12 Moisturizer Untuk Kulit Kering


10 Moisturizer Untuk Kulit Kering | Kulit kering memerlukan perhatian dari segi kelembapan untuk mengelak wajah dari berasa tegang, kemerahan, kesat, dan iritasi. Ia akan bertambah kering sekiranya anda sering terdedah kepada penghawa dingin. Oleh itu, menggunakan moisturizer bersesuaian amat penting agar kulit mendapat kelembapan yang seimbang.  
 


 
Walau bagaimanapun tidak semua moisturizer memiliki formula yang sama. Anda harus menggunakan moisturizer yang boleh 'lock air' supaya tidak hilang dari kulit.

 
Tips memilih pelembap muka untuk kulit kering
Jenis krim Elak yang mengandungi alkohol kerana ia boleh mengeringkan kulit Memiliki kandungan occlusive (mengekalkan kelembapan), emollient (memperbaiki tekstur kulit), and humectants (tarik air ke kulit), ceramide (lock air pada kulit)

Baca: Tips Memilih Pelembap Muka

Saya senaraikan sejumlah moisturizer untuk kulit kering yang popular dan menjadi rekomendasi warga net. Kebanyakannya boleh anda temui di drugstore. Selain itu, saya sertakan juga link pembelian secara online untuk harga yang lebih rendah.




12 Moisturizer Untuk Kulit Kering
1. Simple Hydrating Light Moisturizer
Jenama yang sudah tidak asing lagi dalam arena penjagaan wajah. Range yang berwarna hijau dirumus khas buat pemilik kulit kering. Tekstur krim pekat ini amat serasi dengan kulit selain menjadikan wajah lembap dan lembut selama 12 jam. 




 
Ia juga memiliki kandungan yang amat diperlukan kulit seperti Pro-Vitamin B & Vitamin E. Formulasinya juga tidak menutup lubang pori


Kalau nak tahu, ia adalah moisturizer untuk kulit kering di Watsons yang paling popular. 


Harga: RM17.44 
Link pembelian: https://invol.co/cln2wl
 
2. Cerave Moisturizing Cream
Sesuai untuk pemilik kulit kering atau 'sangat-sangat kering'. Kandungan utamanya adalah ceramide yang sudah terkenal dengan fungsi 'lock air' agar tidak kering seterusnya menjadi iritasi. Sekali sapuan mampu bertahan selama satu hari.



Biarpun krimnya pekat, namun ia langsung tidak melekit. Malah tidak berbau, sesuai kalau kulit korang alah dengan fragrance. 

 
Menariknya selain untuk wajah, Cerave Moisturizing Cream ini turut sesuai disapu pada badan especially on dry spots like elbows or knees. Cerave masih belum masuk Watsons. So, anda kena beli secara online.



Harga: RM30

Link pembelian: https://invol.co/cl2c7g4
 
Artikel berkaitan:
+ Pencuci Muka Untuk Kulit Kering di Watsons
+ 11 Moisturizer Untuk Kulit Berjerawat
+ 10 Moisturizer Untuk Kulit Kombinasi



3. HADA LABO Gokujyun Hydrating Milk
Siapa tidak kenal dengan Hada Labo bukan? Gokujyun Hydrating Milk ini mengandungi humectants and emollients yang sempurna untuk kulit kering. Malah, tidak mengandungi paraben di mana ramai yang sensitif dengan kandungan ini.
 

Pic: imanabdulrahim
 
Teksturnya tidak terlalu pekat, dan mudah meresap. Malah ia memiliki kandungan humectants and emollients. 

Kulit lebih segar, lembap, dan lembut setelah disapu. Botolnya juga amat praktikal dan very hygienic. Oh ya, produk Hada Labo ini agak mahal dek kerana keberkesanannya. Jadi, tunggu waktu sales di drugstore atau beli online je lah. 
 
Harga: RM50

Link pembelian: https://invol.co/cln0l4
 
4. LaF Med Med Secret Cream Ceramide
Produk untuk kulit muka kering LaF Med Med Secret Cream Ceramide. Untuk pengetahuan, LaF mengeluarkan 3 jenis moisturizer iaitu Aquaporin, The First, dan Ceramide. Untuk kulit kering Ceramide pilih yang Ceramide okay? 
 


