Restoran Rasa Wau Punyai Keaslian Dan Keunikan Masakan Pantai Timur



RESTORAN RASA WAU: PUNYAI KEASLIAN DAN KEUNIKAN MASAKAN PANTAI TIMUR

Kali ini AlongMurni (AM) berkesempatan untuk singgah ke Restoran Rasa Wau yang terletak di Sunway Giza. AM memang sangat menggemari masakan Pantai Timur terutamanya masakan berasaskan Patin. Jadi boleh bayangkan keterujaan AM mencuba masakan di Restoran Rasa Wau.


Bila pertama kali AM menjejak kaki ke Restoran Rasa Wau, AM terpaut dengan keunikan dekorasi yang  menampilkan warna asas biru pada dinding utama, berdinding kayu, kerusi makan yang berwarna-warni dengan ciri kontemporari kampung. Ciri kampung ditonjolkan melalui penggunaan tetingkap berwarna-warni dan perhiasan wau. Memang menarik kan??



AM sempat berborak dengan Puan Shezlina Othman yang merupakan pemilik Restoran Rasa Wau. AM dimaklumkan oleh Puan Shezlina yang lebih mesra dengan panggilan Puan Linda bahawa kebanyakan menu dan hidangan di Restoran Rasa Wau adalah hasil olahan dan kreativiti beliau sendiri. Beliau ingin berkongsi kaslian dan keunikan masakan pantai timur kepada masyarakat di Ibu Kota mahupun mereka yang merantau ke Ibu Kota mencari sesuap nasi. Pastinya Restoran Rasa Wau memberikan kenangan rasa sajian kampung halaman di pantai timur.


Tambah menarik lagi, Puan Linda sendiri yang memilih bahan masakan untuk dijadikan sajian terbaik di Restoran Rasa Wau. Sebagai contohnya, Ikan Patin yang digunakan dalam setiap masakan Puan Linda diambil sendiri oleh beliau dari Temerloh yang semestinya segar dan merupakan Patin Sungai.

 “Sebenarnya saya suka memasak dan sering menghidangkan keluarga serta rakan yang berkunjung ke rumah. Saya berasa puas apabila setiap tetamu yang datang menikmati sajian saya. Kebanyakan menu yang disajikan di restoran ini berasal dari Pahang, Terengganu dan Kelantan kerana ia antara menu kegemaran saya yang sukar didapati di Lembah Klang” kata Puan Linda.

Jom.. AM nak kongsikan rasa dan makanan di Restoran Rasa Wau yang menjadi pilihan dan sangat AM sarankan.

IKAN PATIN TEMPOYAK



Semua sudah maklum yang AM masakan berasaskan Ikan Patin. Cuma kadang kala risau juga sebab tak ramai yang pandai memasak Ikan Patin ini sebenarnya. Tapi, di Restoran Rasa Wau ini sajian Ikan Patin Tempoyak memang terbaik!! Bila datang je hidangan patin tempoyak di hadapan AM, bau aromanya terus memikat AM. Tak sabar AM nak mencuba. Mata asyik pandang ikan Patin Tempoyak je.. Hehehehe.. AM sampai hirup kuah dan yang paling penting tiada bau hanyir pada ikan Patin tau.. Semestinya sasaran AM adalah kepala Ikan Patin. Sampai dua Ekor kepala Patin AM bedal tau..

GOLDEN PATIN

Bagi pengunjung yang tak makan Tempoyak, AM sarankan untuk mencuba Golden Patin. Hasil olahan dan kreativiti Puan Linda untuk menu Masakan Golden Patin ini pastinya memikat rasa peminat ikan patin. Ikan Patin ini goreng garing dan disertakan dengan Sos Salted Egg. Tambah menarik didalam ikan Patin ini terdapat sambal istimewa yang menjadi pelengkap kepada Golden Patin. Cukup rasa tau!!

SUP BELUT



Wahhh!! AM memang dah lama sangat tak makan belut. Bila nampak Sup Belut, keterujaan AM nak mencuba memang membuak-buak. Belut yang digunakan dalam masakan sup Belut ini diambil dari Kuala Selangor dan merupakan belkut sawah tau!! Sedap tau rasa Sup Belut Restoran Rasa Wau ini. Lagipun Belut ini bagus untuk mengelakkan sakit sendi tau!

AYAM PANDAN

Ayam Pandan di Restoran Rasa Wau ini antara menu yang AM sarankan. Dengan bau aroma pandang dan keaslian pandan terasa dalam setiap gigitan Ayam Pandan ini. Terasa keaslian yang tiada tara.

PUDING RAJA

Puding Raja ini merupakan pencuci mulut yang baru pertama kali AM cuba. Memang sangat sedap seindah namanya. Keunikan bahan sajian  puding raja ini adalah Jala Emas yang diperbuat dari kuning telur itik dan pisang dilengkapi dengan kacang gajus, ceri merah, ceri hijau dan buah prune.
Berminat untuk merasai keunikan dan keaslian masakan Pantai Timur boleh singgah ke

Restoran Rasa Wau
Block C-11-G, Sunway Giza,
Jalan PJU 5/14 Kota Damansara
47810 Petaling Jaya
Selangor, Malaysia

Masa Operasi
Isnin-Khamis & Ahad : 9:00AM – 9:00PM
Jumaat-Sabtu           : 9:00AM – 9:30PM

Tel No: 010-231 2704

https://rasawaupenyu.business.site/
https://www.facebook.com/rasawaupenyu/
https://www.instagram.com/rasa_wau/



KATA ALONG MURNI

AM SANGAT SARANKAN KEPADA PEMINAT MASAKAN PANTAI TIMUR ATAU MERINDUI KEASLIAN MASAKAN PANTAI TIMUR UNTUK SINGGAH DATANG KE RASA WAU DI SUNWAY GIZA. MEMANG SANGAT BERBALOI DAN MENEPATI SELERA TERUTAMANYA PATIN MASAK TEMPOYAK, GOLDEN PATIN DAN PUDING RAJA WAJIB UNTUK DICUBA. SELAMAT MENJAMU SELERA.





