10 Gambar Terbaru Datin Maria Farida Yang Tidak Dimamah Usia Walaupun Sudah Berusia 50 Tahun Persis Wanita Usia 20 An




28 Mac ini, genap 50 tahun usia Datin Maria Farida. Meskipun pada awalnya beliau agak segan untuk berkongsi usia sebenar, namun kerana enggan menyembunyikan hakikat tersebut daripada pengetahuan para peminat… aktres jelita ini akhirnya akur. Mengakui mula merasai perubahan diri yang dialaminya saat ini, Datin Maria bagaimanapun melahirkan rasa syukur kerana masih diberi rezeki kesihatan yang baik.

Kagum dengan susuk tubuh langsing dan rupa paras yang tak makan d3k usia, persoalan tentang amalan petua sihat dan cantik lantas diajukan kepada beliau. Tenang menjawab pertanyaan berkenaan, isteri Datuk Rahman ini sambil tersenyum membuka bicara.

“Jujurnya, saya jenis wanita yang suka makan. Termasuklah coklat. Tak ada petua tertentu pun yang saya amalkan. Pend3k kata, semua makanan saya ambil dan tak ada sebarang pantang-larang. Nak kata saya rajin workout pun tak juga sebab kebanyakan masa, saya sibuk uruskan bisnes dan sampai rumah dah rasa penat. Tak sempat nak workout,” telus usahawan kosmetik ini yang mempunyai berat berat 54kg.



Di samping suami tercinta, Datuk Rahman

Pelik juga macam mana Datin Maria Farida boleh kekal ramping dan menawan walau bakal cecah umur 50 tahun. Iyalah, kebanyakan wanita akan pergi ke gym untuk maintain langsing tapi lain pula caranya bagi pelakon Anak Mami Nasi Kandaq ini.

“Rutin harian saya, kalau ada d3kat rumah memang saya tak bermekap atau dress up. Di rumah, saya adalah isteri dan juga ibu kepada anak-anak yang pergi ke kolej serta masih bersekolah. Setiap pagi saya akan sediakan sarapan untuk mereka dan sediakan untuk lunch pula. Siap semuanya, saya pergi beli barang keperluan dapur dan uruskan hal rumah yang lain sampailah ke malam. Macam rutin ibu-ibu lain juga,” ujar pemilik label MF Cosmetique ini lagi.

Mungkin, rutin harian inilah yang menjadi rahsia Datin Maria Farida kekal sihat dan langsing. Iyalah, tugas ibu dan isteri d3kat rumah sememangnya meletihkan. Menyifatkan dirinya seorang yang ringkas, “Kalau keluar rumah beli groceries pun saya tak pakai mekap. Unless ada shooting, make up artist dah siap cantikkan kita from head to toe.




Memang tak ada petua tertentu untuk jaga kulit dan sebagainya. Bagi saya, apa yang saya dapat hari ini ialah gen dari nenek moyang. Lagi pula kulit saya jenis yang sensitif. Saya hanya boleh guna skin care yang light saja dan bukan anti aging. Saya bersihkan muka pun dengan wet tissue saja sebab kulit saya alah dengan toner, serum dan anti aging. Kalau salah pakai boleh bu4t muka gatal-gatal dan naik merah.”




Sibuk dengan mengembangkan perniagaan kosmetik miliknya, Datin Maria Farida berkata, “MF Cosmetique ini all in one. Ada eye shadow, blusher, lipstick, eyeliner, eye brow, highlighter… hanya dalam satu palet. Dunia perniagaan ini memang mencabar. Ada masa kita di atas dan kadang kala di bawah.




Jadi cabaran yang terpaksa saya lalui sekarang adalah untuk mendapatkan lebih ramai agen dan stokis memandangkan produk saya ini masih baru di pasaran. Bukan mudah hendak bahagikan masa di antara kerjaya usahawan dan aktres. Tapi alhamdulillah, ramai yang menyokong dan membantu.”




terdahulu.. TAMPIL melancarkan produk kosmetik keluarannya bawah jenama MF Cosmetique, pelakon jelita, Datin Seri Maria Farida, 48, bersyukur kerana penat lelahnya selama setahun melakukan kajian dan pembangunan (R&D) membuahkan hasil.

Memilih untuk mengeluarkan palet alat solek yang dinamakan Glamrush, Maria yang dikenali kerana kecantikan tidak menafikan pemilihan produk itu disebabkan dirinya yang gemar kelihatan cantik sepanjang masa.

Menurutnya, tidak semua orang mempunyai waktu yang cukup untuk mengoles solekan pada wajah lantaran kesibukan diri menguruskan rutin harian.

