4 Aplikasi Menonton Video Bersama Rakan Yang Boleh Dicuba Sepanjang Tempoh Pkp


Ekoran peningkatan mendadak wabak Covid-19, semua bandar-bandar utama seluruh dunia termasuk Malaysia kini berada di bawah Perintah Kawalan Pergerakan (PKP). Covid-19 memberi impak dahsyat sehingga menjejaskan banyak pergerakan dan aktiviti seharian. Ekoran daripada itu, orang ramai dilihat mencari alternatif bagi mengisi masa lapang bersama keluarga, rakan-rakan ataupun orang yang tersayang.
Salah satu aktiviti kini tidak lagi boleh dilakukan adalah meluangkan masa santai  menonton filem-filem kegemaran bersama rakan-rakan. Tapi bagaimana? Tambahan pula kini masing-masing berjauhan. Jangan risau, jangan bimbang kerana kami boleh bantu anda. Berikut kami senaraikan empat aplikasi menarik yang boleh anda gunakan untuk menonton video secara serentak bersama teman rapat. Lebih menarik, langkah – langkah untuk menggunakan kesemua aplikasi dan platform ini juga adalah sangat mudah.
Rave Rave adalah sebuah aplikasi rangkaian penstriman sosial yang membolehkan anda menonton video bersama rakan-rakan secara atas talian. Aplikasi ini menawarkan penstriman video dengan pilihan platform popular seperti Youtube, Netflix dan banyak lagi yang boleh diakses dengan mudah. Bukan sekadar menonton, anda juga boleh berbual dengan rakan-rakan pada masa yang sama.
Sistem perkhidmatan pesanan juga boleh dilakukan menggunakan emoticon comel, simbol dan banyak lagi. Aplikasi ini juga mempunyai reka bentuk yang mesra pengguna sekaligus menjadikannya antara yang paling menarik. Aplikasi ini boleh didapati di iOS dan Android. Berikut adalah langkah – langkah mudah untuk menggunakan aplikasi ini :
Muat turun aplikasi Rave menerusi Play Store / App Store.Buka aplikasi & anda akan diberikan tutorial ringkas. Tatal skrin ke kiri sehingga pengguna dapat mengakses ke skrin utama.Log masuk (terdapat beberapa pilihan sama ada menggunakan akaun Facebook, Twitter atau Google) LAplikasi akan meminta kebenaran untuk mengakses Lokasi pengguna . Klik “Okay” dan “Allow” pada pop up yang keluar.Pada skrin utama, anda boleh memilih untuk menyertai sesi tontonan yang sedang ditayangkan atau membuat sesi baru dengan menekan ikon ” + “Sekiranya ingin membuka sesi tontonan baru, anda akan diberi pilihan aplikasi tontonan – seperti Netflix, YouTube dan sebagainyaGunakan kotak carian untuk memilih video yang ingin ditonton bersama. Untuk menjemput rakan-rakan, klik pada ikon ‘kawan’ kemudian pilih kenalan. Anda juga boleh menjemput secara langsung melalui WhatsApp dengan menghantar pautan jemputan (pastikan rakan anda telah memasang aplikasi ini terlebih dahulu). Muat turun Rave dari Google Play Store
Muat turun Rave dari Apple App Store
Watch2GetherWatch2Gether merupakan salah satu aplikasi yang membolehkan anda menonton video atau filem kegemaran bersama rakan-rakan secara atas talian. Menariknya mengenai aplikasi ini, anda tidak perlu mempunyai sebarang akaun berdaftar sebaliknya ia boleh ditonton secara langsung dengan membuat bilik tontonan khas. Perkara yang paling penting ialah ia boleh digunakan secara percuma dan menaarkan sokongan pada pelbagai laman seperti YouTube, Vimeo, Twitch, Instagram dan Facebook.
Melalui aplikasi ini juga, ia menawarkan skrin yang berasingan untuk berbual di mana anda boleh berborak dengan rakan-rakan anda sambil menonton video. Sama seperti Rave, ia juga memberi anda pilihan untuk menyertai sesi tontonan yang sedang ditayangkan atau membuat sesi baru dengan menjemput rakan-rakan anda sendiri. Watch2gether juga memberikan anda kebebasan untuk memilih muzik atau video daripada sejumlah besar platform terkenal dengan hanya carian tunggal. Aplikasi ini mudah digunakan dan berikut adalah langkah – langkah untuk mengakses.
