7 Cara Pilih Rakan Kongsi Perniagaan Yang Betul



Sebenarnya, ada banyak cara untuk pilih rakan kongsi perniagaan bergantung kepada keperluan dan objektif bisnes. Anda boleh gunakan cara yang dikongsikan di bawah. 
1. Jujur Dan AmanahSifat jujur dan amanah adalah kriteria utama yang anda perlu cari pada seorang bakal rakan kongsi. Hal ini kerana, perniagaan melibatkan banyak hal membabitkan keputusan bersama, modal, masa dan tenaga. 
Agak sukar untuk menilai sifat jujur dan amanah seseorang dalam masa singkat, tapi anda boleh tanya beberapa soalan atau uji tahap kejujuran dan amanah bakal kongsi sebelum buat keputusan ambilnya jadi rakan kongsi. 
2. Pengalaman Dalam IndustriSebaiknya, pilih jenis rakan kongsi yang ada pengalaman dalam niche dan industri yang bakal anda ceburi.
Dengan pengalaman yang ada pada bakal rakan kongsi, anda akan dapat manfaat jangka panjang dalam merangka strategi perniagaan jangka panjang. 
Tidak semestinya rakan kongsi yang anda perlukan adalah seorang usahawan. Boleh sahaja anda cari seorang pekerja yang berjiwa usahawan sebagai rakan kongsi. 
3. Bijak Membaca Trend & PasaranOrang yang bijak membaca trend dan pasaran lazimnya sukar dicari. Orang jenis ini ada kefahaman yang baik terhadap psikologi manusia, perubahan musim dan pasaran domestik dan global. 
Belum tentu semua jangkaan orang itu tepat sepanjang masa, tetapi kebolehan meramal masa depan dengan baik dan teliti adalah bonus pada seorang individu yang ingin dijadikan rakan kongsi dalam perniagaan. 
4. Mampu Selesaikan Masalah BisnesDalam perniagaan, anda kaan hadapi 1001 macam masalah yang akan memberi impak pada perkembangan bisnes untuk jangka panjang. Maka, carilah rakan kongsi yang mampu bersama-sama menyelesaikan masalah. 
Elakkan ambil jenis rakan kongsi yang sukar berbincang, pemarah dan bertindak semberono.
Dalam bisnes, majoriti masalah boleh diselesaikan jika anda fokus kerana hampir kesemua masalah bisnes yang bakal anda lalui, telah dilalui usahawan lain sebelum anda. 
5. Bijak Mengira Risiko & Ambil RisikoLumrah seorang usahawan, mereka sukakan risiko dan timbal baliknya adalah keuntungan.
Maka carilah jenis rakan kongsi yang bijak mengira risiko dalam perniagaan sebelum membuat sebarang keputusan bisnes. 
Anda akan terkejut bila mendapati, dalam kebanyakan masa risiko perlu diambil untuk mengelakkan bisnes anda gulung tikar. 
6. Ada Jaringan Networking Yang BagusCari jenis rakan kongsi yang ada jaringan networking yang bagus kerana modal sosial adalah salah satu elemen penting yang menentukan kejayaan bisnes anda. 
Mengenali orang yang tepat pada waktu yang tepat adalah rezeki dan banyak waktu, networking mampu menyelematkan bisnes untuk jangka panjang. 
7. Tiada Masalah Kewangan Yang SeriusOrang yang ada masalah kewangan yang serius lazimnya tidak stabil dari segi emosi dan cara fikir untuk membuat keputusan kritikal. 
Elak daripada ambil jenis rakan kongsi yang ada masalah kewangan yang serius. Modal bisnes dan wang syarikat juga berisiko jika berada di tangan yang salah. 
Kesimpulannya, ada banyak faedah membuka perniagaan perkongsian. Akan tetapi, penting untuk anda kenal pasti ciri-ciri jenis rakan kongsi yang baik untuk bisnes. Apa yang pasti, rakan kongsi yang betul akan bantu majukan perniagaan perkongsian anda untuk jangka masa panjang. 





