Untuk Elak Fitnah Bolehkah Rina Harun Berterus Terang Status Dirinya






Di sebalik perubahan penampilan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Rina Harun sekarang, ada satu persoalan mengenai dirinya yang masih menjadi tanda tanya ramai.
Ramai orang, termasuk dalam kepimpinan Bersatu sendiri tidak tahu apakah Rina sudah berkahwin atau masih lagi bujang.
Lebih-lebih lagi dengan penampilannnya yang kini semakin kurus dan cantik, lebih ramai yang ingin tahu status sebenar dirinya, terutama kaum lelaki.
Termasuk mereka yang ingin tahu itu ialah golongan VIP dalam politik, perniagaan, korporat, tidak terkecuali lelaki-lelaki biasa daripada pelbagai jenama.
Memang menjadi bualan ramai bahawa Rina dikatakan adalah isteri kepada seorang pemimpin politik daripada selatan tanahair yang kini bersama sebuah parti politik pembangkang.
Bagaimanapun, risikan dengan pelbagai pihak serta kenalan kepada pemimpin politik berkenaan, semuanya tidak dapat memberi jawapan pasti tentang kebenaran perkara itu.
Jawapan yang rata-rata diterima ialah mereka sekadar hanya mendengar khabar angin saja tentang kedudukan Rina sebagai isteri pemimpin politik berkenaan, namun tidak pasti sejauh mana kesahihannya.
Dalam Bersatu pula, beberapa pemimpinnya yang ditanya hampir tidak ada yang tahu status sebenar Rina sebaik diajukan persoalan tersebut.
Kata mereka, selain tidak pernah melihat Rina dengan pemimpin yang dikaitkan itu atau dengan mana-mana lelaki lain, Ketua Srikandi Bersatu itu sendiri tidak pernah bercerita kepada sesiapa mengenai status dirinya.
Selain itu, tidak kurang yang mengatakan Rina sebenarnya belum lagi berpunya dan tidak menjadi isteri kepada sesiapa.
Mereka yang berpendapat demikian berhujah, adalah mustahil Rina berkahwin dengan pemimpin yang disebutkan itu kerana kedua-duanya berbeza parti politik – seorang dalam kerajaan dan seorang lagi di pihak pembangkang.
Ehhh…mustahil dia kahwin dengan pemimpin tersebut, kata seorang pemimpin Bersatu yang juga daripada selatan.
Jadi, apa sebenarnya status Rina sekarang ini?
Selain kerana kedudukannya sebagai pemimpin, wakil rakyat dan menteri yang merupakan milik rakyat di mana status dirinya tidak seharusnya menjadi rahsia atau tanda tanya, berterus-terang juga adalah baik untuk mengelakkan sebarang fitnah terhadapnya.
Dalam agama Islam sendiri, wanita yang sudah berkahwin dituntut untuk dihebahkan statusnya bagi mengelakkan gangguan serta untuk melindungi kehormatannya.
Kalau Rina sudah berkahwin, eloklah berterus-terang kerana didapati ramai lelaki begitu tertarik dengan penampilannya sekarang, termasuk ada yang berkali-kali bertanya tentang statusnya serta tidak kurang yang menyimpan gambar terbaru beliau dalam telefon bimbit masing-masing.
Maka itu, jika Rina sudah bersuami, tentulah perbuatan tersebut tidak elok, berdosa dan mengundang fitnah.
Tetapi, tidak dapat dielakkan yang turut bersalah dalam hal ini ialah Rina sendiri kerana tidak pernah berterus-terang tentang status sebenar dirinya.
Namun, kiranya beliau belum bersuami, lagi baik ia tidak disembunyikan, terutama untuk pengetahuan semua kaum lelaki yang nampaknya ramai mula terpesona dan jatuh cinta pandang pertama kepadanya.
Tambahan lagi, dengan jawatannya sebagai Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat sekarang, nampak tidak manis sangat jika status peneraju kementerian itu sendiri tidak ketahuan dan seolah-olah misteri di mata rakyat.
Sebagai pemimpin yang menjadi milik masyarakat, rakyat cuma ingin tahu siapakah lelaki bertuah yang menjadi suaminya, jika benar beliau sudah bersuami.
Kalau masih belum kahwin pula, setidak-tidaknya dengan wajah dan penampilannya yang langsing dan cantik sekarang, kalau pun ramai yang takut untuk mendekatinya kerana kedudukannya sebagai orang kayangan, tidaklah menjadi kesalahan apa-apa bagi lelaki-lelaki lain untuk terus memujanya dalam diam.
Jadi, berterus-teranglah wahai Rina!!