Klik pada pautan ini (www.Watch2Gether.com)Klik pada tab “Create Your Room”.Gunakan kotak carian untuk memilih video yang ingin ditonton bersama.Pada bahagian bawah, terdapat ikon “user” kemudian klik ikon ” + ” Salin pautan jemputan dengan klik “Copy”  dan hantar pada kenalan anda.Netflix Party Seterusnya adalah Netflix Party. Ia  berbeza dengan dua aplikasi di atas kerana memerlukan setiap rakan memiliki akaun Netflix. Antara ciri menarik ialah sekiranya anda menjedakan video yang sedang ditonton, video pengguna lain yang lain juga akan dijedakan secara automatik,
Ia turut dilengkapi dengan kotak perbualan teks yang ditempatkan pada bahagian sisi skrin untuk berborak dengan rakan-rakan sambil menonton video. Secara tidak langsung, anda boleh berkongsi pendapat atau mungkin membincangkan plot cerita yang sedang ditonton bersama.
Satu kekurangan ialah ia hanya boleh diakses menerusi pelayar Google Chrome di komputer sahaja. Bagaimana untuk menggunakannya? Berikut adalah langkah-langkah mudah yang perlu dilakukan
Anda harus memiliki Netflix dan Google Chrome di komputer.Klik pada pautan ini untuk muat turun pemalam Netflix PartySelepas memasang pemalam tersebut, buka video yang ingin anda tonton.Tekan butang “NP” yang terdapat pada sebelah atas pelayar Chrome anda. Kemudian tekan ‘Start Party’.Salin pautan yang keluar dan dan kongsikannya dengan kenalan.Kenalan yang mendapat pautan tersebut, perlu menampak pautan pada pelayar Chrome mereka, kemudian tekan butang NP untuk sertai Netflix Party yang anda mulakan. Satu kotak perbualan akan muncul pada sebelah kanan pelayar web dan anda boleh berborak menerusinya.Scener Sama seperti Netflix Party, Scener bukan sahaja membolehkan anda menonton video atau filem kegemaran secara serentak tetapi anda juga boleh berbual sesama sendiri bersama rakan – rakan. Jika anda mencari cara mudah untuk menonton sambil beramah mesra bersama rakan – rakan, ini adalah antara yang terbaik.
Ia juga menawarkan pelbagai ciri sembang asas yang menarik termasuk reaksi Bitmoji serta ruang sembang yang lebih besar. Anda juga boleh menjemput lebih daripada 10 orang rakan – rakan.  Berikut adalah langkah – langkah untuk menggunakan aplikasi ini :
Anda harus memiliki akaun Netflix dan Google Chrome di laptopKlik pada pautan ini untuk muat turun ScenerSetelah Scener dimuat turun, log masuk akaun NetflixKlik pada “Create a private group” & kemudian klik “Next” Salin pautan yang keluar dan kongsikan dengan kenalan ( pastikan rakan anda juga mempunyai akaun Scener dan Netflix ) Sebaik sahaja mereka telah sertai, klik butang  “Watch Together” **Sekiranya, rakan anda sudah memiliki akaun, anda hanya perlu nama pengguna pada kotak carian pada sudut kanan atas dan klik butang “Add Friend” bersebelahan nama mereka. 
Berikut adalah beberapa aplikasi dan platform yang dapat membantu anda menonton video bersama keluarga, rakan-rakan ataupun orang yang tersayang sepanjang tempoh PKP ini. Selain dapat meluangkan masa yang berkualiti, ia juga dapat merapatkan hubungan yang jauh. Apa -apa pun, ikutilah saranan kerajaan untuk duduk di rumah, pembatasan sosial, amalkan kebersihan dan kita pasti menang dalam menangani Covid -19 ini. Ingat jangan pentingkan diri sendiri dan jangan buat sesuka hati tanpa fikir orang lain. Duduk Di Rumah!


