7 Restoran Makanan Cina Terbaik Di Cyberjaya Yang Memenuhi Keinginan Anda


Cyberjaya adalah di tengah-tengah beberapa kawasan yang terkenal dengan makanan Cina yang baik iaitu Puchong, Dengkil, dan Seri Kembangan. Tetapi bagi mereka yang ingin melewatkan perjalanan dan masih menginginkan makanan Cina yang baik, kami telah menyusun senarai 7 restoran makanan Cina di Cyberjaya. Restoran ini ada yang berstatus halal dan ada juga yang non halal untuk lebih kepada pelanggan non muslim.

 Malaysia ni kan penduduknya berbilang kaum jadi ada pelbagai agama juga. Disebabkan itu, sebelum melangkah masuk ke mana-mana restoran chinese, kita kena lihat dan pastikan terlebih dahulu sama ada restoran tersebut berstatus halal ataupun non halal. Tersilap makan nanti, padah jadinya.

#1 - Restoran Chan Kee Chili Pan Mee

 Restoran Chan Kee Chili Pan Mee,ia menyajikan pan mee dengan gaya yang serupa dengan 2 kedai terkenal di Kuala Lumpur iaitu Kin Kin Chili Pan Mee dan Super Kitchen Pan Mee. Bagi pencinta rempah pasti akan gembira apabila mengetahui bahawa pelanggan boleh menyesuaikan tahap kepedasan dalam Signature Chili Pan Mee yang berharga RM12.90.

#2 - Restoran Tanglung

Restoran Tanglung adalah kafe moden yang mempunyai hidangan ala Kanton dalam pilihan ala carte dan berkongsi. Ruang makan mereka yang selesa berhawa dingin dengan tempat duduk yang cukup dan selesa.

Anda pasti gembira mengetahui bahawa ia menyajikan pilihan tai chow khas seperti Sweet and Sour Pour (RM17 / small) dan Ginger Onion Fish Fillet (RM17 / small) juga. Jangan lewatkan udang goreng telur sereal (RM30 / kecil) yang mempunyai serpihan Nestum yang ditaburkan di atas udang.

#3 - Restorant Hinz Kitchen


Restorant Hinz Kitchen mempunyai lebih dari 600 hidangan makanan Cina di dalam menu. Untuk pelanggan non muslim, jika anda menginginkan kuk siew berair dan ekstra renyah atau kepingan tipis char siew di Mie Char Siew Wanton (RM6), singgahlah di restoran ini.

Makanan kegemaran penduduk tempatan ialah Nasi Goreng Daging Makan Tengahari (RM7.90) dan Fried Kuey Teow dengan Telur Mentah (RM7). Anda juga boleh menukar mi dalam hidangan mi di sini dengan mee kuning, bee hoon, loh shi fun, kuey teow, atau wanton mee. Tapi awas, ini hanya restoran untuk bukan muslim ya… jangan cuba-cuba masuk pula.

#4 - Lok Yoon Restobar

Lok Yoon Restobar berkongsi ruang dengan tempat pembuatan bir ekspres, di mana ia mendapat nama "restobar" yang menarik daripada perkongsian ruang itu. Sekiranya anda datang untuk makan tengah hari, dapatkan sepinggan Mie Telur Gaya Kanton (RM12) atau Panggang Panggang Yee Mee (RM12).

Untuk makan malam, terdapat pelbagai makanan lain seperti Sweet and Sour Kow Lou (RM16), Kong Poh Lou (RM16), dan Mapo Tofu (RM12) yang boleh anda kongsi dengan tambahan RM5.

#5 - Restoran Kung Fu

Restoran Kung Fu mempunyai lebih dari 7 porridges di dalam menu, termasuk Bubur Ayam (RM8.90) dan Bubur Daging dengan Telur Century (RM8.90), bagi mereka yang berada di kedai untuk makanan selesa yang menghangatkan jiwa.