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://tipsbantuniaga.blogspot.com/2023/09/7-cara-pilih-rakan-kongsi-perniagaan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
9 Cara Memulakan Perniagaan

9 Cara Memulakan Perniagaan

papar berkaitan - pada 26/9/2023 - jumlah : 272 hits
Saya ingat nak mula buat bisnes Apakah cara memulakan perniagaan yang bagus pada masa sekarang ni ya Itu adalah soalan yang biasa ditanya oleh mereka yang baru nak buat bisnes Ya lah dah tengok kawan kawan buat bisnes kita pun nak cuba sama...
Dah Lama Kahwin Tapi Belum Dapat Anak Ustaz Ini Kongsi Cara Nak Ikhtiar Hamil Guna Resipi Air Kelapa Bakar

Dah Lama Kahwin Tapi Belum Dapat Anak Ustaz Ini Kongsi Cara Nak Ikhtiar Hamil Guna Resipi Air Kelapa Bakar

papar berkaitan - pada 19/9/2023 - jumlah : 208 hits
Ustaz dedah cara ikhtiar hamil boleh cuba resipi air kelapa bakar ini Dalam usaha mendapatkan cahaya mata pelbagai kaedah yang boleh digunakan pasangan suami isteri Yang paling penting pasangan hendaklah berjumpa doktor untuk mengenalpasti ...
Cara Betul Nak Goreng Ikan Gorengan Jadi Cantik Tak Melekat Pada Kuali

Cara Betul Nak Goreng Ikan Gorengan Jadi Cantik Tak Melekat Pada Kuali

papar berkaitan - pada 1/10/2023 - jumlah : 152 hits
PADANAN nasi putih dengan ikan goreng dimakan panas panas sememangnya kombinasi yang sangat padu Cukup sekadar digaul dengan garam dan kunyit ikan goreng adalah hidangan yang cukup simple lebih lebih lagi jika nak cepat Kalau ada ulam budu ...
Cara Jump Start Jumper Kereta Yang Betul Dan Selamat

Cara Jump Start Jumper Kereta Yang Betul Dan Selamat

papar berkaitan - pada 2/10/2023 - jumlah : 142 hits
Perkara Perlu Diberi Perhatian Sebelum Jumper Bateri KeretaSebelum jumper bateri kereta anda berikut merupakan antara perkara perkara yang perlu diberi perhatian terutamanya jika anda baru pertama kali melakukan proses ini Baca buku manual ...
Mantap Betul Kit Siang Sucikan Umno Selepas Jadi Rakan Dap Kj

Mantap Betul Kit Siang Sucikan Umno Selepas Jadi Rakan Dap Kj

papar berkaitan - pada 18/9/2023 - jumlah : 193 hits
agendaily com18 09 2023Khairy Jamaluddin dipecat UMNO ekoran pertembungan dengan Presiden Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi yang kini disokong DAP Khairy Jamaluddin Abu Bakar memberi sindiran pedas terhadap Tan Sri Lim Kit Siang yang seolah ola...
Nak Lantai Bilik Air Kotor Jadi Bersih Amp Berkilat Ini Cara Deep Cleaning Yang Betul

Nak Lantai Bilik Air Kotor Jadi Bersih Amp Berkilat Ini Cara Deep Cleaning Yang Betul

papar berkaitan - pada 7/10/2023 - jumlah : 85 hits
Ramai daripada kita yang lebih memilih untuk membeli rumah secondhand kerana harganya yang murah tetapi selalunya banyak kerja pembersihan yang perlu dilakukan oleh anda Kerja pembersihan paling sukar sekali adalah membersihkan bilik air te...
Dia Kongsi Dengan Rakan Pelakon Lain Individu Dedah Lee Yubi 3 Tahun Rakam Video Haram

Dia Kongsi Dengan Rakan Pelakon Lain Individu Dedah Lee Yubi 3 Tahun Rakam Video Haram

papar berkaitan - pada 7/10/2023 - jumlah : 127 hits
Tiada angin tiada ribut tiba tiba nama Lee Yu bi terpalit dengan tuduhan yang tidak masuk akal ARTIKEL BERKAITAN Dalam laman komuniti Nate seorang individu telah memuat naik entri di mana dia menuduh pelakon wanita itu telah merakamnya seca...
5 Cara Mengembangkan Perniagaan

5 Cara Mengembangkan Perniagaan

papar berkaitan - pada 3/10/2023 - jumlah : 154 hits
Setelah anda memulakan perniagaan anda pasti ingin mengembangkan perniagaan anda ke tahap seterusnya Anda mungkin telah melakukan banyak penyelidikan dan meminta bantuan daripada penasihat serta mendapatkan maklumat daripada buku majalah da...
Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

This Five Cylinder Puch Proves There S No Replacement For Displacement

Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen

Ceramah Pn Tidak Dapat Sambutan Di Kuala Kubu Baharu Pas Boikot Calon Bersatu Prk Kkb

Adab Tu Kena Ada Walaun Tak Dak Adab Ke Tak Sekolah



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Lanwuu Imagine By Aurora Design In Yunnan China

Raffa Affar Pelita Dalam Doa Chord

Samsung Knox Empowering Consumer Security In The Galaxy A55 5g

Ringgit Closes Higher As Investors Shift From Safe Haven Currencies

Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

Traditional Seats No More A Factor In Pn Says Gerakan