10 Toner Untuk Kulit Berjerawat


Toner Untuk Kulit Berjerawat | Jerawat, masalah kulit wajah yang paling digeruni tidak kira lelaki mahupun perempuan. Bukan sahaja sakit, bahkan membuatkan kita rasa terganggu dan menjejaskan keyakinan diri.

 
Jerawat tumbuh disebab pelbagai faktor seperti hormon dan kebersihan wajah. Dengan mengamalkan rutin penjagaan kulit yang baik seperti menggunakan cleanser, toner, moisturizer, dan sunscreen, ia membantu dalam memastikan kulit sentiasa sihat dan bersih.  
 


 
So, perlu ke guna toner? Penggunaannya tidak 'wajib' seperti cleanser dan moisturizer. Tetapi ia membantu agar kulit segar dan mulus. Terutama buat pemiliki kulit berjerawat dan berminyak. Jadi, saya senaraikan 10 toner untuk kulit berjerawat yang boleh anda cuba. 


1. Simple Soothing Facial Toner
Toner yang paling popular di Watsons kerna ia hampir sesuai untuk semua jenis kulit termasuk kulit berjerawat. Kandungan seperti Pro-Vitamin B5, Chamomile, dan Witch Hazel, memang baik dalam memelihara pori dan merawat jerawat.  
 

pic: navatirre.blogspot.com

 
Paling best, toner ni ada niacinamide. Walaupun bukan salah satu kandungan utama, tapi ia masih lagi bagus for brightening.



Tambahan pula, ia adalah toner untuk kulit kering tanpa alkohol & fragrance. Tidak melekit, memberi hidrasi agar kulit tidak kering dan harganya amat berpatutan. 



Harga: RM16.75
Beli di sini: https://invol.co/cl3gvgg
 
Artikel berkaitan:   
+ 10 Toner Untuk Kulit Berminyak
+ 10 Toner Untuk Kulit Kering
+ 11 Moisturizer Untuk Kulit Berjerawat



2. Hada Labo Hydrating Lotion Light

Wajib selitkan produk Hada Labo dalam senarai toner untuk kulit berjerawat ni. Keberkesanannya memang diakui biarpun harganya sedikit mahal berbanding produk lain. Kalau anda perasan, mereka yang memiliki kulit flawless, pasti guna salah satu produk Hada Labo.  
 

pic: myskincareregime.com
 
Hada Labo Hydrating Lotion Light (hijau) adalah salah satu toner yang paling popular. Hydrating is key! Toner ini ada 4 jenis hyaluronic acid dan ceramide yang boleh lock air agar kulit sentiasa lembap dan segar. Dengan ingredients best ni, ia juga salah satu hydrating toner untuk kulit berjerawat.



Sangat sesuai untuk kulit berminyak dan kombinasi yang boleh terdedah kepada jerawat. 


Harga: RM46.20

Beli di sini: https://invol.co/cl4imyk
 


3.  Aiken Tea Tree Oil Toner
Jenama Aiken dan kandungan tea tree oil nya memang disudah terkenal dengan keberkesanannya merawat jerawat. Toner ini menghalang pertumbuhan jerawat dengan semula jadi selain memberikan kelembapan seimbang kepada kulit. 


Aiken juga merupakan toner yang sesuai untuk kulit berminyak, sebab boleh control extra sebum, membersihkan pori, sekaligus menjadikan kulit sihat dan bebas cela.  
 

pic: thesabrinasanuzi.blogspot.com

 
Harga: RM7.85
Beli di sini: https://invol.co/cl4iote


4. Pixi Glow Tonic
Dikatakan sebagai 'holy grail' yang boleh buat muka glowing. Pixi Glow Tonic merupakan toner jenis exfoliator yang boleh buang sel kulit mati. So, kulit anda akan sentiasa segar dan tidak lagi kusam. 
 


 
Kandungan Pixi Glow Tonic:
Glycolic Acid - Form of AHA yang mengeluarkan sel kulit mati untuk bantu hasilkan kulit baru yang lebih segar/mulus.           Aloe Vera - Melega dan menghidrasi kulit           Glycerin - Agen pelembap kulit yang paling berkesan, menghalang kekeringan.  

Toner ni sesuai kalau anda guna dalam 3 kali seminggu macam scrub. 


Harga:  RM19.48 (Trial bottle 30 ml)

Beli di sini: https://invol.co/cl3gvxc  
 
5. Klairs Supple Preparation Toner
Kandungan utama toner ini adalah Sodium Hyaluronate, Beta-Glucan, Centella Asiatica Extract and Lipidure. Formulanya ringan, dan mampu membersihkan pori dan mengawal minyak berlebihan yang boleh trigger jerawat. 
 


 
Toner ini memberikan kelembapan yang sempurna just like what you skin wants to stay hydrated. 



Biarpun sedikit mahal, jenama ini memang diyakini diseluruh dunia. Cepat meresap ke dalam kulit dan memudahkan anda untuk sapu moisturizer pada langkah seterusnya. 


