5761 Pertahankan Serba Dinamik Holdings Ppim Samudera My 02 07 2021


 

Kami ingin membuat pengumuman rasmi berhubung isu Serba Dinamik Holdings Berhad
1. Saya Nadzim Johan @ Toqqi, Ketua Aktivis Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) dan Coach Fadzil Hashim, Pengasas Kumpulan MALAKAT Mall berdiri teguh bersama kepimpinan Datuk Dr Mohd Abdul Karim Abdullah, Lembaga Pengarah dan barisan Pengurusan kanan Serba Dinamik Holdings Berhad.
2. Kami juga menyokong tindakan menyaman pihak auditor sebagai langkah pertama memulihkan integriti korporat dan seterusnya mengembalikan keyakinan pelabur terhadap saham Serba Dinamik Holdings Berhad.
3. Tindakan pihak Auditor dengan jelas telah menyebabkan kehilangan keyakinan pelabur institusi dan mengakibatkan penurunan harga saham Serba Dinamik berjumlah lebih 5 Billion Ringgit.
4. Kami menggesa pemegang saham utama seperti KWSP untuk menghentikan penjualan saham tersebut kerana penjualan saham yang berterusan oleh pemegang saham utama seperti KWSP dan PNB meningkatkan lagi kerugian yang mereka alami sekaligus memberi impak yang sangat berat dan negatif kepada pelabur-pelabur kecil.
5. Kami menyeru semua rakyat Malaysia terutama bangsa Melayu untuk bangkit dengan membeli 100 unit saham Serba Dinamik Holdings Berhad yang kini bernilai Ringgit Malaysia Empat Ratus Sahaja (RM400) sebagai tanda sokongan kita terhadap sebuah syarikat anak tempatan yang berwibawa dan bertaraf global.
6. Serba Dinamik Holdings Berhad adalah sebuah syarikat yang menyediakan penyelesaian dan perkhidmatan kejuruteraan peringkat antarabangsa yang telah wujud selama 27 tahun, yang telahpun melakarkan banyak kejayaan serta memenangi anugerah.
7. Malah syarikat tersebut telah melakarkan kejayaan terbaharu selepas melancarkan ekonomi ruang angkasa melalui usaha dalam penyambungan satelit bagi tujuan komunikasi internet di luar bandar dan pedalaman.
8. Baru-baru ini syarikat tersebut mendapat publisiti yang meluas tetapi bagi tujuan yang salah, sehingga menarik perhatian ramai pihak, termasuk PPIM dan kami.
9. Kami merasa hairan dan terkejut dengan situasi yang melanda syarikat ini, yang mana dapatan audit yang sangat remeh telah meningkat menjadi gunung api yang begitu pantas membara, menyebabkan kerugian kapitalisasi pasaran lebih dari RM5 bilion.
10. Kami bingung, dengan cara pelik dan aneh yang dilakukan pihak auditor, dan keputusan pra-matang yang tidak profesional dibuat oleh KPMG dan betapa tergesa-gesanya dilaporkan kepada SC, dan skala di mana tindakan telah diambil oleh SC.
11. Kami juga dapat dimaklumkan bahawa sepanjang MCO sejak tahun lalu, Serba Dinamik adalah satu-satunya syarikat yang mengalami serbuan secara fizikal oleh SC. Kejadian-kejadian yang berlaku kemudiannya terus mengejutkan kita kerana kronologinya  menimbulkan banyak tanda tanya.
12. Kami telah melihat laporan sebuah portal ekonomi yang menyerang syarikat ini setiap hari bertubi-tubi sehingga mengulang berita yang sama berkali-kali. Pada masa yang sama lautan pengguna dalam talian palsu dibuat di Klscreener dan forum pelabur lain dalam jumlah yang banyak dan memasukkan berita palsu dan negatif mengenai syarikat itu setiap hari.
13. Sebenarnya, saya melihat sebuah laporan polis yang dibuat oleh syarikat itu mengenai artikel berniat jahat yang ditulis oleh seorang yang bernama ‘Uncle Tan’ yang kebetulan merupakan pengguna palsu yang didaftarkan beberapa hari yang lalu.
14. Oleh itu kita dapat melihat dengan jelas, tangan-tangan tersembunyi dan ghaib yang terbabit dalam usaha bagi mengenakan kerugian besar yang dialami oleh salah satu PLC bumi yang paling berjaya di Malaysia.
15. Kerugian ini, sebenarnya memberi kesan kepada para pelabur, pelabur peruncit kecil pada masa di mana wabak Covid-19 memberi kesan dalam kehidupan kita dengan teruk.
16. Kami juga menggesa Kerajaan hari ini untuk melakukan sesuatu dan berusaha untuk membincangkan bagaimana kita dapat sama-sama menyelamatkan dan menolong syarikat ini dari serangan keji yang sedang dilakukan. Ingatlah, mata pencarian 5000 keluarga bumiputera akan terjejas sekiranya masalah ini terus meningkat dan dibiarkan.
17. Kami juga mendesak dan merayu semua pelabur runcit untuk bersabar dan menyokong syarikat dengan menahan dan tidak panik menjual saham tersebut kerana kami difahamkan bahawa syarikat itu melakukan segala yang mungkin, untuk mengatasi situasi semasa yang dihadapi termasuk melakukan pertukaran besar dalam lembaga pengarah serta pengurusan kanan.
18. Marilah kita bersama-sama maju dan selamatkan syarikat Bumi ini dari kerosakan dan menjadi peninggalan sejarah.
Nadzim Johan @ Toqqi
Ketua Aktivis
Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM)
Mohd Fadzil Hashim
Group CEO
Kumpulan Malakat Eco
Artikel oleh: Samudera.my
PERTAHANKAN SERBA DINAMIK HOLDINGS - PPIM

https://www.samudera.my/pertahankan-serba-dinamik-holdings-ppim/


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://ppim4u.blogspot.com/2021/07/5761-pertahankan-serba-dinamik-holdings.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
5753 Gesa Kerajaan Selamatkan Serba Dinamik Bebas News 28 06 2021

5753 Gesa Kerajaan Selamatkan Serba Dinamik Bebas News 28 06 2021

papar berkaitan - pada 29/6/2021 - jumlah : 301 hits
KUALA LUMPUR Kerajaan digesa melakukan sesuatu dan berusaha membincangkan untuk menyelamatkan dan menolong Serba Dinamik Holdings Berhad yang berdepan dengan kemelut yang mencetuskan kerugian sehingga RM3 bilion Syarikat penyedia perkhidmat...
5752 Ada Tangan Ghaib Sengaja Rosakkan Serba Dinamik Pengasas Malakat Mall Air Times 28 06 2021

5752 Ada Tangan Ghaib Sengaja Rosakkan Serba Dinamik Pengasas Malakat Mall Air Times 28 06 2021

papar berkaitan - pada 29/6/2021 - jumlah : 272 hits
KUALA LUMPUR 28 Jun Pengasas Kumpulan Malakat Mall Fadzil Hashim hari ini menegaskan terdapat tangan ghaib cuba merosakkan syarikat tersenarai awam berstatus bumiputera yang berjaya Semalam banyak akaun akaun palsu di Facebook telah memasuk...
5751 Kwsp Pnb Digesa Hentikan Penjualan Saham Serba Dinamik Sinar Harian 28 06 2021

5751 Kwsp Pnb Digesa Hentikan Penjualan Saham Serba Dinamik Sinar Harian 28 06 2021

papar berkaitan - pada 29/6/2021 - jumlah : 249 hits
DIKEMAS KINI Pemegang saham utama Serba Dinamik Holdings Berhad seperti Kumpulan Wang Simpanan Pekerja dan Permodalan Nasional Berhad digesa menghentikan penjualan saham bagi mengelakkan syarikat itu terus mengalami kerugian Pengasas Malaka...
5756 Pemimpin Bawa Nama Islam Tapi Goyang Kaki Tv Ppim 29 06 2021

