8 Panduan Perkara Baru Yang Boleh Dilakukan Di Hong Kong


Sebuah pulau budaya yang meriah, syurga membeli-belah dan makanan tempatan yang lazat, Hong Kong tidak seperti mana-mana tempat lain yang anda telah pergi. Meriah dan mengembirakan, tidak hairan mengapa pelancong akan merancang percutian ke Hong Kong sebagai destinasi melancong.
 
Jika anda mencari alasan lain untuk melawat destinasi ini, terdapat lapan perkara baru yang menanti anda! Dengan tarikan yang membuatkan anda mahu bergambar untuk Instagram anda, kesenian dan budaya juga membuatkan anda terpukau dengan kewujudannya. Adakah anda bersedia untuk melihat apa yang baru di Hong Kong? Mari kita mulakan dengan yang ini!
 
Memegang tangan dengan Jackie Chan di Avenue Of Stars
Kemungkinan untuk berjumpa Jackie Chan di Tsim Sha Shui adalah tipis, tetapi ia tidak menghalang peminat ‘Rush Hour’ dari ‘memegang tangan’ di Avenue of Stars . Lihat tapak tangan berwarna tembaga di dan lihat tangan John Woo, Chow Yun Fatt dan Jet Li. Apabila anda selsai melihatnya anda boleh tengok ke Pelabuhan Victoria untuk melihat sekilas bot Cina yang melintasi kawasan bandar Hong Kong.
 

Bruce Lee akan berusia 79 tahun ini, tetapi semangat juangnya berterusan melalui patung gangsa dua meter tinggi. Hanya peminat setia Bruce Lee sahaja dapat mengenali pose dari filem 1972, ‘Fist of Fury’, tetapi adakah anda tahu ia dipilih berdasarkan undian di dalam internet? Lebih daripada 57,000 undi telah dibuat dari peminat seluruh dunia, dan ia pastinya merupakan pilihan yang hebat untuk abadi pengaruhnya di dunia seni mempertahankan diri. Bahagian yang terbaik adalah anda boleh mengambil selfie dengan menggunakan teknologi Reality Augmented juga.
 
Alamat : Avenue of Stars, Taman Podium Waterfront, Tsim Sha Tsui, Kowloon
Jam operasi : 24 jam
Arah : Berhenti di MTR Timur Tsim Sha Tsui dan menuju ke Exit P1. Kemudian, gunakan tangga atau eskalator bersebelahan dengan Terminal Bus Tsim Sha Tsui Timur (Mody Road)
Laman web
 
Makanan halal berdekatan
27 Kebab House

Jika anda terikat dengan bajet tetapi masih mahukan sesuatu yang sedap, 27 Kebab House menyediakan makanan segera. Nikmati rasa Turki apabila anda mengigit shish kambing, daging  dan salad dengan donor ayam.
 
Alamat : 27 Kebab House, Ground Floor, 18 Ashley Road, Tsim Sha Tsui, Kowloon
Jam operasi : Sun-Thu, 10 AM-1AM; Jum-Sabtu, 10 pagi 3AM
Status halal : Walaupun restoran itu diperakui halal, sila ambil perhatian bahawa bir ada dijual di premis. Kami mengesyorkan agar anda makan mengikut budi bicara anda
Arah : Ikut  Behenti di Stesen Tsim Sha Tsui dan berjalan kaki 5 minit ke 27 Kebab House.
 
Menonton opera Kantonis di Pusat Xiqu yang diilhamkan tanglung Sumber: Archdaily Buku panduan ini akan memberitahu anda untuk melawat Pusat Sunbeam untuk menonton opera Kantonis lama yang berusia berabad-abad, tetapi ribuan tahun akan mengatakan Xiqu Centre juga bernilai melawat. “Teater Cina tradisional”, pusat seni West Kowloon yang mengagumkan menyerupai sebuah tanglung tradisional Cina dengan pintu masuk yang menyerupai tirai.

 
Reka bentuk yang luar biasa! Pentas dibuat untuk opera Kantonis, tetapi Xiqu Centre membuatkan anda terpukau seketika dan sesuai untuk di Instagram juga.
 

Terdapat lawatan berpandu yang disediakan untuk pelawat yang berminat dalam bentuk seni tradisional dan reka bentuk seni bina bangunan. Jika tidak,anda boleh menempah tempat duduk di Teater Rumah Teh di mana anda akan menikmati persembahan selama 90 minit oleh Tea House Rising Stars Troupe yang lengkap dengan teh tradisional dan dim sum.
 
