Zumba Bukan Tarian Untuk Kurus Cuma Untuk Berseronok


Zumba Bukan Tarian Untuk Kurus, Cuma Untuk Berseronok. Pelbagai cara dilakukan oleh manusia untuk mendapatkan tubuh badan yang ideal, termasuklah menyertai kelas tarian Zumba, yang pernah menjadi trending termasuklah di Malaysia pada satu ketika.
Begitu pun, melalui penjelasan yang dibuat oleh pengasas tarian ini, Beto Perez, dia mendedahkan tarian zumba bukan direka untuk menurunkan berat badan pengamalnya, sebaliknya hanya sekadar satu senaman yang menyeronokkan.
Namun begitu katanya, tidak dapat dinafikan bahawa ada peserta yang mengaku berat badan mereka turun dan bagi Perez, itu hanyalah kesan sampingan daripada amalan tarian zumba.
Kata Perez, koreografi zumba berjaya mengaktifkan hormon endorfin, membuatkan pengamalnya berasa gembira. Perez bersyukur kerana hari ini orang ramai mempunyai pilihan senaman yang lebih menyeronokkan berbanding senaman lain yang agak membosankan.

Bukan Untuk Kurus
Tarian zumba terdiri daripada empat teras iaitu salsa, merengue, cumbia dan reggaetón, dengan setiap teras mengandungi 16 pergerakkan serta 25 variasi.
Dengan semua pergerakkan tersebut, hanya 30 peratus sahaja dikelaskan sebagai pergerakkan kecergasan.
”Falsafah zumba adalah muda, menyeronokkan dan efektif,” kata Perez yang menggambarkan bahawa zumba adalah senaman untuk semua.
”Kadang-kala di kelas, kami mempunyai peserta daripada 3 generasi. Anak, ibu dan nenek. Ssetengah selebriti juga menjadi peserta, seperti Shakira ketika hamil,” katanya lagi.
Begitupun, Perez mengingatkan peserta yang sedang hamil supaya mengelak daripada melakukan pergerakkan berat yang boleh membahayakan kandungan.
Sumber : The Jakarta Post
6 Jenis Obesiti Dan Cara Terbaik Untuk Anda Atasinya Memiliki bentuk badan yang ideal dan sihat sudah tentu menjadi impian semua orang termasuklah kami di SK. Terdapat pelbagai cara yang boleh dilakukan seseorang itu untuk mendapatkan bentuk badan yang ideal. Ada yang sanggup melabur wang ringgit mendapatkan pelbagai produk penjagaan kesihatan diri, produk kurus dan macam-macam lagi agar lemak di badan dapat disingkirkan.
Bagi yang lain, hadirkan diri ke gym dan ikut rejim senaman yang diaturkan oleh jurulatih kecergasan mungkin satu pilihan yang boleh dipertimbangkan. Jaga permakanan? Itu yang ramai daripada kita buat, kami pun. Tapi bila diperhatikan, berat badan takdelah turun sangat kan? Macam ada yang tak kena.
Sebenarnya betul, ada yang tak kena jika anda tidak terlebih dahulu mengenali jenis obesiti yang anda alami dan apakan cara terbaik dari segi pemakanan yang anda perlu buat. Kali ini, kami nak berkongsi dengan anda 6 jenis obesiti berdasarkan kawasan lemak berkampung pada badan dan apa yang boleh anda buat untuk mengatasinya.