5756 Pemimpin Bawa Nama Islam Tapi Goyang Kaki Tv Ppim 29 06 2021

papar berkaitan - pada 30/6/2021 - jumlah : 306 hits
Mana Suara Pemimpin Yang Sepatutnya Ke Depan Orang yang tahu agama tanggungjawabnya berat Orang yang ada kuasa mereka ini yang bertanggungjawab Kita dah lali dengan cerita cerita lepas tangan pemimpin pemimpin Walhal mereka ini lah yang ada...
5755 C0v1d Ant Ra Ris Ko Kesel Matan Kan K Kan K Perbincangan Ppim Brolah Tv 29 06 2021

5755 C0v1d Ant Ra Ris Ko Kesel Matan Kan K Kan K Perbincangan Ppim Brolah Tv 29 06 2021

papar berkaitan - pada 30/6/2021 - jumlah : 298 hits
LIVE FB PPIM C0V D 9 Ant ra Ris ko Kesel matan Kan k Kan k C0v d 19 menyer ng t k k ra us a Mac m man antib0di kan k kan k m mpu melaw n C0v d 19 Ada ke h k perlindung n b gi kan k kan k berhubvng p ndemik ini Sejauh man kah keputus n kes n...
5768 Ppim Terima Permohonan 50 000 Bantuan Makanan Sepanjang Pkp One News 04 07 2021

5768 Ppim Terima Permohonan 50 000 Bantuan Makanan Sepanjang Pkp One News 04 07 2021

papar berkaitan - pada 5/7/2021 - jumlah : 323 hits
Persatuan Pengguna Islam Malaysia menyalurkan bantuan kepada mereka yang terkesan perlaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan PKP Ketua Aktivisnya Datuk Nadzim Johan memaklumkan sejak PKP dilaksanakan lebih 50 000 permohonan bantuan makanan di...
5746 Sumbangan 150 Kotak Infaq Rezeki Kepada Petugas Barisan Hadapan Di Balai Polis Setapak Ppim 24 06 2021

5746 Sumbangan 150 Kotak Infaq Rezeki Kepada Petugas Barisan Hadapan Di Balai Polis Setapak Ppim 24 06 2021

papar berkaitan - pada 25/6/2021 - jumlah : 474 hits
Alhamdulillah syukur ke hadratNya Hari ini PPIM berjaya menyalurkan sumbangan kotak Infaq Rezeki sebanyak 150 kotak kepada petugas petugas barisan hadapan yang bertungkus lumus bertugas semasa pandemik COVID 19 di Balai Polis Setapak Kuala ...
Dulu Kata Yifdin Baik Benarkan Keluar Kwsp Bila Habia Keriau Salahkan Orang

Harga Sawit Terkini Semakan Harga Semasa

Contingency Plans For Tourist Accidents And Incidents

Woiiii Kenduri Kahwin Lagi Ramai

Akaun Media Sosial Rasmi Pejabat Sultan Pahang Hanya Di Bawah Nama Kesultanan Pahang

Sarapan Di Perak Lunch Di Penang Dinner Di Kedah

Sarawak Id Login Daftar Akaun Portal Kerajaan Sarawak

Scaffold House By Ant Nio Costa Lima Arquitectos In Lisbon Portugal



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dedaun Hijau Di Angin Lalu Slot Megadrama Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Nuh Dan Nayla Slot Akasia TV3

Resepi Nasi Goreng Seafood Paling Mewah dan Terliur Meriah Ramuan Didalamnya

5 Perangai Pemandu Malaysia Yang Buat Memandu Jadi Tak Seronok

Bagaimana Ikan Minum Air Bila Dahaga


Pesanan Untuk Wanita Akhir Zaman

7 Surah Yang Harus Dihafal Sebelum Meninggal Dunia

Cara Membuat Surat Lamaran Kerja Yang Menarik Perhatian

Rcs Edin Exposed False Claims Of Pp Proponents

Kaswi Pandan Gedik

Ending Tribal Mindset At Matriculation Colleges