Untuk sesuatu yang lebih menggembirakan, terdapat hidangan Kantonis seperti Ayam Gong Po (RM15) dan Hakka Yam (RM18). Anda boleh menaikkan saiz ke pinggan sederhana yang berharga 2 dengan harga RM5. Ops, ini BUKAN restoran halal ya jadi jangan cuba-cuba nak masuk.

#6 - Restoran Kitchen Village


Untuk makan malam keluarga yang formal dan majlis-majlis khas, jangan jauh dari Kitchen Village, ianya salah satu daripada beberapa restoran makanan Cina di Cyberjaya yang halal. Haa yang ini bolehlah pelanggan muslim macam kita masuk untuk nikmati menu chinese terbaik.

Di Kitchen Village memiliki banyak meja di tempat yang luas, dengan meja dengan cukup besar dan tersusun bagi menampung kumpulan besar. Menu mereka juga menampung kumpulan dengan bahagiannya yang besar.

Serangkaian ikan keseluruhan yang memberi makan 3-5 orang boleh didapati di sini, termasuk Claypot Curry Fish Head (RM36) dan Claypot Bake Tilapia Fish with Soy Sauce (RM5 / 100g). Pesan sampingan Claypot Baby Kailan dengan Ikan Asin (RM16) dan Claypot Tofu (RM15) untuk menyelesaikan makanan anda.

#7 - Restoran Lucky Bamboo Dim Sum


Restoran Lucky Bamboo Dim Sum adalah kedai makanan cina baru di Cyberjaya yang menyajikan dim sum buatan sendiri dan sudah tentulah halal. Jika tadi rasa macam teringin nak makan dimsum, ini dia restoran halal yang boleh anda melangkah masuk.

Bagi yang ingin pergi bersama rakan non muslim, di sini anda tidak perlu mengecualikan rakan muslim anda semasa mencuba menu-menu menarik tempat ini. Semua di sini disajikan dengan gaya bufet, jadi biarkan pelayan yang ramah tahu apa yang anda mahukan di kaunter. Anda akan gembira mengetahui bahawa tiada apa pun di dalam menu yang melebihi RM10.

Istimewa untuk anda yang teringin nak makan chinese food tetapi takut untuk terus ke mana-mana restoran disebabkan bimbang tersilap tentang restoran halal dan non halal, maka ada baiknya anda duduk saja di rumah dan order secara online melalui aplikasi Foodpanda.


Dengan Foodpanda sudah diletakkan kategori antara restoran halal dan juga tidak halal. Ini sangat memudahkan para pelanggan untuk membuat pilihan tanpa silap di antara makanan yang boleh dan tidak boleh di makan oleh para Muslim. Lihat betul-betul segala info semasa ingin membuat tempahan dan mudahlah untuk anda nikmati menu yang diinginkan.

Okaylah, selamat menikmati hidangan makanan cina anda di Cyberjaya
 Lots of Love here! YatieOwner

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.yatieowner.com/2020/07/7-restoran-makanan-cina-terbaik-di.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Restoran Sana Sini Cyberjaya Makan Sampai Tersandar Dibuatnya

Restoran Sana Sini Cyberjaya Makan Sampai Tersandar Dibuatnya

papar berkaitan - pada 8/7/2020 - jumlah : 334 hits
Hi Korang Lama betul tak ke D pulze Cyberjaya ni ek Yelah musim PKP kan so mane boleh jejalan sangat kan hehehehe so tup tup hari tuh ada plak yang mengajak makan makan ermm apa lagi jangan lah lepaskan peluang makan makan dengan acik kolsU...
Apa Yang Menarik Di Restoran Sana Sini Cyberjaya

Apa Yang Menarik Di Restoran Sana Sini Cyberjaya

papar berkaitan - pada 9/7/2020 - jumlah : 734 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraAPA YANG MENARIK DI RESTORAN SANA SINI CYBERJAYA Apa khabar semua Alhamdulillah semoga anda sihat sihat belaka Kali ini aku nak kongsikan dengan anda salah satu lokasi menarik untuk makan berkumpul bersama...
Roti Canai Sarang Burung Terbaik Di Bunch Oh Malakat Mall Cyberjaya

