Zaid Ibrahim Mahu Tanding Mt Umno



Bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Zaid Ibrahim yang baru-baru ini diterima semula sebagai ahli UMNO berhasrat untuk bertanding sebagai Ahli Majlis Tertinggi parti itu pada pemilihan yang akan berlangsung 18 Mac depan.
Katanya, beliau berhasrat untuk bertanding bagi menyumbang idea dan pemikiran bagi memperkukuhkan lagi parti dalam menghadapi cabaran yang pasti lebih sengit selepas keputusan buruk yang diterima UMNO pada PRU15 lalu.
“Saya yakin dengan sedikit pengalaman yang ada, disertai dengan sifat semulajadi saya yang berani dan ikhlas, saya mampu menyumbang untuk memastikan kepimpinan UMNO sedia ada dapat diterima rakyat pada tahap yang optimum,” ujarnya berkenaan hasratnya itu.
Selain itu, tegasnya, beliau juga berhasrat untuk memperjuangkan prinsip keadilan yang menyeluruh jika terpilih sebagai Ahli MT UMNO nanti.
Ini kerana, menurut beliau, ramai orang seperti takut untuk bercakap mengenainya atas pelbagai kepentingan atau lupa tentang keadilan itu sendiri apabila sedang berkuasa dan hanya berani bercakap semula mengenainya setelah tidak lagi berkuasa.
“Ia suatu sikap yang tidak betul, sedangkan keadilan itu sepatutnya sama dalam semua keadaan dan di kedudukan mana pun kita berada,” tambahnya lagi.
Kata Zaid yang merupakan ahli UMNO Cawangan Bukit Damansara dalam bahagian Segambut, disebabkan perjuangannya dalam UMNO kini bukan lagi untuk mengejar jawatan, kedudukan atau kekayaan, beliau yakin mampu melakukan sesuatu yang bermakna untuk masa depan parti itu.
“Semua itu sudah berlalu dalam matlamat hidup saya, keutamaan saya kini hanya untuk memberi sumbangan dan memberi nilai tambah kepada perjuangan UMNO,” tegas beliau.
Bagi tujuan itu dan menyedari keahlian UMNOnya baru saja diterima pada tahun lalu, beliau baru-baru ini telah menulis surat kepada Setiausaha Agung UMNO, Ahmad Maslan agar dirinya diberi pelepasan untuk bertanding dalam pemilihan mendatang ini.
“Saya difahamkan seseorang itu hanya boleh bertanding setelah dua tahun menjadi ahli UMNO.
“Dalam kes saya, saya telah dipecat daripada UMNO tanpa sebab yang munasabah pada 2008.
“Mengambil kira kes Lokman Adam yang diterima semula sebagai ahli UMNO baru-baru ini setelah dipecat beberapa tahun lalu dan seterusnya dibenarkan bertanding dalam pemilihan parti yang akan datang ini, saya juga sepatutnya dikembalikan hak untuk bertanding bersekali dengan keputusan parti menerima saya semula sebagai ahli UMNO.
“Saya tidak patut dikenakan syarat selepas dua tahun menjadi ahli UMNO baru boleh bertanding kerana saya bukan ahli yang baru, sebaliknya sudah menjadi ahli UMNO sejak tahun 1986 lagi,” hujah Zaid.
Untuk itulah, katanya, maka beliau menulis surat kepada Setiausaha Agung agar ada pertimbangan berasaskan keadilan diberikan kepadanya.
“Saya harap UMNO dan Presiden parti, Ahmad Zahid Hamidi dapat menilai permohonan saya ini dengan adil dan objektif,” demikian harapan Zaid. – ShahbudinHusin 21/02/2023.






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2023/02/zaid-ibrahim-mahu-tanding-mt-umno.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Raja Sara Petra Tanding Exco Puteri Tekad Umno Terus Relevan

Raja Sara Petra Tanding Exco Puteri Tekad Umno Terus Relevan

papar berkaitan - pada 22/2/2023 - jumlah : 79 hits
Tekad memastikan UMNO terus relevan dengan sebuah kepimpinan yang kuat mendorong Raja Sara Petra menawarkan diri calon Exco Puteri UMNO dalam pemilihan sayap pergerakan itu pada 11 Mac ini Menurut Ketua Puteri UMNO Bahagian Batu itu beliau ...
Prn Kelantan Bersatu Tanding Lapan Kerusi Dun Dikuasai Umno