 (Shahbudindotcom 15/02/2021)




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/02/untuk-elak-fitnah-bolehkah-rina-harun.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Panas Rina Harun Selesai Bayar Hutang Jutaan Ringgit Elak Diisytihar Muflis

Panas Rina Harun Selesai Bayar Hutang Jutaan Ringgit Elak Diisytihar Muflis

papar berkaitan - pada 16/2/2021 - jumlah : 460 hits
February 16 2021 Selepas isu pembedahan untuk jadi kurus cakap Bahasa Inggeris yang tidak tentu hala kini Menteri Pembangunan Wanita Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Rina Harun hadapi isu lain pula bangkrap Namun Rina akhirnya berjaya men...
Rina Harun Selesai Bayar Hutang Lebih Rm1 Juta Untuk Elak Berdepan Tindakan Muflis

Rina Harun Selesai Bayar Hutang Lebih Rm1 Juta Untuk Elak Berdepan Tindakan Muflis

papar berkaitan - pada 17/2/2021 - jumlah : 338 hits
KUALA LUMPUR Berdepan kemungkinan diisytiharkan bankrap Menteri Pembangunan Wanita Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Rina Harun selesai melunaskan hutang lebih RM1 juta kepada syarikat penerbitan program televisyen dan filem yang berpangka...
Masih Perlukah Muhyiddin Simpan Lagi Rina Harun Dalam Kabinetnya

Masih Perlukah Muhyiddin Simpan Lagi Rina Harun Dalam Kabinetnya

papar berkaitan - pada 15/2/2021 - jumlah : 273 hits
Kalaulah Rina Harun bukan seorang menteri misalnya beliau adalah wanita yang bekerjaya sendiri pasti tiada siapa pun ambil peduli dengan perubahan dan penampilan dirinya sekarang ini Kalau beliau seorang artis atau model yang kaya atau anak...
Rina Harun Patut Terajui Frontliner Bukan Jadi Front Cover

Rina Harun Patut Terajui Frontliner Bukan Jadi Front Cover

papar berkaitan - pada 15/2/2021 - jumlah : 353 hits
Menteri Pembangunan Wanita dan Keluarga Masyarakat Rina Harun sepatutnya menggerakkan kementeriannya menjadi frontliner pada saat rakyat terutama kaum wanita tertekan menghadapi situasi pandemik Covid 19 dan kejatuhan ekonomi Sebaliknya men...
Former National Welfare Foundation Ceo Stunned By Rina Harun S Fashion Shoot

Former National Welfare Foundation Ceo Stunned By Rina Harun S Fashion Shoot

papar berkaitan - pada 15/2/2021 - jumlah : 335 hits
In the last few days Rina s photos have been circulated on social media platforms including Twitter Instagram and Facebook attracting both praise and criticism Screen capture via TwitterKUALA LUMPUR Feb 15 The former CEO of the National Wel...
Kerajaan Akan Sediakan Platform E Dagang Untuk Oku Kata Rina Harun

Kerajaan Akan Sediakan Platform E Dagang Untuk Oku Kata Rina Harun

papar berkaitan - pada 15/2/2021 - jumlah : 346 hits
Platform itu yang bakal dibangunkan kementerian itu bertujuan menyediakan platform alternatif untuk golongan OKU bagi menjana pendapatan Menteri Pembangunan Wanita Keluarga dan Masyarakat Rina Harun Gambar Bernama Golongan orang kurang upay...
Perubahan Rina Harun Asalnya Orang Kagum Kemudian Netizen Naik Meluat Dan Menyampah

Perubahan Rina Harun Asalnya Orang Kagum Kemudian Netizen Naik Meluat Dan Menyampah

papar berkaitan - pada 16/2/2021 - jumlah : 346 hits
Kecoh di media sosial dna tular mengenai Menteri Pembangunan Wanita Keluarga dan Masyarakat iaitu Datuk Seri Rina Mohd Harun apabila penampilannya yang semakin langsing meraih pujian netizen tak kurang juga ramai yang kecam Penampilan itu a...
Adun Desak Sprm Siasat Sumber Kekayaan Rina Harun

Adun Desak Sprm Siasat Sumber Kekayaan Rina Harun

papar berkaitan - pada 18/2/2021 - jumlah : 224 hits
February 18 2021 Sehari setelah menyoal sumber kekayaan Rina Harun Adun DAP Canning Jenny Choy membuat laporan mendesak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia untuk menyiasat Menteri Pembangunan Wanita Keluarga dan Masyarakat itu Rina menja...
Meniaga Apa Rina Harun Sampai Dapat Untung Banyak Sekali Jom Kita Kira

Meniaga Apa Rina Harun Sampai Dapat Untung Banyak Sekali Jom Kita Kira

papar berkaitan - pada 18/2/2021 - jumlah : 144 hits
ENDRIAN LIM CHEE ENDORAEMON buat apa masa PKP sampai boleh kaut keuntungan berjuta juta ringgit Hari ini dilaporkan Doraemon telah bayar lebih RM1 juta untuk elak diisytihar muflis Mengikut notis bankrap yang difailkan pada bulan November 2...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Berebut Kasih

Reaching Out

Makanan Perlis Paling Popular

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

Calon Pn Kuala Kubu Baru Ceo Syarikat Tutup



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


3 Sebab Kenapa Kashmir Menjadi Pilihan Traveler Malaysia

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Legoland Malaysia Resort Empowers Teachers And Students To Conquer The Legoland School Challenge 2024

Prk Kkb Pertandingan Parti Atau Pertandingan Kaum

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia