6 Cara Hilangkan Love Bite Dengan Mudah Dan Cepat


Love Bite (gigitan cinta) adalah merupakan ciuman lebam. Ramai yang mencari cara hilangkan love bite kerana ia meninggalkan kesan tanda yang tidak sesuai untuk dinampakkan pada umum. Jika kesan Love Bite ini dinampakkan di khalayak ramai ia akan memberi kesan kepada diri individu dan akan merasa tidak yakin serta malu.
Kebiasaannya kesan love bite terjadi apabila momen yang penuh ghairah dengan pasangan mereka yang telah berkahwin. Banyak cara hilangkan love bite dengan mudah serta dengan beberapa kaedah yang berkesan. Oleh itu, anda boleh rujuk cara-cara dan kaedah yang betul untuk cara hilangkan love bite.
Saluran Telegram Informasi dan Manfaat Rakyat Malaysia Kesan Love Bite Pada Leher yang Kena Anda Ketahui Apakah Itu Love Bite? Love bite iaitu gigitan cinta atau dikenali ciuman lebam yang disebabkan oleh penarikan dan ciuman pada kulit yang mana keadaannya merosakkan salur darah di bawahnya. Kesannya mengakibatkan tinggalnya tanda seperti lebam yang warnanya cukup berbeza daripada kebiasaannya seperti merah hingga ungu. Kebiasaannya love bite diberikan pada bahagian leher pasangan.
Tanda yang tinggal daripada kesan love bite ini mungkin menampakkan kesan yang janggal kepada diri individu, tapi tidak perlu gusar dan khawatir kerana kesannya adalah bersifat sementara dan akan pudar dengan masa yang singkat. Jika anda ingin cara hilangkan lebat dengan cepat anda boleh temui segera!
Kesan Apabila Terkena Love Bite Memberi love bite kepada pasangan mungkin bukanlah satu tindakan yang merbahaya dan mendatangkan kemudaratan. Love bite memainkan peranan dalam hubungan suami isteri. Namun adalah perlu untuk disarankan dalam melakukan love bite secara berhati-hati.
Lumpuh Kerana Love Bite Ini adalah kerana pernah terjadi situasi yang di mana seorang wanita yang menerima love bite menjadi lumpuh. Pelik kerana bagaimana love bite boleh menjadikan seseorang itu lumpuh? Menurut daripada dailymail, seorang wanita berumur 44 tahun telah lumpuh selepas terkena serangan jantung yang diakibatkan daripada love bite daripada kekasihnya. Wanita itu dimasukkan ke sebuah hospital di Auckland apabila mendapati dia tidak lagi mampu menggerakkan tangan kirinya selepas kejadian itu.
Doktor telah mengesahkan wanita tersebut telah terkena serangan sakit jantung. Walaubagaimanapun, mereka tidak mengetahui punca sebenar penyakit wanita itu pada awalnya. Selepas membuat beberapa pemeriksaan, doktor telah menjumpai bawah terdapat kesan Love Bite di badannya dan dari kesan itu doktor dapat simpulkan bahawa ia mengakibatkan serangan sakit jantung.
Kesan daripada love bite yang terjadi itu telah menyebabkan pembuluh darah rosak dan boleh mengakibatkan pembentukan darah beku. Kesan darah yang beku mengalir ke jantung dan boleh menyebabkan serangan strok.
Hilangkan Love Bite Segera Untuk Elak Malu Cara Hilangkan Love Bite Dengan Mudah dan Pantas Terdapat banyak cara hilangkan love bite dengan beberapa petua yang sesuai untuk anda amalkan. Dalam kes kesan merah yang ditinggalkan daripada love bite kebiasaannya ia cenderung untuk hilang dengan lebih cepat dan sebenarnya tidak ada cara yang segera dan mudah untuk menghilangkan tanda merah ini di leher dalam masa yang singkat seperti beberapa minit atau sejam dua.
Ini adalah kerana proses penyembuhan sangat memerlukan masa. Biarpun terdapat banyak petua mengenai cara menghilangkan kesalahan dalam sekelip mata tetapi dari sudut saintifik masih belum dibuktikan lagi.