 
LaF Med Med Secret Cream Ceramide ini memiliki banyak kandungan yang baik untuk kulit. I'm quite amazed by it. Selain shea butter, beewax, centella, dan green tea. Semua ini menjadikan kulit lembap, lembut, dan cegah iritasi. 



Biarpun agak pekat, namun ia cepat meresap. Sesuai sangat kalau korang sering terdedah dengan aircond. 


Harga: RM47

Link pembelian: https://invol.co/cl2c7gx



5. Muji Moisturizing Milk
Kalau nak tahu, Muji ada 3 jenis 'Moisturizing Milk' iaitu Light, Moisture, dan High Moisture. Kalau kulit anda kering teruk sampai rasa tegang dan kesat, High Moisture adalah pilihan terbaik. 
 


 
Dua titisan sudah cukup untuk melembapkan kulit dari pagi hingga malam. Bukan itu sahaja, ia langsung tidak berbau, so sesuai sangat kalau kulit korang alah dengan produk ber-fragrance. 


Harga: RM26.90
Link pembelian: https://invol.co/cln2wm


6. Ceradan
Produk ini dicipta oleh dermatologist dari Singapura, dirumus khas sebagai moisturizer untuk kulit kering dan sensitif. Ceramide dan beberapa lagi kandungan baik yang ada pada Ceradan mampu memperbaiki kulit agar lebih segar dan sihat. 
 
 
Moisturizer ini agak pekat, almost macam lotion. Tapi cepat meresap. Jadi, Ceradan ini memang sesuai untuk dry skin sahaja. Kalau kulit berminyak, takut nanti lebih berminyak dan muka jadi shinny. 


Harga: RM75

Link pembelian: https://invol.co/cl2c7ht



7. Cetaphil Moisturizing Cream
Jenama Cetaphil sudah sinonim dalam arena produk penjagaan kulit. Keberkesanannya diakui ramai. Selain pencuci muka, Cetaphil turut menghasilkan moisturizer untuk kulit kering iaitu Cetaphil Moisturizing Cream. 


Produk ini memberi kelembapan dan memperbaiki kulit kering dan sensitif. Menggunakan formula HELO SYSTEM iaiti memerangkap dan menghalang air dari hilang pada kulit. 

Pic: ieyrahm.blogspot.com

 
Tidak berminyak, mudah meresap, dan melembutkaan wajah. 


Harga: RM34.52

Link pembelian: https://invol.co/cl2c7i7



8. Rosken Dry Skin Cream
Popular, berkesan, murah, dan mudah didapati. Rosken juga mengeluarkan pelbagai produk mengikut jenis kulit. Go for Dry Skin yang berwarna biru gelap. 


Sering terdedah kepada cahaya matahari suhu rendah, atau penghawa dingin, sering buat kulit jadi tegang dan kusam. Rosken Skin Repair Dry Skin membantu mengembalikan air yang hilang pada kulit. 
 

 
Disebabkan pelembap ini cepat meresap, anda dapat merasainya sebaik selepas sapuan. Ini adalah antara skincare untuk kulit kering di Watsons yang paling laris.


Harga: RM14.37

Link pembelian: https://invol.co/cl2c7iu




9. Cosmoderm Vitamin E Cream 3000 IU
Moisturizer untuk kulit kering drugstore yang agak popular di Malaysia. Botol berwarna oren ini dirumuskan buat pemilk kulit normal to dry skin. Kandungannya sangat efektif untuk kulit kering, tegang, dan sensitif. 
 



Selain memberi kelembapan, ia juga menghalang kedutan dan merawat parut. Ramai juga pengguna Cosmoderm ni.



Harga: RM19

Link pembelian: https://invol.co/cl2c7kd



10. Safi Dermasafe Soothe & Hydrate Day Moisturizer
Jenama tempatan yang berkualiti dan dipercayai. Kesemua kandungan yang terdapat dalam moisturizer ini bagus untuk normal to dry skin. Ingredients utamanya adalah air, niacinamide, dan Hyaluronic Acid. 
 

