Zynakal Terima Kritikan Dengan Hati Terbuka Fokus Pada Muzik Budiey Channel




Zynakal, atau nama sebenarnya Muhammad Raziq Rosli, mengakui tidak kisah dengan komen negatif mengenai penampilannya. Baginya, fokusnya adalah pada bidang muzik, dan dia tidak merasakan kekurangannya itu satu masalah besar.
Penyanyi ini tidak berhasrat untuk mengubah atau mencantikkan wajahnya menggunakan teknologi moden, sebaliknya memilih untuk terus bersyukur dengan apa yang dimiliki.
Sikap Positif Menghadapi Kritikan Netizen Zynakal tidak merasa terhina dengan komen netizen yang membandingkan dirinya dengan Zayn Malik, malah dia berterima kasih kerana mengingatkan siapa dirinya yang sebenar. Bagi Zynakal, dia selesa dengan penampilan semulajadinya dan yakin bahawa kehadirannya dalam industri muzik tidak memerlukan perubahan fizikal.
“Saya tak kisah. Benda itu tak jadi hal pun. Saya rasa bersyukur kerana berada dalam bidang muzik, bukan lakonan. Kalau dalam bidang lakonan, kena selalu muncul depan TV, tapi dalam muzik, orang hanya perlu dengar suara saya sahaja,” katanya.
Beliau juga menambah, “Saya sedar sekarang adalah zaman di mana rakyat boleh bercakap dan memberikan pendapat. Mereka nak cakap, cakap sahaja. Saya tak pernah lalui perkara seperti ini sebelum berada di tahap sekarang. Anggaplah itu sebagai pendapat, nak marah pun buat apa. Ia tak mengganggu mental saya pun.”
Hubungan Rapat Dengan Pakcik, Zamani Dalam masa yang sama, Zynakal turut berkongsi tentang hubungannya dengan bapa saudaranya, penyanyi terkenal Zamani. Hubungan antara mereka semakin rapat selepas kehilangan ibu Zynakal, Zuraidah Ibrahim, yang merupakan kakak kepada Zamani, empat tahun lalu. Kehilangan tersebut menguatkan lagi ikatan antara dua figura muzik ini, dan Zamani kini menjadi tempat Zynakal berpaut.
“Hubungan kami tetap rapat sebab kami dalam bidang yang sama dan mempunyai minat yang sama dalam muzik. Bila mak saya tiada, pakcik memang jadi tempat berpaut. Kami banyak berkongsi pengalaman mengenai industri muzik,” kata Zynakal.
Bercerita tentang projek muzik bersama Zamani, Zynakal menjelaskan bahawa mereka telah menghasilkan satu demo lagu yang diciptanya, namun tarikh untuk mengeluarkannya belum diputuskan. Dia merasa masih belum cukup yakin untuk tampil bersama Zamani dan berhasrat untuk memperkuatkan kedudukannya terlebih dahulu dalam industri muzik secara solo.
“Saya rasa katalog saya belum cukup kuat, dari segi album dan sebagainya. Saya nak ada katalog yang cantik dan banyak, supaya bila berdiri di sebelah Zamani, orang nampak saya setara dengannya. Lagu-lagu saya pun tak banyak lagi,” jelas Zynakal.
Projek Lagu Bersama Zamani Masih Dalam Perancangan Mengenai projek lagu bersama Zamani, Zynakal menyatakan bahawa dia ingin memastikan hasilnya benar-benar memuaskan sebelum ia dikeluarkan. Dia mahu agar orang benar-benar mengenalinya sebagai seorang penyanyi yang berkualiti, bukan sekadar bayangan kepada bapa saudaranya yang sudah lama berada dalam industri.
“Lagu itu saya cipta dua tahun lepas. Tapi mungkin saya akan buat lagu lain sebab saya tak cepat puas. Buat satu benda kalau rasa ala kadar, saya akan buat semula. Zamani pun, kalau dia rasa tak bagus, dia akan beritahu. Kami nak kedua-duanya puas hati dengan hasilnya,” katanya.
Tambahnya lagi, demo tersebut dirakam di rumah dan hasilnya belum cukup sempurna, namun dia yakin bahawa dengan usaha yang berterusan, hasil terbaik akan dicapai untuk mereka berdua. Kerjasama ini tentunya dinantikan oleh peminat-peminat kedua-dua penyanyi ini, yang pastinya mahu melihat gabungan dua generasi dalam satu karya hebat.
Fokus Pada Festival Futureland Dalam perkembangan lain, Zynakal turut tampil di sidang media Festival “Futureland” yang dianjurkan oleh Warner Music Malaysia dan disokong oleh Watsons Malaysia. Festival ini akan diadakan di Stadium Merdeka pada 23 November, dan Zynakal antara barisan artis yang akan menghiburkan para peminat pada malam itu.
Dengan kehadiran di festival ini, Zynakal berpeluang untuk menunjukkan bakatnya kepada lebih ramai orang dan membuktikan bahawa dirinya adalah seorang penyanyi yang serius dalam bidang muzik. Meskipun dikritik dan dibandingkan dengan bintang lain, Zynakal tetap fokus kepada muzik dan tidak terkesan dengan komen negatif yang diterimanya.
Bagi Zynakal, muzik adalah medium untuk berkongsi cerita dan emosi. Dia berharap dapat terus menghasilkan karya-karya yang memberi kesan kepada pendengar dan terus berada di landasan yang betul dalam perjalanan kariernya. Semoga kejayaannya akan terus berkembang dan membawa lebih banyak lagi pencapaian dalam dunia muzik tanah air.


