5 Perkhidmatan Penghantaran Yang Boleh Digunakan Sepanjang Pkp


Perdana Menteri mengingatkan kita untuk duduk di rumah sambil menonton filem. DG Hisham juga bersetuju dan menggesa semua rakyat Malaysia untuk mematuhi Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) kerana usaha untuk merendahkan lengkung mula menampakkan kejayaan.
Tetapi hidup mesti diteruskan dan kami yakin ada di antara pembaca yang masih perlu menghantar barangan kepada sanak saudara atau rakan pada waktu ini. Keadaan ini menjadikan pergerakan agak terhad terutamanya untuk hampir semua aspek kehidupan seharian memandangkan kita perlu mematuhi arahan yang telah ditetapkan.
Walau bagaimanapun, usah terlampau risau mengenainya kerana anda masih boleh melakukan penghantaran barangan menerusi beberapa pengendali perkhidmatan penghantaran yang masih dibenarkan beroperasi. Dengan lima perkhidmatan di bawah anda tidak perlu keluar rumah merentas sekatan jalan raya semata-mata untuk menghantar keropok lekor yang dipesan oleh ibu.
1.LalamoveLalamove merupakan merupakan salah satu nama besar dalam industri khidmat penghantaran di Malaysia. Ia menawarkan pelbagai perkhidmatan penghantaran barang termasuk dokumen, makanan dan banyak lagi.  Dengan aplikasi yang boleh diakses menerusi peranti pintar dan komputer, Lalamove sentiasa menghubungkan pengguna dengan penghantar sekaligus membolehkan anda menjejak penghantaran dalam masa nyata dan tempahan yang terjamin.  Tanpa rasa ragu dan was-was lagi kerana barang anda dijamin sampai cepat.
Lebih menarik, ia juga menjanjikan penghantaran jarak dekat yang pantas dalam tempoh satu jam. Syarikat ini juga mempunyai pelbagai jenis kenderaan bagi memenuhi keperluan yang berbeza seperti lori, kereta, van, dan motosikal.
Buat masa ini, Lalamove hanya membuat penghantaran di Lembah Klang sahaja. Bersedia untuk membuat pesanan penghantaran dengan Lalamove? Ikuti langkah mudah di bawah
Muat turun aplikasi Lalamove menerusi Google Play / AppStorePilih kenderaan & tetapkan lokasi untuk pengambilan serta penghantaranPilih jenis penghantaran (sama ada penghantaran berjadual atau penghantaran segera)Masukkan nota tambahan untuk perhatian penghantar Lalamove (sekiranya ada)Pilih kaedah pembayaranSahkan pesanan anda untuk memulakan penghantaran.Kadar penghantaran
Bermula dari RM5 untuk penghantaran menggunakan motosikal dan RM100 untuk penghantaran menggunakan lori. Setiap harga penghantaran dikira berdasarkan jarak dan bukan berat sesuatu barang.
2.Mr SpeedyMr Speedy juga merupakan salah satu pengendali khidmat penghantaran yang boleh anda cuba dan ia menawarkan penghantaran barang dalam tempoh satu hari sahaja. Menarik mengenai aplikasi ini anda boleh menempah penghantaran barang tanpa perlu membuat akaun sebaliknya hanya menyertakan nombor telefon pengirim dan penerima sahaja.
Akan tetapi, sekiranya anda bercadang untuk menggunakan aplikasi ini lebih daripada satu kali, anda dicadangkan untuk membuat akaun bagi membolehkan anda mengakses setiap butiran pesanan termasuk pencetakan resit, sejarah pesanan dan banyak lagi.
Anda juga boleh menghantar pelbagai barangan seperti dokumen penting, bungkusan, makanan dan banyak lagi. Anda hanya perlu bungkuskan sahaja dan tempah pemandu untuk mengambil barang anda. Berbeza dengan Lalamove, aplikasi ini hanya menyediakan dua jenis kenderaan sahaja iaitu kereta dan motosikal. MrSpeedy membuat penghantaran di sekitar Selangor, Kuala Lumpur, Cyberjaya, dan Putrajaya sahaja. Ikuti langkah mudah di bawah untuk memulakan tempahan :
Muat turun aplikasi MrSpeedy menerusi Google Play Store / Apple App StoreDaftar akaun (sekiranya tidak mahu mendaftar, anda hanya perlu klik pada create order)Pilih jenis penghantaran (sama ada penghantaran barang atau penerimaan barang)Pilih jenis kenderaan  (sama ada motor atau kereta)Masukkan maklumat yang diperlukanSelesai mengisi maklumat, klik pada butang “create order” untuk sahkan pesanan anda dan memulakan penghantaran.Kadar penghantaran