Oleh itu terdapat beberapa cara yang anda boleh lakukan untuk merawat serta hilangkan kesan love bite agar ia tidak terlalu ketara dan dalam masa yang sama mempercepatkan proses penyembuhan:
1. Tekan Kesan Love Bite Dengan Sudu Sejuk
Berguna untuk anda gunakan dalam usaha menghilangkan kesan love bite dengan hanya menggunakan sudu dalam suhu yang sejuk. Cara ini sangat mudah dan membantu memperlambatkan pengaliran darah dari kapilari yang rosak serta mampu untuk mengecilkan saiz kesan love bite anda.
Caranya adalah dengan meletakkan sudu di dalam peti selama 30 minit lalu anda boleh tekankan sudu tersebut pada bahagian yang mempunyai kesan merah dan biarkan selama 10 minit. Boleh ulangi beberapa kali selama 48 jam yang pertama atau sehingga kesan tersebut kelihatan tidak ketara. Boleh juga anda menggunakan ais daripada peti sejuk dan aplikasikan dengan cara yang sama.
2. Guna Gel Lidah Buaya (Aloe Vera)
Penggunaan gel lidah buaya dipercayai dapat mengurangkan lebam, keradangan serta pembengkakan kulit dan juga kesakitan. Hal ini telah dijelaskan oleh para doktor dan terdapat cara yang anda boleh ikuti dengan oleskan secara nipis gel lidah buaya tersebut pada kulit yang mempunyai kesan love bite.
Seandainya kulit anda berubah menjadi sensitif atau iritasi pada kulit anda boleh menghentikan penggunaannya.
3. Sapukan Ubat Gigi yang Mengandungi Peppermint
Cara Hilangkan Love Bite Gunakan ubat gigi yang mengandungi bahan daripada pudina dan peppermint untuk membantu merangsang aliran darah semasa digunakan serta mempercepatkan penyembuhan kesan love bite. Cara hilangkan love bite ini adalah mudah dengan anda mengambil sedikit ubat gigi tersebut dan sapukan serta tingalkan dalam 15 minit. Kemudian lap denga berhati-hati untuk elak iritasi kulit. Boleh ulang beberapa kali sekiranya masih mempunyai kesan.
4. Letakkan Isi Buah Nenas Pada Kesan Love Bite
Dengan menggunakan buah nenas juga dapat mengurangkan kesan love bite. Caranya adalah sangat mudah anda boleh kupas nenas dan kemudian lekatkan isi buah nenas tersebut di kawasan yang terdapat love bite. Penggunaan buah nanas ini adalah perlu berhati-hati ini adalah kerana nanas adalah merupakan sejenis buah yang berasid.
5. Urut Secara Ringan Untuk Menghilangkan Kesan
Dengan kaedah mengurut atau menggosok adalah merupakan salah satu cara hilangkan love bite. Urutan secara perlahan selama beberapa minit setiap hari boleh membantu menghilangkan kesan love bite dengan kadar masa yang cepat. Apabila anda melakukan urutan adalah perlu untuk anda melakukannya secara ringan sahaja untuk mengelakkan kecederaan yang lain.
6. Tutup Kesan Love Bite Dengan Alat Solek
Ini adalah cara hilangkan love bite dengan mudah serta sangat efisien kerana ia hanya memerlukan alat solek dan pelembap. Kemudiannya anda boleh gunakan color collector dengan tangan anda pada kawasan love bite tersebut. Boleh juga untuk anda mengenakan sedikit foundation yang sesuai dengan warna kulit anda. Anda boleh menggunakan apa-apa alat solekan yang sesuai dengan warna kulit anda untuk menutupi kesan merah tersebut.
Demikianlah cara hilangkan love bite dengan mudah serta menjimatkan kos dalam masa yang sama. Menghilangkan kesan love bite adalah sangat diperlukan kerana ianya adalah penting untuk memastikan diri anda sentiasa yakin dan tidak berasa janggal.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sistemguruonline.my/2023/11/6-cara-hilangkan-love-bite-dengan-mudah-dan-cepat.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Hilangkan Jeragat Dalam Masa 10 Minit Tanpa Laser

