4 Menu Ayam Daging Goreng Goreng Yang Padu Sedapnya


Anda hanya ada masa 30 minit nak sediakan hidangan makan malam atau tengahari tapi tak tahu nak masak lauk apa yang ringkas, mudah dan tak guna banyak bahan tapi hasilnya sedap. Jangan bimbang, ini RASA kongsikan empat menu tak sampai 15 minit siap, dua ayam dan dua lagi daging. Sambil tunggu nasi masak, bolehlah sediakan lauk dan sayurnya.
RASA gerenti anak-anak mahupun suami akan minta anda masak lagi menu ringkas ini. Kalau tak sempat hari ni simpan resipi dan cuba bila ada kesempatan.

DAGING GORENG  KAILAN
BAHAN-BAHAN:
300gm daging | hiris nipis3 pokok anak kailan | potong 3-4cm  & celur angkat1 biji cili merah | hiris serong2 biji bawang merah | hiris6 ulas bawang putih | cincang kasar1 sudu makan sos tiram3 sudu minyak masakGaram dan perasa secukupnya Bahan Sos:
2 sudu makan air1 sudu teh minyak bijan1 sudu teh tepung jagungCARA MEMASAK:
Sediakan sos. Di dalam mangkuk kecil campurkan semua bahan sos. Kacau rata dan ketepikan.Panaskan sedikit minyak masak, Masukkan bawang putih, bawang merah hingga wangi.Kemudian masukkan daging  tadi.Gaul rata, sehingga daging masak dan bertukar warna keperangan.Seterusnya, masukan pula hirisan cili dan kailan yang telah dicelur tadi, kacau seketika.Masukkan sos yang telah disediakan tadi, sos tiram, garam dan gula secukup rasa.Angkat dan sedia dihidangkan.
DAGING GORENG SOS TIRAM BERSAMA KACANG PIS
BAHAN-BAHAN:
Bahan Perapan Daging:500gm daging | hiris nipis1 sudu teh garam1sudu teh gula1 sudu teh kicap1sudu teh minyak bijan1 sudu teh tepung jagungBahan Sos:
1 sudu makan kicap pekat3 sudu makan air rebusan stok ayam2 sudu makan sos tiram2 sudu makan gula1 sudu teh minyak bijan1 sudu teh tepung jagungTumis:
4 ulas bawang putih | cincang halus1 biji bawang besar | dadu kecil3cm halia  | hiris halus memanjangBahan-Bahan Lain:
3 sudu makan minyak masak400gm kacang pis | bersihkan1/2 biji cili benggalaGaram gula secukupnyaCARA MEMASAK:
Untuk perapan daging, campurkan semua bahan, daging, garam, gula, kicap, tepung jagung, dan minyak bijan. Gaul rata dan perapkan lebih kurang 15-20 minit.Untuk bahan sos: Campurkan kicap, stok ayam, sos tiram dan minyak bijan dalam mangkuk kecil dan ketepikan.Panaskan minyak dalam kuali, tumiskan bahan tumis hingga wangi.Seterusnya masukkan daging yang diperap, kacau rata sehingga keperangan ( lebih kurang 4-5 minit).Kemudian masukkan kacang pis dan hirisan cili benggala, kacau hingga kacang layu (2-3 minit).Tuangkan bahan sos dan kacau rata. Jika kurang masin, tambahkan sedikit garam dan gula secukup rasa.Akhir sekali tutup api, angkat dan hidangkan panas-panas.
AYAM GORENG BERSAMA CILI BENGGALA
BAHAN-BAHAN:
Bahan Perap Ayam:
500gm isi ayam | hiris nipis, cuci dan tos1 sudu teh serbuk kunyit1 sudu teh garam halus1/2 sudu teh serbuk lada sulahBahan Hirisan:
1/2biji cili benggala hijau | hiris memanjang1/2 biji cili benggala merah | hiris memanjang2 tangkai cili merah | hirisBahan Tumis:
4ulas bawang putih | cincang1 biji bawang besar | hiris3cm halia muda | hiris halusBahan Lain:
1 sudu teh serbuk lada hitam1 sudu makan sos tiram1/2 sudu teh perasa ayamGaram, gula dan perasa secukupnyaMinyak masak secukupnyaCARA MEMASAK:
Masukkan isi ayam dalam mangkuk bersama bahan perapan yang lain. Gaul rata dan perap sekurang-kurangnya 15 minit.Panaskan minyak dalam kuali, goreng ayam yang telah diperap tadi hingga kekuningan. Angkat dan ketepikan.Keluarkan minyak, tinggal sedikit dan tumis bawang merah, bawang putih dan halia hingga wangi.Masukkan ayam goreng, bahan hirisan. Kacau rata 1-2 minit.Kemudian perasakan dengan sos tiram, perasa ayam, garam dan gula secukup rasa.Kacau seketika, kemudian tutup api.Sedia dihidangkan.
AYAM LADA HITAM
BAHAN-BAHAN:
500gm isi ayam | hiris kecil50gm daun bawangRempah penumis | bunga lawang, kulit kayu manis dan buah pelaga3 biji cili merah | hiris memanjang1 biji bawang besar | dadu kecil5ulas bawang putih | cincang3cm halia mudah | hiris halus1 sudu teh lada hitam | kisar kasar1 sudu makan sos tomato1 sudu makan sos lada hitam1 sudu makan kicap pekat manisMinyak untuk menumisGaram dan gula secukup rasaCARA MEMASAK:
Panaskan minyak, tumiskan rempah penumis bersama bawang besar, bawang putih dan halia hingga wangi.Masukkan ayam, kacau hingga ayam kecut dan airnya agak kering.Seterusnya masukkan sos tomato, sos lada hitam, kicap pekat manis.Kacau lagi lebih kurang 2-3 minit.Kemudian perasakan dengan garam, gulaSebelum angkat, masukkan daun bawang, hirisan cili merah dan taburkan dengan serbuk lada hitam.Tutup api, angkat dan hidangkan panas-panas.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://rasanakmasak.blogspot.com/2019/10/4-menu-ayam-daging-goreng-goreng-yang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Meh Masak Sendiri Nasi Daging Yang Padu Sedapnya Ni

