10 Sebab Kenapa Orang Berjaya Itu Berjaya


Orang berjaya terus berjaya. Pelik? Tak pelik ... ada sebab kenapa orang yang berjaya terus berjaya. Nak tahu kenapa orang berjaya itu berjaya? In Sha Allah, dalam blog post kali ini saya nak kongsikan mengenai 10 sebab kenapa orang berjaya terus berjaya.

Anda dah biasa dengar banyak kisah kejayaan orang lain kan? Saya pun dah banyak baca dan dengar kisah kejayaan-kejayaan mereka ini. Di balik kisah ini, ada banyak persamaan yang sebenarnya boleh dijadikan panduan dan tips untuk orang lain berjaya. Jom sama-sama lihat ... dan cuba lakukan sesuatu selepas membaca apa yang dikongsikan ini ye.
10 Sebab Kenapa Orang Berjaya Itu Berjaya
Berikut adalah 10 sebab kenapa orang berjaya itu berjaya, dan mereka terus-terusan menerima kejayaan satu demi satu.
1. Sikap Dia Berbeza Orang berjaya dia tak suka komplen. Tak macam orang gagal. Semua nak komplen.
"Apa la tak ada parking",
"Apa la tak ada makan?"
"Apa la pen kertas pun tak bagi" dan banyak lagi.

Orang gagal sibuk kira benda yang tak jadi. Mentaliti dia berbeza. Sikap dia berbeza. Kesabaran dia berbeza. Dia tak suka duduk saja. Walaupun dia tak ada kerja, dia akan cari kerja. Sikap orang berjaya yang kekal berjaya memang berbeza dengan kita.
2. Mereka Pantas Pantas buat keputusan, pantas buat tindakan. Apabila dia nak, dia nak. Tak pikir pun macamana hasilnya nanti. Yang penting dia perlu buat dan lakukan, tak nak bertangguh kerana bertangguh itu amalan seorang pemalas dan sangat disukai syaitan. Ada orang fikir langit dan bumi, tapi orang berjaya buat je dulu selepas dah dapat segala ilmu dan input, dia tau Allah akan uruskan seterusnya.
3. Mereka Sanggup Buat Pelaburan Untuk Kejayaan Orang yang berjaya berani untuk membuat pelaburan. Mereka invest wang, tenaga dan masa. Mereka tahu kejayaan itu bukan datang dengan mudah.

[Baca] Bagaimana Nak Jadi Seorang Pemilik Produk Jenama Sendiri yang Berjaya! 4. Mereka Bina Networking Yang Bagus Maksud networking: Anda adalah siapa kawan anda. Siapa nak hidup mereka berubah? Upgrade kawan-kawan anda. Cari kawan-kawan yang boleh berikan impak positif dan memotivasikan anda untuk berjaya; bukan kaki kondem yang sering persoalkan apa yang anda mahu dan akan lakukan.
5. Mereka Buat Keputusan Untuk Berjaya Dari Awal Orang berjaya itu berjaya kerana mereka sudah membuat keputusan dari awal untuk menjadi seorang yang menempa kejayaan. Mereka fokus untuk capai kejayaan tersebut. Mereka buat 1,2, dan 3 di atas. Mereka buat keputusan dan usaha sampai jadi. Mereka takkan berhenti selagi apa yang mereka mahukan belum dicapai. Biar banyak pelaburan ... asalkan cara dan jalan mereka

Tak percaya? Pegi tanya mereka yang berjaya. Bila mereka buat keputusan untuk menjadi orang berjaya? Berapa pelaburan mereka, apa yang mereka telah buat, networking mereka macam mana ....

6. Berkawan Dengan Orang Yang Betul
Anda tidak dapat menjadi orang yang bersih jika tinggal bersama orang yang pengotor. Anda sukar menjadi orang yang amanah, andai berada di dalam kelompok orang yang korupsi. Anda sukar nak capai kejayaan, jika kawan-kawan anda orang yang tidak mahu anda berjaya serta sering kondem apa yang yang ingin anda lakukan.
7. Tidak Bertangguh Ramai orang yang berjaya tidak suka bertangguh. Fast action fast result. Kepantasan pemilik bisnes mempengaruhi keputusan bisnes dia. Dalam membuat bisnes, ia berkenaan kepantasan. Mesti pantas bertindak, mesti pantas buat keputusan, mesti pantas daripada orang lain.