1. Obesity as a result of inactivity
Obesiti akibat badan yang tidak aktif, kurang bersenam dan melakukan aktiviti fizikal menyebabkan lemak berkumpul pada banyak bahagian badan.
Selain itu, masalah ini juga sebenarnya boleh berlaku pada mereka yang pada satu ketika merupakan seorang aktif, namun berhentiu daripada melakukan aktiviti fizikal untuk satu tempoh yang lama.
Dah namapun obesiti disebabkan kurang aktiviti fizikal, jadi cara yang terbaik adalah anda perlu lebih banyak menghabiskan masa di atas padang.
2. “Nervous Stomach” Obesity
Antara punca kepada masalah “Nervous Stomach” Obesity atau obesiti perut kecut ini mungkin berpunca daripada tekanan/stress yang dialami oleh seseorang itu.
Selain itu, masalah depresi dan pengambilan makanan atau minuman tinggi gula juga boleh menjadi punca kepada masalah obesiti kecut perut ini.
Apa yang boleh anda buat adalah dengan mengawal aktiviti fizikal anda yang tujuannya adalah untuk mengurus masalah keletihan yang boleh membawa kepada rasa tertekan.
3. Gluten Obesity
Masalah gluten obesity ini dikatakan adalah satu perkara biasa pada wanita, terutamanya pada peringkat remaja, monopos atau pada waktu mereka merasakan hormon badan tidak seimbang.
Untuk mengelakkan masalah gluten obesiti, anda dinasihatkan untuk mengelak daripada duduk pada satu posisi untuk tempoh yang lama, mengamalkan senaman berat serta mengelak pengambilan minuman beralkohol dan amalan merokok.
4. Atherogenic Metabolic Obesity
bagi mereka yang mengalami masalah obesiti seperti ini, perut mereka kebiasannya kelihatan seperti belon dan seolah-olah semua lemak berkumpul pada bahagian perut.
Antara punca yang disebut adalah amalan pengambilan minuman beralkohol dan mengalami masalah pernafasan. Jadi, anda mungkin mahu berhenti daripada berterusan mengambil minuman beralkohol dan merawat masalah pernafasan yang anda alami.
5. Venous Obesity
Venous Obesity dikaitkan dengan masalah obesiti yang diwaris dan kebanyakkan berlaku pada wanita yang mengangdung dan mereka yang sedia asal mempunyai kaki yang agak besar.
Antara cara terbaik yang mungkin dapat mengatasi masalah obesiti ini adalah anda memperbanyakkan senaman kaki seperti memilih untuk menggunakan tangga ataupun berjogging.
6. Food Obesity
Jika anda mendapati bahawa pada bahagian ini terdapat lebihan lemak, dipercayai ia terhasil akibat tabiat permakanan yang tidak sihat. Se;ain itu, ia mungkin juga disebabkan anda kerap mengamalkan tabiat minum mknuman tinggi kandungan gula.
Cara terbaik yang anda boleh lakukan adalah dengan mula mengamalkan diet pemakanan yang lebih sihat dan seimbang serta mengurangkan pengambilan minuman tinggi kandungan gula.
Walaupun di atas ada menyebut apa yang anda perlu lakukan untuk mengatasi masalah obesiti yang anda alami, namun ia hanyalah berpandukan kepada hasil kajian yang mungkin tidak sesuai untuk semua pihak.
Pada kami, yang terbaik boleh anda lakukan adalah mengamalkan diet pemakanan yang sihat dan seimbang, konsisten dengan rutin senaman harian dan mengelak daripada mengambil minuman beralkohol dan menghisap rokok.
Semoga bermanfaat untuk kesihatan anda yang lebih baik.
Sumber : Healthy Food Team
The post Zumba Bukan Tarian Untuk Kurus, Cuma Untuk Berseronok appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/zumba-bukan-tarian-untuk-kurus-cuma-untuk-berseronok/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Icerd K Jaan Cuma Tangguh Bukan Batal Peserta

Icerd K Jaan Cuma Tangguh Bukan Batal Peserta

papar berkaitan - pada 9/12/2018 - jumlah : 252 hits
Diterbitkan 8 Dis 2018 8 39 malamRata rata yang hadir perhimpunan anti Icerd hari ini menyuarakan kebimbangan mereka terhadap pentadbiran Pakatan Harapan walaupun Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad telah menyatakan kerajaan tidak akan meng...
Cuma 55 000 Sertai Himpunan Icerd Polis Kesal Kanak Kanak Dibawa Bersama

Cuma 55 000 Sertai Himpunan Icerd Polis Kesal Kanak Kanak Dibawa Bersama

papar berkaitan - pada 9/12/2018 - jumlah : 242 hits
Polis menganggarkan perhimpunan ICERD atau kesyukuran meraikan penolakan ratifikasi Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum disertai 55 000 oang Foto Astro Awani Polis menganggarkan seramai 55 000 pesert...
Demokrat Soal Usulan Debat Korupsi Orba Psi Cuma Niat Nyerang