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://alongmurni.blogspot.com/2018/12/restoran-rasa-wau-punyai-keaslian-dan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nasi Kerabu Ayam Bakar Madu Dan Gulai Kawah Pantai Timur Di Restoran Senyum Sokmo Gm Klang

Nasi Kerabu Ayam Bakar Madu Dan Gulai Kawah Pantai Timur Di Restoran Senyum Sokmo Gm Klang

papar berkaitan - pada 14/12/2018 - jumlah : 950 hits
Kedai Makan Sekitar GM Klang GM Klang tidak asing bagi mereka yang gemarkan membeli barangan pukal atau barangan secara banyak Nasi Kerabu Ayam Senyum SokmoItu tipikal pandangan mengenai GM Klang yang terletak di Bandar Botanik Klang Shoppi...
Usaha Mcdonald S Malaysia Meneruskan Inisiatif Kemasyarakatan Hingga Ke Pantai Timur Memang Patut Dipuji

Usaha Mcdonald S Malaysia Meneruskan Inisiatif Kemasyarakatan Hingga Ke Pantai Timur Memang Patut Dipuji

papar berkaitan - pada 18/12/2018 - jumlah : 365 hits
Usaha McDonald s Malaysia Meneruskan Inisiatif Kemasyarakatan Hingga Ke Pantai Timur Memang Patut Dipuji Alhamdulillah gembira rasa di hati ini tatkala dapat bersama masyarakat di dalam sebuah majlis yang penuh berhemah bertempat di perkara...
Restoran Pesona Rasa

Restoran Pesona Rasa

papar berkaitan - pada 16/12/2018 - jumlah : 499 hits
Restoran Pesona RasaAsalamualaikum Salam Sejahtera 15 December 2018 kami bersiaran di One Borneo Jalan UMS Sepanggar Kota Kinabalu Sabah Gedung ini memang gah dan sangat terkenal di Kota Kinabalu Etuza rasa terpegun seketika dengan prasaran...
Mcdonald S Malaysia Teruskan Usaha Bantu Golongan Kurang Berkemampuan Di Pantai Timur

Mcdonald S Malaysia Teruskan Usaha Bantu Golongan Kurang Berkemampuan Di Pantai Timur

papar berkaitan - pada 19/12/2018 - jumlah : 338 hits
AssalamualaikumMinggu lepas hari khamis Cik Nor bersama rakan blogger dan rakan media yang lain telah dijemput ke satu majlis komuniti yang di anjurkan oleh McDonald s Malaysia Majlis ini berlangsung di McDonald s Pandu Lalu Pengkalan Chepa...
Program Komuniti Mcdonald 2018 Bantu Golongan Miskin Di Pantai Timur

Program Komuniti Mcdonald 2018 Bantu Golongan Miskin Di Pantai Timur

papar berkaitan - pada 22/12/2018 - jumlah : 526 hits
Program Komuniti McDonald 2018 Bantu Golongan Miskin Di Pantai Timur l Hanya tinggal beberapa hari sahaja lagi sebelum menjelang tahun baru 2019 Ini bermakna sesi persekolahan akan bermula tak lama lagi Kelihatan ramai ibu bapa yang dah mul...
Air Laut Meluap Di Pantai Anyer Banten Masyarakat Panik Dan Mengungsi

Air Laut Meluap Di Pantai Anyer Banten Masyarakat Panik Dan Mengungsi

papar berkaitan - pada 23/12/2018 - jumlah : 254 hits
Gelombang pasang yang terjadi di kawasan Pantai Anyer Banten membuat masyarakat dan pengunjung panik Mereka akhirnya memilih untuk mengevakuasi diri dengan menjauhi area pantai dan menuju ke tempat yang lebih tinggi Kejadian bermula sekitar...
Ancasa Residences Port Dickson Lokasi Strategik Bercuti Tepi Pantai

Ancasa Residences Port Dickson Lokasi Strategik Bercuti Tepi Pantai

papar berkaitan - pada 23/12/2018 - jumlah : 692 hits
Kalau korang bercuti dan mencari penginapan yang dekat dengan pantai di sekitar Port Dickson Ancasa Residences Port Dickson adalah jawapannya Memang dari bilik dah boleh nampak laut tau Pantai di hadapan Ancasa Residences ni masih lagi terj...
Petugas Gabungan Akan Sisir Pantai Anyer Carita Cari Korban Tsunami Banten

Petugas Gabungan Akan Sisir Pantai Anyer Carita Cari Korban Tsunami Banten

papar berkaitan - pada 24/12/2018 - jumlah : 215 hits
Tiga kapal Direktorat Polair Polda Banten akan diterjunkan menyisir pantai Sejauh ini berdasarkan data dari posko terpadu Polda Banten jumlah korban meninggal yang sudah ditemukan sebanyak 194 orang 76 sudah teridentifikasi sedangkan 118 je...
The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Fahmi Fadzil Perlu Beri Penjelasan Bukan Beri Alasan

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Apabila Sang Profesor Datang Melawat



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Brauninhas House By Pablo Lanza Arquitetura In Itu Brazil

Banteras Isu 3r Manivanan Cadang 10 Langkah Percepat Siasatan Polis

Analysis Harapan S Uphill Battle To Defend Kuala Kubu Baharu

Kkb By Election Will Be A Confidence Vote For The Anwar Administration

Azmin Pledges To Tell All On May 11