Bayangkan kalau ada bisnes, dan suka bertangguh - Andai sikap owner bisnes ni lembap, agak-agak barang yang telah ditempah tu akan diterima pelanggan tepat pada masanya tak? Bertangguh ... bila nak siap?
8. Tidak Hiraukan Kutukan Ada setengah orang berniaga, bisnes bagus. Tapi sibuk melayan apa orang cakap. Tak ada ilmu, tapi sibuk melayan kutukan orang. Dah sibuk dengan benda ni, benda lain yang wajib dibuat tak dibuat. Cara nak atasi kutukan-kutukan ini ialah dengan cari ilmu ... dengan adanya ilmu, in Sha Allah .. orang tak berani nak kutuk.


9. Fokus Fokus 1 produk pada 1 masa. Itu pun dah boleh jadikan anda seorang jutawan. Tidak perlu tamak untuk menjadi juara dalam segala bidang. Fokus 1 masalah pada 1 masa. Di mana ada masalah, di situ ada peluang. Di mana ada peluang, di situ ada wang. Di mana ada wang, di situ ada kekayaan.

Wang mungkin bukan segalanya untuk sebuah kejayaan. Namun, orang lain sering melihat bahawa kekayaan itu satu ciri orang yang berjaya.
10. Mereka Konsisten & Persisten Persisten, tak mudah putus asa. Orang berjaya akan terus konsisten dengan tindakan dan keputusan mereka. Mereka buat, mereka doa, mereka serahkan pada Tuhan supaya memakbulkan doa kejayaan mereka. Mereka tahu .. semua rezeki datang dari Tuhan. Maka, mereka dengar cakap Tuhan. Tuhan kata berusaha .. maka mereka akan berusaha.

Dalam menjadi orang berjaya, kena sentiasa ingat pada Tuhan. Sebabnya ... Tuhan dah berikan segala tips dan panduan untuk menjadi orang yang berjaya dan terus berjaya. Indahkan hati dengan sentiasa beristighfar, berselawat, tunjukkan rasa bersyukur dan sentiasa melakukan sedekah.

Semoga perkongsian ini, saya dan anda boleh jadikan panduan, dan cuba untuk bermuhasabah. Jom lakukan check-list diri... lihat samada ada 10 ciri orang berjaya dalam diri kita.





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.hasrulhassan.com/2016/11/kenapa-orang-berjaya-itu-berjaya.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kereta Itu Hilang

Kereta Itu Hilang

papar berkaitan - pada 11/5/2024 - jumlah : 116 hits
Pada suatu hari selepas mesyuarat saya ke tempat letak kereta dan meraba raba poket saya untuk mendapatkan kunci kereta saya Tiada dalam poket saya Tiada dalam beg bimbit saya Aah sudah Saya bergegas kembali ke bilik mesyuarat untuk mencari...
Hiburan Itu Bukan Rambut Saya Itu Topi Bulu Enggan Disalah Anggap Yuna Jelaskan Awal Awal

Hiburan Itu Bukan Rambut Saya Itu Topi Bulu Enggan Disalah Anggap Yuna Jelaskan Awal Awal

papar berkaitan - pada 11/5/2024 - jumlah : 100 hits
Sebelum ini penyanyi popular Yuna sering menjadi bualan netizen susulan fesyen unik yang sering diperagakan di laman media sosialnya Pakai topi berbulu Terbaru melalui platform Instagram Yuna awal awal menegaskan bahawa dia memakai topi bul...
Video Prabowo Jawab Doa Politik Pan Minta Tambah Jatah Menteri Masuk Itu Barang

Video Prabowo Jawab Doa Politik Pan Minta Tambah Jatah Menteri Masuk Itu Barang

papar berkaitan - pada 10/5/2024 - jumlah : 89 hits
Presiden terpilih Prabowo Subianto menghadiri acara Bimtek dan Rakornas Pilkada di Hotel JS Luwansa Jakarta Selatan Kamis
Baru Mereka Sedar Bahawa Moratorium Itu Duit Sendiri Dan Tambah Tahun Untuk Bayar Hutang