Source link
The post Zynakal Terima Kritikan Dengan Hati Terbuka, Fokus Pada Muzik – Budiey Channel appeared first on Edisi Viral Plus.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://plus.edisiviral.com/zynakal-terima-kritikan-dengan-hati-terbuka-fokus-pada-muzik-budiey-channel/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lagu Tak Sesuai Usia Status Ibu Ayda Jebat Terima Segala Kritikan

Lagu Tak Sesuai Usia Status Ibu Ayda Jebat Terima Segala Kritikan

papar berkaitan - pada 29/9/2024 - jumlah : 58 hits
Sering mengeluarkan lagu catchy dan melekat dalam kepala single terbaru penyanyi Ayda Jebat terima kritikan daripada orang ramai Rata rata peminat menganggap lagu tersebut tidak sesuai dengan usia dan statusnya sebagai ibu kepada dua anak T...
Tahniah Jaclyn Chia Dinobatkan Sebagai Juara Bintang Ai 2024 Budiey Channel

Tahniah Jaclyn Chia Dinobatkan Sebagai Juara Bintang Ai 2024 Budiey Channel

papar berkaitan - pada 1/10/2024 - jumlah : 132 hits
Bintang Ai 2024 telah menyaksikan kemuncak kejayaan seorang bintang muda dari Sabah Jaclyn Chia yang berjaya meraih gelaran juara setelah menewaskan lapan peserta berbakat lain pada malam Sabtu yang lalu Pertandingan yang berlangsung di Aud...
Tiket Konsert Ernie Zakri Habis Dijual Dalam Masa Tujuh Jam Budiey Channel

Tiket Konsert Ernie Zakri Habis Dijual Dalam Masa Tujuh Jam Budiey Channel

papar berkaitan - pada 29/9/2024 - jumlah : 66 hits
Kejayaan Ernie Zakri mengadakan konsert solo pertamanya Aura Ernie Zakri Live in Concert ternyata mendapat sambutan luar biasa daripada peminat Tiket konsert tersebut habis dijual hanya dalam masa tujuh jam selepas jualan dibuka semalam sek...
Suara Hati Seorang Suami

Suara Hati Seorang Suami

papar berkaitan - pada 3/10/2024 - jumlah : 106 hits
Tiada suami yang jujur Dengarlah wahai isteri Di balik senyuman suamimu yang manis nbsp Ada beban yang tak pernah terungkapAda derita yang tak pernah diadukanHinaan yang menusuk caci yang menghujam nbsp Mungkin di jalanan mungkin dari orang...
Sayu Hati Tengok Ibu Kendong Anak Bersama Anak Kecil Isi Minyak Waktu Malam Bantuan Ditolak Cara Baik