Harga: RM15 - RM55

Beli di sini: https://invol.co/cl4jatk


6. Cosrx AHA/BHA Clarifying Treatment Toner
Toner untuk kulit berjerawat yang seterusnya adalah Cosrx AHA/BHA Clarifying Treatment Toner. Kandungan AHA/BHA amat efektif dalam mengeluarkan sel kulit mati, menghalang pembentukan blackheads/whiteheads that leads to acne! 
 


 
Walaupun ia merupakan exfliating toner, korang boleh guna dua kali sehari. Sebab ingredients dia tak kuat, dan tak ada that tingle feeling at all. Lagipun, nilai pH nya cuma 4 sahaja. 



Kalau korang nak muka flawless, ini toner ini adalah pilihan ideal. Buat jejaka diluar sana, walauun takde produk spesifik untuk 'toner untuk kulit berminyak lelaki', korang still boleh guna Cosrx. Ia famous (dari Korea) dan dipercayai.



Harga: RM31.80

Beli di sini: https://invol.co/cl4jwcq



7. Cosmoderm Tea Tree Oil Clarifying Face Toner
Cosmoderm merupakan jenama tempatan yang dipercayai ramai, sehingga layak masuk drugstore. Kerap menjadi pilihan mereka yang memiliki masalah kulit khususnya jerawat. 


Menggunakan tea tree oil sebagai kandungan utama. Ia berfungsi untuk merawat dan mengeringkan jerawat degil dan kawal minyak berlebihan. Dengan kawal minyal dan membersihkan pori, maka jerawat tak akan tumbuh banyak seperti dahulu lagi. 
 


 
 Ada packaging baru tau, botol hijau tu yang lama. 



Harga: RM17

Beli di sini: https://invol.co/cl4jvhl


8. Safi Acne Solution Sebum Control Fluid
Bebas fragrance, dan diuji secara klinikal mampu merawat jerawat, bebas cela, dan memastikan kulit kekal bersih. Memiliki kandungan baik seperti AHA/BHA mengelurkan sel kulit mati, membersihkan pori sekaligus menghalang pembentukkan jerawat. 
 


 
Disamping itu, ia turut memiliki Neem yang berfungsi mengurangkan kesan parut dan iritasi. Banyak kandungan baik dalam toner ni. Kalau anda tengah cari toner untuk kulit berjerawat dan bekas jerawat, produk ni memang sesuai. Malah, harganya juga amat berpatutan. 


Harga: RM15.30
Beli di sini: https://invol.co/cl4jwb9



9. Benton Aloe BHA Skin Toner
Exfoliationg toner yang agak famous di laman Hermo. Mengandungi aloe dan salicylic acid sudah terkenal dengan fungsi membersihkan pori agar kulit sentiasa segar.  

Aloe BHA banyak membantu mengeluarkan sel kulit mati dan blackheads. Ini sekaligus menghalang jerawat dari tumbuh tau. 


 
Shopee: RM7.90 - 29.90 https://invol.co/cl417vh
Hermo: RM39.16 https://invol.co/cl3xbql
 
10. Good Virtues Co Brightening Facial Toner
Kalau anda biasa masuk Watsons, mesti perasan dengan sejumlah produk penjagaan diri yang berbotol cantik, Good Virtues Co. Produk tempatan ini juga tidak kurang hebatnya. Bagi tonernya, ia tidak memiliki kandungan berat. 
 




Kebanyakkannya organik termasuklah habbastus sauda, Fomes Officinalis (Mushroom) Extract, dan ada hyaluronic acid yang melembap dan mencerahkan kulit.


Ia juga bebas alkohol, paraben dan bahan kimia lain yang boleh memberikan iritasi kepada kulit. 


Harga: RM9.99

Beli di sini: https://invol.co/cl4jwva


Toner untuk kulit berjerawat yang saya senaraikan di atas ini mudah didapati di drugstore dan pasaraya. Atau, anda boleh beli secara online pada harga yang lebih rendah. Semoga artikel ini bermanfaat dalam mengurangkan jerawat pada kulit.





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.nikkhazami.com/2021/06/toner-untuk-kulit-berjerawat.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rahsia Kulit Nampak Glowing Dan Natural Bersama Cc Cream Hansaegee Nature

Rahsia Kulit Nampak Glowing Dan Natural Bersama Cc Cream Hansaegee Nature

papar berkaitan - pada 11/6/2021 - jumlah : 364 hits
Rahsia Kulit Nampak Glowing Dan Natural Bersama CC Cream Hansaegee Nature Assalamualaikum dan salam sejahtera semua Sebut tentang kecantikan semua orang nak cantik Sebab itulah pelbagai produk kecantikan atau rawatan lain untuk cantik sanga...
Kena Rajin Minum Air Putih Selepas Bangun Tidur Kalau Nak Kulit Putih Dan Badan Ramping