Roti Canai Sarang Burung Terbaik Di Bunch Oh Malakat Mall Cyberjaya

papar berkaitan - pada 13/7/2020 - jumlah : 800 hits
Bagi peminat roti canai kini viral pula dengan satu lagi versi roti canai iaitu roti canai sarang burung Dimasak dengan cara lingkaran seperti sarang burung Kemudian diletakkan dua biji telur goyang di dalam sarang itu Peminat telur goyang ...
Restoran Sisik Sajian Pelbagai Makanan Laut Segar

Restoran Sisik Sajian Pelbagai Makanan Laut Segar

papar berkaitan - pada 7/7/2020 - jumlah : 204 hits
Assalammualaikum dan Salam SejahteraAlhamdulillah baru ni aku dan rakan media ada dapat jemputan untuk makan malam kat Restoran Sisik Fokus utama Restoran ni adalah makanan laut serius makanan laut mereka memang semua segar dan sedap Malam ...
Restoran Campur Campur Kitchen Aneka Jenis Pilihan Makanan

Restoran Campur Campur Kitchen Aneka Jenis Pilihan Makanan

papar berkaitan - pada 7/7/2020 - jumlah : 563 hits
RESTORAN CAMPUR CAMPUR KITCHEN ANEKA JENIS PILIHAN MAKANANMENU MENARIK SEDAP DAN HARGA BERPATUTANAgak lama AlongMurni rasa terkurung dalam rumah sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan sebelum ini Dengar kata kat RESTORAN CAMPUR CAMPUR...
6 Kedai Teh Susu Bubble Terbaik Di Kuala Lumpur

6 Kedai Teh Susu Bubble Terbaik Di Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 13/7/2020 - jumlah : 314 hits
Bubble Tea semakin hari semakin popular penangannya di Malaysia terutama untuk area sekitar Kuala Lumpur Bubble Tea atau dalam bahasa melayunya merupakan salah satu menu minumana yang agak sedap untuk di minum Tak pasti juga bagaimana minum...
Beragama Katolik Chicharito Anggap Nabi Muhammad Sebagai Manusia Terbaik

Beragama Katolik Chicharito Anggap Nabi Muhammad Sebagai Manusia Terbaik

papar berkaitan - pada 14/7/2020 - jumlah : 171 hits
Eks striker Manchester United Javier Hernandez alias Chicharito ternyata seorang pengagum Nabi Muhammad SAW Hal ini dirinya sampaikan dalam wawancaranya bersama CNN News beberapa waktu lalu Kekaguman pemain asal Meksiko ini terbilang cukup ...
Nuvit Daily Defender Dan Nuvit Sunblox Pelindung Sinar Uv Terbaik Untuk Kulit

Nuvit Daily Defender Dan Nuvit Sunblox Pelindung Sinar Uv Terbaik Untuk Kulit

papar berkaitan - pada 16/7/2020 - jumlah : 339 hits
Nuvit Daily Defender dan Nuvit Sunblox Pelindung Sinar UV Terbaik Untuk Kulit Hello Memandangkan cuaca sekarang agak panas dan berbahang jadi aku nak share dengan korang produk yang boleh melindungi kulit korang Kali ni aku bawakan kepada k...
Lima Tahun Berkahwin Suami Abby Abadi Akui Gagal Jadi Yang Terbaik

Lima Tahun Berkahwin Suami Abby Abadi Akui Gagal Jadi Yang Terbaik

papar berkaitan - pada 15/7/2020 - jumlah : 251 hits
Sempena menyambut ulang tahun perkahwinan yang ke 5 pada Ogos depan Faizal Zakaria meluahkan rasa cinta terhadap isterinya iaitu pelakon Abby Abadi Menurutnya biarpun masih gagal menjadi seoarang suami yang terbaik namun kasih sayang yang d...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Lelaki Lihat Lembaga Besar Semasa Solat Berjemaah

Tawarkan Lebih Pilihan Pembiayaan Kepada Mahasiswa

Hari Ini 2 Al Hamdulillah Padi Dalam Pasu

Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris