Sambil Duduk Rumah Layan Anak Ibu Ayah Boleh Tambah Duit Sepanjang Pkp


Memang seronok dapat meluangkan masa dengan anak-anak dan keluarga sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan ini. Malah sepanjang musim PKP ni ramai ibu bapa yang berkongsi gelagat dan aktiviti harian anak, resepi masakan dan tak kurang juga aktiviti bersama keluarga yang boleh beri idea pada ibu bapa lain. Mana tidaknya, sebelum ni rata-rata ibu bapa sibuk bekerja.
Namun, dalam kelapangan PKP dan waktu bersama anak-anak, di benak ibu bapa yang sangat kasihkan anak-anak itu pasti ada satu kebimbangan.
Dr Azuraida dan Dr Taufiq sepakat membantu lebih 10 ribu individu terjejas yang ingin menjana pendapatan semasa PKP Bimbang jika masih cukupkah duit untuk bekalan makanan esok?
Bimbang jika cukupkah bekalan susu dan diapers anak-anak?
Bimbang jika masih adakah baki wang simpanan untuk hari esok, pendidikan atau di masa kecemasan?
Tempoh PKP adalah cabaran yang sangat besar kepada sesetengah ibu bapa bila mana pendapatan harian kini terhenti. Masing-masing mula berfikir di mana nak ada duit beli makanan. Di mana lagi punca kewangan? Sampai bila nak harap ihsan dan bantuan?
Rata-rata antara kita faham tujuan PKP ini untuk kesejahteraan dan kebaikan rakyat. Namun apabila punca pendapatan yang sebelum ini ada setiap minggu atau setiap bulan secara konsisten tetapi sejak kebelakangan ini tiada semestinya ia sedikit sukar.
Jana Pendapatan Sampingan
Melihat kepada situasi ini, Dr Azuraida Shahadan dan Dr Taufiq Razif dengan kerjasama Sifu Asyraf, Sifu De Amirul dan Teacher Lin mengambil initiatif untuk melancarkan Ebook Book of Manners yang dapat membantu ibu bapa menjana pendapatan melalui platform affiliate DuoHeroes Dr Azu Dr Taufiq.
Terdapat dua objektif utama projek Jana Income PKP melalui EBook Book of Manners. Objektif utama adalah untuk membantu individu yang terjejas dengan PKP terutama peniaga-peniaga kecil, suri rumah yang berniaga, pekerja harian, pekerja kontrak dan juga pelajar universiti yang sebelum ini mampu menjana pendapatan harian.
Platform affiliate ini membuka pendaftaran secara percuma dan menyediakan khidmat latihan percuma dan mudah di fahami. Ia akan menjadi tempat berkongsi rezeki dan menjana pendapatan sepanjang tempoh PKP ini. Ibu bapa mampu menjana komisyen sehingga 50%.
Ibu bapa yang berminat menjadi affiliate akan dilengkapkan semuanya bermula dengan copywriting hingga ke training. Mereka hanya perlu copy paste dan share maklumat di Facebook atau whatsapp group mereka dan tunggu duit masuk. Projek ini juga adalah medium terbaik untuk semua individu yang terkesan dengan PKP, dan diharap platform ini mampu membantu ramai ibu bapa.
Book of Manners sepatutnya di lancarkan bersempena dengan Hari Anugerah Buku Negara 2020 pada Julai ini bersama KRU Media, namun ia di awalkan bagi membantu mengurangkan beban kewangan sepanjang PKP dan membantu sesiapa individu yang memerlukan.
Objektif kedua pelancaran Book of Manners semasa PKP adalah untuk membantu ibu bapa yang berkemampuan membeli, menjalankan aktiviti bersama anak-anak sepanjang masa PKP dan dalam masa yang sama, membantu membentuk sikap dan peribadi anak-anak.
Book of Manners merupakan sebuah buku cerita dan buku aktiviti yang bercakap mengenai sikap dan kelakuan murni yang harus dimiliki oleh anak-anak. Terdapat 3 set buku yang akan diketengahkan, 1) Mouth is not for complaining, 2) Hair is not for pulling 3) Eyes are not for crying. Ketiga-tiga buku ini akan mengajar anak-anak untuk memahami kelakuan dan sikapdan tingkah-laku mulia.
PKP adalah masa yang baik untuk memberi didikan kepada anak-anak mengenai sikap dan kelakuan, kerana rata-rata sekarang, anak-anak seperti hilang arah tujuan, tidak punya aktiviti harian dan sesetengah anak-anak pula sudah mula mengadu, complaint dan bercakap yang bukan-bukan mengenai Perintah Kawalan Pergerakkan ini.
Dr Azuraida berbincang mengenai Book of Mannners bersama Dato Sri Siti Nurhaliza Semua individu yang berminat untuk menjana pendapatan melalui platform ini boleh mendaftar di https://drazu.theduoheroes.com/ Nantikan juga kemunculan buku Book of Manners tidak lama lagi.
Dr Azuraida Shahadan merupakan Pakar Kepimpinan Diri, Keluarga & Organisasi (Facebook: Azushahadan)
Dr Taufiq Razif merupakan social media influencer dan pengasas Telegram Parenting terbesar di Malaysia
(Facebook: Taufiqrazif)
The post Sambil Duduk Rumah Layan Anak, Ibu Ayah Boleh Tambah Duit Sepanjang PKP appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/sambil-duduk-rumah-layan-anak-ibu-ayah-boleh-tambah-duit-sepanjang-pkp/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Guna Duit Syiling Dan Rm1 Bayar Kompaun Ayah Sanggup Korek Tabung Bayar Denda Anak Ingkar Pkp