Kena Rajin Minum Air Putih Selepas Bangun Tidur Kalau Nak Kulit Putih Dan Badan Ramping

papar berkaitan - pada 13/6/2021 - jumlah : 318 hits
Khasiat air putih bukan sekadar untuk membersihkan tubuh malahan juga sebagai zat yang sangat diperlukan tubuh Salah satu waktu yang paling baik untuk minum air putih adalah pada waktu pagi setelah bangun dari tidur Jangan bagi alasan anda ...
10 Khasiat Kulit Kayu Manis Kepada Kesihatan Badan

10 Khasiat Kulit Kayu Manis Kepada Kesihatan Badan

papar berkaitan - pada 14/6/2021 - jumlah : 202 hits
Kulit kayu manis adalah sejenis bahan yang sentiasa digunakan dalam masakan Artikel ini akan membincangkan mengenai khasiat kulit kayu manis kandungan nutrisi dan komponen sihat di dalamnya Pengenalan Kulit kayu manis adalah sejenis herba a...
Kulit Anak Sensitif 5 Hari Guna Dah Nampak Kesan

Kulit Anak Sensitif 5 Hari Guna Dah Nampak Kesan

papar berkaitan - pada 9/6/2021 - jumlah : 540 hits
Assalamulaikum Hai korang perasan tak sekarang cuaca panas ya amat Rumah kami tak ada air cond jadi memang terasa bahang sungguh lah Kalau yang on air cond tu mesti suhu rendah je kan Sebab rasa sekarang ni dah jarang hujan angin pun tak ad...
Patutlah Jerawat Timbul Ini 6 Kesalahan Penjagaan Kulit Wajah Yang Sering Kita Lakukan

Patutlah Jerawat Timbul Ini 6 Kesalahan Penjagaan Kulit Wajah Yang Sering Kita Lakukan

papar berkaitan - pada 9/6/2021 - jumlah : 203 hits
Tanpa sedar setiap hari kita ada melakukan kesilapan dalam soal penjagaan muka Ingatkan elok rupa rupanya makin teruk pula kesannya pada kulit Apakah kesilapan itu Jom kita semak
Rutin Penjagaan Kulit Paling Asas Untuk Melambatkan Penuaan

Rutin Penjagaan Kulit Paling Asas Untuk Melambatkan Penuaan

papar berkaitan - pada 6/6/2021 - jumlah : 167 hits
Penggunaan wrinkle cream anti aging serum dan esen caffein di bawah mata sememangnya boleh membantu untuk melambatkan proses penuaan Tapi langkah penjagaan kulit untuk melambatkan penuaan yang paling efektif adalah dengan mengamalkan rutin ...
8 Cara Ampuh Menghilangkan Daki Atau Sisa Kulit Mati Dengan Bahan Bahan Alami

8 Cara Ampuh Menghilangkan Daki Atau Sisa Kulit Mati Dengan Bahan Bahan Alami

papar berkaitan - pada 9/6/2021 - jumlah : 140 hits
Nggak usah malu ngomongin soal daki mending tahu bahan bahan alami yang bisa bantu kamu mengatasinya
Kulit Muka Kembali Sihat Selepas Setahun Breakout

Kulit Muka Kembali Sihat Selepas Setahun Breakout

papar berkaitan - pada 15/6/2021 - jumlah : 635 hits
Assalamualaikum Kulit Muka Kembali Sihat Selepas Setahun Breakout Aku nie kalau sebut pasal muka breakout fobia betul tau Dah pernah merasa kulit breakout teruk dan ambil masa yang sangat lama untuk pulih Bukan waktu yang singkat tau Baca S...
Splash Out Langkawi Awarded Gold Rating By Malaysia Tourism Quality Assurance

Samsung Knox Vault Ciri Keselamatan Wajib Untuk Semua Pemilik Telefon Pintar

Menjelajah Kediaman Tepi Tasik Bayu Sutera Bercirikan Smart Home Di Seremban

Shell Bakal Jual Stesen Minyak Malaysia Kepada Saudi Aramco Kata Laporan

Anjing Anjing Neraka Versi Rfans Donald

Lelaki Cina Pun Boleh Terpikat Iklan Perfume Dikecam Guna Model Wanita Jadi Umpan Tarik Perhatian Bukan Mahram

Filem Ngesot

Infinix Memperkenalkan Gt 20 Pro Telefon Pintar Dual Chip Gaming Beast Ke Malaysia



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


Ciri Rumah Moden Dengan Tema Reka Bentuk Menawan Di Lumira Eka Heights

Disappointed

Bertanya Soalan Yang Betul Sangat Membantu Untuk Anda Berjaya Dalam Perniagaan

Serangan Seksuel Tentera Israel Komen Pas

Ambil Ubat Di Hospital Lagi Mudah Dengan Aplikasi Myubat

Memahami Perbedaan Antara Jam Kerja Bobot Kerja Dan Beban Kerja