Perkhidmatan menggunakan motor – Bermula RM5 untuk jarak 5km pertama dan RM1 untuk setiap km berikutnya. Caj sebanyak RM2 dikenakan untuk alamat tambahan. Berat maksimum 10kg. Perkhidmatan menggunakan kereta – Bermula RM7 untuk jarak 7km pertama dan RM1.50 untuk setiap km berikutnya. Caj sebanyak RM4 dikenakan untuk alamat tambahan. Berat maksimum 40kg.3.BungkusItAnda pernah mendengar mengenai BungkusIt? Ia mungkin antara yang paling tular di media sosial kerana penggunaan nama perkhidmatan yang berimejkan Malaysia. Apa yang membezakan BungkusIt dengan yang lain adalah ia beroperasi dengan rangkuman yang luas di mana anda bebas untuk memesan makanan dari mana sahaja walaupun tidak terdapat dalam senarai mereka.
Sebagai contoh, anda mahu membeli makanan di pasar malam atau mana-mana restoran yang tidak menyediakan servis penghantaran makanan, anda boleh menggunakan servis ini.  Apa yang penting, anda perlu tahu lokasi yang tepat dan masa operasi tempat berkenaan.
Bukan sekadar menghantar makanan, ia juga menawarkan perkhidmatan penghantaran barangan lain seperti dokumen penting, ubat-ubatan dan banyak lagi dalam tempoh yang pantas. BungkusIt juga boleh menghantar barang yang anda terlupa atau tertinggal menyerahkannya kepada anda. Perkhidmatan BungkusIt menawarkan penghantaran sehingga 500km dan ia tersedia di sekitar Kuala Lumpur, Selangor, Johor, Pinang, Melaka dan Negeri Sembilan. Bagaimana menempah dengan BungkusIt? Mudah sahaja :
Muat turun aplikasi BungkusIt menerusi Google Play Store / AppStore Daftar akaun untuk memulakan penghantaran Pilih jenis penghantaran (sama ada penghantaran berjadual atau penghantaran segera)Masukkan maklumat yang diperlukan (seperti : alamat untuk lokasi pick up dan drop off)Selesai mengisi maklumat, tekan pada butang “Next Step”Masukkan nota tambahan untuk perhatian penghantar mengenai apa yang anda mahu beli Klik pada butang “submit” untuk sahkan pesanan anda dan memulakan penghantaran.Kadar penghantaran
Kadar asas bermula pada RM7.50. Setiap harga penghantaran bergantung pada jarak restoran / tempat dengan lokasi anda.
4.GoGet Seterusnya adalah GoGet. Ia juga menawarkan pelbagai tugas perkhidmatan bantuan penghantaran barang dengan kadar yang sesuai termasuk makanan, barang dapur, dokumen penting dan sebagainya. Melalui GoGet, anda boleh memilih pelbagai perkhidmatan untuk digunakan seperti Dispatch (untuk pengambilan dan penghantaran barang), Helper (sekiranya anda memerlukan kakitangan separuh masa untuk masa yang singkat), Food (untuk pembelian makanan), Shopping (untuk pembelian barang yang terdapat di pasar raya) dan banyak lagi.
Pada masa sama, ia juga dapat membantu anda mencari duit lebih dengan menjadi seorang ‘GoGetter’ yang mana anda akan dibayar untuk setiap tugasan yang dilakukan. GoGet menawarkan perkhidmatan di sekitar Kuala Lumpur, Pulau Pinang dan Johor Bahru.
Pergi ke lamagt GoGet atau muat turun aplikasi dari Google Play Store dan Apple App Store,Pilih perkhidmatan yang anda perlukanMasukkan maklumat yang diperlukan (Pastikan alamat dan jadual operasi lokasi adalah tepat. Sertakan deskripsi yang jelas seperti apa yang perlu, butiran item, saiz, berat dan sebagainya.)Selesai mengisi maklumat  tekan pada butang “Next”Masukkan maklumat yang diperlukan sekali lagi (seperti : alamat untuk lokasi pick, drop off dan jenis pembelian – sama ada berjadual atau segera)Buat pembayaran ke GoGetter (Pembayaran boleh dibuat melalui tunai / kredit GoGet)Kadar penghantaran
Kadar asas bermula dari RM6. Setiap harga penghantaran bergantung pada jarak dan masa di ambil oleh GoGetters
5.GrabExpressAkhir sekali ialah Grab Malaysia yang merupakan syarikat yang tidak asing lagi di kalangan penduduk di Asia Tenggara. Perkhidmatan penghantaran GrabExpress mereka masih beroperasi seperti biasa sepanjang tempoh PKP. Terdapat pelbagai jenis perkhidmatan di Grab untuk memenuhi keperluan ramai termasuk penghantaran makanan, penghantaran ekspres seperti dokumen, pengangkutan, perlindungan insurans dan banyak lagi.
Aplikasi ini sangat mudah digunakan kerana ia menyediakan antaramuka yang senang difahami. Bayaran boleh dibuat secara tunai ataupun dompet digital. Anda akan mendapat resit sejurus pembayaran dibuat yang dihantar menerusi emel berdaftar. Grab tersedia di seluruh bandar utama di Malaysia. Ikuti langkah mudah di bawah untuk menggunakan aplikasi ini.
Muat turun aplikasi Grab menerusi Google Play Store / Apple App StorePilih perkhidmatan yang anda perlukanMula menempah dengan memasukkan maklumat diperlukan (Pastikan alamat lokasi adalah tepat)Sahkan tempahan untuk memulakan penghantaranKadar penghantaran
kadar penghantaran bermula dari RM 3.60 untuk motosikal dengan berat maksimum 10KG dan RM3,50 untuk kereta dengan berat maksimum 50KG. Namun begitu setiap bungkusan yang menggunakan Grab harus mempunyai berat maksimum 10KG sahaja setiap satu.
Sebenarnya banyak lagi pengendali khidmat penghantaran yang tersedia tetapi ini adalah di antaranya. Kelengkapan yang ditawarkan juga dah cukup semuanya, jadi alasan apa lagi untuk anda tidak kekal duduk di rumah? Duduk di rumah dan lindungi diri anda dan insan tersayang.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://penlawak.blogspot.com/2020/04/5-perkhidmatan-penghantaran-yang-boleh.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sambil Duduk Rumah Layan Anak Ibu Ayah Boleh Tambah Duit Sepanjang Pkp