Tip: Ambil perhatian bahawa pilihan makanan halal tidak tersedia di Teater Rumah Teh, tetapi anda boleh meminta dim sum vegetarian sekurang-kurangnya tiga hari sebelum pertunjukan.
 
Alamat : Xiqu Centre, 88 Austin Road, Tsim Sha Tsui, Kowloon, Hong Kong
Jam operasi : Harian, 10 pagi-10.30PM
Arah : Turun ke MTR Austin Station dan menuju ke arah Exit F. Berjalan melintasi laluan pejalan kaki selama 5 minit dan anda akan sampai ke Pusat Xiqu
Laman web
 
Makanan halal berdekatan
Restoran Cina Hung

 
Sesiapa yang telah makan di Restoran Cina Hung akan mencadangkan ayam panggang yang ranggup dan lazat. Walau bagaimanapun, restoran itu juga menyimpan makanan mereka dengan makanan laut goreng, daging lada hitam, brokoli goreng dan banyak lagi.
 
Alamat : Hung’s Chinese Restaurant, Chungking Mansion, 36-44 Nathan Road, Tsim Sha Tsui, Hong Kong
Jam operasi : Harian, 11 pagi-11PM
Status halal : milik orang Islam
Arah : Turun ke MTR Tsim Sha Tsui dan menuju ke Exit E. Kemudian, lintasi jalan ke Chungking Mansion di mana Restoran Cina Hung terletak
 
Pergi membuat pengembaraan lorong di Kawasan Rekabentuk Hong Kong
 
Jika anda tidak pernah membayangkan destinasi ini sebagai pemandangan seni yang berkembang maju, Reka Bentuk Daerah Hong Kong akan menunjukkan kenyataan seni yang kuat. Memecahkan empat dinding galeri seni biasa, Daerah Rekabentuk telah mengubah Wan Chai dari daerah komersial yang sibuk ke galeri terbuka. Selain berjalan melewati mural yang lebih besar daripada kehidupan, tempat seni jalanan yang menggambarkan cerita-cerita Hong Kong yang telah bergema dengan penduduk setempat sepanjang tahun.
 

Untuk jalan kurang Instagrammed, cari pengembaraan seni anda di lorong Wan Chai. HKwalls , sebuah pertubuhan seni bukan untuk keuntungan, telah mengumpulkan artis tempatan dan antarabangsa untuk mempamirkan budaya jalan Hong Kong melalui seni jalanan. Lihat lukisan di sebalik kebudayaan bandar Hong Kong melalui lensa futuristik. Terdapat juga ikon terkenal dengan seni mempertahankan diri, Bruce Lee.
 

Semasa menyeberangi jambatan O’Brien Road, lihat siling-siling dan tiang-tiangnya yang merangkumi simbol kolonial Hong Kong dan rumah-rumah kedai di tengah-tengah daun yang berwarna-warni. Kemudian, tengoklah trem hijau terang yang terperinci dengan kerja kaligrafi putih, dilakukan oleh seorang pelukis jalanan tempatan yang dikenali sebagai Plumber King.
 
Alamat : Wan Chai, Hong Kong
Arah : Berhenti di Stesen MTR Wan Chai dan menuju ke arah A3. Kemudian, berjalan kaki di Jalan Tai Yuen ke Queen’s Road East sebelum ke Stone Nullah Lane
Laman web
 
Makanan halal berdekatan
Local Ginger Veggie Bistro

Jika Blue House Cluster terlalu cantik untuk pergi, ambil meja di restoran vegetarian Cina yang dinamakan Local Ginger Veggie Bistro . Menghidangkan menu makan tengah hari setiap hari, mee wantan sup, mee wantan sayur, dan bermacam lagi.
 
Alamat : Local Ginger Veggie Bistro, 8 King Sing Street, Wan Chai
Jam operasi : Isnin-Sabtu, 11.30AM-5.30PM (Ditutup pada Matahari)
Status halal : Walaupun restoran tidak bersertifikat halal, mereka menyajikan menu vegetarian. Menu mungkin menyebut ‘daging’, tetapi daging dibuat sepenuhnya dari sayuran
Arah : Berhenti di stesen MTR Wan Chai dan menuju ke arah A3. Kemudian, berjalan kaki 7 minit ke Bistro Veggie Bawang Lokal
Laman web | Facebook
 
Menjadi superhero Marvel di Hong Kong Disneyland
Selepas menghabiskan masa di Istana Sleeping Beauty dan Toy Story Land di Hong Kong Disneyland, masuk ke dunia superhero Marvel kegemaran anda di tarikan terbaru mereka yang disebut Ant-Man dan The Wasp: Battle Nano! Menggabungkan tunggangan yang perlahan dan pusingan mendebarkan. Melindungi data SHIELD yang diklasifikasikan dari tangan Swarmbots jahat. Terserah anda untuk menyelamatkan dunia!
 

