan Bunyi B

Hiburan Adibah Noor Tegur Cara Sebutan Perkataan Inggeris Rina Harun Doubt Hilangkan Bunyi B

papar berkaitan - pada 16/2/2021 - jumlah : 316 hits
Sebelum ini penampilan Menteri Pembangunan Wanita Keluarga dan Masyarakat YB Datuk Seri Rina mendapat perhatian ramai apabila beliau dilihat semakin langsing Ramai yang terpegun melihat beliau menggayakan koleksi baju kurung daripada pereka...
Untuk Elak Fitnah Bolehkah Rina Harun Berterus Terang Status Dirinya

Untuk Elak Fitnah Bolehkah Rina Harun Berterus Terang Status Dirinya

papar berkaitan - pada 16/2/2021 - jumlah : 238 hits
Di sebalik perubahan penampilan Menteri Pembangunan Wanita Keluarga dan Masyarakat Rina Harun sekarang ada satu persoalan mengenai dirinya yang masih menjadi tanda tanya ramai Ramai orang termasuk dalam kepimpinan Bersatu sendiri tidak tahu...
Kerajaan Akan Sediakan Platform E Dagang Untuk Oku Kata Rina Harun

Kerajaan Akan Sediakan Platform E Dagang Untuk Oku Kata Rina Harun

papar berkaitan - pada 15/2/2021 - jumlah : 341 hits
Platform itu yang bakal dibangunkan kementerian itu bertujuan menyediakan platform alternatif untuk golongan OKU bagi menjana pendapatan Menteri Pembangunan Wanita Keluarga dan Masyarakat Rina Harun Gambar Bernama Golongan orang kurang upay...
Rina Harun Patut Terajui Frontliner Bukan Jadi Front Cover

Rina Harun Patut Terajui Frontliner Bukan Jadi Front Cover

papar berkaitan - pada 15/2/2021 - jumlah : 350 hits
Menteri Pembangunan Wanita dan Keluarga Masyarakat Rina Harun sepatutnya menggerakkan kementeriannya menjadi frontliner pada saat rakyat terutama kaum wanita tertekan menghadapi situasi pandemik Covid 19 dan kejatuhan ekonomi Sebaliknya men...
Perubahan Rina Harun Asalnya Orang Kagum Kemudian Netizen Naik Meluat Dan Menyampah

Perubahan Rina Harun Asalnya Orang Kagum Kemudian Netizen Naik Meluat Dan Menyampah

papar berkaitan - pada 16/2/2021 - jumlah : 344 hits
Kecoh di media sosial dna tular mengenai Menteri Pembangunan Wanita Keluarga dan Masyarakat iaitu Datuk Seri Rina Mohd Harun apabila penampilannya yang semakin langsing meraih pujian netizen tak kurang juga ramai yang kecam Penampilan itu a...
Rina Harun Selesai Bayar Hutang Lebih Rm1 Juta Untuk Elak Berdepan Tindakan Muflis

Rina Harun Selesai Bayar Hutang Lebih Rm1 Juta Untuk Elak Berdepan Tindakan Muflis

papar berkaitan - pada 17/2/2021 - jumlah : 334 hits
KUALA LUMPUR Berdepan kemungkinan diisytiharkan bankrap Menteri Pembangunan Wanita Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Rina Harun selesai melunaskan hutang lebih RM1 juta kepada syarikat penerbitan program televisyen dan filem yang berpangka...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Skuter Ev Yang Tengah Viral Tu Rupanya Nak Gila Boleh Cecah Top Speed 175km Jam

Liverpool Bukan Pilihan Yang Tepat Untuk Alonso Kata Matthaeus

Kadar Mas Kahwin Pahang Naik Bermula Rm100 Daripada Rm22 50 Sultan Pahang

Zahid Selar Bekas Ahli Samakan Umno Biawak Hidup

Kempen Mypalmpride Dilancar Demi Betulkan Salah Anggap Pengeluaran Minyak Sawit

Walaupun Rasa Down Sunyi Dan Hancur Tapi Ada Anak Anak Ni Bella Astillah