Prn Kelantan Bersatu Tanding Lapan Kerusi Dun Dikuasai Umno

papar berkaitan - pada 10/2/2023 - jumlah : 164 hits
agendaily com09 02 2023Bersatu tanding lapan kerusi DUN pada PRN Kelantan Bersatu akan bertanding di lapan kerusi Dewan Undangan Negeri di Kelantan yang tujuh daripadanya sekarang ini disandang oleh wakil rakyat daripada UMNO pada Pilihan R...
Haslihelmy Tawarkan Diri Untuk Tanding Jawatan Ketua Pemuda Umno Bentong

Haslihelmy Tawarkan Diri Untuk Tanding Jawatan Ketua Pemuda Umno Bentong

papar berkaitan - pada 14/2/2023 - jumlah : 186 hits
KUANTAN Seorang ahli UMNO Bahagian Bentong Haslihelmy DM Zulhasli menawarkan diri bertanding jawatan Ketua Pemuda UMNO bahagian itu pada pemilihan parti tersebut bermula bulan ini Haslihelmy 36 berkata keputusan itu dibuat kerana beliau mah...
Back In Umno Zaid Walks Treacherous Road Of Race And Religion

Back In Umno Zaid Walks Treacherous Road Of Race And Religion

papar berkaitan - pada 27/2/2023 - jumlah : 130 hits
More than a decade after he was Zaid Ibrahim has returned to Umno with the hope of broadening the mindset of its next generation to mend the nation which he claims is not the Malaysia our founders had hoped for The 71 year old former law mi...
Johari Tawar Diri Tanding Ketua Umno Bentong Sambung Legasi Adnan Yaakob

Johari Tawar Diri Tanding Ketua Umno Bentong Sambung Legasi Adnan Yaakob

papar berkaitan - pada 24/2/2023 - jumlah : 191 hits
BENTONG Naib Ketua UMNO Bahagian Bentong Datuk Seri Johari Harun menawarkan diri bertanding jawatan Ketua UMNO Bahagian Bentong bagi sesi 2023 2026 pada pemilihan parti itu bulan depan Menurutnya beliau akan mengerah segala kudrat idea dan ...
Adun Chini Umum Sedia Untuk Tanding Jawatan Timbalan Ketua Umno Pekan

Adun Chini Umum Sedia Untuk Tanding Jawatan Timbalan Ketua Umno Pekan

papar berkaitan - pada 24/2/2023 - jumlah : 91 hits
nbsp PEKAN Ahli Dewan Undangan Negeri Chini Mohd Sharim Md Zain mengumumkan sedia bertanding bagi jawatan peringkat bahagian Pekan Jika 16 Februari lalu ADUN Bebar Datuk Mohammad Fakhruddin Mohd Ariff menawarkan diri bertanding jawatan Ketu...
Now An Ambassador Nazri Aziz Says Will Remain With Umno But Not Do Any Politicking

Now An Ambassador Nazri Aziz Says Will Remain With Umno But Not Do Any Politicking

papar berkaitan - pada 15/2/2023 - jumlah : 123 hits
Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz stressed that he will remain an ordinary member and not an office bearer File picture by Hari AnggaraKUALA LUMPUR Feb 15 Former minister turned ambassador to the US Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz sai...
Johor Mb To Sit Out Central Umno Election Focus On State

Johor Mb To Sit Out Central Umno Election Focus On State

papar berkaitan - pada 15/2/2023 - jumlah : 108 hits
Johor Menteri Besar Onn Hafiz Ghazi will not be contesting for any central positions in the upcoming Umno party elections However he will be contesting for the Simpang Renggam Umno division chief position I have made the decision to continu...
Economists Tout Entrepreneurship As Panacea For Poverty

Teroka Pemikiran Baharu Bina Ekosistem Teknologi Ai

Maksud All Eyes On Rafah

Majlis Rumah Terbuka Koperasi Norras Berhad

Savour Malaysia Tour Packages Provided By Malaysian Aviation Group

3 Top Rated Things To Do In Jakarta

Jengah Kebun Melihat Tanaman

Vivo Unveils The Perfect Night Party 2024 At Zepp Kuala Lumpur



Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra


Durian Belanda Asal Usul Khasiat Dan Manfaat

Bezakan Diri Anda Dari Pesaing Dengan Kotak Dan Sticker Yang Unik

Penjawat Awam Ditahan Salah Guna Jawatan Luluskan Rm12 000 Untuk Kegunaan Diri

Berkait Rasuah Di Perlis Sprm Cadangkan Seorang Suspek Didakwa

Beware Misplaced Trust In Pseudo Intellectuals

Menu Tengahari Sup Ayam Ala Thai Kobis Goreng