Semasa bergerak di dalam kenderaan SHIELD yang dikenali sebagai Dagger, watak anda akan menyusut ke saiz semut. Kemudian, anda akan melawan Swarmbots menggunakan blaster EMP yang canggih. Pengalaman Marvel interaktif akan membuatkan anda berada di pinggir tempat duduk anda, dan ia pasti bernilai!
 
 
Alamat : Hong Kong Disneyland, Pulau Lantau, Kepulauan Terluar, Hong Kong
Jam operasi : Harian, 10.30AM-8.30PM
Arah : Turun di MTR Disneyland Resort Station dan berjalan ke pintu masuk Hong Kong Disneyland
Laman web
 
Makanan halal berdekatan
Explorer’s Club & Tahitian Terrace Restaurants

Sebelum anda menuju ke perbarisan Penerbangan Fantasy, isi perut dengan sup ayam ginseng halal, kotak bento Jepun dan ayam goreng Korea di Explorer’s Club Restaurant (di Mystic Point). Pilihan seterusnya ialah Tahitian Terrace Restaurant (di Adventureland) yang menyajikan hidangan Asia Tenggara seperti kari ayam Thai, steak ayam lemongrass dan sup mie laksa Singapura.
 
Fakta: Tahukah anda bahawa Hong Kong Disneyland adalah satu-satunya Disneyland di dunia dengan makanan yang disahkan halal?
 
Alamat : Explorer’s Club Restaurant (Mystic Point) dan Tahitian Terrace Restaurant (Adventureland), Hong Kong Disneyland, Pulau Lantau, Hong Kong
Jam operasi : Harian, 10.30AM-8.30PM
Status halal : Bersertifikat halal
 
Naik Rail Berkelajuan Tinggi untuk perjalanan sehari ke Shenzhen
Untuk perjalanan sehari yang spontan, apa yang anda perlukan adalah tiket kereta api dari stesen Hong Kong Barat Kowloon ke mana-mana sahaja di Tanah Besar. Menyambungkan Hong Kong dengan 44 stesen darat, bayangkan perjalanan ke Futian, Guangzhou dan Beijing tanpa sebarang pertukaran! Jika anda sedang mencari hari taman tema dan membeli-belah, kami mencadangkan untuk menaiki kereta api selama 20 minit ke Shenzhen. Bagi pelancong Malaysia dan Indonesia, ingatlah untuk memohon visa terlebih dahulu!

Sebaik sahaja anda tiba di Shenzhen, naik teksi ke  Window of the World, sebuah taman tema yang mepamirkan hasilan semula tarikan terkenal di dunia seperti Menara Eiffel, Piramid Giza dan Taj Mahal. Kemudian, lakukan sebahagian hari anda dengan membeli-belah di COCO Park, naik Shuttle Space di taman tema Happy Valley dan beli buku baru dari Shenzhen Book Mall untuk perjalanan balik anda.
 
Fakta: Tahukah anda bahawa Rel Kelajuan Tinggi adalah pengangkutan darat sempadan paling cepat di Hong Kong?
 
Alamat : Hong Kong West Kowloon station, Kowloon, Hong Kong
Jam operasi : Harian, 6AM-12AM
Anggaran tambang:
Stesen Hong Kong Barat Kowloon ke stesen Shenzhenbei
Kelas pertama: HKD140 (setiap dewasa), HKD70 (setiap kanak-kanak)
Kelas kedua: HKD88 (setiap dewasa), HKD44 (setiap kanak-kanak)
 
Arah : Berhenti di Stesen Kowloon MTR dan menuju ke arah Exit C. Kemudian, berjalan kaki dari Elemen untuk sampai ke Hong Kong West Kowloon Station
Laman web
 
Makanan halal berdekatan
Curry Leaf Indian Cuisine

 
Membawa aroma rempah-rempah ke Kowloon, ambil meja di Curry Leaf Indian Cuisine dan nikmati ayam tandoori, kambing, dan masala ikan. Selain dari menu vegetarian, mereka juga menyajikan pilihan istimewa Cina, mulai dari makanan laut goreng ke Manchurian ayam.
 