Pic: akucantikkk.com  
Seperti yang kita tahu, niacinamide ini adalah sejenis vitamin B yang boleh repair kulit dan mengecilkan pori. Hyaluronic Acid pula lock kelembapan supaya kulit segar sepanjang hari. 


Teksture moisturizer ni jenis gel tau. Tapi langsung tak mengeringkan. Bahkan tidak memiliki fragrance. Packaging pun cute! 


Harga: RM32
Link pembelian: https://invol.co/cln2wf

 


11. Wardah Aloe Hydramild Moisturizer Cream
Produk dari Indonesia ini semakin mendapat tempat dikalangan pengguna Malaysia. Mana tidaknya, ia berkesan. Malah harganya juga amat berpatutan. Bagi Aloe Hydramild Moisturizer Cream, ia berkandungan aloe vera yang sudah diketahui keberkesanannya dari segi kelembapan. 


Memberi kelembapan dengan serta mera selain menjadikan kulit segar sepanjang hari. Krimnya agak pekat, tetapi tidak meninggalkan kesan berminyak pada wajah. Just nice untuk pemilik kulit kering. 


 


Harga: Rm7.20
Link pembelian: https://invol.co/cl2c7ks


12. Cosrx Honey Ceramide Full Moisture Cream
Kalau korang biasa guna produk skincare dari Korea, sudah pasti tahu akan jenama Cosrx. Saya sendiri menggunakan serum dari Cosrx. And I love it! Bagi moisturizer pula, ia memiliki ceramide dan ekstrak madu yang memberikan kelembapan buat kulit. 


 
Diformulasi agar kulit kekal lembap sepanjang hari, dan kandungan ceramide ini juga bakal memberikan kesang glowy. 


Moisturizer ni diletakkan dalam bekas/jar tau, which I am not a fan of dari segi kebersihan. But, setiap bekas hadir dengan spatula. Biarpun mahal, review pelembab untuk kulit kering ini semuanya positif. Cosrx masih belum masuk Watsons. Haih...



Harga: RM120

Link pembelian: https://invol.co/cl2c7m2
 
Semoga artikel moisturizer untuk kulit kering ini dapat membantu. Harus diingat yang moisturizer adalah step paling penting dalam rutin skincare seharian. Wajib pakai tidak kira apa jenis kulit sekali pun! 




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.nikkhazami.com/2021/01/moisturizer-untuk-kulit-kering.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Mengatasi Kulit Megelupas Akibat Sunburn Dan Kulit Kering Hansaegee Nature

Cara Mengatasi Kulit Megelupas Akibat Sunburn Dan Kulit Kering Hansaegee Nature

papar berkaitan - pada 9/1/2021 - jumlah : 360 hits
AssallammualaikumSumber GoogleSekarang sudah boleh rentas negeri jadi ramai yang menggunakan peluang ini untuk pergi bercuti Kawasan yang menjadi tarikkan ramai semestinya pantai Seronokkan dapat menikmati suasana pantai sambil mendengar de...
Cara Merawat Kulit Kering

Cara Merawat Kulit Kering

papar berkaitan - pada 28/1/2021 - jumlah : 257 hits
CARA MERAWAT KULIT KERING Jangan pandang ringan dengan masalah kulit kering Kulit yang kering akan menyebabkan wajah nampak tua kusam dan berjeragat Solekan juga tak kan mampu menutup kulit yang kering kerana solekan akan menjadi tidak seka...
Begini Cara Buat Kulit Karipap Kentang Daun Sup Memang Sedap Wangi

Begini Cara Buat Kulit Karipap Kentang Daun Sup Memang Sedap Wangi

papar berkaitan - pada 7/1/2021 - jumlah : 338 hits
Pernah cuba Karipap Kentang Daun Sup BAgi anda yang suka makan karipap pasti dah biasa anda makan karipap kulit kosong tu Jadi kali ni bolehlah cuba Karipap Kentang Daun Sup perkongsian saudari Tie Watiezz Mesti lagi wangi Jom lihat cara ca...
Rawat Masalah Kulit Muka Dan Rambut Gugur Dengan Produk Halal Dari Nature Lab