Guna Duit Syiling Dan Rm1 Bayar Kompaun Ayah Sanggup Korek Tabung Bayar Denda Anak Ingkar Pkp

papar berkaitan - pada 17/4/2020 - jumlah : 668 hits
Kita sudah sedia tahu sesiapa sahaja yang ditangkap kerana ingkar arahan Perintah Kawalan Pergerakan akan dikenakan kompaun sebanyak RM1000 Baru baru ini tular di media sosial tentang perkongsian seorang penjaga kaunter yang tersentuh melih...
Buat Banana Split Beli Pisang Aiskrim Nuts Choc Chips Ajak Anak Deco Antara 37 Aktiviti Rumah Sepanjang Pkp

Buat Banana Split Beli Pisang Aiskrim Nuts Choc Chips Ajak Anak Deco Antara 37 Aktiviti Rumah Sepanjang Pkp

papar berkaitan - pada 8/4/2020 - jumlah : 461 hits
Disebabkan ramai yang mengadu anak anak dah start bosan dan ibu bapa dah kering idea nak buat aktiviti apa sepanjang DudukRumah ni Puan penulis buku keibubapaan berkongsi 37 cadangan aktiviti mudah yang korang boleh buat dengan anak anak sa...
Duduk Rumah Sambil Hafal Surah Aktiviti Peminat Kecil Liverpool Ni Ketika Pkp Di Puji Menteri Agama

Duduk Rumah Sambil Hafal Surah Aktiviti Peminat Kecil Liverpool Ni Ketika Pkp Di Puji Menteri Agama

papar berkaitan - pada 3/4/2020 - jumlah : 340 hits
Tempoh PKP yang disambung sehingga 14 April ini pastinya membuatkan ramai diantara kita mula tercari cari pelbagai aktiviti yang berfaedah bagi mengelakkan rasa bosan Aktiviti bersama anak anak pastinya dapat menjalinkan hubungan yang lebih...
Hikmah Duduk Rumah Sepanjang Pkp Waktu Terbaik Kutip Pahala Jangan Sia Siakan