Alamat : Curry Leaf Indian Cuisine, G / F & M / F, Bangunan Komersial Mau Lam, 16-18 Mau Lam Street, Jordan, Kowloon, Hong Kong
Jam operasi : Harian, 12 PM-3PM, 6 PM-11PM
Status halal : Bersertifikat halal
Arah : Turun di stesen MTR Jordan dan berjalan selama 5 minit ke Curry Leaf Indian Cuisine
 
 
Cari tempat Instagram baru di ArtLane
 
Apabila cuaca baik, ini adalah masa yang tepat untuk menerokai Sai Ying Pun, salah satu kejiranan tertua di Hong Kong. Terima kasih kepada mural indah yang menghidupkan semula lorong-lorong kejiranan, tempat seni yang bergaya ArtLane ini pasti membawa orang-orang muda ke pulau ini – dan anda juga perlu. Apabila anda melangkah keluar dari MTR Sai Ying Pun (di sebelah Exit B3), mulakan dengan mural di atas dan lihat dinding berwarna-warni memimpin jalan.
 
Berjalan lebih jauh dan anda akan melihat bangunan kediaman lama di Ki Ling Lane dan Jalan Chung Ching yang diubah menjadi seluas-luasnya mega kasino seni jalanan. Beberapa mural yang sukar ditemui termasuk pemandangan taman yang lengkap dengan pokok-pokok tinggi dan tompok bunga berwarna-warni.

Satu lagi tempat yang harus dilihat ialah mural yang lebih besar daripada kehidupan seorang gadis yang berjalin di atas bangku untuk menanam tumbuhan. Ingatlah untuk mengambil gambar di tangga berwarna pelangi di sebelahnya.
 
Alamat : ArtLane, 8 Chung Ching Street, Sai Ying Pun, Hong Kong
Arah : Berhenti di Stesen MTR Sai Ying Pun dan menuju ke Exit B3 yang akan membawa anda ke Jalan Chung Ching
Laman web
 
Makanan halal berdekatan
Chrisly Cafe (Bakery)

Bakery Chrisly Cafe melakukan kerja yang baik dalam mereplikasi rasa tart telur tradisional dengan menggantikan lemak khinzir dengan minyak kacang tanah dan sayuran. Ia sangat sedap dan anda mungkin akan berkata ya kepada semua yang ada didalam menu termasuk roti nanas hangat (bo lo bao). Datang dan kenal Martin Khan, seorang Muslim tempatan yang memiliki kedai roti asli ini di Hong Kong!
 
Alamat : Chrisly Café (Bakery), Kedai 3018, 3 / F, Shun Tak Centre, 168-200 Connaught Road, Central, Hong Kong
Jam operasi : Harian, 7 AM-7PM
Status halal : Walaupun Chrisly Cafe bukanlah halal, kedai roti mereka adalah halal yang diperakui dan dimiliki oleh Muslim
Arah : Berhenti di stesen MTR Sheung Wan dan menuju ke arah Exit C. Kemudian, berjalan ke arah Shun Tak Centre di mana kedai roti terletak
 
Masuk ke kedai TASCHEN pertama di Asia di Tai Kwun
Sudah tentu untuk melihat transformasi Tai Kwun dari bekas balai polis pusat ke hab yang berkembang maju untuk seni dan warisan. Terima kasih kepada sejarah yang kaya, ruang ini telah menganjurkan banyak aktiviti dan pameran yang meraikan budaya dan identiti Hong Kong. Kadang-kadang anda akan melihat program pendidikan warisan dan masa lain, anda akan mendapati diri anda dalam acara seni kontemporari atau pameran seni pertunjukan.
 

Pernah tertanya-tanya berapa besar buku seni visual bersaiz SUMO David Hockney yang dipanggil ‘A Bigger Book’? Lihat sendiri di kedai TASCHEN pertama Asia di Hong Kong! Diiktiraf sebagai salah satu penerbit buku seni terkemuka dari Jerman, anda dapat mencari buku-buku meja kopi yang menarik dari seni bina hingga budaya fesyen dan pop.
 