Cara Hilangkan Jeragat Dalam Masa 10 Minit Tanpa Laser

papar berkaitan - pada 12/11/2023 - jumlah : 204 hits
Bagaimanakah cara hilangkan jeragat khususnya bagi wanita yang akan berganjak ke usia 40 an dan cenderung berisiko untuk mendapatkan masalah kulit wajah Artikel pada kal ini kami akan berkongsi kepada anda berkenaan dengan cara hilangkan je...
Cara Tanam Serai Mudah Tumbuh

Cara Tanam Serai Mudah Tumbuh

papar berkaitan - pada 11/11/2023 - jumlah : 194 hits
Ada cara tanam serai agar mudah tumbuh Lebih jimat dan mudah Pokok mudah membesar dan anak banyak Caranya begini Ambil batang serai yang ada bahagian bawah mengikut bilangan yang ingin ditanam Potong batang serai itu dengan meninggalkan bah...
Cara Buang Angin Dalam Badan Atau Kembung Perut Dengan 4 Cara Mudah

Cara Buang Angin Dalam Badan Atau Kembung Perut Dengan 4 Cara Mudah

papar berkaitan - pada 14/11/2023 - jumlah : 141 hits
Bagaimana cara buang angin dalam badan Angin dalam badan atau kembung perut adalah satu keadaan yang boleh mengakibatkan individu merasa tidak selesa sepanjang hari ini terjadi apabila badan kita mengeluarkan angin secara berlebihan dan ang...
6 Cara Hilangkan Senggugut Secara Semula Jadi Tanpa Melalui Ubat

6 Cara Hilangkan Senggugut Secara Semula Jadi Tanpa Melalui Ubat

papar berkaitan - pada 15/11/2023 - jumlah : 142 hits
Senggugut kerap dialami oleh mereka yang bergelar wanita saat kedatangan haid Ramai mencari cara hilangkan senggugut kerana senggugut dapat memberi kesan kepada tubuh badan manusia Ia juga sering kali menjadi keluhan kerana ia dapat menggan...
Stnk Hilang Atau Rusak Begini Syarat Biaya Dan Cara Mudah Mengurusnya

Stnk Hilang Atau Rusak Begini Syarat Biaya Dan Cara Mudah Mengurusnya

papar berkaitan - pada 16/11/2023 - jumlah : 151 hits
Polisi memberikan cara mudah dan persyaratan mengurus STNK yang hilang atau rusak
6 Cara Hilangkan Sakit Gigi Berdenyut Di Rumah Menurut Doktor

6 Cara Hilangkan Sakit Gigi Berdenyut Di Rumah Menurut Doktor

papar berkaitan - pada 15/11/2023 - jumlah : 157 hits
Secara umumnya semua orang pernah merasai sakit gigi berdenyut Ramai di kalangan kita sentiasa mencari cari cara hilangkan sakit gigi berdenyut di rumah Namun terdapat banyak petua yang tidak betul dan tidak berkesan dalam usaha untuk meraw...
Tips Cara Hilangkan Kutu Rambut Dan Telurnya Pada Anak Kecil

Tips Cara Hilangkan Kutu Rambut Dan Telurnya Pada Anak Kecil

papar berkaitan - pada 10/11/2023 - jumlah : 157 hits
Tips Cara Hilangkan Kutu Rambut dan Telurnya Pada Anak KecilTips Cara Hilangkan Kutu Rambut dan Telurnya Pada Anak Kecil Hazim ada kutu semalam Terus ibu gelabah Dia nak gi sekolah pastu ibu tengok dia asyik duk menggaru kepala Ibu pun ambi...
Resepi Choco Jar Mudah Cepat Nak Buat Hanya Guna Tiga Bahan

Resepi Choco Jar Mudah Cepat Nak Buat Hanya Guna Tiga Bahan

papar berkaitan - pada 17/11/2023 - jumlah : 144 hits
Choco jar antara manisan enak dinikmati sama ada kanak kanak mahupun dewasa Boleh dijadikan stok untuk dimakan bila bila masa Tak perlu beli sebab bila buat sendiri anak anak boleh makan berulang ulang Memang puas hati Hendak buat choco jar...
Cara Buat Sticker Whatsapps Mudah Simple

Cara Buat Sticker Whatsapps Mudah Simple

papar berkaitan - pada 1/11/2023 - jumlah : 151 hits
Sekarang ramai ingin tahu bagaimana cara buat sticker whatsapps sendiri betul Stiker di WhatsApp sudah menjadi bahan penting bagi menunjukkan reaksi kita sebagai pengguna kepada kenalan atau hantaran mesej Jom join telegram info info terkin...
Syafiq Kyle Transisi Dari Ustaz Adam Ke Meth Killer

Drama Mihrab Cinta Zulaikha Lakonan Elisya Sandha Azrel Ismail

Apa Itu Kwsp Akaun 3

15 Breathtaking Mediterranean Powder Room Ideas From Classic To Modern

Lirik Lagu Satu Selamanya Twins

Pet Expo Midvalley 2024

Bercinta Ke Keluar Makan Malam Bersama Netizen Jumpa Kelibat Byun Wooseok Dalam Gambar Hyeri

Perbedaan Kartu Kredit Dan Kartu Debit



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia


Onew Bertemu Peminat Pada 27 Julai 2024

Hentikan Kerja Gila Hiburan Ekstrim Lihat K Tan

Late Lunch

Breathe Easy Indoors Exploring Air Conditioner Installation

Aneh Lelaki Kahwini Ibu Mentua Selepas Kematian Isteri Dengan Restu Bapa Mentuanya

Weak Bersatu Could Cost Pas Votes If It Stays In Pn