54 000 Nama Dalam Daftar Pemilih Pkr Ni Pengundi Hantu Ka



SHAH ALAM - Calon Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Rafizi Ramli mendakwa pihaknya mengenal pasti terdapat 54,000 daftar pemilih meragukan di seluruh negara menjelang pemilihan parti itu bagi penggal tahun 2022-2025.
Berikutan itu, bekas Naib Presiden PKR tersebut menyatakan sudah menghantar surat aduan rasmi kepada Jawatankuasa Pemilihan Parti (JPP) pada 12 April lalu dan menggesa jawatankuasa itu mengambil langkah memastikan anggota parti yang tersenarai dalam kelompok berkenaan tidak dibenarkan mengundi secara terbuka.
Jelas beliau, perkara itu dikenal pasti pihaknya menerusi penemuan senarai data yang melibatkan 1,500 nama daftar pemilih yang didaftarkan hanya bersandarkan satu nombor telefon semata-mata.
"Apabila pasukan kami menelefon sebahagian anggota PKR didaftarkan menerusi satu nombor telefon berkenaan, mereka sendiri tidak menyedari sudah didaftarkan sebagai ahli parti.
"Selain itu, terdapat juga pendaftaran keahlian parti yang tidak bersertakan nombor kad pengenalan yang betul dan isu keahlian ragu disebabkan anggota parti lain yang dibawa masuk menjadi ahli PKR. Ini kerana proses pendaftaran keahlian parti hanya memerlukan nama dan kad pengenalan diri.
Rafizi mengakui pihaknya berpuas hati dengan kesungguhan JPP PKR diketuai Pengerusinya, Dr Zaliha Mustafa untuk menangani isu-isu yang dibangkitkan beliau.
"Perkara-perkara ini telah dibawa kepada JPP dan saya berharap JPP mengambil langkah memastikan bahawa kesemua senarai daftar pemilih ragu ini tidak dibenarkan mengundi secara terbuka seperti anggota-anggota lain," katanya kepada Sinar Premium pada Selasa.
Rafizi berkata demikian bagi mengulas sama ada beliau berpuas hati dengan proses perjalanan pemilihan PKR pada kali ini susulan pihaknya bakal bertembung dengan bekas Setiausaha Agung parti itu, Datuk Seri Saifuddin Nasution Ismail bagi merebut jawatan Timbalan Presiden PKR.
Pada pemilihan PKR tahun 2018, Rafizi turut bertanding jawatan sama dan menentang Menteri Kanan Ekonomi, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali yang kini keluar PKR dan menyertai kerajaan Perikatan Nasional (PN), bagaimanapun beliau tewas.
Bagaimanapun, Rafizi mendakwa kekalahan beliau ketika itu disebabkan sejumlah 20,000 undi yang 'tersangkut' dan tidak dikira JPP.
Di sebalik penemuan mengejutkan itu, Rafizi mengakui pihaknya berpuas hati dengan kesungguhan JPP PKR diketuai Pengerusinya, Dr Zaliha Mustafa untuk menangani isu-isu yang dibangkitkan beliau.
JPP AKUI SUDAH TERIMA ADUAN
Sementara itu, Zaliha sewaktu dihubungi mengesahkan pihaknya sudah maklum mengenai aduan dikemukakan Rafizi dengan perkara itu sudah dibentangkan dalam Majlis Perwakilan Pusat (MPP).
Jelas beliau, pihaknya juga sudah mengambil langkah-langkah sewajarnya untuk berdepan dengan undi daftar pemilih ragu.
"Setakat mana jumlah daftar pemilih yang disahkan benar-benar meragukan, itu saya kena rujuk semula kepada data yang kita simpan dan kenal pasti.
"Apa yang pasti, kita akan memastikan tahap kawalan keselamatan sewaktu pemilihan PKR diperketatkan bagi mengelakkan mana-mana ahli yang diragui keahlian hadir mengundi," ujarnya lagi ~ Sinar Harian

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.anaksungaiderhaka.com/2022/05/54000-nama-dalam-daftar-pemilih-pkr-ni.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rafizi Dakwa 54 000 Daftar Pemilih Ragu Menjelang Pemilihan Pkr

Rafizi Dakwa 54 000 Daftar Pemilih Ragu Menjelang Pemilihan Pkr

papar berkaitan - pada 11/5/2022 - jumlah : 143 hits
May 10 2022 Rafizi Ramli berkata daftar ragu itu dikenal pasti menerusi penemuan senarai data melibatkan 1 500 nama daftar pemilih didaftarkan hanya bersandarkan satu nombor telefon PETALING JAYA Calon timbalan presiden PKR Rafizi Ramli men...
Pengundi Melayu Wajar Jauhi Pkr