Alamat : Tai Kwun, 10 Hollywood Road, Central, Hong Kong
Jam operasi : Harian, 10 pagi-11PM
Arah : Berhenti di Stesen Pusat MTR dan menuju ke Exit D1. Kemudian, lintas Wellington Street dan Lyndhurst Terrace ke Hollywood Road
Laman web
 
Makanan halal berdekatan
LockCha Tea House

Bersedia untuk dihidangkan dengan jumlah vegetarian di LockCha Tea House . Bersama-sama dengan secangkir teh Cina, cubalah roti kacang merah mereka, gulung bunga vegetarian, kue taro dan ladu kepala untuk hidangan Hong Kong yang lazat.
 
Alamat : LockCha Tea House, G06-07, Block 01, Tai Kwun, 10 Hollywood Road, Central, Hong Kong
Jam operasi : Harian, 11 pagi-11PM
Status halal : Walaupun restoran tidak bersertifikat halal, mereka menyajikan menu dim sum-vegetarian. Kami mengesyorkan agar anda makan mengikut budi bicara anda.
Arah : Berhenti di stesen MTR Sentral dan menuju ke arah Exit D2. Kemudian, berjalan kaki 7 minit ke LockCha Tea House
 
Membeli-belah di kompleks peruncitan muzium pertama Hong Kong
Kami menghitung bulan untuk pelancaran rasmi kompleks peruncitan muzium pertama Hong Kong yang dipanggil K11 MUSEA . Dianggarkan buka pada suku ketiga 2019, bangunan sepuluh tingkat itu akan membawa ke daerah seni dan reka bentuk di Victoria Dockside. Memaparkan jenama antarabangsa, K11 MUSEA menarik semua berhenti untuk melihat dinding hidup yang terbesar di dunia mempamirkan koleksi seni bertaraf dunia yang berputar. Anda pasti teruja untuk yang ini!
 
Alamat : K11 MUSEA, 18 Salisbury Road, Tsim Sha Tsui, Kowloon, Hong Kong
Arah : Terbang ke Stesen MTR Tsim Sha Tsui dan menuju ke Keluar dari D3, N3 atau N4
Nota : Sehingga Mei 2019, K11 MUSEA akan dibuka pada suku tahun ketiga 2019
Laman web
 
Makanan halal berdekatan
Casablanca Restaurant & Cafe

Pergi ke Casablanca Restaurant & Cafe untuk hidangan Mediterranean dan Timur Tengah. Mulailah dengan salad falafel dan Turki sebelum memanjakan lagi dengan tagine kambing, shish ayam, kari kambing dan banyak lagi.
 
Alamat : Casablanca Restaurant & Café, Tingkat 6, Ashley Centre, 23-25 ​​Ashley Road, Tsim Sha Tsui, Kowloon
Jam operasi : Harian, 12 PM-12AM
Status halal : Bersertifikat halal
Petunjuk : Berhenti di MTR Timur Tsim Sha Tsui dan menuju ke Exit L5. Kemudian, berjalan kaki 1 minit ke Pusat Ashley di mana restoran terletak
 
BONUS! Terokai Hong Kong dengan Kad Octopus

Oleh kerana tarikan-tarikan ini boleh diakses menerusi MTR, Kad Octopus ini hanyalah perkara yang anda perlukan. Mudah dan berbaloi, menuju ke mana-mana stesen MTR (atau lapangan terbang) dan dapatkannya. Ingat untuk memulangkan kad sebelum anda meninggalkan Hong Kong untuk mendapatkan balik deposit HK $ 50.
 
Artikel ini dibawa kepada anda oleh Lembaga Pelancongan Hong Kong.
 
Sumber: Have Halal Will Travel
The post 8 Panduan Perkara Baru Yang Boleh Dilakukan Di Hong Kong appeared first on Islam Itu Indah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.islamituindah.my/8-panduan-perkara-baru-yang-boleh-dilakukan-di-hong-kong/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
5 Kesalahan Ini Sering Dilakukan Karyawan Baru

5 Kesalahan Ini Sering Dilakukan Karyawan Baru

papar berkaitan - pada 4/6/2019 - jumlah : 165 hits
Umumnya sebagian besar universitas tidak menyediakan pendidikan literasi keuangan bagi mahasiswanya Hal ini pun membuat sebagian besar lulusan perguruan tinggi hanya memiliki sedikit pengetahuan atau tidak sama sekali dalam hal mengelola ua...
Ada Geng Baru Boleh Melaram Sarimah Tak Sabar Tunggu Kehadiran Puteri Dalam Keluarganya

