31 Ahli Parlimen Bn Kekal Sokong Pn Zahid Mesti Panas



Setiausaha Agung UMNO Datuk Seri Ahmad Maslan pada 5 Ogos memberitahu, parti itu telah menghantar surat kepada semua Ahli Parlimennya agar menyatakan pendirian mereka secara bertulis.
Portal Suara TV melaporkan, surat yang dihantar oleh Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Ahmad Maslan itu meminta semua Ahli Parlimen parti itu menjawab borang yang dikepilkan sebelum 7 Ogos.

Menerusi borang tersebut, semua Ahli Parlimen UMNO diminta menyatakan pendirian sama ada tidak menyokong kerajaan Perikatan Nasional (PN) dan meletak jawatan atau menyokong PN dan tidak akan meletak jawatan.
Dan hari ini Beberapa Ahli Parlimen dari UMNO akan mengadakan satu sidang media tergempar di ibu negara, sekitar 11.30 pagi ini.
Ahli Parlimen yang dijangka menyertai sidang media itu ialah Datuk Seri Shahidan Kassim (Arau), Datuk Seri Nazri Aziz (Padang Rengas), dan beberapa yang lain, yang dikatakan cenderung menyokong kepimpinan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin.
Dijangka 25 ahli Parlimen UMNO akan menyertai sidang media tergempar yang berlangsung di Menara Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) dalam sidang media tersebut.
Pemerhatian Utusan Malaysia di pentas sidang media mendapati terdapat 25 tanda sekali gus memberi petunjuk sidang media itu bakal dihadiri 25 orang.
Dalam Sidang Media tersebut mereka termasuk Ahli Parlimen dari MIC dan MCA telah menyatakan akan kekal menyokong PN, jumlah mereka ialah 31 Ahli Parlimen semuanya.
The Malaysian Insight melaporkan..
SERAMAI 31 orang ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) tetap menyokong kerajaan sehingga Parlimen bersidang untuk menentukan keabsahannya, kata Timbalan Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob.
Naib presiden Umno itu berkata demikian dalam sidang media bersama 20 orang lagi ahli Parlimen yang hadir dalam sidang media hari ini.
“Kami menjunjung titah duli Yang di-Pertuan Agong yang memperkenan supaya kerajaan hari ini teruskan pentadbiran dan tentukan keabsahan di Parlimen,” kata Ismail.
Kumpulan itu tampil hari ini selepas Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi mengarahkan supaya semua ahli Parlimen parti itu menolak Perikatan Nasional (PN) dan meletak jawatan dalam kerajaan.
Mengulas lanjut, Ismail berkata soal untuk mempersembahkan sebarang bukti sokongan juga tidak lagi timbul memandangkan baginda sudahpun memperkenan agar ia dibuktikan di Parlimen.
“Jelas istana tidak lagi terima akuan bersumpah atau surat sokongan,” kata Ismail lagi.
Tambahnya, sebarang usaha untuk mempersembahkan bukti sokongan tersebut bertentangan dengan perkenan dan keputusan baginda.
“Kami setia kepada Yang di-Pertuan Agong dan akan patuh kepada titah baginda. Apa pun perkara perlu dilakukan di Parlimen.
“Kami berpandangan perkara lain di luar perkenan tuanku. Hantar SD atau surat akuan termasuk tindakan yang boleh runtuhkan kerajaan sebelum (sidang) Parlimen diadakan,” katanya.
Beliau juga mempersoalkan sekiranya tindakan mematuhi titah baginda boleh dianggap sebagai melakukan kesalahan oleh Umno.
“Patuh titah tuanku itu satu kesalahan? Kalau itu satu kesalahan, saya tak tahu siapa patuh dan siapa derhaka,” kata ahli Parlimen Bera itu lagi.
Berikut senarai 20 ahli Parlimen yang tampil bersama Ismail Sabri:
1-Mahdzir Khalid (Padang Terap) 2-Shahidan Kassim (Arau) 3-Idris jusoh (Besut) 4-Noh Omar (Tanjong Karang) 5-Tajuddin Abdul Rahman (Pasir Salak). 6-Hasan Ariffin (Rompin) 7-Abdul Azeez Rahim (Baling) 8-Annuar Musa (Ketereh) 9-Halimah Sadique (Kota Tinggi) 10-Ismail Mohd Said (Kuala Krau) 11-Abdul Rahman Mohd (Lipis). 12-Ismail Mutalib (Maran) 13-Shahar Abdullah (Payar Besar) 14-Mastura Mohd Yazid (Kuala Kangsar) 15-Ahmad Hamzah (Jasin) 16-Nazri Aziz (Padang Rengas) 17-Jalaluddin Alias (Jelebu) 18-Salim Sharif (Jempol) 19-Wee Ka Siong (Ayer Hitam) 20-M Saravanan (Tapah)
Ismail Sabri turut membacakan nama 10 lagi ahli Parlimen yang menurutnya turut kekal menyokong PN tetapi tidak hadir dalam sidang media itu.
Bagaimanapun semakan oleh Malaysiakini mendapati dari senarai yang dibacakan oleh Ismail Sabri itu terdapat tiga nama bertindih dengan senarai kem Presiden Umno Zahid Hamidi - yang menolak Perdana Menteri Muhyiddin Yassin.
Nama-nama yang bertindih itu ialah:
1-Mohd Nizar Zakaria (Parit) 2-Noh Omar (Tanjong Karang) 3-Azeez Abdul Rahim (Baling)
Berikut angggota parlimen yang hadir dalam sidang media di Kuala Lumpur tengah hari tadi: 1-Ismail Sabri Yaakob (Bera) 2-Mastura Yazid (Kuala Kangsar) 3-Mahdzir Khalid (Padang Terap) 4-Mohd Shahar Abdullah (Paya Besar) 5-Halimah Saddique (Kota Tinggi) 6-Jalaluddin Alias (Jelebu) 7-Nazri Abdul Aziz (Padang Rengas) 8-Mohd Salim Sharif (Jempol) 9-Annuar Musa (Ketereh) 10-Ismail Mohamed Said (Kuala Krau) 11-Hassan Arifin (Rompin) 12-Abdul Rahman Mohamad (Lipis) 13-Tajuddin Abdul Rahman (Pasir Salak), 14-Idris Jusoh (Besut) 15-Shahidan Kassim (Arau) 16-Ismail Abd Muttalib (Maran) 17-Wee Ka Siong (MCA- Ayer Hitam) 18-M Saravanan (MIC-Tapah)
Yang tidak hadir, tetapi didakwa mendukung kerajaan PN: 1-Khairy Jamaluddin (Rembau) 2-Reezal Merican Naina Merican (Kepala Batas) 3-Dr Adham Baba (Tenggara) 4-Arthur Joseph Kurup (PBRS-Pensiangan) 5-Hishammuddin Hussein (Sembrong) 6-Mohamad Alamin (Kimanis) 7-Zahidi Zainul (Padang Besar) 8-Tengku Adnan Tengku Mansor (Putrajaya) 9-Wee Jeck Seng (MCA- Tanjung Piai) 10-Ahmad Hamzah (Jasin)