Pengundi Melayu Wajar Jauhi Pkr

papar berkaitan - pada 2/5/2022 - jumlah : 267 hits
Melayu bukanlah keutamaan dan keistimewaan untuk orang Melayu Memperjuangkan hak Melayu mengikut perlembagaan akan dianggap racist sekaligus peluang pekerjaan di pengurusan tertinggi Melayu akan terpinggir PKR tidak banyak beza dengan DAP S...
54 000 Ahli Pkr Meragukan Masih Boleh Undi

54 000 Ahli Pkr Meragukan Masih Boleh Undi

papar berkaitan - pada 12/5/2022 - jumlah : 218 hits
54 000 ahli PKR meragukan masih boleh undi PKR membenarkan sebahagian ahlinya yang dianggap meragukan oleh Rafizi Ramli untuk mengundi dalam pemilihan parti tetapi mereka tertakluk kepada lapisan pemeriksaan tambahan selepas mengundi Penger...
Nama Nama Besar Tandingi Jawatan Dalam Pkr

Nama Nama Besar Tandingi Jawatan Dalam Pkr

papar berkaitan - pada 15/5/2022 - jumlah : 163 hits
Predeep NambiarGEORGE TOWN Pemilihan PKR bermula pada Jumaat untuk memilih pemimpin mereka bagi tempoh tiga tahun akan datang sehingga 2025 dengan perhatian tertumpu kepada jawatan timbalan presiden yang ditandingi Rafizi Ramli dan Saifuddi...
Bermulanya Pemilihan Pkr

Bermulanya Pemilihan Pkr

papar berkaitan - pada 13/5/2022 - jumlah : 108 hits
malaysiakini comDiterbitkan May 13 2022 8 31 AMHari ini bermulanya pemilihan PKR yang akan berlangsung selama 10 hari Artikel ini akan menjelaskan secara ringkas bagaimana pemilihan ini berjalan dan jawatan yang dipertandingkan Jawatan yang...
Three Things We Learnt From A Week Of Pkr Debates

Three Things We Learnt From A Week Of Pkr Debates

papar berkaitan - pada 13/5/2022 - jumlah : 145 hits
PKR Pakatan Harapan s biggest component in terms of membership and diversity took the bold step of holding party polls to choose its leaders at a time when the country may also call a national election The party that boasts a membership of ...
Primer On The Pkr Leadership Election

Primer On The Pkr Leadership Election

papar berkaitan - pada 13/5/2022 - jumlah : 127 hits
The PKR leadership election will kick off today and run over the course of 10 days This article will briefly explain how the triennial election works and the positions that are up for grabs Which positions are open for election There is no ...
Rakyat Terengganu Meluat Pkr Ph Perlu Ambil Peluang

Rakyat Terengganu Meluat Pkr Ph Perlu Ambil Peluang

papar berkaitan - pada 14/5/2022 - jumlah : 115 hits
RAKYAT TERENGGANU MELUAT PKR PERLU AMBIL PELUANGRakyat Terengganu meluat PKR perlu ambil peluangPosted By on May 13 2022Rakyat meluat Pas di Terengganu PH perlu ambil kesempatanPemilihan KEADILAN 2022 diharap menjanjikan barisan kepimpinan ...
Pemilihan Pkr Silap Langkah Boleh Bawa Kepada Pengkhianatan 2 0

Pemilihan Pkr Silap Langkah Boleh Bawa Kepada Pengkhianatan 2 0

papar berkaitan - pada 14/5/2022 - jumlah : 159 hits
DR SHAHNOR BASRIPemilihan kepimpinan Parti Keadilan Rakyat sedang melalui fasa fasa kempen perdebatan dan persaingan antara pasukan Persaingan paling ketara adalah diantara pasukan Datuk Seri Saifuddin Nasution dengan pasukan saudara Rafizi...
Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

Contoh Inspirasi Poster Ucapan Selamat Hari Pekerja 2024

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Exploring The Impact Of Aluminum In Contemporary Design



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Enhance Your Look With Special Occasion Makeup

Lirik Lagu Perih Jerih Masdo

Rumah Terbuka Anisya And The Geng

Security Status Not Satisfied

How Often Should You Clean Your Air Ducts A Guide For Laval Homeowners

Ugutan Klopp Punca Salah Berang