“Oleh itu, palet Glamrush yang saya hasilkan ini merupakan set alat solek yang lengkap serba-serbi. Mudah untuk dibawa ke mana sahaja, malah saiznya yang kompak menyenangkan pengguna untuk menyimpan di dalam beg tangan mereka.

“Bahkan, belum ada lagi produk sebegini yang memuatkan semua jenis bahan solekan dalam satu palet. Ada gincu, pembayang mata, pemerah pipi dan sebagainya.

“Bukan itu sahaja, harganya juga berpatutan. Hanya RM198 sahaja setiap satu,” katanya yang ditemui usai majlis pelancaran produk itu baru-baru ini.

Tambah Maria, menghampiri usia hampir setengah abad, dia sedar setiap orang akan dimamah usia.

“Bezanya lambat atau cepat. Wanita terutama perlu tahu langkah-langkah penjagaan kulit wajah yang betul agar sentiasa kelihatan segar.

“Alat solek sekadar menambahkan lagi seri wajah. Pemakanan perlu dijaga sebaik-baiknya untuk tampil sihat, di samping melakukan senaman sesuai agar kelihatan bertenaga,” katanya berkongsi petua.




Dalam pada itu, Maria berterima kasih kepada suaminya, Datuk Seri Abdul Rahman Shakur yang menjadi tulang belakang memastikan MF Cosmetique direalisasikan.

“Setakat ini, ada beberapa perancangan t3l4h disusun untuk menjamin masa depan perniagaan yang lebih dinamik dan berterusan.

“Kami juga mempunyai rencana untuk mengeluarkan produk kosmetik lain selain set alat solek ini. Kena tunggu masa yang sesuai,” katanya.

Lebih setahun berhenti berlakon

Tidak mahu fokus terhadap kelahiran ‘bayi sulungnya’ terganggu, Maria mendedahkan bahawa kehilangan kelibatnya dari lapangan seni lakon sejak kebelakangan ini adalah disebabkan perniagaannya itu.

Atas nasihat suami yang merupakan ahli perniagaan, Maria berkata, lelaki itu banyak memberi tunjuk ajar kepadanya untuk bergelar seorang usahawan.

“Dia tahu akan selok-belok dunia perniagaan, manakala saya pula ada sedikit pengetahuan tentang kecantikan. Jadi gabungan kami ini diharap mampu membina empayar perniagaan yang gemilang.

“Sebab itulah saya beritahu pengurus untuk menolak setiap tawaran berlakon yang hadir supaya boleh memberi tumpuan penuh.

“Alhamdulillah, tempoh yang ditetapkan t3l4h pun berlalu dan akhirnya kini saya bakal kembali semula berlakon,” katanya.

Bagaimanapun, bu4t masa ini Maria sedang memilih untuk pembabitannya dalam beberapa produksi drama dan akan membu4t keputusan dalam masa terd3kat.

Maria berkata, sebelum ini terlalu banyak halangan yang ditempuhi untuk mengeluarkan produk tersebut termasuklah berulang-alik ke kilang bagi melakukan pemantauan terutama terhadap kualiti.

“Beberapa kali juga saya menukar formula supaya alat solek dihasilkan bermutu tinggi dan tahan lama. Alhamdulillah, berkat kesabaran, semua itu berjaya diperoleh,” tambahnya

Foto: Instagram Datin Maria Farida dan utusan malaysia / layansudah via Otak Bulu © copyright 2018 – All rights reserved
BLOGMAZEER.COM

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.blogmazeer.com/2019/03/10-gambar-terbaru-datin-maria-farida.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Datin Maria Farida Maintain Cantik Pada Usia 50 Tahun

Datin Maria Farida Maintain Cantik Pada Usia 50 Tahun

papar berkaitan - pada 18/3/2019 - jumlah : 913 hits
28 Mac ini genap 50 tahun usia Datin Maria Farida Meskipun pada awalnya beliau agak segan untuk berkongsi usia sebenar namun kerana enggan menyembunyikan hakikat tersebut daripada pengetahuan para peminat aktres jelita ini akhirnya akur Men...
Kejaya Jacinda Ardern Sebelum Menjadi Pemimpin Wanita Pertama Di Dunia Pada Usia 37 Tahun Buat Ramai Terkejut