Hikmah Duduk Rumah Sepanjang Pkp Waktu Terbaik Kutip Pahala Jangan Sia Siakan

papar berkaitan - pada 12/4/2020 - jumlah : 346 hits
Baru baru ini selebriti terkenal Neelofa telah mengadakan live di Instagramnya bersama Ustaz Ahmad Dusuki Abd Rani Melalui perkongsian ilmu itu Neelofa bertanyakan apakah amalan terbaik yang boleh dibuat sepanjang ujian COVID 19 yang meland...
Sambil Jaga Anak Fedtri Yahya Masak Pelbagai Menu Masa Pkp Kongsi Resipi Rempeyek Campak Campak Semua Orang Boleh Buat

Sambil Jaga Anak Fedtri Yahya Masak Pelbagai Menu Masa Pkp Kongsi Resipi Rempeyek Campak Campak Semua Orang Boleh Buat

papar berkaitan - pada 20/4/2020 - jumlah : 661 hits
Ketika Perintah Kawalan Pergerakan dijalankan memang ramai yang rajin ke dapur termasuklah pengacara dan personaliti televisyen Malaysia yang cukup popular Fedtri Yahya Terkenal bukan sahaja kerana kepetahannya mengacarakan setiap program y...
Cabaran Jaga Anak Autisme Sepanjang Pkp Zarina Guna Helah Supaya Azal Azil Tak Keluar Rumah

Cabaran Jaga Anak Autisme Sepanjang Pkp Zarina Guna Helah Supaya Azal Azil Tak Keluar Rumah

papar berkaitan - pada 19/4/2020 - jumlah : 579 hits
Mempunyai dua orang anak istimewa yang menghidap autisme dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan tentunya bukan sesuatu yang mudah buat pelakon Zarina Zainuddin Pasti sahaja kedua anak kembarnya Azil dan Azal yang merupakan anak istimewa m...
Marah Anak Menyepah Tak Duduk Diam Tangani Stres Ibu Ayah Dengan Cara Ni

Marah Anak Menyepah Tak Duduk Diam Tangani Stres Ibu Ayah Dengan Cara Ni

papar berkaitan - pada 3/4/2020 - jumlah : 270 hits
Selepas dua minggu melalui situasi hanya duduk di rumah tanpa boleh keluar melakukan aktiviti lain pastinya ada ibu bapa yang moodnya sedikit tegang kerana perlu menghadap macam macam perangai anak Keadaan ini sesekali boleh buat ibu bapa c...
Anak Ingkar Pkp Ayah Pecah Tabung Bayar Kompaun Dengan Duit Syiling Dan Rm 1 Allahu

Anak Ingkar Pkp Ayah Pecah Tabung Bayar Kompaun Dengan Duit Syiling Dan Rm 1 Allahu

papar berkaitan - pada 18/4/2020 - jumlah : 573 hits
Ibu bapa mana yang tidak menyayangi anak anak mereka Kebanyakan mereka sentiasa berusaha buat yang terbaik demi kebahagiaan anak Anak Ingkar PKP Ayah Pecah Tabung Bayar Kompaun Dengan Duit Syiling Dan RM 1 Allahu
15 Meme Apabila Terlalu Lama Duduk Rumah Sepanjang Pkp

15 Meme Apabila Terlalu Lama Duduk Rumah Sepanjang Pkp

papar berkaitan - pada 14/4/2020 - jumlah : 1198 hits
Macam macam perangai tabiat boleh kita jumpa sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan yang berlangsung Seperti kata ucapan PM ada suami yang mula memakai baju kelawar isteri mereka ada yang mengayuh basikal di dalam rumah dan ada juga y...
Cara Memasarkan Homestay Anda

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Dr Zaliha Terus Kunci Mulut Berkaitan Titah Adendum Minta Rujuk Ulasan Pm

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Importance Of Drinking Water

The Helical Pearl House By A3 Projects In Ipoh Malaysia

Cops Tracking Down Duo Involved In Pasir Mas Shooting

Issue Warning Not Rm250 000 Fine For First Time No Palm Oil Label Offences Urges Mydin Boss

There Are Many Types Of Indians

Pengalaman Kerja Sambil Belajar