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.anaksungaiderhaka.com/2021/08/wak-zahid-mesti-panas-31-ahli-parlimen.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ismail Sabri Tegaskan 31 Ahli Parlimen Kekal Sokong Kerajaan Pn

Ismail Sabri Tegaskan 31 Ahli Parlimen Kekal Sokong Kerajaan Pn

papar berkaitan - pada 6/8/2021 - jumlah : 385 hits
PETALING JAYA Ahli Parlimen Barisan Nasional akan terus kekal menyokong kerajaan sejajar dengan perkenan Yang di Pertuan Agong supaya Perikatan Nasional meneruskan pentadbiran negara kata Timbalan Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob Dalam s...
Terkini 31 Ahli Parlimen Umno Dan Bn Kekal Taat Kepada Muhyiddin Tidak Kepada Zahid

Terkini 31 Ahli Parlimen Umno Dan Bn Kekal Taat Kepada Muhyiddin Tidak Kepada Zahid

papar berkaitan - pada 6/8/2021 - jumlah : 188 hits
August 6 2021 Sebanyak 31 Ahli Parlimen UMNO dan Barisan Nasional menyatakan pendirian untuk terus menyokong Kerajaan Perikatan Nasional pimpinan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaak...
Panas Ahli Parlimen Dap Dakwa Dihubungi Nazri Untuk Lompat Parti Sokong Pn