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://penlawak.blogspot.com/2020/04/4-aplikasi-menonton-video-bersama-rakan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tiada Kedai Gunting Rambut Dibuka Sepanjang Tempoh Pkp Tok Ram Kongsi Video Hasil Potong Rambut Sendiri

Tiada Kedai Gunting Rambut Dibuka Sepanjang Tempoh Pkp Tok Ram Kongsi Video Hasil Potong Rambut Sendiri

papar berkaitan - pada 2/4/2020 - jumlah : 633 hits
Baru baru ini seorang maestro muzik tersohor dan juga suami kepada Alyah iaitu Datuk Ramli MS memuatnaik satu posting di Instagramnya tokram ramlims menunjukkan hasil potong rambut sendiri Sebelah tinggi sebelah rendah gais A post shared by...
Pkp Yang Membosankan Ini 5 Aplikasi Yang Patut Ada Dalam Smartphone Korang Sepanjang Tempoh Pkp

Pkp Yang Membosankan Ini 5 Aplikasi Yang Patut Ada Dalam Smartphone Korang Sepanjang Tempoh Pkp

papar berkaitan - pada 30/3/2020 - jumlah : 541 hits
Seperti semua tahu sekarang sudah masuk hari ke 12 kita menjalankan Perintah Kawalan Pergerakan Ohmedia tahu mesti ada yang bosankan duduk dirumah sepanjang kuarantin Demi untuk mengelakkan wabak ini menjadi lebih serius kita terpaksa berko...
Covid19 5 Senaman Yang Anda Boleh Cuba Sepanjang Tempoh Pkp

Covid19 5 Senaman Yang Anda Boleh Cuba Sepanjang Tempoh Pkp

papar berkaitan - pada 9/4/2020 - jumlah : 396 hits
Berada di rumah tidak bermakna anda tidak boleh bersenam Sebenarnya senaman mungkin dapat membantu anda mengekalkan perasaan normal atau melindungi sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan ini Senaman dapat membantu mengekalkan minda ya...
Aneka Resepi Nasi Goreng Yang Boleh Dicuba Sepanjang Pkp Ni

Aneka Resepi Nasi Goreng Yang Boleh Dicuba Sepanjang Pkp Ni

papar berkaitan - pada 31/3/2020 - jumlah : 711 hits
hai assalammualaikumAneka Resepi Nasi Goreng Yang Boleh Dicuba Hah sepanjang PKP ni duduk rumah sahaja mesti kerja nak makan je la kan atau dah tak tau nak masak apa kan Kalau malas masak banyak lauk masak je satu menu Contoh nasi goreng an...
Resipi 1 Doh Boleh Buat Macam Macam Kuih Sesuai Sangat Dicuba Waktu Pkp Ni

Resipi 1 Doh Boleh Buat Macam Macam Kuih Sesuai Sangat Dicuba Waktu Pkp Ni

papar berkaitan - pada 9/4/2020 - jumlah : 555 hits
Sepanjang tempoh PKP perut asyik lapar saja Rajinlah si ibu mencari pelbagai resipi kuih muih untuk dicuba Cara terbaik adalah mencuba satu resipi yang sama untuk menghasilkan pelbagai jenis kuih yang menarik via grup Berkongsi Ilmu Kuih Mu...
5 Perkhidmatan Penghantaran Yang Boleh Digunakan Sepanjang Pkp

5 Perkhidmatan Penghantaran Yang Boleh Digunakan Sepanjang Pkp

papar berkaitan - pada 9/4/2020 - jumlah : 319 hits
Perdana Menteri mengingatkan kita untuk duduk di rumah sambil menonton filem DG Hisham juga bersetuju dan menggesa semua rakyat Malaysia untuk mematuhi Perintah Kawalan Pergerakan kerana usaha untuk merendahkan lengkung mula menampakkan kej...
Tiada Sekatan Servis Penghantaran Makanan Sepanjang Tempoh Pkp Fasa 2 Di Terengganu

Tiada Sekatan Servis Penghantaran Makanan Sepanjang Tempoh Pkp Fasa 2 Di Terengganu

papar berkaitan - pada 9/4/2020 - jumlah : 331 hits
Menurut Polis Terengganu setakat ini pihak polis khususnya di negeri Terengganu tidak menyekat mana mana pihak yang menjalankan servis penghantaran makanan selagi mematuhi waktu yang dibenarkan iaitu mulai 7 00 pagi hingga 6 00 p
Pihak Berkuasa Kesan Penipu Melalui Bil Utilti Sepanjang Tempoh Pkp

Pihak Berkuasa Kesan Penipu Melalui Bil Utilti Sepanjang Tempoh Pkp

papar berkaitan - pada 1/4/2020 - jumlah : 448 hits
Bagi memastikan tidak ditipu oleh orang ramai semasa pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan fasa dua pihak polis telah mengambil inisiatif untuk meminta bil utiliti seperti bil api atau air bagi menyemak alamat kediaman semasa pemeriksaan ...
Ini 5 Tip Penjagaan Kenderaan Sepanjang Tempoh Pkp

Ini 5 Tip Penjagaan Kenderaan Sepanjang Tempoh Pkp

papar berkaitan - pada 1/4/2020 - jumlah : 886 hits
Jangan abaikan penjagaan kereta terutama mereka yang memiliki lebih dari satu kenderaan Dalam situasi sekarang Ohmedia ingin kongsikan penjagaan kereta bagi memastikan kereta korang mampu berfungsi dengan baik sebaik sahaja ingin digunakan ...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

The Evolution Of Adult Entertainment

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms

Kedah Akan Cipta Rekod Dengan Penutupan Mbi Kedah Melalui Saman

Malaysia S Ex Pm Mahathir Faces Anticorruption Probe

Datuk Beraksi Di Pentas Peragaan Pada Usia 88 Tahun

Pemilik R R Didenda Rm30 000 Jual Petrol Bersubsidi Kepada Rakyat Thailand

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16