Sambil Duduk Rumah Layan Anak Ibu Ayah Boleh Tambah Duit Sepanjang Pkp

papar berkaitan - pada 14/4/2020 - jumlah : 473 hits
Memang seronok dapat meluangkan masa dengan anak anak dan keluarga sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan ini Malah sepanjang musim PKP ni ramai ibu bapa yang berkongsi gelagat dan aktiviti harian anak resepi masakan dan tak kurang juga akti...
Tiada Sekatan Servis Penghantaran Makanan Sepanjang Tempoh Pkp Fasa 2 Di Terengganu

Tiada Sekatan Servis Penghantaran Makanan Sepanjang Tempoh Pkp Fasa 2 Di Terengganu

papar berkaitan - pada 9/4/2020 - jumlah : 333 hits
Menurut Polis Terengganu setakat ini pihak polis khususnya di negeri Terengganu tidak menyekat mana mana pihak yang menjalankan servis penghantaran makanan selagi mematuhi waktu yang dibenarkan iaitu mulai 7 00 pagi hingga 6 00 p
Premis Gunting Rambut Tidak Boleh Beroperasi Sepanjang Pkp Di Pulau Pinang Ketua Menteri

Premis Gunting Rambut Tidak Boleh Beroperasi Sepanjang Pkp Di Pulau Pinang Ketua Menteri

papar berkaitan - pada 11/4/2020 - jumlah : 203 hits
GEORGE TOWN 11 April Kerajaan Pulau Pinang memutuskan untuk tidak membenarkan premis gunting rambut dibuka atau beroperasi di negeri ini sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan dilaksanakan Ketua Menteri Chow Kon Yeow berkata perkara i...
4 Aplikasi Menonton Video Bersama Rakan Yang Boleh Dicuba Sepanjang Tempoh Pkp