Meh Masak Sendiri Nasi Daging Yang Padu Sedapnya Ni

papar berkaitan - pada 23/10/2019 - jumlah : 302 hits
Cuti panjang hujung minggu ni apa kata kita masak nasi istimewa sikit untuk sesisi keluarga Admin cadangkan kita masak Nasi Daging ok tak Sebab nasi ini sangat senang nak masak dan tak banyak bahan yang perlu disediakan Jom tengok resipi ya...
5 Menu Sambal Ikan Cili Padi Yang Padu Sedapnya

5 Menu Sambal Ikan Cili Padi Yang Padu Sedapnya

papar berkaitan - pada 10/10/2019 - jumlah : 566 hits
Sebut je sambal cili padi tidak kiralah untuk apa masakan apa sekalipun ia memang sedap dan terbaik Apa lagi kalau dipadankan dengan ikan goreng Cukup asam garamnya memang terangkat sedap biarpun pedas ia tetap menjadi pilihan sebagai hidan...
Seram Duduk Dengan Mak Mertua Nampak Baling Daging Ayam Mentah Sambil Mulut Kumat Kamit

Seram Duduk Dengan Mak Mertua Nampak Baling Daging Ayam Mentah Sambil Mulut Kumat Kamit

papar berkaitan - pada 21/10/2019 - jumlah : 372 hits
Kita sebagai seorang muslim seharusnya percaya dengan kewujudan hal hal ghaib yang kebiasaannya tidak dapat dilihat dengan mata kasar manusia Namun kadang kala ianya hadir dan dapat dirasai oleh sesetengah individu Seperti perkongsian kisah...
Nasi Goreng Ayam Kunyit Paling Sedap Senang Buat

Nasi Goreng Ayam Kunyit Paling Sedap Senang Buat

papar berkaitan - pada 23/10/2019 - jumlah : 766 hits
Sekarang dok tular Nasi Ayam Kunyit apa kata kreatif sikit kita padankan Ayam Goreng Kunyit dengan nasi goreng Maka jadilah Nasi Goreng Ayam Kunyit menu sempoi terlajak sedap Sesuai sangat dengan orang bujang tak pandai masak pun gerenti bo...
Nikmati Ayam Goreng Halal Yang Pertama Di Jepun

Nikmati Ayam Goreng Halal Yang Pertama Di Jepun

papar berkaitan - pada 11/10/2019 - jumlah : 895 hits
Ramai daripada kita mencari makanan halal di Jepun di luar bandar bandar utama seperti Tokyo dan Kyoto boleh menjadi cabaran bagi kita kebangkitan pelancong Islam ke Jepun juga bermakna di bandar bandar kecil dan di luar juga mula menampung...
Menu Kesukaan Kanak Kanak Pasta Ayam Keju

Menu Kesukaan Kanak Kanak Pasta Ayam Keju

papar berkaitan - pada 12/10/2019 - jumlah : 384 hits
Kak Long balik hujung minggu lepas dia keluar tahu tahu beli pasta bentuk corak corak tu Katanya comel sangat bu tu sebab kak long beli Boleh pulak macam budak bertuah ni Dah tu beli pasta semata ermm anak anak Macam macam karenah Rupanya t...
Nasi Kurma Ayam Kuzi Acara Nanas Ni Sedapnya

Nasi Kurma Ayam Kuzi Acara Nanas Ni Sedapnya

papar berkaitan - pada 24/10/2019 - jumlah : 735 hits
Ada tetamu nak datang hujung minggu ni tetapi masih tercari cari menu nak masak apa jangan risau RASA kongsikan resipi set Nasi Kurma Kuzi Ayam dengan Acar Nanas Berempah Set ini sesuai untuk kenduri dan hidangan makan tengahari mahupun mal...
Harga Daging Sapi Hingga Telur Ayam Terpantau Normal

Harga Daging Sapi Hingga Telur Ayam Terpantau Normal

papar berkaitan - pada 19/10/2019 - jumlah : 224 hits
Harga daging sapi dan daging ayam di Pasar Ciputat Tangerang Selatan masih terpantau normal Salah satu pedagang Edy mengatakan harga daging sapi berada di kisaran Rp 120 000 per kilogram
Nak Masak Ayam Goreng Ala Mamak Style Boleh Guna Rempah Mama Uwais

Nak Masak Ayam Goreng Ala Mamak Style Boleh Guna Rempah Mama Uwais

papar berkaitan - pada 14/10/2019 - jumlah : 698 hits
Rempah perapan ayam goreng ala style mamakRempah Perapan Ayam by Mama UwaisNampak dimata hanya biasa biasa saja tapi disebalik luar biasa terselit luar biasa Apa rahsia luar biasa rempah perapan ayam goreng ni by Mama uwaisApabila rempah re...
The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Fahmi Fadzil Perlu Beri Penjelasan Bukan Beri Alasan

Apabila Sang Profesor Datang Melawat



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Brauninhas House By Pablo Lanza Arquitetura In Itu Brazil

Banteras Isu 3r Manivanan Cadang 10 Langkah Percepat Siasatan Polis

Analysis Harapan S Uphill Battle To Defend Kuala Kubu Baharu

Kkb By Election Will Be A Confidence Vote For The Anwar Administration

Azmin Pledges To Tell All On May 11