Panas Ahli Parlimen Dap Dakwa Dihubungi Nazri Untuk Lompat Parti Sokong Pn

papar berkaitan - pada 10/8/2021 - jumlah : 162 hits
August 10 2021 Isu tawaran lompat parti semakin panas apabila terkini Ahli Parlimen Rasah dari DAP Cha Kee Chin turut mendakwa menerima kiriman pesanan di aplikasi WhatsApp seolah olah untuk tujuan sama Walaupun tiada sebarang tawaran yang ...
Ahmad Zahid Persoal Pendirian Ahli Parlimen Umno

Ahmad Zahid Persoal Pendirian Ahli Parlimen Umno

papar berkaitan - pada 8/8/2021 - jumlah : 201 hits
bharian com Ogos 8 2021 12 13pmApakah mereka merestui tindakan kerajaan ke atas parti mereka sendiri Ahmad Zahid FOTO NSTPKUALA LUMPUR Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mempersoalkan tindakan Ahli Parlimen UMNO yang masih menyokong Perikatan...
Zahid Pertahan Keputusan Gesa Muhyiddin Letak Jawatan Kekal Sokong Pn

Zahid Pertahan Keputusan Gesa Muhyiddin Letak Jawatan Kekal Sokong Pn

papar berkaitan - pada 31/7/2021 - jumlah : 237 hits
malaysiakini comDiterbitkan 31 Jul 2021 11 48 amDikemaskini 11 49 amPresiden Umno Ahmad Zahid Hamidi mempertahankan pendirian partinya mendesak Perdana Menteri Muhyiddin Yassin berundur dan pada masa sama tetap menyokong Perikatan Nasional ...
Hanya 19 Daripada 31 Orang Ahli Parlimen Bn Telah Tampil Tunjuk Muka Sokong Kerajaan Pn

Hanya 19 Daripada 31 Orang Ahli Parlimen Bn Telah Tampil Tunjuk Muka Sokong Kerajaan Pn

papar berkaitan - pada 6/8/2021 - jumlah : 180 hits
PETALING JAYA Hanya sembilan belas orang Ahli Parlimen Barisan Nasional daripada 31 yang menyokong kerajaan Perikatan Nasional tampil di hadapan media hari ini pada satu sidang media yang diadakan di Auditorium Dewan Bandaraya Kuala Lumpur ...
Tidak Sampai Satu Jam Dewan Rakyat Panas Dengan Pertikaman Lidah Ahli Parlimen

Tidak Sampai Satu Jam Dewan Rakyat Panas Dengan Pertikaman Lidah Ahli Parlimen

papar berkaitan - pada 26/7/2021 - jumlah : 281 hits
Beberapa Ahli Parlimen saling bertikam lidah sesama mereka selama beberapa minit sebelum ditenangkan Speaker selepas keadaan dilihat semakin panas Apa berlaku pada satu jam pertama dalam Sidang Mesyuarat Khas hari ini Tidak sampai satu jam ...
Zahid Ahli Parlimen Umno Perlu Melepaskan Semua Jawatan Dalam Kerajaan Jika Darurat Dilanjutkan Selepas 1 Ogos

Zahid Ahli Parlimen Umno Perlu Melepaskan Semua Jawatan Dalam Kerajaan Jika Darurat Dilanjutkan Selepas 1 Ogos

papar berkaitan - pada 26/7/2021 - jumlah : 215 hits
Ahli Parlimen Umno harus undi batal kuasa darurat kata ZahidFMT ReportersPETALING JAYA Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi berkata semua Ahli Parlimen parti itu harus menyokong usul untuk membatalkan Proklamasi Darurat serta ordinannya dalam s...
Surat 40 Ahli Parlimen Bn Sokong Kerajaan Tulen Kata Ismail Sabri

Surat 40 Ahli Parlimen Bn Sokong Kerajaan Tulen Kata Ismail Sabri

papar berkaitan - pada 2/8/2021 - jumlah : 239 hits
Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob mengesahkan ketulenan surat 40 Ahli Parlimen Barisan Nasional menyokong kerajaan bawah kepimpinan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin yang dikeluarkan pada 29 Julai lalu Ismail Sa...
Cara Memasarkan Homestay Anda

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Dr Zaliha Terus Kunci Mulut Berkaitan Titah Adendum Minta Rujuk Ulasan Pm

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Importance Of Drinking Water

The Helical Pearl House By A3 Projects In Ipoh Malaysia

Cops Tracking Down Duo Involved In Pasir Mas Shooting

Issue Warning Not Rm250 000 Fine For First Time No Palm Oil Label Offences Urges Mydin Boss

There Are Many Types Of Indians

Pengalaman Kerja Sambil Belajar