Kejaya Jacinda Ardern Sebelum Menjadi Pemimpin Wanita Pertama Di Dunia Pada Usia 37 Tahun Buat Ramai Terkejut

papar berkaitan - pada 22/3/2019 - jumlah : 498 hits
Kejaya Jacinda Ardern Sebelum Menjadi Pemimpin Wanita Pertama Di Dunia Pada Usia 37 Tahun Buat Ramai Terkejut Merupakan pemimpin termuda di dunia Jacinda Ardern mengambil alih New Zealand sebagai perdana menteri pada usia 37 tahun Ketika in...
Safi Expert Solution Terbaharu Rawatan Khas Buat Wanita Kian Meningkat Usia

Safi Expert Solution Terbaharu Rawatan Khas Buat Wanita Kian Meningkat Usia

papar berkaitan - pada 14/3/2019 - jumlah : 663 hits
Wanita Asia bila kian meningkat usia kebanyakannya akan menghadapi masalah pigmentasi lingkaran gelap kedutan serta garis penuaan pada wajah tanda tanda penuaan yang amat ketara Itu yang ana alami masa kini Kalau di biarkan berlarutan pasti...
Ibu Muda Usia 30 Tahun Sudah Punya 8 Anak Tetap Cantik Dan Berjualan Jamu

Ibu Muda Usia 30 Tahun Sudah Punya 8 Anak Tetap Cantik Dan Berjualan Jamu

papar berkaitan - pada 15/3/2019 - jumlah : 561 hits
Dewi adalah wanita yang saat ini ini tinggal di Pangkal Pinang Sumatra Selatan Selain cantik jika dilihat sepintas tidak ada yang istimewa dari wanita entrepreneur ini Tapi jika kita sudah mengenalnya barulah kita tahu dia itu istimewa alia...
Sekurang Kurangnya Hingga Usia 4 Tahun Ibu Ayah Kena Hadap Drama Bila Anak Mengamuk

Sekurang Kurangnya Hingga Usia 4 Tahun Ibu Ayah Kena Hadap Drama Bila Anak Mengamuk

papar berkaitan - pada 16/3/2019 - jumlah : 335 hits
Toodler tantrums atau defiant age pernah dengar Adakah ini normal untuk mengamuk atau sekadar mengambil perhatian si dewasa oleh si cilik Perkongsian dari Terapis Cara Kerja boleh membantu ibu bapa yang berdepan keadaan ini Anak memang muda...
Walaupun Jarak Usia 29 Tahun Reena Kongsikan Buat Kali Pertama Bagaimana Terpikat Dengan Pelakon Popular Aman Graseka

Walaupun Jarak Usia 29 Tahun Reena Kongsikan Buat Kali Pertama Bagaimana Terpikat Dengan Pelakon Popular Aman Graseka

papar berkaitan - pada 12/3/2019 - jumlah : 693 hits
MODEL dan pelakon baharu Reena Areena mengakui terpikat dengan sikap suaminya Aman Graseka 51 yang romantik dan penyayang Malah selebriti berusia 29 tahun ini mengakui perbezaan umur yang jauh bukanlah satu halangan buat mereka Alhamdulilla...
Gambar Gambar Banjir Besar Melanda Kuala Lumpur Tahun 1971

Gambar Gambar Banjir Besar Melanda Kuala Lumpur Tahun 1971

papar berkaitan - pada 11/3/2019 - jumlah : 995 hits
Banjir di Kuala Lumpur pada tahun 1971 Sumber gambar Akhbar The Straits Times 6 Januari 1971
Usia 25 Tahun Daisyan Trisha Dah Beli Rumah Sendiri

Usia 25 Tahun Daisyan Trisha Dah Beli Rumah Sendiri

papar berkaitan - pada 11/3/2019 - jumlah : 263 hits
Nampaknya usaha keras Daisyan Trisha selama hampir beberapa tahun menceburi bidang seni akhirnya mendatangkan hasil apabila penyanyi dan pelakon sudah membeli rumahnya The post appeared first on
Enam Ketul Bertih Jagung Tersekat Dalam Paru Paru Nash Padah Beri Anak Kudapan Ini Jika Mereka Di Bawah Usia 5 Tahun

Enam Ketul Bertih Jagung Tersekat Dalam Paru Paru Nash Padah Beri Anak Kudapan Ini Jika Mereka Di Bawah Usia 5 Tahun

papar berkaitan - pada 10/3/2019 - jumlah : 359 hits
Sudah menjadi kebiasaan kalau menonton filem kita gemar mengunyah bertih jagung bahkan ini jugalah kudapan yang akan kita berikan kepada anak anak supaya mereka leka ketika filem sedang ditayangkan dan tidak merengek itu ini Tahukah anda ta...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Masdo Perih Jerih Chord

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Saat Jenazah Berada Di Liang Lahad