4 Aplikasi Menonton Video Bersama Rakan Yang Boleh Dicuba Sepanjang Tempoh Pkp

papar berkaitan - pada 8/4/2020 - jumlah : 387 hits
Ekoran peningkatan mendadak wabak Covid 19 semua bandar bandar utama seluruh dunia termasuk Malaysia kini berada di bawah Perintah Kawalan Pergerakan Covid 19 memberi impak dahsyat sehingga menjejaskan banyak pergerakan dan aktiviti seharia...
Aneka Resepi Nasi Goreng Yang Boleh Dicuba Sepanjang Pkp Ni

Aneka Resepi Nasi Goreng Yang Boleh Dicuba Sepanjang Pkp Ni

papar berkaitan - pada 31/3/2020 - jumlah : 712 hits
hai assalammualaikumAneka Resepi Nasi Goreng Yang Boleh Dicuba Hah sepanjang PKP ni duduk rumah sahaja mesti kerja nak makan je la kan atau dah tak tau nak masak apa kan Kalau malas masak banyak lauk masak je satu menu Contoh nasi goreng an...
Covid19 5 Senaman Yang Anda Boleh Cuba Sepanjang Tempoh Pkp

Covid19 5 Senaman Yang Anda Boleh Cuba Sepanjang Tempoh Pkp

papar berkaitan - pada 9/4/2020 - jumlah : 398 hits
Berada di rumah tidak bermakna anda tidak boleh bersenam Sebenarnya senaman mungkin dapat membantu anda mengekalkan perasaan normal atau melindungi sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan ini Senaman dapat membantu mengekalkan minda ya...
Kedai Perkakasan Gunting Rambut Dobi Boleh Operasi Ketika Pkp

Kedai Perkakasan Gunting Rambut Dobi Boleh Operasi Ketika Pkp

papar berkaitan - pada 11/4/2020 - jumlah : 389 hits
Sejumlah perkhidmatan termasuk kedai perkakasan elektronik dan gunting rambut kini boleh beroperasi ketika perintah kawalan pergerakan yang akan memasuki fasa ke 3 di bawah syarat ketat Ini menyusul pengumuman Perdana Menteri Muhyiddin Yass...
Hikmah Duduk Rumah Sepanjang Pkp Waktu Terbaik Kutip Pahala Jangan Sia Siakan

Hikmah Duduk Rumah Sepanjang Pkp Waktu Terbaik Kutip Pahala Jangan Sia Siakan

papar berkaitan - pada 12/4/2020 - jumlah : 346 hits
Baru baru ini selebriti terkenal Neelofa telah mengadakan live di Instagramnya bersama Ustaz Ahmad Dusuki Abd Rani Melalui perkongsian ilmu itu Neelofa bertanyakan apakah amalan terbaik yang boleh dibuat sepanjang ujian COVID 19 yang meland...
Jual Jeruk Mangga Tampung Perbelanjaan Keluarga Dan Anak Sakit Paru Paru Kronik Sepanjang Pkp

Jual Jeruk Mangga Tampung Perbelanjaan Keluarga Dan Anak Sakit Paru Paru Kronik Sepanjang Pkp

papar berkaitan - pada 13/4/2020 - jumlah : 379 hits
Perintah Kawalan Pergerakan yang akan telah bermula sejak 18 Mac lalu dan kini memasuki fasa ketiga bermula 15 April sehingga 28 April ini ternyata memberi kesan kepada sesetengah masyarakat terutamanya pada yang bergaji hari Seorang suri r...
Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen

Absolute Power Corrupts Absolutely

Mesyuarat Negara Negara Asean Dalam Bidang Sains Dan Teknologi Kuantum

Potensi Pemulihan Ringgit Terancam Jika Data Pekerjaan As Mengejutkan Negatif

10 Toner Untuk Kulit Berminyak 2024

Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

Pas Quashing Of Zafrul S Affidavit Raises Concerns About Govt S Integrity



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Negeri Sembilan Akan Menaikan Gaji Penjawat Awam

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Bella Astillah Feat Didi Astillah Bermanja Manja Chord

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur

Moto Distracto Steady Garage Customizes The New Honda Motocompacto

Udon Noodle Soup