Rawat Masalah Kulit Muka Dan Rambut Gugur Dengan Produk Halal Dari Nature Lab

papar berkaitan - pada 9/1/2021 - jumlah : 393 hits
Masalah kulit dan rambut sering menghantui dan memberi tekanan kepada lelaki mahupun wanita saban hari Kebiasaannya punca berlakunya masalah ini adalah disebabkan oleh faktor cuaca makanan gaya hidup dan sebagainya Apabila mengalami masalah...
Resepi Kuey Teow Goreng Kering

Resepi Kuey Teow Goreng Kering

papar berkaitan - pada 28/1/2021 - jumlah : 428 hits
AssalamualaikumResepi Kuey Teow Goreng Kering Aku selalu failed nak masak kuey teow goreng kering Salah step je confirm kuey teow basah jadinya Stress Selepas beberapa kali aku cuba akhirnya menjadi kuey teow goreng kering aku versi mudah d...
Masalah Bibir Kering Ini 5 Lip Matte Yang Terbaik Untuk Mengatasi Masalah Ini

Masalah Bibir Kering Ini 5 Lip Matte Yang Terbaik Untuk Mengatasi Masalah Ini

papar berkaitan - pada 12/1/2021 - jumlah : 248 hits
Mempunyai bibir yang kering atau merekah adalah salah satu masalah ramai wanita di luar sana Bibir yang sihat dan cantik memainkan peranan penting untuk meningkatkan keyakinan yang tinggi selain merupakan aset ketika berkomunikasi dengan or...
Gulai Ikan Kering Gaya Kelantan Sedap Sungguh Ni

Gulai Ikan Kering Gaya Kelantan Sedap Sungguh Ni

papar berkaitan - pada 15/1/2021 - jumlah : 338 hits
Ni dia resipi gulai ikan kering gaya Kelantan Lauk pauk dari negeri che siti wan kembang ni memang terkenal keenakannya di seluruh negara Lauk berlemak dengan rasa manis masam nenas dan ikan kering ni memang mudah aje membuatnya Jom follow ...
Cuaca Kering Dan Panas Diramalkan Bagi Separuh Kedua Januari

Cuaca Kering Dan Panas Diramalkan Bagi Separuh Kedua Januari

papar berkaitan - pada 16/1/2021 - jumlah : 266 hits
Images KONGSI ARTIKEL SINGAPURA Berbanding dengan ramalan cuaca hujan lebat dan sejuk pada dua minggu pertama tahun ini cuaca bagi separuh kedua Januari diramalkan kering dan panas menurut Jabatan Kaji Cuaca Singapura MS
5 Kebaikan Vitamin C Untuk Kulit Sihat Dan Cantik

5 Kebaikan Vitamin C Untuk Kulit Sihat Dan Cantik

papar berkaitan - pada 10/1/2021 - jumlah : 457 hits
5 Kebaikan Vitamin C Untuk Kulit Sihat Dan Cantik Vitamin C merupakan vitamin sangat penting dalam rawatan kecantikan kulit agar kulit terus sihat dan dapat dilindungi dari sebarang kerosakan Jadi tidak hairanlah bila banyak produk kecantik...
Pet Expo Midvalley 2024

All Cheers For 1q 2024 Gdp Growth Of 4 2 But Sustaining That Pace Is Tricky And Highly Challenging

Speed Read Rsd S Nitrous Fueled Bmw R18 Drag Bike And More

Tajuk Utama Minggu Ini Ytl Power Euforia Gabungan Axiata Inflasi Rendah Gdp 1q Wajib

Isu Uitm Kerajaan Kena Berani

Cara Buat Kad Guru Malaysia Online Dan Cara Dapatkan Sijil Guru Malaysia

Menyamar Polis Samun Warga Asing Penjawat Awam Antara 4 Ditahan

Kenapa Bini Aku Tak Cantik



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia


Al Ikhsan Sports Mengumumkan Pemenang Peraduan The Ultimate Sports Experience Spend And Win

Jinda888 Website 888 Casino Online Slot888 Top 41 By Tamie Slot888 Jinda888 Bet 2 2567

Stour House By Facit Homes In London United Kingdom

10 Cara Menyambut Hari Guru Selain Memberi Hadiah

Lucy M Enggai Tundi Dek Chord

Sivasangari On Cloud Nine As She Breaks Into World Top 10