Demokrat Soal Usulan Debat Korupsi Orba Psi Cuma Niat Nyerang

papar berkaitan - pada 8/12/2018 - jumlah : 196 hits
Politisi Partai Demokrat Ferdinand Hutahaean menuding PSI cuma berniat menyerang pemerintah Orde Baru Soeharto dan pendukungnya dalam usulan tema korupsi orde baru untuk debat capres cawapres Dia tidak melihat semangat pemberantasan korupsi...
Lebih 5 Jam Dalam Tandas Rumah Cuma Mengadu Sakit Perut Dan Sembelit Namun Tidak Diduga Perkara Lain Yang Berlaku

Lebih 5 Jam Dalam Tandas Rumah Cuma Mengadu Sakit Perut Dan Sembelit Namun Tidak Diduga Perkara Lain Yang Berlaku

papar berkaitan - pada 9/12/2018 - jumlah : 378 hits
Sebagai mak ayah perhatikanlah setiap perubahan sikap emosi mahupun fizikal anak anak Lebih lebih lagi ketika mereka di peringkat usia remaja Peringkat usia ini kebanyakkan mereka masih berfikiran tidak matang mengambil jalan singkat tanpa ...
Ada Sebab Doktor Syor Ibu Czer Jarakkan Kelahiran Bukan Sekat Rezeki Cuma Risau Komplikasi Maut

Ada Sebab Doktor Syor Ibu Czer Jarakkan Kelahiran Bukan Sekat Rezeki Cuma Risau Komplikasi Maut

papar berkaitan - pada 13/12/2018 - jumlah : 226 hits
Ada sebab kenapa kami pohon dan minta para ibu menjarakkan kelahiran dan mengamalkan rancangan keluarga terutamanya jika melalui kelahiran melalui pembedahan lebih daripada tiga kali Antara komplikasi yang paling digeruni adalah 1 Placenta ...
Fenomena Skandal Fans Dan Idola Nggak Cuma Sekali Ini Terjadi Kontrol Diri Sendiri Adalah Kunci

Fenomena Skandal Fans Dan Idola Nggak Cuma Sekali Ini Terjadi Kontrol Diri Sendiri Adalah Kunci

papar berkaitan - pada 12/12/2018 - jumlah : 217 hits
Skandal seleb dan penggemarnya ini ramai banget sampai trending tagar chatime di Twitter Hmm yang penting jangan saling merundung ya Guys
Teknologi Penyimpan Data Dari Waktu Ke Waktu Mulai Kapasitasnya Cuma 0 08 Kb Sampai Tak Terbatas

Teknologi Penyimpan Data Dari Waktu Ke Waktu Mulai Kapasitasnya Cuma 0 08 Kb Sampai Tak Terbatas

papar berkaitan - pada 12/12/2018 - jumlah : 175 hits
Bentuknya juga beda banget Zaman dulu mesinnya besar besar padahal cuma muat kurang dari 1 Kb
6 Hal Yang Sering Dikeluhkan Ini Sebenarnya Juga Rezeki Yang Diberikan Tuhan Cuma Cuma Tanpa Kamu Sadari

6 Hal Yang Sering Dikeluhkan Ini Sebenarnya Juga Rezeki Yang Diberikan Tuhan Cuma Cuma Tanpa Kamu Sadari

papar berkaitan - pada 7/12/2018 - jumlah : 168 hits
Sebab rezeki itu banyak macamnya Gagal marah sedih dan kecewa termasuk rezeki yang Tuhan berikan juga
Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Cara Memasarkan Homestay Anda

Dapatkan Porsche Design Honor Magic6 Rsr Di Honor Experience Store Terpilih Pada 5 Mei

Overcoming Funding Challenges

Samsung Knox Empowering Consumer Security In The Galaxy A55 5g

Dr Zaliha Terus Kunci Mulut Berkaitan Titah Adendum Minta Rujuk Ulasan Pm

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Nostalgia Bedak Sejuk

Lima Gandingan Makanan Hebat Untuk Pemakanan Sihat Dari Susan Bowerman

Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Experience The Bee Heat Ac Difference Experience Superior Comfort

Dua Lelaki Warga Asing Empat Lari 70 Meter Sahaja

Bekas Pemain Import Liga M Antara Ditahan Dalam Op Kutip