Ada Geng Baru Boleh Melaram Sarimah Tak Sabar Tunggu Kehadiran Puteri Dalam Keluarganya

papar berkaitan - pada 28/5/2019 - jumlah : 320 hits
Bakal bergelar ibu tak lama lagi pelakon dan pengacara Sarimah Ibrahim 41 berkongsi rasa keterujaan apabila akan menimang bayi perempuan Julai ini Sarimah berkata berita gembira itu begitu dinantikan kerana selama ini dia banyak dikelilingi...
Etika Melancong Perkara Yang Boleh Dan Tidak Boleh Semasa Di Jepun

Etika Melancong Perkara Yang Boleh Dan Tidak Boleh Semasa Di Jepun

papar berkaitan - pada 18/5/2019 - jumlah : 915 hits
Budaya yang sopan dan menghormati Jepun dikagumi oleh pelancong di seluruh dunia Mana mana pengembara akan memberitahu anda bahawa negara ini penuh dengan kebudayaan dan etika daripada menyapa seseorang hingga makan di sebuah restoran Walau...
Perkara Yang Selalu Dilakukan Oleh Pemandu Kereta Bertransmisi Automatic Namun

Perkara Yang Selalu Dilakukan Oleh Pemandu Kereta Bertransmisi Automatic Namun

papar berkaitan - pada 20/5/2019 - jumlah : 251 hits
Kenderaan bertransmisi automatik sangat digemari terutama bagi mereka yang baru mula memandu dan wanita Ia mudah dipandu dan tidak memerlukan kemahiran yang tinggi Namun masih ramai yang tidak menggunakannya dengan cara yang betul dan baik ...
Datang Bulan Pada 10 Ramadhan Terakhir Ini 7 Amalan Kebaikkan Boleh Dilakukan

Datang Bulan Pada 10 Ramadhan Terakhir Ini 7 Amalan Kebaikkan Boleh Dilakukan

papar berkaitan - pada 28/5/2019 - jumlah : 903 hits
Assalamualaikum dan salam sejahtera Dalam 10 malam terakhir Ramadan ini pasti ramai di antara kita ingin membuat banyak amal kebaikan dan beribadah untuk mendapatkan Lailatul Qadar Kalau kita uzur pada 10 terakhir Ramadhan apa yang kita bol...
Malam Lailatul Qadar 2019 Doa Kelebihan Amalan Yang Boleh Dilakukan

Malam Lailatul Qadar 2019 Doa Kelebihan Amalan Yang Boleh Dilakukan

papar berkaitan - pada 22/5/2019 - jumlah : 1375 hits
Malam lailatulqadar merupakan malam yang lebih baik dari seribu bulan dimana malam tersebut hanya terjadi ketika bulan Ramdhan Ayat al Quran juga diturunkan pada malam tersebut diamana malam tersebut disebut di dalam sura Al Qadr Malam Lail...
Land Reclamation Plans Hong Kong Vs Penang

Land Reclamation Plans Hong Kong Vs Penang

papar berkaitan - pada 24/5/2019 - jumlah : 321 hits
Some similarities between the two places Last October Hong Kong revealed plans to reclaim 4 200 acres to create artificial islands off the east coast of Lantau Penang too wants to reclaim 4 500 acres of the southern coast of the island to c...
Perkara Wajib Yang Perlu Dilakukan Sebelum Pulang Berhari Raya

Perkara Wajib Yang Perlu Dilakukan Sebelum Pulang Berhari Raya

papar berkaitan - pada 3/6/2019 - jumlah : 342 hits
Hari Raya Aidilfitri bakal menjelang tiba tidak lama lagi Sudah tentunya khusus bagi umat Islam di Malaysia mengambil kesempatan ini untuk bercuti dan ingin pulang ke kampung bagi merayakan Aidilfitri bersama keluarga dan sanak saudara Suda...
Mulai Jun 2020 Sprm Boleh Dakwa Syarikat

Mulai Jun 2020 Sprm Boleh Dakwa Syarikat

papar berkaitan - pada 30/5/2019 - jumlah : 267 hits
Mulai Jun 2020 SPRM boleh dakwa syarikat Dikemas kini 1 jam yang lalu Diterbitkan pada 30 May 2019 9 58AM
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


5 Simptom Gerd Paling Umum Yang Perlu Korang Ketahui

Fostering Critical Thinking In Our Children

Pantang Larang Berbincang Buat Tafsiran Sendiri Ayat Ayat Al Quran Yang Dipegang Kuat

Golden Lounge International Kuala Lumpur International Airport An Overview

Karakteristik Generasi Z Memahami Cara Mereka Mendapatkan Informasi

Pertama Kali Guna Servis Cuci Karpet