Baru Mereka Sedar Bahawa Moratorium Itu Duit Sendiri Dan Tambah Tahun Untuk Bayar Hutang

papar berkaitan - pada 12/5/2024 - jumlah : 84 hits
Pak Ya Siam Beza undi awal 2023 vs 2024 PRN Kuala Kubu Bharu 2023PN 530PHBN 146PRK Kuala Kubu Bharu 2024PN 156PHBN 592Pusing habis PRN tahun lepas undi awal memihak kepada Perikatan Nasional tapi kali ini memihak kepada PHBN Tahniah Saifudd...
Selebriti Malaysia Beragama Islam La Agaknya Bertanya Apa Itu All Eyes On Rafah

Selebriti Malaysia Beragama Islam La Agaknya Bertanya Apa Itu All Eyes On Rafah

papar berkaitan - pada 15/5/2024 - jumlah : 88 hits
All Eyes on Rafah Who s that selebriti Malaysia dikecam tak cakna perang PalestinSITI NUR ZAWANIPengguna media sosial meluahkan kekecewaan terhadap seorang selebriti Malaysia kerana tidak cakna mengenai apa yang sedang berlaku terhadap saud...
Itu Pakaian Wanita Tak Boleh Aisyah Hijanah Perjelas Hukum Lelaki Pakai Baju Kelawar

Itu Pakaian Wanita Tak Boleh Aisyah Hijanah Perjelas Hukum Lelaki Pakai Baju Kelawar

papar berkaitan - pada 14/5/2024 - jumlah : 71 hits
Pensohor media sosial dan juga usahawan Aisyah Hijanah tampil berkongsi ilmu dan pandangannya mengenai hukum seseorang lelaki itu memakai baju kelawar yang selalunya sinonim dengan wanita Maklum Aisyah baju kelawar itu dicipta untuk golonga...
Doa Itu Senjata Orang Mukmin Penjelasan Doa Vs Musibah Kapan Bisa Menang

Doa Itu Senjata Orang Mukmin Penjelasan Doa Vs Musibah Kapan Bisa Menang

papar berkaitan - pada 13/5/2024 - jumlah : 126 hits
Doa itu senjata orang mukmin Namun senjata itu bisa kuat bisa juga lemah Ibnul Qayyim rahimahullah berkata dalam Ad Daa wa Ad Dawaa sebagai berikut Doa adalah senjata orang mukmin Disebutkan dalam Al Mustadrak Al Hakim dari Abu Hurairah rad...
Itu Pandangan Peribadi Kata Pejuang Sabah Selepas Grs Tolak Hasrat Kerjasama

Itu Pandangan Peribadi Kata Pejuang Sabah Selepas Grs Tolak Hasrat Kerjasama

papar berkaitan - pada 10/5/2024 - jumlah : 71 hits
Ketua Penerangan Pejuang Sabah Mohd Hassan Abu Bakar berkata parti itu sekadar menyuarakan minat untuk bekerjasama dengan GRS tanpa mengemukakan sebarang permohonan rasmi PETALING JAYA Seorang pemimpin Pejuang Sabah menyifatkan kenyataan Ke...
Feilina Feisol Mother Friend And Great Advocate Of Autism Rights

Muhyiddin Terlebih Perasan Di Sungai Bakap

Moxy Putrajaya Keselesaan Dan Keseronokkan Dalam Satu Tempat

How The Manly 150ah Lithium Battery Protects Against Overcharging And Short Circuits

With China Producing Many Cars Should We Be Happy

Israel Telah Kalah Tapi Ini Bukan Kata Pas

Najib Tun Razak Game Over

Apa Jadi Kalau Rakyat Jumpa Lubuk Emas Belakang Rumah Hak Milik Siapa Sebenarnya



Info Sinopsis Kutipan Filem Kutukan Ilmu Hitam Waruga Black Magic Curse 2024 Kini Di Netflix Malaysia

5 Tumbuhan Berbentuk Aneh Yang Menyerupai Organ Manusia

Info Dan Sinopsis Filem Pemandi Jenazah The Corpse Washer 2024 Kini Di Netflix Malaysia

Berapakah Tahap Kepanasan Suhu Api Dapur Gas Anda

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dedaun Hijau Di Angin Lalu Slot Megadrama Astro Ria


Splash Carnival Kicks Off Join The Fun At Legoland Malaysia Resort S Water Park Festival

Comfort Vs Control Can Waistdear Shapewear Balance Both

Wany Hasrita Madu Dua Chord

It Is A Great Achievement

Upscale Retirement Homes In Malaysia A Double Edged Sword

5 Star Hotel Kuala Lumpur Malaysia Top Luxury Kl