Sayu Hati Tengok Ibu Kendong Anak Bersama Anak Kecil Isi Minyak Waktu Malam Bantuan Ditolak Cara Baik

papar berkaitan - pada 3/10/2024 - jumlah : 60 hits
Video seorang ibu yang menunggang motorsikal bersama dua anak kecilnya yang tular di platform TikTok ternyata amat menyentuh hati ramai Ketika minyak diisikan ke dalam motorsikal bayi kecil pula terpaksa dikendong kemas dalam pelukan Meneru...
Bila Hati Dah Hitam Meqak Buih Perkara Baik Pun Dia Akan Nampak Jahat

Bila Hati Dah Hitam Meqak Buih Perkara Baik Pun Dia Akan Nampak Jahat

papar berkaitan - pada 27/9/2024 - jumlah : 93 hits
Bila hati dah hitam perkara baik pun dia akan nampak jahat Memanglah speaker sebelum ni tak pernah terfikir nak sebab speaker sebelum ni semuanya Jadi MP bukan untuk berkhidmat tapi sebab Mana p rnah terfikirkan perkara yang elok Diabetes n...
Jangan Suka Hati Langgan Kotak Tv Haram Salah Dari Segi Undang Undang

Jangan Suka Hati Langgan Kotak Tv Haram Salah Dari Segi Undang Undang

papar berkaitan - pada 3/10/2024 - jumlah : 66 hits
Dalam dunia digital yang serba canggih ini ramai di antara kita mungkin tidak menyedari atau dengan sengaja memilih untuk menggunakan peranti penstriman haram Penggunaan peranti ini bukan sahaja melanggar undang undang tetapi juga membawa p...
Apa Deh Kurangnya Indo Penduduk Seberang Tak Puas Hati Khabib Post Gambar Di Hadapan Menara Klcc

Apa Deh Kurangnya Indo Penduduk Seberang Tak Puas Hati Khabib Post Gambar Di Hadapan Menara Klcc

papar berkaitan - pada 5/10/2024 - jumlah : 57 hits
Sedia maklum petinju handal dunia iaitu Khabib Nurmagomedov sudah tiba di Malaysia sejak Isnin lalu dan dia pun ada memuat naik di Instagram memaparkan dirinya berdiri di hadapan menara berkembar Petronas Sekadar info Khabib menghadirkan di...
Bitcoin Machines Made Easy How Coinhub Atms Simplify Crypto Buying

Pegawai Imigresen Didakwa Rasuah Permudah Kemasukan Warga Indonesia

Perangi Rasuah Tiada Pengecualian Untuk Zahid Tegas Anwar

Panduan Merancang Diri Dari Makan Gaji Kepada Menjadi Usahawan Dan Berniaga

Bucket Ayam Goreng Menawan Selera Dengan Pembungkusan Ikonik

The Dark Knight Rides A Bmw R Ninet Fit For Batman

Musa Amin Sosok Perantau Yang Berhasil Mengkonversi Hobinya Menjadi Cuan

Jambatan Runtuh Angkara Lubang Benam


echo '';
ABPBH 2024 Tarikh Kategori Calon Undian Hadiah Persembahan Penyampai Trofi Tiket Dan Segala Info Anugerah Bintang Popular Berita Harian 36

Mr Hiiragi s Homeroom Info Dan Sinopsis Siri Jepun Kini Diadaptasi Sebagai Drama Berepisod Malaysia Kelas Tahanan Cikgu Hiragi Di Astro Ria Sooka

5 Bukti Jelas Bagaimana Teknologi Moden Buat Kita Tak Reti Berfikir

10 Fakta Drama Berepisod Kelas Tahanan Cikgu Hiragi Adaptasi Mr Hiiragi s Homeroom Astro Ria Sooka Fakta Yang Ramai Tak Tahu

5 Isu Utama Pelajar Genius Usia Muda Masuk Universiti Awal


Memperingati Hari Pelancongan Sedunia 2024

Pak Maun Kecewa

Gempar 2 Jam Lalu Israel Kalah Di Gaza Jam Lgbt Pula

Twin House By Archlab Studio In Vilnius Lithuania

Pkr Leader Schools Ong Recalls Anwar Painting Over English Signboards

Six Summonses Issued To Putrajaya Police Personnel In Surprise Traffic Ops